- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (51 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 6 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
Ukryte ceny biletów na stronie SKM
Niemiła niespodzianka czeka osoby chcące sprawdzić na stronie internetowej Szybkiej Kolei Miejskiej ceny biletów na przejazd. Informacje są schowane i niekompletne, ale przewoźnik obiecuje to zmienić.
- To bardzo dziwne, że nie można sprawdzić, ile kosztuje bilet na przejazd. Wymieniony jest jego czas, ale nie ma ceny danego biletu. Skąd podróżny, który rzadko korzysta z usług SKM, ma wiedzieć, jaką kwotę przygotować na podróż? - pyta pan Jarosław.
Jak się okazuje, ceny biletów na stronie SKM są, ale do ich znalezienia trzeba sporej determinacji i czasu. W zakładce "Informacje dla podróżnych" pojawiają się linki z odległościami taryfowymi w formacie PDF lub Excel. Potem trzeba je porównać z tabelą opłat, która jest w innym miejscu.
Dlaczego taka informacja nie pojawia się w przystępny sposób obok poszczególnych stacji? Problem wynika z ustaleń stawek kilometrowych wyznaczonych przez PKP, które kilkanaście miesięcy temu zostały zmienione. Ta decyzja, jak twierdzą przedstawiciele SKM, zmusiła przewoźnika do ustalenia nowych cen na poszczególnych trasach i dostosowania ich do nowych zaleceń. Strony internetowej jednak przez ten czas nie zmodernizowano.
- Wiemy, że jest to kłopot dla podróżnych i nasi informatycy pracują nad tym od dłuższego czasu. W ciągu dwóch tygodni obok czasu przejazdu powinien pojawić się również cennik biletów wraz z ulgami. Na razie testujemy go wewnątrz firmy, sprawdzając, czy odpowiednio działa - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Ostatnio wiele kontrowersji wzbudziły również spóźnienia kolejek i ich konsekwencje. Pasażerowie, którzy kupili bilet miesięczny, mogą go zwrócić, ale pod pewnymi warunkami.
- W ciągu dziesięciu dni od daty zakupu można zwrócić bilet. Wtedy traci on 15 proc. swojej wartości. Pasażerowie muszą jednak pamiętać, że najpierw potrącona zostaje kwota w zależności od ilości przejechanych dni. Jeśli minęło 10 dni, pozostaje reklamacja - tłumaczy Głuszek.
Miejsca
Opinie (104) 1 zablokowana
-
2012-09-18 07:16
Są taksówki (2)
po co komu SKM
- 3 6
-
2012-09-18 07:30
są nogi
po co komu taksówki
- 2 0
-
2012-09-18 10:28
no jasne, "niech jedzą ciastka, skoro nie mają bułek"
już to kiedyś w historii było..
- 1 0
-
2012-09-18 07:28
cała ta SKM to jedno wielkie badziewie (2)
tłok już nawet o 5 rano, ilość jednostek w kolejkach minimalna, odległości czasowe coraz większe, brud, spóźnienia, obsługa pociągów niemiła, kontrolerzy to chamstwo wobec pasażerów mających bilety, kary głownie dla niezorientowanych turystów i odpuszczanie pijanym bez biletów albo śmierdzącym lumpom,ceny biletów natomiast coraz wyższe, daleko nam nie tylko do Europy ale nawet Azji czy Afryki
- 9 1
-
2012-09-18 10:29
oj, do Afryki to akurat coraz bliżej - temperaturami w wagonach się zbliżają
- 1 0
-
2012-09-18 12:15
Podziękuj tym, którzy lobbowali przeciwko pociągom z przewagą miejsc stojących nad siedzącymi.
Coś absolutnie normalnego w komunikacji podmiejskiej. Przewaga siedzących miejsc nad stojącymi jest normą tylko w komunikacji regionalnej i dalszej.
- 1 1
-
2012-09-18 07:30
"Wiemy, że jest to kłopot dla podróżnych i nasi informatycy pracują nad tym od dłuższego czasu. W ciągu dwóch tygodni obok czasu przejazdu powinien pojawić się również cennik biletów wraz z ulgami. Na razie testujemy go wewnątrz firmy, sprawdzając, czy odpowiednio działa - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM." - nie rób z ludzi idiotów. Przejdź się do pierwszego z brzegu liceum i gwarantuję, że w każdej klasie znajdziesz gościa, który Ci to zrobi w 2 h.
- 20 0
-
2012-09-18 07:40
2 lata temu pisałem do nich maila w tej sprawie
Niemal równo 2 lata temu (październik 2010) napisałem do nich maila w tej sprawie i wtedy też odpisali, że "informatycy nad tym pracują i wkrótce się pojawi". Miejmy nadzieję, że prasa będzie miała większą siłę przebicia, co nie panie Głuszek?
- 22 0
-
2012-09-18 07:52
SKM
- 0 0
-
2012-09-18 07:57
SKM "ściemnia" od ponad roku z cennikiem
Kilka miesięcy temu na innym portalu tez był wywiad z rzecznikiem SKM na ten sam temat i tez podał termin kilku tygodni na umieszczenie ceny biletu za wybrany na rozkładzie przejazd.SKM nic nie robi w tym temacie, tylko kłamie ustami rzecznika
- 11 0
-
2012-09-18 08:09
to może jawnie podać pensje zarządu SKM (1)
- 8 0
-
2012-09-18 08:38
I informatyków...
... będę przynajmniej wiedział ile razy bardziej się cenić.
- 4 0
-
2012-09-18 08:15
bzdura
a ja nigdy nie mialem problemu ze znalezieniem ceny na stronie skm, wystarczy zerknac w tabele cennika a nie czekac az ktos poda na tacy.
- 1 6
-
2012-09-18 08:17
dopiero kilkanaście miesiecy temu zostały zmienione stawki
więc IT skm-ki albo jakiś outsourcing odpowiedzialny za www nie zdążył wdrożyć. To na pewno trudny projekt, zaplanowany na kilka lat.
- 10 0
-
2012-09-18 08:24
taryfy to jest nic!
niech ktos znajdzie odleglosci pomiedzy stacjami!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.