• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ugięcia przy moście wantowym na Przeróbce. Kiedy remont?

Maciej Naskręt
27 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ugięcie tuż za dylatacją Mostu Wantowego na Przeróbce. Różnica w poziomie wynosi tam nawet 15 cm. Ugięcie tuż za dylatacją Mostu Wantowego na Przeróbce. Różnica w poziomie wynosi tam nawet 15 cm.

Na jezdniach do i z Mostu Wantowego na Przeróbce wprowadzono ograniczenia prędkości do 40 km/h. Powód? Na nasypie powstały zbyt głębokie ugięcia jezdni. Wcześniej na całej Trasie Sucharskiego zwiększono dopuszczalny nacisk na jedną oś z 8 do 11,5 tony, co jeszcze pogorszyło stan nawierzchni w tym miejscu.



Nowe oznakowanie przed Mostem Wantowym. Nowe oznakowanie przed Mostem Wantowym.
Choć Trasa Sucharskiego w Gdańsku ma raptem kilkanaście miesięcy, kierowcy muszą na niej uważać. Dwa miesiące temu na odcinku biegnącym przez Olszynkę obowiązywało ograniczenie do 40 km na godz., ponieważ projektant zapomniał tam o barierach ochronnych. Usterka została usunięta, tak samo jak ograniczenie. Sęk w tym, że teraz problem wrócił w innym miejscu.

Kilka dni temu przy obu jezdniach Mostu Wantowego zobacz na mapie Gdańska zostały ustawione znaki zakazujące poruszanie się z prędkością przekraczającą 40 km/h. Powodem, dla którego wprowadzono restrykcje, są poprzeczne ugięcia na nasypach przed mostem.

Niektórzy kierowcy liczyli, że te niegroźne usterki zostaną naprawione wraz z budową nowych odcinków Trasy Sucharskiego, ale tego rodzaju roboty nie wchodziły w zakres wspomnianych prac. Niezabezpieczone ugięcia stawały się z każdym dniem coraz głębsze.

Czy drogowcy sprawnie naprawiają drogowe usterki?

Na domiar złego w lipcu Trasa Sucharskiego została przekwalifikowana z drogi powiatowej na drogę krajową. Uchwała radnych Gdańska dała zielone światło zarządcy drogi do podniesienia wartości dopuszczalnego ciężaru na oś pojazdu z 8 do 11,5 tony. Niedawno ustawiono stosowne znaki informacyjne.

- Jeśli zarządca drogi szybko nie zaradzi problemowi, to okaże się, że nowa droga jest jedna z bardziej niebezpiecznych w mieście. Droga jest gładka i szeroka, zachęca do przyciśnięcia gazu do dechy. Jeśli ktoś wjedzie na to ugięcie z prędkością 100 km/h, to niemal na pewno straci przyczepność i spowoduje wypadek - przestrzega pan Tomasz, mieszkaniec Stogów.

Postanowiliśmy sprawdzić, co z ugięciami zamierzają zrobić urzędnicy z Zarządu Dróg i Zielni. Przyznają, że problem dobrze znają.

- Nie ma wątpliwości, że usterka zostanie usunięta, mamy nadzieję że uda się na tego dokonać do końca roku. Szukamy teraz najskuteczniejszego i najszybszego sposobu przywrócenia tych miejsc do stanu pierwotnego - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Jednym ze sposobów naprawy uszkodzonej jezdni może być wykonanie robót podobnych do tych, które kilka miesięcy temu prowadzono na ugięciu powstałym w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przy estakadzie w Lipcach zobacz na mapie Gdańska. Tam nierówność zniwelowano nakładając dodatkową warstwę bitumiczną. W tym przypadku przyniosło to efekt wyłącznie tymczasowy, bowiem kierowcy wciąż tam odczuwają kołysanie jadąc autem.

Trasa Sucharskiego to ok. 9-kilometrowa droga, która łączy Południową Obwodnicę Gdańska z Portem Północnym i Westerplatte. Jej budowa - odcinków na Przeróbce, w porcie i na Olszynce - w latach 2010-2012 pochłonęła 470 mln zł. Sam most wraz z dojazdami powstał wcześniej - na przełomie XX i XXI wieku, kosztem 120 mln zł. Połowę tej kwoty dołożył Bank Światowy.

Miejsca

Opinie (120) 7 zablokowanych

  • polska kultura techniczna

    niestety polscy inżynierowie to często młotki

    • 2 1

  • tam prawie nie ma ruchu i się zepsuł.Źle zbudowany-korupcja

    • 1 1

  • ja na takie ugięcia daję cekol

    potem szlifowanie, trochę farby i będzie jak nowe. Do następnego roku wytrzyma:)
    Nie ma to jak fuszerka.

    • 1 0

  • Kpt. Antena

    na zdjęcie się załapał heh :)

    • 2 0

  • masakra (1)

    tylko w Polsce takie rzeczy sa możliwe ŻENADA !!!!

    • 1 1

    • poczytaj znawco o błędach na słynnych niemieckich autostradach a potem się wymądrzaj.
      Nawet całe nowe wiadukty wyburzać musieli bo źle zaprojektowane były.

      O nowym lotnisku w Berlinie budowanym z prędkością żółwia to nawet nie ma co wspominać.

      fun

      • 0 0

  • Takie samo ugięcie jest na zjeździe z Wantowego w kierunku centrum, i to od paru lat. Do tego jest to dość ostry zakręt. Może by i tam naprawić przy okazji ?

    fun

    • 1 0

  • Czy nasz papiez kochany Jan Paweł II, tez był takim męczennikiem i nieudacznikiem

    tak jak nieudacznie byl wykonany ten MEGA projekt ??
    Jak tak ma byc dajcie nazwe Red Bull mydelniczka street, lubicie przeciez amerykańskie nazwy - debile UM i GiK

    • 1 1

  • buk

    Pytanko mam takie jak to możliwe ze trakt sw Wojciecha naprawia skanska a widać tam same kaszubskie busy. czyli kto naprawia wyspecjalizowana firama czy kaszubskie papraki

    • 0 0

  • DOSYĆ! (1)

    DOSYĆ fuszerek na drogach. Olbrzymie pieniądze idą na drogi, wszyscy odczuwamy niedogodności ale wierzymy, że będzie lepiej a tu po paru miesiącach wychodzi lipa, niedoróbki i zapewne cwaniactwo żeby wyszło jak najtaniej.

    Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialności KARNEJ! dla projektantów oraz wykonawców dróg.

    • 1 0

    • tak kiedys bylo

      ale teraz są ponoc lepsze czasy

      • 0 0

  • Bank Światowy dołożył się do budowy mostu

    Red. Naskręt pisze " . Połowę tej kwoty dołożył Bank Światowy". Czy ja dobrze czytam? To banki rozdają bezpłatne zapomogi? Czy jednak Bank Światowy udzielił gminie Gdańsk kredytu, który gdańszczanie będą spłacać ze swoich podatków przez kilkanaście lat? I do tego - jak czytamy - na fuszerkę. Proszę to sprostować, Redakcjo.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane