• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Twierdził, że przeciążoną ciężarówką w 2 minuty przejechał 250 km

rb
6 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

O prawie 28 ton za dużo ważyła ciężarówka z kontenerami jadąca autostradą A1 z portu w Gdyni do Włocławka. Z tachografu w pojeździe zatrzymanym przez inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego wynikało, że 250-kilometrowy odcinek ciężarówka pokonała w... dwie minuty. Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.



Czy przeciążone ciężarówki to największy problem na polskich drogach?

Jadąca z portu ciężarówka nie dość, że okazała się zbyt ciężka, to jeszcze czasu, w jakim - przynajmniej według tachografu - pokonała spory dystans z Gdyni na Kujawy, mogliby pozazdrościć jej piloci samolotów odrzutowych.    

- Jadąc z Gdyni do Włocławka autostradą A1, trzeba pokonać blisko 250 km. Tachograf zainstalowany w pojeździe, który we wtorek skontrolowali na A1 włocławscy inspektorzy ITD, wskazywał, że kierowca pokonał wspomnianą trasę w ciągu... 120 sekund. Kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy. Przez większość trasy prowadził pojazd, a tachograf rejestrował odpoczynek. Przełączył tachograf dopiero w chwili zatrzymania przez ITD. Kontrola wykazała nie tylko poważne naruszenia czasu pracy, ale również znaczne przeciążenie - informuje ITD.
  • Ciężarówka w dwie minuty miała pokonać 250 km.
  • Pojazd był też zbyt ciężki. Zamiast 40 ton przewoził ładunek o wadze 68 ton.
  • Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.

"Ekspresowy" kierowca przewoził dwa 20-stopowe kontenery. Pojazd ważył niemal 68 ton, zatem o blisko 28 ton za dużo. Przy tak dużej masie przewożonych ładunków przekroczono także dopuszczalne naciski osi ciągnika oraz naczepy - po ok. 7 ton.

Inspektorzy nakazali usunąć nadmiar ładunku. Potrzebny był do tego specjalistyczny sprzęt. Kierowcę ukarano mandatami na kwotę 2,5 tys. zł. Większe konsekwencje może ponieść przedsiębiorca, któremu za jazdę tak przeciążonym pojazdem oraz z naruszeniem przepisów dotyczących norm czasu pracy grozi w sumie 30 tys. zł kary.

O tym, że problem z przeciążonymi pojazdami dostawczymi jest powszechny, świadczą też wyniki ostatnich działań inspektorów z ITD w Gdańsku. W trakcie kontroli na Armii Krajowej w Gdańsku wszystkie z 10 wytypowanych pojazdów okazały się zbyt ciężkie.
rb

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Kierowca (2)

    nie ładował tych kontenerów one zostały najpierw rozładowane ze statku a następnie załadowane na naczepę, tylko że zamiast jednego załadował od razu 2,oszczędnośc na drugim ciągniku i naczepie, i dlatego miał 28t więcej,kumacie ?To nie było zwykłe "przeładowanie" samochodu o kilkaset kilo jak to bardzo często bywa ale przęgięcie na maksa

    • 26 6

    • Nie do końca (1)

      To była naczepa rozłączana. Czyli najpierw wyjechał z jednym kontenerem później z drugim (albo kolega wyjechał z drugim).Spiął naczepy i ruszył w trasę..

      • 8 0

      • 2x20 na rozpince znam caly mechanizm. Moge go przedstawic ITD

        ale musza pracowac 24 h na dobe i nie bedzie przeladowanych kontenerow

        • 6 0

  • Wszystkie tak jada a my sie dziwimy czemu drogi sie rozpadaja po roku

    • 24 0

  • wiem jak to dziala moge przedstawic caly mechanizm

    ITD tez ma za uszami biora lapowki. Dlaczego nie pracuja 24 h na dobe ?

    • 19 0

  • Może wiózł maseczki

    Dla poczty polskiej...
    Oni mają takie dumpingowe ceny, że ciągle im brakuje towaru...

    • 14 5

  • Ale news!

    90% jest prześladowanych, szczególnie materiały sypkie i budowlane. Policja niechce o tym wiedzieć.

    • 18 0

  • zapraszamy w okolice portu gdansk

    • 16 0

  • (2)

    Po porcie północnym cały czas jeżdżą z węglem, i to każda wanna grubo przeładowana i każdy ma to gdzieś bo kasa się kreci. Kabarecik

    • 17 0

    • Na wislanym tez

      • 2 0

    • węgiel jest od pisowskich spółek

      wiadomo że równiejsza władza nad tym panuje

      • 1 0

  • i bardzo dobrze

    cwaniactwo trzeba tepić z całą siłą

    • 6 0

  • Tacy d**ile stanowią dodatkowe zagrożenie na drodze. (3)

    Wybuch opony tira to katastrofa.

    • 17 0

    • (2)

      tacy co wypisują głupoty stanowią zagrożenie umysłowe własne i nieświadomych czytelników,gdy nie mają pojęcia o scanii r500 v8 w rozpinanym zestawie

      • 0 3

      • (1)

        rozumiem że ITD sobie kary na gościa nakłada bezprawnie tak?

        • 4 0

        • Tak. Powinni mu w nagrodę kupić obiad i zafundować tirówkę.

          • 2 0

  • Teraz wiecie na czym polega "cudowny wzrost" przeładunku kontenerów (1)

    Dwukrotnie cięższe niż norma kontenery z Chin zamiast np. do Holandii gdzie byłyby natychmiast zatrzymane płyną Gdańska Gdyni i tu załadowane na ciężarówki jadą spokojnie do Holandii bo nikt ich po drodze nie zważy.

    • 9 5

    • Większej bzdury nie słyszałem

      ciężkie kontenery jadą koleją albo rozformatowywane

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane