- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (123 opinie)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (225 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (51 opinii)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (32 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-14 18:58
Jak w tej Polsce wszystko szybko idzie. 10 lat gadania i już będzie mozna budować.
- 2 6
-
2011-10-14 18:35
eh przygłupie społeczeństwo ...
- 1 3
-
2011-10-14 18:28
nie ma prostych rozwiązań tylko inteligentne wybory
ruch TIR-ów z portu nie powinien być kierowany przez miasto - po prawej stronie Wisły jest dość dróg gotowych lub budowanych (np. południowa obwodnica Gdańska) by dostęp do bazy kontenerowej był wystarczająco drożny. Gdańsk i generalnie Trójmiasto bardziej zyskałoby na dbaniu o komunikację zbiorową (przez np. modernizację taboru SKM, budowę PKM, linii tramwajowych na górny taras i systemu rowerów miejskich) niż na takich fajerwerkowych projektach drogowych, które kosztują drogo, a korków nie likwidują, tylko przesuwają je w inne miejsca.
- 4 10
-
2011-10-14 15:29
Ciekawa inwestycja... (1)
...jestem ciekaw jak dlugo im to zajmie - mysle,ze nie obedzie sie bez nieprzewidzianych zdarzen. Zbyt to skomplikowane ,zeby poszlo wszystko gladko.
- 19 10
-
2011-10-14 18:09
Nie jest jasne, czy przez 3 lata zbudują jeden tunel, czy dwa?
- 3 2
-
2011-10-14 17:46
2 NAJLEPSZE WIADOMOŚCI TEGO DNIA!!! (1)
A1 do Torunia,Tunel pod Martwą Wisłą.HURRA!!!Pomorze. Tu sie żyje!!!
- 18 3
-
2011-10-14 18:08
Tunel Sea Invest GDAŃSK tu się żyje
morze możliwości
- 4 0
-
2011-10-14 18:07
Fajny materiał.
- 6 0
-
2011-10-14 15:38
a nie szybciej byłoby wiercic potem z powrotem, a nie przewozic całośc na druga stronę? (1)
- 2 6
-
2011-10-14 18:06
Maszyna jest jednokierunkowa, wierci tylko na zachód
I to jest tajemnica "rażąco niskiej ceny".
- 1 1
-
2011-10-14 18:03
Tu możesz wpisywać co przez 12 lat rządów obiecał tłumom pan Budyń
Tivoli, razAquapark, dwaSru tu tu kłębęk drutu, trzyTunel, kurtka na wacie, czteryWyspa Spichrzów ze szkła, aluminium i betonu, pięć??
- 2 18
-
2011-10-14 17:42
normalnie cieszę się jak dziecko:D
- 8 0
-
2011-10-14 17:30
Nowy Nowy Port
Ku niezadowoleniu, tym ktorzy w tak obskorny sposob sie wypowiadaja na temat Nowego Portu niestety mam zle wiesci. Nowy Port po wybudowaniu tego wielce upragnionego tunelu wkroczy w okres Renesansu i bedzie najlepiej skomunikowana dzielnica w Gdansku. Nowy Port i jego przylegle okolice zyskaja na znaczeniu (Terminal promowy, Port Pln, westerplatte, PGE arena, Lotnisko, Obwodnica, Stare Miasto, morze i plaza wszystko w zasiegu 15min)Pod Inwestycje - Bajka.Gratulacje dla calej ekipy bioracej udzial w organizacji tego przedsięwzięcia
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.