• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy wizje zabudowy terenów wzdłuż Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
15 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wariant 1 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną jedynie od strony Przymorza.
  • Wariant 1 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną jedynie od strony Przymorza.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 3 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz na całej długości po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 3 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz na całej długości po stronie Parku Nadmorskiego.

Jak zagospodarować tereny wzdłuż Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, by stała się ona typową miejską ulicą, a nie jedynie "korytarzem drogowym"? Praca dyplomowa studenta PG z trzema wariantami zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej była przyczynkiem do dyskusji o roli nadmorskiego fragmentu tzw. dużej ramy komunikacyjnej Gdańska.



Czy należy dopuścić do zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej na terenie Parku Nadmorskiego im. Reagana?

Piotr Żelaznowski przedstawił swoją pracę dyplomową podczas nowego cyklu spotkań poświęconych zagadnieniom planowania przestrzennego "Miasto mówi".

- Proponuję trzy warianty, które oparte są na różnych systemach i wartościach. Nie daję jednoznacznej odpowiedzi, która z nich jest najlepsza, ponieważ nie jest to jeszcze ten etap rozważań. Chodzi o to, by zastanowić się, w którą stronę można pójść i co osiągnąć poszczególnymi wariantami - tłumaczy autor pracy.
  1. Pierwszy wariant zakłada zabudowę terenów znajdujących się jedynie po zachodniej stronie planowanego przebiegu Drogi Zieleni (tj. po stronie bloków Przymorza) oraz niedaleko Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska. Z wyliczeń autora wynika, że rozwiązanie to wykorzystuje ok. 51 proc. potencjalnego obszaru pod zabudowę.
  2. Wariant drugi zakłada wykorzystanie szerokiego korytarza Drogi Zielonej oraz częściowo fragmentu Parku Nadmorskiego pod nowe budynki. Wykorzystanie potencjalnych terenów pod zabudowę to ok. 67 proc.
  3. Wariant trzeci to zabudowa obu stron Drogi Zielonej. Potencjalna zabudowa weszłaby znacznie w Park Nadmorski, wykorzystując wskaźnik zabudowy na poziomie 91 proc. Wariant ten wiąże się oczywiście z potencjalnymi największymi wpływami do budżetu miasta ze sprzedaży gruntów.


  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
Co nie dziwi, to właśnie ostatni wariant wzbudził najwięcej emocji podczas dyskusji. Przede wszystkim ze względu na znajdujące się na terenie parku ujęcia wody.

- Zabudowa po stronie parku nie jest taka prosta. Mamy tam linię ujęć wody, z których korzystają gdańszczanie. Nie można tego lekceważyć - zwracała uwagę Jadwiga Kopeć z Polskiego Klubu Ekologicznego.
- Wiele decyzji planistycznych w samorządach podejmowana jest dość przypadkowo - na różnych naradach technicznych czy spotkaniach prezydenckich. Przedstawienie kilku wariantów jako całości zagospodarowania jest dobrym podejściem, ale niekoniecznie z zabudową parku - oceniał Łukasz Pancewicz, architekt - urbanista z Wydziału Architektury PG, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich. - Należy raczej dążyć, by to była przestrzeń otwarta, a ponadto ewentualne prace budowlane i tak ograniczą ujęcia wody.
Z publiczności pojawił się również głos, by zamiast zabudowy po stronie Parku Nadmorskiego, odpowiednio uformować zieleń wysoką, tworzyć tym samym "zieloną pierzeję".

Sam pomysł uwolnienia części rezerwy pod inny, niezwiązany z infrastrukturą drogową cel, spotkał się jednak z pozytywnym przyjęciem.

- Jeżeli już mamy budować Drogę Zieloną, to wykreślmy rezerwę pod drugą jezdnię, ponieważ do obiecanego tylko jednojezdniowego przekroju będziemy wkrótce dokładali drugą jezdnię, gdy tylko pojawią się pierwsze korki - zwracał uwagę Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Po zmianach, które wprowadzano w projekcie Forum Gdańsk, gdzie z kilku budynków ostatecznie otrzymaliśmy jedną zwartą bryłę z obwodnicą dookoła, mieszkańcy niechętnie będą wierzyć wizualizacjom, jeżeli te nie będą poparte konkretnymi zabezpieczeniami prawno-planistycznymi.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Skoro Droga Zielona budzi liczne kontrowersje, czy nie należało przedstawić rozwiązania zakładającego całkowite porzucenie pomysłu jej budowy?

- Nie przedstawiałem wariantu zerowego, bo pewnie ta droga powstanie. Wariant zerowy, w którym zacząłbym proponować różne, może nieco szalone, wizje, mógłby się spotkać z reakcją, że jest to wyłącznie studencka fantazja, a nie takie było zamierzenie mojej pracy - wyjaśnia Żelaznowski.
Spotkanie dot. Drogi Zielonej odbyło się w lokalu Sztuka Wyboru na osiedlu Garnizon. Kolejne, poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej, będzie miało miejsce w siedzibie FRAG-u. Spotkanie dot. Drogi Zielonej odbyło się w lokalu Sztuka Wyboru na osiedlu Garnizon. Kolejne, poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej, będzie miało miejsce w siedzibie FRAG-u.
Obrona pracy magisterskiej "Wartość przestrzeni miejskiej i sposób jej kształtowania w dialogu społecznym. Studium zagospodarowania korytarza urbanistycznego Drogi Zielonej w Gdańsku" odbędzie się w środę 15 lutego o godz. 9 w sali 304 Gmachu Głównego Politechniki Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejne spotkanie w ramach cyklu "Miasto mówi", organizowanego przez Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, zaplanowano 23 lutego o godz. 19 w siedzibie stowarzyszenia przy ul. Ogarnej 118 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Będzie ono poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej. Wstęp wolny.

Miejsca

Opinie (269) 9 zablokowanych

  • Wypowiadają się Ci, (15)

    którzy nawet nie mają podstaw projektowania dróg. Jedynie urbaniści, ekolodzy i krzykacze. Konsultowaliście to chociaż z kim, kto kiedyś zaprojektował choć 200 metrowy odcinek drogi ze skrzyżowaniem?

    • 23 69

    • No wlasnie... Moze powinni sie wypowiadac ci, co zaprojektowali lub chociaz potrafia pokazac

      200 metrow dobrze zaprojektowanego miasta.

      Mowimy tu o MIESCIE. Miasto to nie tylko droga, moj drogi Franku.

      • 0 0

    • (11)

      a co to ma do rzeczy. nie trzeba byc specjalista zeby wywnioskoeac ze to droga tranzytowa bedzie (obowdnica przez srodek miasta). zreszta bezsensowna bo tunel i tak nie powstanie.

      • 23 4

      • W Polsce to w ogole nie trzeba byc specjalista w niczym (3)

        Każdy najmądrzejszy. We wszystkim.
        W myśl zasady nie znam sie to sie wypowiem

        • 8 10

        • (2)

          tak lepiej byc lemingiem i niczym sie nie interesowac. nasz wodz wie lepiej i nas poprowadzi.

          • 11 2

          • (1)

            masz na myśli Kaczyńskiego ? ?

            • 1 2

            • budynia

              piszemy tu o Gdansku jakbys nie zauwazyl.

              • 1 0

      • urbaniści, a haha to dobre

        • 0 0

      • halo tu ziemia!!! (5)

        Radzę wrócić do rzeczywistości. Otóż tunel już powstał pod martwą Wisłą i ta droga jest elementem dojazdu do tego tunelu. Jeżeli będzie NIE EKOLOGICZNA czyli jednopasmowa to niewiele będzie różniła się od obecnej sytuacji a zatem prze poł dnia gigantyczny korek wolno poruszające się pojazdy i ogromna ilość spalin. Jedyne wyjście to EKOLOGICZNA dwu pasmówka która ułatwi wyjazd pojazdów z Przymorza i Zaspy.

        • 6 9

        • Luka- made my day (4)

          "EKOLOGICZNA dwu pasmówka która ułatwi wyjazd pojazdów z Przymorza i Zaspy" - i z rur wydechowych białych SUV-ów wróżki będą wydobywać magiczny pył :)

          Proponuję w Parku Reagana zrobić jeszcze ekologiczne wysypisko śmieci, które ułatwią wywóz śmieci z Zaspy i Przymorza. A do morza wrzucajmy ekologiczne radioaktywne paliwo ze Szwecji. Pozwoli to na stworzenie miejsc pracy przy machaniu szuflą. :)

          • 9 2

          • Warto wrócić do rzeczywistości. (3)

            RZECZYWISTOŚĆ jest taka że przez pół dnia albo więcej samochody stoją tam w ogromnym korku w obu kierunkach produkując mnóstwo spalin. Jeżeli się poruszają to bardzo wolno produkując mnóstwo spalin. Jeżeli to twoim zdaniem jest EKO to gratuluję.
            W tej rzeczywistości jedyne EKOlogiczne rozwiązanie to usprawnić ruch by te samochody zaczęły się tam poruszać szybciej (by szybciej z tam tąd odjechały). A to można uzyskać jedynie budując DWUPASMÓWKĘ.
            DWUPASMÓWKA nie jest ekologiczna sama w sobie DWUPASMÓWKA jest EKO rozwiązaniem w tym miejscu w tej rzeczywistości. A samochodów będzie przybywać nie ubywać.
            Gdy piszesz o ekologicznych rozwiązaniach dla danego miejsca warto pofatygować się na to miejsce kilka razy a nie pisać bajek oderwanych od rzeczywistości.

            • 2 6

            • i rozwiazaniem nie jest budowanie autostrad przez miasto (2)

              tylko budowanie miasta, w ktorym mozna zyc bez spedzania w aucie 2-3h dziennie.

              • 4 1

              • Ogólnie racja !!! (1)

                W kwestii ogólnej 100% racji po twojej stronie trzeba tak robić jak piszesz mimo tego iż nijak to się ma do tematu artykułu pod którym piszesz komentarz bo ten artykuł był o konkretnym miejscu i konkretnej sprawie a nie ogólnie. Ogólnie od siebie dodam że wszyscy powinni być ładni, młodzi zdrowi i bogaci. I zdecydowanie nie powinni spędzać w aucie 2-3h bo powinni mieć wszędzie blisko. Powinna być też ładniejsza pogoda latem i dłużej ciepło, żeby te zaoszczędzone 2-3 h spędzić na powietrzu z rodziną i bliskimi a nie przed telewizorem. Powinno być pięknie.
                A gdybyś tak jeszcze mógł napisać co proponujesz w tej konkretnej sprawie tej konkretnej drogi w tym konkretnym miejscu miasta to byłbym szczerze zobowiązany. Bo to że przez miasto nie należy budować autostrady to już wiem a co proponujesz tym co na ulicy Czarny dwór stoją co dzień po pół godziny w korku masz jakieś rozwiązanie do zaproponowania czy tylko stwierdzenie że nie powinni marnować co dzień czasu w korkach. Bo tu zgoda nie powinni ale ....

                • 1 0

              • Mowisz, ze nie powinni, ale robisz wszystko, aby tak bylo miasto zbudowane, by musieli

                To, ze popelniono jakis blad w przeszlosci nie oznacza, ze nalezy go teraz "naprawiac" kolejnym bledem.

                Miasto rosnie. To dobrze. Jednak nalezy je rozwijac w strone, gdzie sa dobre warunki do zycia. Przepraszam, ale pod Szadolkami nie ma ich. Tu sa duzo lepsze.

                Nie nalezy zatem zaczynac od budowy obwodnicy / trasy tranzytowej.

                Jak dla mnie moglaby miec i po dwa pasy, ale niezbyt wierze, aby w Gdansku potrafiono taka alaje zbudowac. Niestety sie skonczy na czyms pokroju AK czy Zolnierzy Wykletych, czyli znowu mieszkancy miasta z wlasnych pieniadzy sfinansuja wygode tym, ktorzy z miasta uciekli na przedmiescia.

                To droga donikad.

                • 0 0

    • Nie trzeba być lekarzem żeby wiedzieć że głowa boli. (1)

      Co za bezmyślenie! Czemu szef kuchni czasem pyta klientów czy smakowało? Przecież wie najlepiej że dobre.

      • 3 0

      • Pytanie Szefa kuchni ,bądź częściej kelnera jest irytującym zwyczajem

        Kulturalny człowiek nawet jak mu nie smakowało to nie będzie się buldoczył, tylko wyjdzie z niesmakiem i już tam nie wróci.
        Te pytanie ma na celu stworzenie WRAŻENIA że kogoś naprawdę interesuje czy mi smakowało.
        Bo smak jest rzeczą względną...co innego gdyby jedzenie było zepsute...ale nie otym wszak mówimy

        • 0 1

  • zielona droga byla juz w projektach za komuny a teraz bedzie zrealizowana

    Była od zawsze potrzebna tylko teraz jest przy niej piękny park i chciałbym sobie w nim odpocząć a do tego potrzebne są ekrany sztuczne , naturalne , chroniące od hałasu i spalin i estakada- niestety nasze władze i inżynierowie tego nie przewiduja a szkoda bo może się stac to samo co w parku oliwskim-latem smród i hałas od tysięcy aut .....

    • 3 0

  • (13)

    Ale ta droga nie zostanie zbudiwans, przygotujcie się na protesty mieszkańców przymorza, nikt z nas nie chce autostrady pod oknami!!

    • 74 23

    • (1)

      Zbudowana* wybaczcie, słownik

      • 5 1

      • Tak Jest !!! Każdy chce jeździć pod oknami ..... byle nie swoimi

        • 1 0

    • Nie chcecie budowy drogi i nie chcecie stać w korkach. (3)

      To czego chcecie, tzw. mieszkańcy Przymorza?

      • 3 4

      • dobrej komunikacji miejskiej (1)

        zwartego miasta, gdzie nie trzeba wszedzie jechac samochodem.

        Zachecania do rezygnacji z samochodu.

        Tak bardzo w skrocie.

        • 6 0

        • Komunikacji miejskiej!

          W tym rejonie BARDZO brakuje dobrze działającej komunikacji miejskiej. Ja osobiście obiecuję zrezygnować z auta jak tylko zrobią bezpośredni dojazd komunikacją z Brzeźna do Oliwy, tak żeby się dało dojechać w mniej niż 20min.

          • 2 0

      • Żeby zamknęli tunel

        • 2 2

    • A co chcecie pod oknami? (1)

      Staw z pływającymi gąskami i wybieg dla koni? To jest środek miasta, obudź się.

      • 5 7

      • Dokładnie tak!

        • 2 3

    • Janusz

      Mam szybka bryke i jestem za tym żeby na nowej drodze jechać 200....mam cicha nadzieje ze wjade niebawem na molo kto broni bogatemu🤔

      • 2 2

    • Ja już mam autostradę przed oknem: Chłopska

      • 3 2

    • no ciekawe... (1)

      skąd masz pewność że nikt z mieszkańców nie chce tej drogi? Dam sobie rękę uciąć, że cześć z was chce tej drogi, bo stoicie obecnie w korkach. Inna sprawa - czy nie skończycie tak samo jak mieszkańcy ulicy gospody w gdańsku?? Oni też protestowali, żeby nie poszerzać ulicy i wygrali, a teraz płaczą i proszą miasto żeby jednak poszerzyć tą ulicę.

      • 7 6

      • To kłamstwo, że Droga Zielona zlikwiduje korki. Droga Zielona będzie miała po jednym pasie w każdym kierunky czyli tyle ile ma teraz. Zlikwidowane będą lewo i prawoskręty, zlikwidowany będzie wjazd z Kołobrzeskiej do tego dojdzie zwiększony ruch tranzytowy. Korki będą jeszcze większe. Jedynym powodem budowy Drogi Zielonej jest chęć wyłudzenia dotacji unijnej na Nową Spacerową.

        • 6 2

    • ...

      Grunt żeby zabudowa powstała. Od tego zaczną. Nie wiesz o co chodzi?

      • 2 2

  • Protesty (7)

    Jak droga zostanie wybudowana, a następnie powstaną domy, bloki mieszkalne, zacznie się protest mieszkańców, że ruch jest za duży a hałas trudny do zniesienia. Oczywiście nie mogli tego przewidzieć, kupując mieszkanie przy ruchliwej drodze.

    • 29 13

    • efekty już widać: smog, podtopienia podczas ulew

      • 0 0

    • (5)

      Kupując tu mieszkanie ok 9 czy już 10 lat temu tej drogi nawet w planach nie było, a Przymorze było bardzo spokojną dzielnicą, odkąd otworzytli tunel (tfu!) wszystko się pogorszyło. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zamknięcie tunelu, od razu Przymorze się odkorkuje. Przejazd przez centrum zajmuje teraz 10 minut, tunelem? Przynajmniej pół godziny. A co do protestów to zaczną się, kiedy będzie oficjalnie ustalony przebieg DZ.

      • 11 13

      • Plany są od lad 90tych ubiegłego wieku. To że o nich nie wiedziałeś, nie oznacza że ich nie było. Mój pradziadek, który mieszkał w Wolnym Mieście Gdańsk, według Twojego toku myślenia powinien oprotestować budowę np. zalążka dzielnicy w której mieszkasz, bo przeciesz zieleń, jęzioro i las tam był.

        • 5 2

      • Moi rodzice kupując mieszkanie na Morenie w 1978 też mieli widok z okna na orne pole.

        Czas włączyć myślenie, kolego R.

        • 6 0

      • Ciekawe to co mówisz

        Bo ja pierwszy raz usłyszałem o Dz jeśli dobrze pamiętam w 1996 roku, także ponad 20 lat temu.

        • 3 2

      • nadal na przymorzu jest spokojnie, nie przesadzaj, aż tak bardzo się nie zmieniło po otwarciu tunelu.

        • 4 2

      • Ja kupiłem mieszkanie 16 lat temu na Chełmie. Wszędzie wkoło miałem łąki i zieleń, dzieci grały w piłkę na ulicy bo ruch samochodowy prawie nie istniał. Teraz ruch na ulicy jest ogromny, a na łąkach stoją bloki. Ale czy jestem tym faktem zaskoczony, otóż nie. Nie trzeba być Sherlockem aby wiedzieć że miasto się rozwija i powstają nowe domy, ulice itd. Czy chciałbym łąkę zamiast bloku, pewnie że tak, ale to jest miasto. Co do tunelu, to po wielu latch stania w korkach, po oddaniu tunelu jest lepiej, dużo lepiej. Przymorze ze swoim komitetem obrony, jest po prostu śmieszne. Mieszkając praktycznie w centrum miasta, domagają się zakazu budowy czegokolwiek. Ja rozumiem że powinien powstać tam skansen, co by miało sens Dzielnicja Stetryczałych Dziadków.

        • 14 6

  • (4)

    kolejne getta... to jedyne pomysly na przestrzen u nas

    • 79 20

    • Budują a o terenach zielonych zapominają, a potem przyjdzie lipcowa ulewa i powie: sprawdzam

      a popyt na mieszkania się kończy

      • 1 0

    • Nic nie kumam (2)

      Niedawno był artykuł pod którym gro komentujących lamentowalo ze Gdańsk jest zbyt "rozlazły" ze tobez sensu, ze trzeba budować getta w centrum, bo komunikacja itd...
      No po prostu ekstaza plusów była...
      A teraz ty piszesz o gettach i tez plusy
      Te internety to jednak głupie sa

      • 9 4

      • (1)

        widzisz. problem polega na tym ze najwyrazniej nie rozumiesz co to "getto" poszukaj w jakiejs madrej ksiazce. Czym innym jest zwarta zabudowa, a czym innym osiedle zagrodzone tandetna siatka

        • 5 3

        • Czyli według ciebie getto to osiedle ogrodzone siatka?

          Nie możesz zrozumieć że nie wszystkim marzy się "zwarta" zabudowa i mieszkanie w 16 pietrowcach...
          Bez odbioru znafco (od getto)

          • 3 1

  • Czy buta stachanowcow budynia jest az tak wielka?

    W imię własnej korzyści, w tak żenujący sposób chcą manipulować mieszkańcami?! Uwazaja, że te marne wizki (które same w sobie są deformuja rzeczywistosc)przykryja bajzel jaki szykuja wespół z deweloperami? Łapy precz od terenów zielonych tumani!

    • 3 1

  • najpierw pozwolili budować w lasach domy, teraz drogę, a na koniec pas startowy dla prywatnych samolotów

    • 6 2

  • Wasze niedoczekanie ! Nigdy nie pozwolimy aby ta droga powstała !

    • 7 3

  • Proszę zrobić tak, żeby korki zniknęły. (31)

    Przymorze się rozbudowywuje, przybywa mieszkańców i samochodów, rano i po południu korek jak jasny gwint, nie da się żyć, a miało być tak pięknie z tunelem.

    • 58 47

    • Wtf rozbudowywuje ? Kupywać akulumator ręcami ?

      • 1 0

    • Kolejny naiwny co myśli że nowe drogi odkorkują miasto. (21)

      • 34 16

      • Oczywiście że odkorkują. (14)

        To szalona idea, że budowa dróg nie odkorkowuje miast.

        • 16 17

        • niestety (13)

          nie odkorkowuje, tylko przenosi korki w inne miejsce. Masz przykład tunelu pod wisłą. Nie odkorkował głównego miasta / centrum, tylko przeniósł te samochodu na przymorze. To samo będzie po zbudowaniu drogi zielonej. Z przymorza korki przeniosą się do jelitkowa, oliwy lub jeśli droga będzie przeniesiona pod pachołkiem, to do osowej .

          • 9 5

          • Aż w końcu jak wybudują wszędzie tyle dróg ile trzeba i będą tak szerokie jak potrzeby to (1)

            Korki znikną tadaaaaa...Proste jak drut (jeśli ktoś potrafi myśleć)
            Jakim trzeba być ignorantem żeby ciągle upierać się że jest inaczej.
            Fizykę w szkole miałeś mądralo (już nie mogę bo mnie nerw bierze na tego kmiota)???
            Doświadczenia z przepustowością w zależności od liczby dostepnych dróg odpływu oraz ich szerokością wykonywałeś???Jesteś w stanie to sobie wyobrazić czy tylko powtarzasz jakieś ekolewackie rojenia?
            Według twojego toku myślenia ( chociaż ciężko to nazwać jakimkolwiek tokiem)
            najlepiej w ogóle dróg nie budować bo to nic nie daje,a istniejące zamknąć to korki znikną.

            • 3 2

            • Dokladnie, prosze zajrzec w link - dowod ostateczny

              Oto, jak w USA sobie poradzili z korkami budujac kolejne pasy:
              https://goo.gl/XVlFQ1

              • 2 0

          • (4)

            korki przeniosly sie na przymorze z uwagi na zwezenie jezdni panie madralnski. Co to za teoria ze drogi nie odkorkowuja...chyba rolkarze te tezy wyglaszaja...

            • 7 7

            • nie rolkarz... (3)

              piszę to z pozycji kierowcy samochodu - tylko samochodem się przemieszczam po mieście. Komunikacja sporadycznie i jak najrzadziej, bo nie lubię. Fajnie jakby to wszystko było takie proste - dobudować drogę i korki znikną, ale niestety tak nie jest i masz tego przykłady w Polsce i za granicą. W Gdańsku korki są wynikiem złego planowania przestrzennego - tj. budowanie osiedli na obrzerzach z brakiem wygodnego dojazdu do centrum komunikacją miejską. Przez to wszyscy mieszkańcy osiedli typu osowa, jasień wybierają samochód. A jak wszyscy wybiorą samochód to się stoi w korku. Władze miasta nie myślą w ogóle, nie planują. Nawet jak zbudowali PKMkę to nie byli w stanie pomyśleć chociazby o parkingach park n ride.

              • 5 2

              • (2)

                "złego planowania przestrzennego "
                a co byś innego zaproponował
                16 piętrowe falowce???
                Sorki ale nie każdy lubi
                Ponadto wraz z budową nowych dróg sytuacja z dojazdem do górnych tarasów diametralnie się poprawiła.
                Zresztą Gdańsk to w ogólwe najkrócej w korkach stoi - porównując do innych dużych miast.

                • 2 2

              • nie kazdy lubi - dlatego wyprowadza sie 20km za miasto do "domku pod miastem" (1)

                ale potem nie lubi korkow i chce rujnowac zycie tych, ktorzy zostali w miesci i oczekuje, ze oni z ich podatkow zbuduja mu droge.

                Jak nazwiesz kogos takiego?

                • 2 2

              • pasożyt

                • 3 1

          • Bzdury (3)

            Tu nie ma po prostu porządnej infrastruktury drogowej bo Adamowicz ma to gdzieś. Stan dróg uległ kompletnej dewastacji za jego 'panowania'. Przez 29 lat wybudował parę kilometrów dróg a chodzi dumny jakby w kosmos poleciał. Infrastruktura drogowa w Gdańsku to trzeci świat. Bardzo podobne drogi są na Ukrainie - zdewastowane, co roku w gorszym stanie, widać ze nikt się nimi nie zajmuje. Za te rozpiepszone drogi pełne zapadniętych studzienek powinien ktoś go razem z Kotłowskim podać do sądu za niedopełnienie obowiązków służbowych.

            • 2 5

            • Ulało ci się (1)

              Chusteczkę?
              A może maść?

              • 1 1

              • Po co piszesz bez sensu

                Chcesz pokazać że niezbyt mądry jesteś ?

                • 1 0

            • Nie, abym popieral to, co robi Adamowicz w sprawach nowych drog,ale

              - Zolnierzy Wykletych
              - Popieluszki
              - Obwodnica Poludniowa
              - Sucharskiego
              - Tunel pod Wisla
              - Wyjazd z AK na obodnice

              Aktualnie Bullonska Polnocna i Nowa Politechniczna (choc tu szczegolnie nie podoba mi sie wizja).

              Mozesz atakowac, ze pocial miasto autostradami. Ale mowienie, ze nie zbudowano jest niewiedza lub klamstwem.

              • 2 0

          • (1)

            dwupasmowa droga zielona wraz z tunelem pod pacholkiem i polaczenie z obwodnicą udrożniłoby ruch

            • 7 2

            • Jeszcze tylko droga czerwona po 5 pasow w kazda strone i wreszcie bedzie mozna jezdzic

              ludzie, naprawde nie rozumiecie, ze komunikacja jest bardziej skomplikowana, a budowa jednej drogi nie rozwiaze problemow...

              • 1 1

      • A jeżeli nowe drogi nie odkorkują to co? (3)

        A co w takim razie odkorkuje miasto jak nie nowe drogi???
        Może wprowadzisz modę na nie posiadanie samochodów. Świetny pomysł namów znajomych i rodzinę by pozbyli się pojazdów i drogi się odkorkują.
        Jak już osiągniesz sukces i ilość samochodów w pomorskim zmniejszy się o połowę to wtedy zaprzestaniemy budować nowych dróg tym czasem nie ma wyjścia. Tylko nowe drogi dwu pasmowe mogą poprawić sytuację w mieście gdzie samochodów przybywa a nie ubywa.

        • 8 8

        • wystarczy, ze zacznie sie kierowcow obarczac kosztami korzystania z drog

          Jak to jest, ze na informacje o darmowej komunikacji ludzie beda krzyczec, ze to skandal i nie beda sponsorowac nierobow.

          Ale jazda i najlepiej parkowanie po miescie ma byc darmowe.

          Co wiecej wolaja o to czesto wolnorynkowcy, ktorzy jakos nie zauwazaja, ze w prywatnych inwestycjach miejsca na drogi prawie nie ma. Tylko publiczne pieniadze sa tak marnotrawione

          • 1 1

        • od złej strony...

          pasów drogi można dorzucać i wcale to nie rozwiąże problemu korków. W Los Angeles masz 8 pasowe obwodnice miasta, które stoją w korku przez większość czasu. Korki rozwiązać może tylko dobra komunikacja miejska, której w gdańsku (i trójmieście) brakuje. Jest droga (kierowca plus pasażer i auto jest tańsze), powolna (2x-3x dłużej niż autem) i przestarzała. Mamy XII w, a kupuje się bilety za gotówkę u kierowcy i dopiero za kilka lat może wdrożone zostanie kupowanie kartą w pojeździe... No sory, ale to zacofanie. Dopóki to się nie zmieni to nie ma szans żeby ludzie samochody porzucili

          • 1 3

        • mniej samochodow

          wow....

          • 4 0

      • Nowa zabudowa (1)

        Kolejna nowa zabudowa odkorkuje?

        • 6 3

        • tak, bo ludzie zamiast jechac 20 km spoza miasta

          moga wsiasc w tramwaj, pociag (SKM do Nowego Portu dla czesci z nich moze byc dobrym rozwiazaniem) albo na rower. Naprawde mozna mieszkac w takim miejscu miasta, gdzie nie trzeba dziennie spedzac 2h w samochodzie.

          Im mniej osob musi codziennie uzywac samochodu tym korki mniejsze.

          Albo ci ludzie zamieszkaja tu i bedzie 400 samochodow na 1000 osob, albo zamiaszkaja w Baninie i bedzie 700 samochodow na 1000 osob. Ktora sytuacja gwarantuje wieksze korki wiedzac, ze ludzie z Banina raczej maja zamiar pojechac do Gdanska, a nie do Zukowa...

          • 0 0

    • (3)

      trzeba jezdzic komunikacja miejska to korkow nie bedzie ...

      • 22 5

      • trzeba budowac drogi bezkolizyjne i bez sygnalizacji swietlnej co 100 metrow. (2)

        uplynnic ruch pojazdow ,powietrze sie samo oczysci..NAtomiast rzad powinien wspierac zakup aut hybrydowych i benzynowch,gazownikow a nakladac olbrzymie podatki na diesle,ktore szkodza najbardziej.

        • 1 5

        • To najmniej rozsadny i najdrozszy w wykonaniu komentarz tego roku

          • 1 1

        • Nie

          W stanach budowali autostrady po 8 pasów i jakoś nie pomogło

          • 3 4

    • Tobie radzę przenosiny na wieś. Z dala od korków.

      • 3 1

    • (2)

      Miało być pięknie z tunelem?!? Chyba dla tych z centrum miasta.

      • 15 2

      • (1)

        tez nie. korki jak tam byly tak sa

        • 2 4

        • I jest pięknie, do pracy w Brzeźnie jadę z Kowal w godzinach szczytu 25 min zamiast godziny z hakiem.

          • 2 0

  • (1)

    A gdzie opcja w ankiecie "nie powinno być żadnej zabudowy"?

    • 11 1

    • Takie opcje

      dla TYCH ludzi nie są wygodne.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane