• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy weekendy bez tramwaju na Przeróbkę

bra
2 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przez trzy weekendy z rzędu tramwaje nie będą kursowały na trasie między centrum Gdańska a Przeróbką. Przez trzy weekendy z rzędu tramwaje nie będą kursowały na trasie między centrum Gdańska a Przeróbką.

Prace torowe na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska, które będą prowadzone w trzy kolejne soboty i niedziele (3-4, 10-11 i 17-18 sierpnia) spowodują wstrzymanie ruchu tramwajowego między ul. Okopową a ul. Sucharskiego. Linie 8 i 9 pojadą zmienionymi trasami. Pasażerów na Przeróbkę i Stogi wozić będą autobusy.



W weekendy korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od roku trwa remont trasy tramwajowej na Stogi, na odcinku od Trasy Sucharskiego do plaży. Z tego powodu tramwaj linii nr 8 dojeżdża tylko do pętli na Przeróbce zobacz na mapie Gdańska, linia nr 9 kończy bieg dwa przystanki dalej zobacz na mapie Gdańska, a linia nr 3 została przekierowana na Chełm. Mieszkańcy Stogów muszą więc przesiadać się na komunikację zastępczą.

Teraz czekać ich będą kolejne utrudnienia. Przez trzy weekendy tramwaje w ogóle nie pojadą w kierunku Przeróbki i Stogów. Powodem są zaplanowane na 3-4, 10-11 i 17-18 sierpnia prace torowe na Podwalu Przedmiejskim.

- Prace będą toczyć się na odcinku od skrzyżowania z ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska do przystanku Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska. Zakres robót obejmuje wymianę podkładów torów, balastowanie torów kruszywem kamiennym, a także regulację i stabilizację torów za pomocą podbijarki torowej - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W tym czasie, między Śródmieściem a Stogami, przez Przeróbkę będą kursowały autobusy linii zastępczej T8.

Zmiany w kursowaniu tramwajów:

  • Linia nr 8 będzie funkcjonować na skróconej trasie od Jelitkowa do centrum Gdańska.
  • Linia nr 9 będzie jeździć między PKM Strzyża a pętlą Chełm Witosa.

- Co ważne, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii - informuje Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Na przykład, pasażer podróżujący w kierunku Przeróbki, który skasował bilet na jeden przejazd w tramwaju linii 9, może kontynuować podróż na tym samym bilecie autobusową linią zastępczą T8.
bra

Opinie (92) 8 zablokowanych

  • Szkoda, że w tę stronę nikt nie wpadł by puścić SKM (4)

    Można by to zrobić w ten sposób, że od stacji Gdańsk Śródmieście jadąc w kierunku Oruni, puścić SKM w boczną odnogę po lewej stronie i następnie przez Olszynkę, (tam zrobić przystanek) puścić przez Przeróbkę na Stogi do plaży - uwierzcie, że to miejsce ze względu na potencjał turystyczny, zasługuje na linię SKM, to samo tyczy się wyspy Sobieszewskiej....

    • 12 9

    • (3)

      Przy odrobinie dystansu do rzeczywistości można sobie wyobrazić SKM jadące po istniejących torach np. do nowego przystanku na końcu Siennickiej (przy zakładzie karnym - możnaby go nazwać "Przystanek Wolności"). Ale ze stawianiem torów SKM do plaży to pojechałeś... Budować tory kolejowe, żeby przez większą część roku rdzewiały? SKM do Nowego Portu się nie utrzymała, a Stogi są porównywalne.

      • 2 2

      • "Przy odrobinie dystansu do rzeczywistości" (2)

        Wiedziałbys, że tam są tory do terminala kontenerowego i powinno być ich dużo więcej.
        Kolejka na plażę to wydłużenie istniejących linii o jakieś 500m
        I na pewno nie bedą rdzewiały, chociażby z powodu obsługi portu.

        Linia do Nowego Portu została zamknięta w apogeum "gdańskiej smuty" i jakoś nikomu nie chce się zweryfikować tych decyzji. Pomimo wielu głosów, że to brak rozsądku.

        Zaczynam dostrzegać efekty "dystansu do rzeczywistości" polegającego na zamknięciu się w ścianach gabinetu (UM?) i własnej umysłowości. Brak stymulacji i aktualizacji powoduje patologiczne złogi pojęciowe graniczące z odrealnieniem.

        Zapraszam na spacer!
        Natlenienie organizmu sprzyja procesom myslowym i optymizmowi. Nie wszystko musi być bezpośrednio opłacalne. A może problem w tym, kto będzie na tym zarabiał...? W to uwierzę.

        • 5 0

        • Ale, ale, oczywiście, że tam są tory do terminala. Towarowe, przez odludzie. (1)

          Jeśli chcesz zrobić tory na plażę, to miejsce jest. Można się wpiąć tuż przed stacją towarową (na wysokości stacji Lotos) i potem pociągnąć tory wzdłuż ul. Andruszkiewicza i linii wysokiego napięcia. Tylko, że do zbudowania jest nie 500m torów, a trzy razy tyle, żeby dociągnąć do Stogów za ogródkami działkowymi. I kolejne tyle, czyli razem ze trzy kilometry, żeby skrajem lasu, wzdłuż drutów i potem wzdłuż Nowotnej dociągnąć do plaży. Razem 3 km, plus tunel pod Sucharką, razem na stówę nie mniej, niż 50 mln zł (nawet licząc 10 mln/km torów i 20 mln za tunel pod drogą). A pewnie więcej. I tu właśnie wracamy do meritum - to droga przez odludzie. Gdzie port, a gdzie plaża? Czy do obsługi dzielnicy raptem 10 tys., jednego biurowca i sezonowej atrakcji - warto? Szczególnie, że to nie Jastarnia i istnieje alternatywa - mianowicie wspomniany tramwaj.

          A co do "apogeum gdańskiej smuty" to uważam, że ruch SKM powinien być wydłużony od Stadionu przynajmniej do Brzeźna, niestety tory do Nowego Portu już nie istnieją i nie zaistnieją - jakieś przyczyny były... Szkoda. Dopiero teraz powstaje tam nowa dzielnica mieszkalna (Letnica), dzięki której może się utrzyma kolejka nad morze. ;)

          Proponuję spacer i odetchnięcie rześkim powietrzem, co sprzyja trzeźwości myślenia i konstatacji, że niestety wszystko kosztuje i ktoś musi zapłacić - a za darmo nikt nie robi, chyba, że gołąb na głowę ;) i sugeruję nie wietrzyć wszędzie spisków ;)

          • 0 2

          • Jednak spacer się przyda...

            Tak, to szlak towarowy ale on jest.
            I wcale nie po odludziach, tylko po trasie sugerowanej przez poprzednika a następnie przez wiadukty (istniejące) z Sucharką i do DCT.
            Stamtąd jest 500m. Albo i mniej bo tor kończy się przy Gda28. Jeżdżę tam rowerem.
            Niedawno to zbudowano (do DCT z wiaduktami), na pewno jest to za mało i bedzie rozbudowywane.
            Ruch nie tylko na plaże ale głównie pracowników do rozwijajacego się tam zaplecza logistycznego. Stogi dzielnica to co innego.
            "Przy odrobinie dystansu do rzeczywistości" fajnie jest takie marzenia sobie posnuć i choć mam pełna świadomość faktu, że nawet marzenia kosztują (albo one zwłaszcza).
            Jednak Gdańsk jest awangardą i co to dla niego... ;)
            Peace...

            • 1 0

  • (2)

    gosciu szanowny nie wiem czy wiesz ale na tym odcinku miasto już wymieniało szyny pytanie po co jak teraz bedą robic gruntowny remont i co ma wujek do naszych urzędasów którzy to kasę wyrzucają w błoto

    • 5 4

    • Napisz proszę, w którym roku był remontowany ten odcinek! (1)

      W 2014 roku (pięć lat temu) remontowany był odcinek od Bramy Żuławskiej do Trasy Sucharskiego, a nie do Łąkowej (w ciągu Elbląskiej)

      • 1 1

      • 2018 wymiali szyny na nowe ale bez podkładów

        • 1 0

  • Zwiększyć częstotliwość tramwajów na Stogi (9)

    I przywrócić 3.

    • 57 32

    • (8)

      po co trójka? skoro na Brzeźno dojedziesz w 15 min 158, zamiast 50 min?

      • 5 9

      • (6)

        to zlikwiduj 9 skoro z Wrzeszcza dojedziesz 158 na Przeróbkę

        • 4 2

        • (5)

          akurat 9 jest bardzo potrzebna bo jedzie obok Starego Miasta,do dworca głównego,PKS-u, Akademii Medycznej, Opery...158 tego nie czyni

          • 1 0

          • akurat tam jeździ 6 i 12 a do PKS masz przecież tunel

            • 0 0

          • (2)

            W Gdańsku nie ma Starego Miasta

            • 1 3

            • Akademii też nie ma

              • 0 0

            • Jest. Nie ma Starówki. Stare Miasto jest tam, gdzie m.in. jest Madison, Wielki Młyn czy... Ratusz Staromiejski.

              • 7 0

          • A trójka to nie jedzie koło Akademii, Opery, Dworca Głównego itd. itp? Geniusze po prostu.

            • 0 0

      • Na Brzezno to sloiki jezdza. A 158 do Brzezna nie jedzie

        • 12 2

  • (1)

    Brawo Dulkiewicz,remont w sezonie !Wolne m.Gdańsk - od i**otów !

    • 0 3

    • Ale ty

      Jesteś pusty.Nie znasz się na rządach i na tym kto jest od czego to lepiej się nie odzywaj.

      • 1 0

  • Dzieki polityce"dobrego wujka" (11)

    prowadzonej przez rzad niebawem wszelkie samorzadowe inwestycje trafi szlag.Inflacja zaczyna szalec,wartosci kontraktow zawartych 2-3 lata temu przestaly byc realne wiec wykonawcy uciekaja z placu budowy,a samorzady nie sa w stanie dorzucic kasy bo to co ma musi przeznaczyc na realizacje szalonych pomyslow rzadxacych...czy suweren to rozumie? Watpie,bo nie od parady nazwany zostal..."ciemnym ludem"

    • 64 35

    • Dlatego platforma zabierze 500+ (4)

      Zabierze szkolną wyprawkę, przywróci sciagalność vatu i będzie jak było. Ceny spadna o 100% a remonty będą o połowę szybciej wykonywane. W Gdańsku z kranu będzie leciało mleko i piwo

      • 18 13

      • śmieszne to są te bajki o poprawie przez obecnie rządzących ściągalności VAT ;D
        wliczyli sobie nawet spadek konsumpcji wywołany największym światowym kryzysem gospodarczym ;D

        • 2 0

      • laki czyli i**ota byle jaki

        • 2 0

      • (1)

        Laki, Tobie nikt nie zabierze, bo też i niewiele masz - zwłaszcza oleju w głowie...

        • 11 5

        • Przestań bajki pisać, bo się niedobrze robi. PO nigdy nie dojdzie do władzy nawet jak wejdzie w koalicję z wszystkimi. Na jesieni zostanie tylko ból rzyci.

          • 4 9

    • Marnują pieniądze to ich nie mają... (2)

      Jakby nie wydawali na głupoty to byłyby pieniądze: stół za 133 tys., rydwan za 150 tyś. oraz wisior dla włodarza za 15 tys. nie były koniecznymi wydatkami :/

      • 17 11

      • Ponad 100 lotów samolotem, do tego w gotowości drugi z załogą ile kosztowało tego,którego cała wiedza to: zielonym do góry

        • 3 3

      • Masz rację, lepiej było lecieć na narty.

        • 8 4

    • (1)

      bredzisz

      • 9 19

      • To fakt

        Matołusz bredzi

        • 11 6

    • No cóż

      .. te minusy dobitnie swiadcza o slusznosci tezy dot. "ciemnego ludu". Ludzie otrzasnijcie sie, pieniadze rozdawane przez wladze to rowniesz wasze pieniadze przeznaczone na miejskie inwestycje.

      • 21 10

  • Ok.Ale niech w końcu zrobią to porządnie !

    • 0 0

  • Grzebają i grzebają (4)

    a stożanie mają problem...
    Teraz też kłopot dostali przeróbczanie

    • 32 22

    • (3)

      stożanie :D

      • 11 1

      • Nie widzsz, że to język stylizowany

        na regionalny, jakiś wileńsko-lwowski i ma nam przypominać, żeśmy wszyscy zza Buga. Szczególnie "grzebają" mi się podoba, słyszałem oryginalne "kłopotają" na Polesiu ;)

        • 1 0

      • stogowiacy :))

        • 4 1

      • stożki

        • 8 2

  • Autobusy na bus pasy w miejsce torów (11)

    na Stogi na stałe, po cociągle ładować tyle kasy w tory, mamy XXI wiek.

    • 15 42

    • Bo zaraz będzie autonomiczna komunikacja jeździła (2)

      A tramwaj bez motorniczego dużo łatwiej zrobić, niż autonomiczny autobus.

      • 4 5

      • (1)

        Zaraz haha ale niech Polsce. U nas tabor w średniej wieku 20 lat a ty o technologi która jest bardzo droga. Obecnie kłopot jest by tramwaje i autobusy były w miarę młode. A co dopiero wynalazki. Chyba ze to zaraz to chodzi ci za 20 lat

        • 3 3

        • Tabor szynowy to nie golf od helmuta, budowany jest z myślą o eksploatacji nawet 40-, 50-letniej,

          • 1 0

    • (2)

      A jezdnia to się nie psuje? Tory są prostsze i tańsze w utrzymaniu.

      • 2 3

      • Tory są tańsze ? (1)

        Bez komentarza !!!

        • 1 1

        • No drogi łatają po latach, a tory wymieniają po dekadach ;)

          • 1 1

    • autobusy jak autobusy ale trolejbusy to byłoby dobre rozwiązanie ! (3)

      Jak w Gdańsku rozpoczęto odbudowę zdewastowanej infrastruktury tramwajowej w latach 90-tych i ładowanie pieniędzy w bardzo drogą infrastrukturę tramwajową oraz same tramwaje , też bardzo drogie, można było w miejsce torowisk pobudować dużo tańsze buspasy po których mogły by jeździć zarówno autobusy jak i trolejbusy . Dużo taniej ale przede wszystkim mniej awaryjna komunikacja . Tramwaj jak się zepsuje to przerwa w komunikacji murowana , trolejbus natomiast opuszcza tzw " szelki " i ruch odbywa się bez żadnych zakłóceń . Koncepcja komunikacji tramwajowej której orędownikiem był śp. pamięci prezydent Adamowicz była błędna i bardzo kosztowna a do tego niesamowicie niesprawna !!!

      • 7 11

      • no tak trolejbus dublowanie autobusu. Widać jak w Gdyni się sprawdzają - do największych dzielnic nie dają rady dojechać za to na osiedla domków jednorodzinnych już tak.

        • 4 1

      • Wszystko fajnie, tylko widziałeś kiedyś, jak taki buspas wygląda w praktyce? (1)

        Jeżeli nie, przejdź się pod Dworzec Główny w godzinach szczytu.
        Od razu Ci buspasy przejdą...

        • 12 3

        • Widziałem buspas przy dworcu w Gdańsku .

          To że jest wykorzystywany w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem to sprawa policji . Idea buspasów ze wszech miar uzasadniona i dlatego należało od 1990 roku sukcesywnie wycofywać się z komunikacji tramwajowej a zwolnione torowiska przerabiać na buspasy . Byłoby taniej a komunikacja byłaby bardziej skuteczna . W obecnej sytuacji braku możliwości wyznaczania nowych buspasów ze względu na braki miejsca pozostawianie torowisk jest nieuzasadnione a zabudowywanie torowisk w jezdnie jest niesamowicie drogi i Gdańska na to nie stać .

          • 3 5

    • Tak jest , zlikwidować wszystkie tory , te kolejowe również . Wszystko w powietrze na samoloty i halikoptery.

      • 10 0

  • trawaj (2)

    to nie stogi tylko sianki stogi to wiocha pod malborkiem

    • 0 5

    • (1)

      Jak jesteś taki cwaniak to napisz jak się nazywała przeróbka, tylko bez sprawdzania w necie

      • 1 0

      • Änderungsumgebung

        • 0 1

  • Bilety? (1)

    "Co ważne, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii - informuje Sebastian Zomkowski" - jest Pan pewien że z 3-członowego tramwaju wszyscy chętni na Stogi i Przeróbkę zmieszczą się w jednym najbliższym autobusie?

    • 7 3

    • nie jestem pewien

      ale mam to w d...e

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane