• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UG zamyka bramy przed kierowcami spoza uczelni. Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

Maciej Korolczuk
12 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG. System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG.

Na sześciu bramach wjazdowych na teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od kilku dni trwa montaż systemu parkingowego. Szlabany zostaną uruchomione w lipcu, a z parkingów będą mogli korzystać tylko studenci, pracownicy UG i zaproszeni przez uczelnię goście. Na terenie kampusu jest aż 1,6 tys. miejsc parkingowych.



Jak decyzja UG wpłynie na parkowanie w Oliwie?

O parkowaniu w Oliwie pisaliśmy w ostatnich latach wielokrotnie. Powstające tu biurowce, do których każdego dnia musi dojechać w sumie nawet kilka tysięcy pracowników sprawiły, że problem z parkowaniem, a wraz z nimi głos niezadowolonych mieszkańców nasilały się z roku na rok.

Z rozjeżdżaniem chodników i trawników w Oliwie walczy się poprzez wprowadzenie w części dzielnicy - na prośbę mieszkańców - strefy płatnego parkowania. Problemu to jednak nie rozwiązało, lecz przesunęło go na obrzeża strefy, gdzie przenieśli się kierowcy szukający darmowego postoju. Dlatego po kilku miesiącach miasto wraz z mieszkańcami (choć nie wszystkimi, bo uchwała rady dzielnicy została przegłosowana zaledwie jednym głosem) postanowiło rozszerzyć strefę na całą dzielnicę.

Problem nadmiernej liczby aut znów przeniósł się w inne miejsce, bo kierowcy, aby unikać parkomatów parkowali na parkingach należących do sklepów budowlanych czy Uniwersytetu Gdańskiego. Znajdująca się tuż przy bibliotece UG i Wydziale Biologii Castorama wprowadziła więc ograniczenia. Kierowcom, którzy nie byli jej klientami a parkowali auta i znikali na cały dzień, pracownik ochrony zostawiał za szybą upomnienia, a recydywistów karano wezwaniem lawety i odholowaniem auta.

Strefa płatnego parkowania w Oliwie. Strefa płatnego parkowania w Oliwie.
Ostatnią w miarę wolną przestrzenią do parkowania były przepastne parkingi należące do UG. Mogą one pomieścić ok. 1,6 tys. aut i choć oficjalnie mogą na nich parkować tylko upoważnione osoby, to często swoje auta pozostawiali tam pracownicy okolicznych biurowców. Wkrótce to się jednak zmieni.

Kampus to miejsce studiowania i pracy

Od kilku dni przy wjazdach na teren kampusu prowadzone są prace budowlane polegające na wylewaniu fundamentów i montażu szlabanów.

- Nowym systemem parkowania zostanie objęty teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie. Będzie on służył uporządkowaniu wjazdu samochodów na teren kampusu, ochronie terenów zielonych oraz zapewnieniu miejsc parkingowych studentom i pracownikom Uniwersytetu Gdańskiego - wyjaśnia Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego. - Dynamiczny rozwój Oliwy, szczególnie stref biurowych oraz tworzenie płatnych parkingowych stref miejskich, powoduje coraz większe utrudnienia dla studentów i pracowników UG, dla których teren kampusu jest miejscem studiowania i pracy. Zależy nam także na ochronie porządkowanych i rozwijanych terenów zielonych naszego kampusu, a warto podkreślić, że jeszcze w tym roku otwarty zostanie tu nowy park.
Czytaj także: Nowy park powstaje na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego

System szlabanów ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie UG będą mogli parkować wyłącznie pracownicy i studenci Uniwersytetu Gdańskiego oraz zaproszeni przez pracowników UG goście.

- Parkowanie będzie bezpłatne. Zainteresowani pracownicy i studenci otrzymają specjalne karty wjazdowe. Jednorazowej opłacie, w wysokości około 30 złotych, będzie podlegało urządzenie do odblokowania systemu, które pozwoli wjechać na teren kampusu. Na terenie kampusu UG w Gdańsku Oliwie jest około 1,6 tys. miejsc parkingowych i będzie można parkować wyłącznie na takich miejscach. Nie przewidujemy żadnych stref parkowania dla osób spoza uczelni - dodaje rzecznik prasowy UG.
Jak tłumaczy, obecnie wjazd na teren UG nie jest ograniczony szlabanami, porządku pilnuje Straż Uniwersytecka, ale nie zawsze ma możliwość zweryfikowania, czy parkują studenci i pracownicy UG, czy też osoby z zewnątrz. Nowy system tę sytuację zmieni.

Koszt inwestycji to ok. 1 mln zł. Prace w systemie zaprojektuj i wybuduj wykonuje wyłoniona w przetargu spółka Demit.
  • Do tej pory na parkingach mogących pomieścić ponad 1,6 tys. miejsc parkowali też pracownicy okolicznych biurowców. Od lipca ma się to zmienić.
  • System będzie obsługiwał 6 bram wjazdowych - 3 od strony ul. Bażyńskiego, 2 od strony ul. Wita Stwosza i 1 od strony ul. Grunwaldzkiej.
  • Montaż systemu kosztuje władze uczelni 1 mln zł.

Miejsca

Opinie (406) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Słusznie - to uczelnia, więc miejsce dla studentów :)

    • 144 11

    • Tylko z jakiej racji ja - studentka mam płacić 30 zł haraczu? (1)

      Koszty jak widać UG przerzuca na studentów!!!

      • 0 2

      • 30 zł. na rok

        To nie haracz, to zapłata za miejsce postojowe. Na GUM-edzie jest drożej, na PG chyba podobnie. Nie marudź.

        • 1 0

    • Student nie głupi i swoją darmową wejściówkę sprzeda, za comiesięczną daninę, potrzebującym.

      • 7 6

  • Tak samo jak zamknęli Siedlicką, to jest jakieś wyobcowane śrdoowoisko... (8)

    Pora na działania p. Adamowicz.

    • 25 48

    • Sprzedaj mieszkanie za pół ceny, to się zastanowię. (2)

      • 9 3

      • może jakaś promocja bedzie na terenie Gedanii, Pawełku (1)

        • 2 2

        • Tam Pisiorki zarabiają

          • 1 0

    • (1)

      ul .Siedlicka prawnie należała i należy do PG (wcześniej ją tylko i aż udostępniała).

      • 10 2

      • Udostępniała?

        Jesteś w błędzie. Prezydent Adamowicz razem z Radą Miasta na wniosek PG zmienił ul. Siedlicką z publicznej na wewnętrzną.

        • 6 2

    • Pora to jest na zmianę pana Pawłowicza (1)

      • 5 6

      • pora na wywiezienie na taczkach K. Pawłowicz

        • 11 5

    • Jeździj autobusem- co za problem....

      Co- za długo? Autem w korku wychodzi a ten sam czas, a taniej...

      • 12 9

  • Za nasze pieniądze buduja i grodza wstyd ale cuz jak same sloki z gwe i elgblaga tam parkuja bo pracuja w korpo

    • 1 0

  • polityka planistyczna miasta Gdańska (27)

    prowadzi do takich efektów.
    Nasi planiści i architekci to wybitne osobistości o wyraziście ukształtowanym charakterze.
    A na czele nasz prezydent.
    Wszystko od lat bez zmian

    • 247 50

    • zgoda (26)

      budowanie tych biurowców na kilka tys. ludzi w środku miasta, to błąd
      do tego jeszcze te śmieszne tłumaczenie , że mieszkańcy chcieli płatnego parkowania (za które sami będą płacić)
      A co mieli zrobić ci mieszkańcy, jak wszystkie ulice były zastawione?
      To błąd urzędników planujących kluczowe inwestycje w mieście, za które jeszcze będziemy żałować (i płacić)

      • 60 19

      • A gdzie te biurowce maja byc, jak wlasnie nie w srodku miasta? (22)

        Co ma sie znalezc w srodku miasta? Austrada?

        Nie biurowce,
        nie handel,
        nie tereny dla pieszych, bo to przeciez miasto!
        nie mieszkania - bo glosno (i drogo)

        To jest najlepsze miejsce na biurowce.

        • 41 22

        • Tylko to nie jest środek miasta.... (1)

          ....a jego północna część, niedawne przedmieście. Środek miasta to okolice ECSu.

          • 0 5

          • Środek miasta to Wrzeszcz

            • 2 0

        • Biurowce tak, ale z odpowiednią ilością miejsc parkingowych (17)

          • 38 19

          • (8)

            najwyzszy budenek w Europie (Londyn, otwarty 3 lata temu) ma 26 miejsc parkingowych - dojezdza sie komunikacja miejska

            • 33 11

            • (6)

              A Londyn jaką ma długość linii metra, a ile km metra jest w naszym Pyziołku Wielkim?

              • 20 18

              • w Trójmieście znaczny procent mieszkańców mieszka w zasięgu 10 minutowego spaceru do stacji SKM (2)

                nie chodzi o długość linii metra tylko o częstotliwość taktu.

                W latach 1960 -tych SKM chodziła co 6 minut.

                Teraz mogłaby chodzić w takcie 3 minutowym, ale do tego potrzeba woli politycznej i przekierowania funduszy z budowy parkingów i dróg na zakup taboru i rozwój systemu strzeżonych parkingów rowerowych przy stacjach SKM.

                • 34 7

              • Bzdura

                • 1 2

              • przede wszystkim potrzeba

                wspólnego biletu na całe trójmiasto, czystości i bezpieczeństwa- czytaj eliminacji żulerni z skm. bez tego kto nie musi, nie korzysta. potem nowy tabor i częstotliwość- bo mniejsza niż co 5 minut powoduje, że takie rozwiązanie jest nieatrakcyjne.

                • 12 0

              • (2)

                A co ma do tego metro, Gdansk metra nie potrzebuje bo ma skm I tramwaje. Komunikacja w Londynie jest naprawde droga (dla mieszkancow), jakosciowo (czystosc, tabor) na pewno nie lepsza niz nasza. Ale tam nikt nie uwaza 'mi nalezy sie darmowe miejsce do parkowania, bo mieszkam sobie w Kowalach' - kalkulujesz mieszkanie z uwzglednieniem dojazdu do pracy I jego ceny (tak ceny parkowania + oplaty za wjazd do miasta)

                • 20 10

              • I to jest błąd tych w Lądku :)

                Bo powinni kalkulować.
                W metrze w L widać zagonionych ludzi z teczkami, Anglików i innych.
                Tylko imigranci na zasilku są weseli

                • 1 4

              • Dlaczego porównujesz nasze miasto do Londynu? Możemy lepiej

                • 7 4

            • Nie ma takiego miasta jak Londyn

              Jest Lądek Zdrój

              • 6 1

          • Ile to jest "odpowiednia ilość" (4)

            Jeśli miejsc pracy będzie jakieś 7 tysięcy to ile ma być miejsc parkingowych?
            7 tysięcy? 10 tysięcy?
            A teraz pomyśl jak na terenie jednego kwartału upchnąć taką liczbę parkingów.
            Można? Tak można - wówczas Oliwa wyglądałaby tak jak - uwaga użyj internetu i w google wpisz - houston parkingi - enter - grafika.

            Tak byś chciał by wyglądało miasto?
            Bo ja muszę? Bo przecież trzeba gdzieś zaparkować...Bo trzeba dzieci odwieźć...Bo taniej...bo szybciej...bo za drogo...

            • 26 17

            • Parkingi wielopoziomowe (3)

              Powinien być obowiązek ich wybudowania przy takiej dużej inwestycji

              • 16 10

              • tak, zgoda, (1)

                ale tam są już miejsca, tylko o dutki chodzi...

                • 5 2

              • Utrzymanie takiego parkingu też kosztuje

                • 5 1

              • W takim biurowcu 4 poziomy to parkingi, a więc Twój postulat jest spełniony.

                • 10 4

          • tam problemem dla większości cwaniaków nie jest ilość

            tylko to, ze są płatne...i nie, nie każdy do biura musi dojeżdżać samochodem.

            • 5 1

          • A jak chcesz dojechać do tych parkingów?

            • 5 4

          • to już do włascicieli tych biurowców uderzaj

            maisto ma im miejsca parkingowe budować?!

            • 21 7

        • rozwój centrów miast powinien być ZRÓWNOWAŻONY

          mający głównie na uwadze mieszkańców tego miasta, a nie zagraniczne korporacje czy żarłocznych deweloperów.
          NIe powinno się zatem realizować inwestycji, które zaburzają życie miasta i powodują ISTOTNE utrudnienia w życiu mieszkańców.
          To naprawdę nic trudnego, ale jeśli w grę wchodzi korupcja (np. mieszkania ze zniżką) to powstaje bałagan urbanistyczny i pogarsza się jakość życia.

          • 8 3

        • A chociażby w okolicach lotniska.

          • 1 3

      • (2)

        Kilka tysięcy to tam w jednym budynku pracuje. Jak skończą budować OBC i Alchemię to przy pełnym zasiedleniu pracowników będzie się liczyć w dziesiątkach tysięcy. Nie ma opcji dojazdu wszystkich własnym samochodem a i obecna komunikacja miejska nie obsłuży tyle. Będzie się działo.

        • 21 1

        • SKM ma wiele rezerw przewozowych - może jeździć w takcie 3 minuty w godzinach szczytu (1)

          • 11 6

          • Może

            Ale nie jeździ

            • 11 0

  • Boisko??!!!

    Co za tuman chce likwidacji boiska? Zawsze służyło młodzieży ze SP nr 35. Najlepiej wszystko przeorac i parkingi zrobić. Przy budowie takich molochow trzeba myśleć o infrastrukturze. Ktoś te plany zatwierdził

    • 0 1

  • Niebawem cenie będzie praca...

    ...gdzie pracodawca zapewnia miejsca parkingowe.
    Jak inni inwestorzy to "ogarną" to mordor będzie kolonią karną.

    • 2 0

  • (2)

    zabronić wjazdu samochodom z poza trójmiasta a od razu będzie luźniej. Student niech jeździ SKM

    • 14 9

    • A co to za dyskryminacja? Jeśli mieszkam, studiuje i pracuje w Trójmieście to nie mam prawa zaparkować pod uczelnia tylko dlatego ze blachy nie te? Brawo za pomysłowość. to chyba nie od dziś ludzie migrują z mniejszych miast zeby studiować na lepszych uczelniach i znaleźć prace.

      • 1 0

    • Nic nie trzeba zabraniać. Wystarczy, że parkowanie będzie płatne, a jak ktoś będzie niszczył trawniki to laweta i się szybko

      • 3 1

  • (2)

    Kiedyś studenci,i to wcale nie tak dawno temu nie potrzebowali auta aby dojeżdżać na uczelnię. Samochód mieli nieliczni. Jeździło się w kilka osób. Teraz to co samochód to siedzi 1. lub 2 osoby max. Trochę się w główkach poprzewracalo od luksusu

    • 25 11

    • (1)

      Spokojnie, luksusy się skończą, jak będzie trzeba zacząć pracę w jednym z tych biurowców ^^

      • 5 1

      • Studenci UG są za slabi zeby tam pracować. Ps może w ochronie się załapia.

        • 1 3

  • Dlaczego jeszcze nie ma tramwaju na tym odcinku Grunwaldzkiej? (4)

    Tramwaj przez Wita Stwosza jest OK, ale powinna powstać druga linia - od Wojska Polskiego do pętli w Oliwie, cały czas wzdłuż Grunwaldzkiej. To pomoże rozładować tłok i na drogach (więcej osób pojedzie komunikacją) i w SKM (będzie alternatywa w postaci tramwaju)

    • 14 11

    • (3)

      Nic nie pomoże, tramwaj musi dojechać do każdego biurka...

      • 6 2

      • (2)

        więc uważasz, że rozbudowa sieci tramwajowej jest niepotrzebna? Może lepiej zlikwidować torowiska tramwajowe? Ja uważam, że im więcej linii, tym lepiej. Przed wojną tory tramwajowe były nawet na Szerokiej, Łagiewnikach czy Wałowej, a miasto miało mniej ludności, niz teraz. Mieszkańców trzeba PRZYZWYCZAJAĆ do tramwajów. Nie każdemu chce się chodzić kilkaset metrów czy kilometr, szczególnie w brzydką pogodę.

        • 1 1

        • (1)

          Tak - najlepiej aby tramwaj podjechał z mieszkania do pracy.
          Bo nie chce się przejść tych kilkudziesięciu metrów

          • 1 2

          • TAK, najlepiej aby podjechał z mieszkania do pracy. Im większa i gęstsza sieć tramwajowa, im więcej przystanków, tym więcej osób zrezygnuje z samochodu na rzecz tramwaju.

            Ty chyba masz jakieś kompleksy, które leczysz "podśmie**ujkowymi" wpisami na forum, zamiast normalnie dyskutować? Rozbudowa sieci tramwajowej jest dla ciebie niepotrzebna, bo chcesz aby ludzie więcej chodzili? O skutkach nie myślisz, bo w ogóle niewiele myślisz, bo nie potrafisz myśleć, tylko się podśmiewać z rozsądnych propozycji. Skutkiem będzie to, że ci którym "nie chce się przejść kilkudziesięciu metrów" (od rogu Wita Stwosza jest więcej niż kilkadziesiąt metrów, ja idę stamtąd ok. 15 minut) będą dojeżdżać samochodami i problem nadal będzie istniał. Nie zmusisz ich, aby chodzili pieszo. Gratuluję głupoty. Bez pozdrowień.

            • 1 1

  • (1)

    Za halą Olivia, od strony Wita Stwosza powinni zbudować piętrowy parking. Tylko nie daj Boże taki " szkieletor " jak na Jana z Kolna.

    • 0 1

    • Są wolne miejsca parkingowe tylko ze płatne. Jak ktoś ma wybudować to za darmo raczej nie udostępni

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane