- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (56 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (282 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (186 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (270 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (60 opinii)
Trwają próby otwierania kładki na Ołowiankę
W środę odbyła się kolejna próba testowania mechanizmu i podniesienia przęsła kładki na Ołowiankę . Uchwyciliśmy moment, gdy przeprawa została całkowicie otwarta.
- Próby zwodzenia kładki planowane są do piątku. Podczas nich badane są naprężenia i sprawdzany jest mechanizm. Zakładamy, że od soboty zwodzone przęsło kładki zostanie podniesione i zaryglowane - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jeżeli próby wypadną pomyślnie, od soboty 27 maja tor wodny znów będzie dostępny dla wodniaków. Natomiast prace na obiekcie, głównie wykończeniowe, jeszcze trochę potrwają. Ponadto kładkę czekają też odbiory techniczne.
Udostępnienie kładki pieszym przewidywane jest na 17 czerwca.
Przeprawa będzie otwierana o pełnych godzinach przez całą dobę oraz na prośbę żeglarzy i służb, np. policji czy straży granicznej. Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania - 20 minut.
Nad prawidłowym funkcjonowaniem będą czuwały przez całą dobę dwie osoby w systemie zmianowym. Koszty obsługi przez pierwsze półtora roku wyniosą ok. 630 tys. zł, czyli 35 tys. miesięcznie.
Budowa samej kładki wraz ze wszystkimi urządzeniami potrzebnymi do jej funkcjonowania pochłonie 7,65 mln zł, natomiast zabudowa kierownic egzotycznym drewnem to dodatkowe 307 tys. zł.
Pierwsze uniesienie kładki na kilkadziesiąt centymetrów.
Opinie (189) 7 zablokowanych
-
2017-05-24 17:24
Bhp a kładka .
Nie wiem czy to zgodne z przepisami bhp będzie przepływie statkami pod kładka o masie 90? Ton.
- 2 5
-
2017-05-24 17:56
Dramat !!! Oszpecili nam Gdańsk !!!
Żeby jeszcze ta kładka była zautomatyzowana ! Stare rozwiązania !
- 9 9
-
2017-05-24 17:58
Most powinien być a nie jakaś g... kładka
...- 6 7
-
2017-05-24 18:20
Kladka
Jak można było tak popsuć projekt. Gdyby nie ta tzw kierownica kładka prezentowała by się bardzo lekko - jak srebrna strzała ,nie ingerowała by tak w otoczeniu i nie zmniejszała by tak toru wodnego. Jak rozpędzony statek w nią uderzy to i tak siła pędu dopłynie do instalacji kładki. Zaznaczę ze w pierwotnym projekcie nie ma kierownicy na rzecze wiec w jaki sposób się pojawiła?No ale ta kierownica byla potrzebna żeby ja obłożyć egzotycznym drewnem( powinna być płytka klinkierowa tak jak nabrzeże) bo inaczej kumple nie zarobią. A no i pewnie napis będzie ze 100 000 kosztował chociaż go za 2000 zł można zrobić... Chwała polsce i jej politykom !
- 4 5
-
2017-05-24 19:24
Awaryjne opuszczanie 20 min
A jak się już ją opuści to jak się podniesie gdy jest awaria? Blokada Motławy wtedy?
- 1 3
-
2017-05-24 19:38
(1)
Tylko w Polsce jak nie pontonowy to zwodzony.Zobaczcie most który połączył Danię ze Szwecją.
- 3 6
-
2017-05-25 08:38
tak kładka byłaby z Wrzeszcza na Przeróbkę
- 1 0
-
2017-05-24 20:18
po co kladka, dlaczego nie ma na niej sciezki dla rowerow, za wolno sie otwiera, za szybko sie otwiera, szpeci, bla bla ......
- 2 2
-
2017-05-24 20:50
Jak to runie
to beda ofiafy w ludzich. Nie lepiej jakas wysuwana kladnke zrobic.
- 1 4
-
2017-05-24 21:08
No i fajnie
- 2 0
-
2017-05-24 21:20
(1)
Super trzeba patrzeć pozytywnie
- 4 2
-
2017-05-24 22:53
Ja bym tak nie dramatyzował
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.