• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzynastu chętnych do wyburzenia i remontu wiaduktu na Elbląskiej

Maciej Korolczuk
5 kwietnia 2024, godz. 12:55 
Opinie (70)
  • Przebudowa będzie dla wykonawcy niemałym wyzwaniem, bo pod wiaduktem przebiega sześć pasów Trasy Sucharskiego oraz dwutorowa czynna linia kolejowa, którą poruszają się pociągi towarowe do portu.
  • Przebudowa wiaduktu na ul. Elbląskiej ma potrwać 1,5 roku.
  • Ostatnią przebudowę wiadukt przeszedł w 1995 roku. Obiekt jest wyeksploatowany i wymaga kolejnych nakładów.
  • Przebudowa będzie dla wykonawcy niemałym wyzwaniem, bo pod wiaduktem przebiega sześć pasów Trasy Sucharskiego oraz dwutorowa czynna linia kolejowa, którą poruszają się pociągi towarowe do portu.

Aż 13 ofert wpłynęło w przetargu na rozbiórkę i przebudowę wiaduktu nad Trasą Sucharskiego i linią kolejową do Portu Północnego w ciągu ul. ElbląskiejMapka w Gdańsku. Wszystkie mieszczą się w zakładanym przez miasto budżecie, wynoszącym 28,9 mln zł. Remont ma ruszyć jeszcze w pierwszej połowie roku i potrwa do końca 2025 r.



Czy przebudowa wiaduktu na Elbląskiej zwiększy korki w centrum Gdańska?

Do rozbiórki i przebudowy wytypowano 200-metrowy wiadukt w kierunku centrum Gdańska. To obiekt z 1973 r., który ostatnią modernizację przeszedł w połowie lat 90.

Urzędnicy podkreślają, że przebudowa ustroju nośnego wiaduktu ma na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz utrzymanie komunikacji drogi wojewódzkiej w obu kierunkach. Głównym zamierzeniem przebudowy jest przywrócenie obiektowi odpowiednich właściwości eksploatacyjnych.


Wiadukt na ul. Elbląskiej powstał w 1974 roku. Wiadukt na ul. Elbląskiej powstał w 1974 roku.
Rozbiórka i modernizacja będzie dla wykonawcy sporym wyzwaniem, bo wiadukt znajduje się nad sześcioma jezdniami Trasy Sucharskiego i czynną linią kolejową, po której w obu kierunkach poruszają się pociągi do Portu Północnego.

W ramach inwestycji przewidziano całkowitą rozbiórkę konstrukcji przęseł wiaduktu i częściową rozbiórkę korpusów podpór. Fundamenty filarów i przyczółków pozostaną do pełnego wykorzystania jako posadowienie konstrukcji wiaduktu po przebudowie.

Remont ma ruszyć w pierwszej połowie tego roku i potrwać do końca 2025 r.

Trzynaście ofert w przetargu



Na ogłoszony pod koniec lutego przetarg odpowiedziało aż 13 podmiotów. O tym, że jest duże zainteresowanie przetargiem, świadczyła też liczba zapytań, których było ponad 120. Co ciekawe, wszystkie oferty mieszczą się w zakładanym na ten cel budżecie (28,9 mln zł).

Oferty, jakie wpłynęły w przetargu:

  1. WANT Sp. z o.o. - 20,9 mln zł
  2. Polimex-Mostostal SA - 18,9 mln zł
  3. Roverpool Sp. z o.o - 21,1 mln zł
  4. PORR SA - 27,2 mln zł
  5. Budimex SA - 24,8 mln zł
  6. STRABAG Sp. z o.o - 17,4 mln zł
  7. Poleko sp. z o.o - 28,7 mln zł
  8. Nowak-Mosty Sp. z o.o - 23,2 mln zł
  9. Most sp. z o.o. - 17,4 mln zł
  10. INTOP Warszawa" Sp. z o.o - 24,4 mln zł
  11. Makax Sp. z o.o. - 22,7 mln zł
  12. Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. - 21,4 mln zł
  13. POLWAR SA - 20,7 mln zł

Teraz oferty będą analizowane. Projekt tymczasowej organizacji ruchu poznamy przed rozpoczęciem prac. Prawdopodobnie ruch zostanie przełożony na jeden z dwóch pasów na równoległym wiadukcie, którym na co dzień poruszają się kierowcy jadący w kierunku rafinerii.

Miejsca

Opinie (70) 3 zablokowane

  • (2)

    Dlaczego będą burzyć ? Może deweloperzy idą już "na Warszawę"?

    • 14 11

    • (1)

      Naucz się czytać ze zrozumieniem.

      • 1 2

      • Nie ze zrozumieniem tylko nie zawsze wszystko mówią...

        • 4 3

  • Daniel z Pcimia ma firmę budowlaną, ale nie wiem czy Gdańsk stać. (3)

    Aczkolwiek mógłby to zrobić w ramach zwrotu części pieniędzy z tych siedmiu miliardów złotych wziętych pod stołem za sprzedaż Lotosu ruskim słupom.

    • 31 22

    • Lotos zlikwidował rafinerię sprzedał pracowników przemienił w parobków Lechię pozbawił sponsoringu (1)

      czego nie rozumiecie

      • 2 4

      • Jak zwykle - spaliny zostaną w Polsce, ale zyski będą sponsorować Arabów...

        • 0 1

    • Donald z Kłeścierzyny ma tańszą

      • 3 2

  • (2)

    Wspaniale...aleczemu kilka dni przed wyborami a tak 5 lat nic?))

    • 18 8

    • fajna taka opinia, taka nie za prawdziwa

      w 2020 roku zamówiono dokumentację techniczną. Spodziewano się remontu a wskazała ona konieczność budowy na nowo. Wszystko w podlinkowanych artykułach. No ale prawdy od członka pewnej Fundacji to ja się nie spodziewam

      • 6 1

    • Trzeba inwestować w nowe technologie

      Sven,a dlaczego ty ciągle krytykujesz wszystko,co jest dobre dla Gdańska..Regularny hejt,jakby Pisy kazały ci pisaćNie ładnie..

      • 0 0

  • jaki objazd będzie na czas przebudowy? (9)

    Jedyny rozsądny czyli jedna linia wiaduktu równoległego czy jeden z nierozsądnych pomysłów, by ruch puścić przez przeróbkę lub św wojciech?

    • 23 20

    • Czemu jeden wiadukt idzie do przebudowy?

      Drugi powstał w mniej więcej tym samym czasie.

      Jaki jest jego stan>

      • 2 0

    • Żaden objazd, Zburza i tyle. I tak wjechac do Gdańska przy okopowej to masakra.

      • 16 3

    • Objazd ma iść przez Przeróbkę,albo przez Sw Wojciech

      • 1 6

    • Przez Bartoszyce

      • 8 4

    • Przez Mrągowo

      • 1 0

    • Przez Braniewo.

      • 1 0

    • A to przez Elbląg

      • 3 0

    • Przez Olsztyn

      • 2 0

    • rydwanem bedziesz wozil tiry

      • 5 0

  • (5)

    A która oferta jest najtańsza? Dwie firmy zaproponowały cenę 17,4 mln zł

    • 4 1

    • (3)

      od lat nie wybiera się po prostu najtańszej, tylko najkorzystniejszą

      • 1 0

      • Nie jestem na bieżąco (2)

        Była jakaś nowelizacja ustawy PZP? Ktoś uzdrowił te chore przepisy?

        • 0 0

        • Tak PO

          Będą sobie wybierać jak im się podoba. Ale ktoś musi z bańkę lapoweczki dac dla magistratu

          • 0 1

        • Lata temu, za PO

          Po tej serii bankructw firm budowlanych lecących na zaniżaniu ofert. Problem jest taki, że wiele przetargów wciąż definiuje najkorzystniejszą jako najtańsza. Te rozsądne dają cenie np. 50% wagi.

          • 0 0

    • widzę jeszcze cebulowe myślenie o nadal jest :)
      cena czyni cuda, a to co się otrzyma wzamian to już nieważne

      • 2 0

  • Zaorac i zrobic przejscia naziemne

    A co

    • 11 4

  • (3)

    Kolejna fanaberia urzędu. Stworzą korki i będą z nimi walczyć. Zostawić jak jest. Są zdecydowanie pilniejsze sprawy!

    • 27 8

    • Zgadzam się!!!!

      • 3 2

    • Jak most, by się zawalił z ludźmi, to byłaby fanaberia czy pilna sprawa? (1)

      • 3 2

      • Dodać nowe kolumny, lewary. Wierzysz ze po wyburzeniu od razu zaczną budować nowy?

        • 2 1

  • Na szczęście nie MTM.

    • 18 0

  • (2)

    Jakim to ma być niby wyzwaniem wyburzenie tego wiaduktu, żaden problem. Wygra firma przetarg przystapi do wyburzania i okaże się że nie da rady za naście milionów a za dwa razy tyle, potem trzeba będzie zamknąć kolidujące z wyburzaniem drogi i trasy kolejowe a wtedy da się, ale również w ciągu 2 razy dłuższego czasu wykonania. To taki Gdański styl remontów i budowy dróg.

    • 97 27

    • (1)

      Skoro taki z ciebie mędrek, załóż firmę i zacznij działać zgodnie ze swoim widzimisię, chciałabym zobaczyc efekt, takich mędrków jak ty mnóstwo było przez ostatnich 8 lat

      • 2 10

      • Jak się na czymś nie znasz , to sią za to nie zabieraj.te wszystkie firmy które po czasie zawyżają cenę powinny dostać kary za nie wywiązanie się z kontraktu. Na dzień dobry wszyscy wiedzą co trzeba zrobić i trzeba założyć wyższa wycenę a nie zmieniać ja jak się wygra bo dało się najniższą cenę za wykonanie zadania.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane