• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzynastu chętnych do wyburzenia i remontu wiaduktu na Elbląskiej

Maciej Korolczuk
5 kwietnia 2024, godz. 12:55 
Opinie (70)
  • Przebudowa będzie dla wykonawcy niemałym wyzwaniem, bo pod wiaduktem przebiega sześć pasów Trasy Sucharskiego oraz dwutorowa czynna linia kolejowa, którą poruszają się pociągi towarowe do portu.
  • Przebudowa wiaduktu na ul. Elbląskiej ma potrwać 1,5 roku.
  • Ostatnią przebudowę wiadukt przeszedł w 1995 roku. Obiekt jest wyeksploatowany i wymaga kolejnych nakładów.
  • Przebudowa będzie dla wykonawcy niemałym wyzwaniem, bo pod wiaduktem przebiega sześć pasów Trasy Sucharskiego oraz dwutorowa czynna linia kolejowa, którą poruszają się pociągi towarowe do portu.

Aż 13 ofert wpłynęło w przetargu na rozbiórkę i przebudowę wiaduktu nad Trasą Sucharskiego i linią kolejową do Portu Północnego w ciągu ul. ElbląskiejMapka w Gdańsku. Wszystkie mieszczą się w zakładanym przez miasto budżecie, wynoszącym 28,9 mln zł. Remont ma ruszyć jeszcze w pierwszej połowie roku i potrwa do końca 2025 r.



Czy przebudowa wiaduktu na Elbląskiej zwiększy korki w centrum Gdańska?

Do rozbiórki i przebudowy wytypowano 200-metrowy wiadukt w kierunku centrum Gdańska. To obiekt z 1973 r., który ostatnią modernizację przeszedł w połowie lat 90.

Urzędnicy podkreślają, że przebudowa ustroju nośnego wiaduktu ma na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz utrzymanie komunikacji drogi wojewódzkiej w obu kierunkach. Głównym zamierzeniem przebudowy jest przywrócenie obiektowi odpowiednich właściwości eksploatacyjnych.


Wiadukt na ul. Elbląskiej powstał w 1974 roku. Wiadukt na ul. Elbląskiej powstał w 1974 roku.
Rozbiórka i modernizacja będzie dla wykonawcy sporym wyzwaniem, bo wiadukt znajduje się nad sześcioma jezdniami Trasy Sucharskiego i czynną linią kolejową, po której w obu kierunkach poruszają się pociągi do Portu Północnego.

W ramach inwestycji przewidziano całkowitą rozbiórkę konstrukcji przęseł wiaduktu i częściową rozbiórkę korpusów podpór. Fundamenty filarów i przyczółków pozostaną do pełnego wykorzystania jako posadowienie konstrukcji wiaduktu po przebudowie.

Remont ma ruszyć w pierwszej połowie tego roku i potrwać do końca 2025 r.

Trzynaście ofert w przetargu



Na ogłoszony pod koniec lutego przetarg odpowiedziało aż 13 podmiotów. O tym, że jest duże zainteresowanie przetargiem, świadczyła też liczba zapytań, których było ponad 120. Co ciekawe, wszystkie oferty mieszczą się w zakładanym na ten cel budżecie (28,9 mln zł).

Oferty, jakie wpłynęły w przetargu:

  1. WANT Sp. z o.o. - 20,9 mln zł
  2. Polimex-Mostostal SA - 18,9 mln zł
  3. Roverpool Sp. z o.o - 21,1 mln zł
  4. PORR SA - 27,2 mln zł
  5. Budimex SA - 24,8 mln zł
  6. STRABAG Sp. z o.o - 17,4 mln zł
  7. Poleko sp. z o.o - 28,7 mln zł
  8. Nowak-Mosty Sp. z o.o - 23,2 mln zł
  9. Most sp. z o.o. - 17,4 mln zł
  10. INTOP Warszawa" Sp. z o.o - 24,4 mln zł
  11. Makax Sp. z o.o. - 22,7 mln zł
  12. Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. - 21,4 mln zł
  13. POLWAR SA - 20,7 mln zł

Teraz oferty będą analizowane. Projekt tymczasowej organizacji ruchu poznamy przed rozpoczęciem prac. Prawdopodobnie ruch zostanie przełożony na jeden z dwóch pasów na równoległym wiadukcie, którym na co dzień poruszają się kierowcy jadący w kierunku rafinerii.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (70)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane