• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie przebudowa ulicy przy gdyńskim stadionie. 9,5 mln zł na realizację

Patryk Szczerba
13 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni

Gdynia planuje remont ul. Stryjskiej, na odcinku od Olimpijskiej do ronda Macieja BrzeskiegoMapka. Ma kosztować blisko 9,5 mln zł, będzie realizowany w oparciu o procedurę ZRID. Nie obejmie przebudowy wiaduktu, ale za to powstanie osobny lewoskręt w ul. Halicką.



Czy przebudowa ul. Stryjskiej jest potrzebna?

400-metrowy odcinek ulicy Stryjskiej, znajdującej się przy Stadionie Miejskim w Gdyni, pozornie nie wydaje się istotny z komunikacyjnego punktu widzenia. Ale tylko pozornie. Zwłaszcza w godzinach szczytu bywa newralgicznym punktem na drodze zmotoryzowanych mieszkańców miasta.

Problemy na skrzyżowaniu i pod wiaduktem



Zatory pojawiają się przy skrzyżowaniu z ul. Halicką. Również piesi i rowerzyści nie mają łatwo z powodu wiaduktu, po którym biegnie linia kolejowaMapka. Przejście wąskim chodnikiem pod konstrukcją, kiedy obok jadą samochody, jest niebezpieczne. Zgodnie z przepisami rowerzyści powinni jechać ulicą. Niektórzy jednak próbują przedostać się jednak chodnikiem. Moment nieuwagi i mogą znaleźć się na jezdni.

Dodatkowo problemy powoduje wysokość wiaduktu. W 2017 roku pisaliśmy, że kłopoty z przejazdem pod nim mają autobusy na gaz. Z tego powodu na trasę linii w kierunku Witomina były kierowane pojazdy starszego typu. Rozwiązaniem miało być obniżenie jezdni w tym miejscu.

Ciężarówka pod wiaduktem. Film z lipca



ZRID dla przebudowy ul. Stryjskiej



W ostatnim czasie pojawiło się ogłoszenie o wydaniu decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. ZRID dla przebudowy ul. Stryjskiej.

Dodajmy, że decyzje mają charakter administracyjny, przez co nie wymagają zgody stron, których dotyczą, a w szczególności właścicieli nieruchomości objętych decyzją. Na ich podstawie może zostać udzielone pozwolenie na budowę drogi.

Zapytaliśmy o plany w tym zakresie. Urzędnicy informują, że przebudowa drogi ul. Stryjskiej w Gdyni jest rzeczywiście planowana.

  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
  • Ulica Stryjska w Gdyni
Zakres prac obejmuje odcinek o długości ok. 400 metrów od Węzła Macieja Brzeskiego do skrzyżowania z ul. Olimpijską.

Budowa będzie polegać na:

  • wymianie konstrukcji nawierzchni jezdni głównej,
  • wykonaniu chodników,
  • zatok autobusowych,
  • zjazdów publicznych,
  • fragmentów ścieżki rowerowej,
  • azyli dla pieszych.


Prawie 9,5 mln zł za prace, ale bez przebudowy wiaduktu



W ramach zadania przebudowana zostanie również kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz oświetlenie uliczne. Usunięte zostaną również kolizje z sieciami uzbrojenia terenu. Jezdnia ma być obniżona.

- Projekt przewiduje także wykonaniu lewoskrętu do ul. Halickiej wraz z przebudową jej włączenia. W ramach tego zadania nie przebudowujemy wiaduktu - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

W prezentowanych przez nas kilka tygodni temu planach inwestycji drogowych w Gdyni na 2022 roku ul. Stryjskiej nie było, więc zapytaliśmy też urzędników o datę rozpoczęcia prac.

- Rozpoczęcie prac będzie możliwe w momencie, kiedy będą zabezpieczone środki w budżecie - odpowiada Marek Łucyk.
Wiadomo za to, że szacowany koszt przebudowy to 9,4 mln zł.

Opinie (129) 1 zablokowana

  • Opinia wyróżniona

    Po co lewoskręt w Halicką. (3)

    Często na skręcie stoi 1 lub 2 pojazdy, a w chodniku jest zrobiona specjalna zatoczka do omijania stojących. Jak dla mnie jest to 1000 razy lepsze niż osobny pas.

    • 47 7

    • Bo autobus tam skręca (2)

      Chcesz żeby ludzie nie robili korków i używali autobusów, to musisz dostosować drogi odpowiednio. Nie każdy jeździ suvem po dzieci albo blaszakiem na budowę.

      • 4 3

      • (1)

        Jeden autobus 152 raz na pół godziny. Jakiegoś małego włóczęgi północy nie liczę.

        • 2 1

        • Pół godziny to w niedzielę rano i ewentualnie późnym wieczorem. W powszednie 15-20 minut, a w soboty i niedziele przez większość dnia też 20 minut.

          • 1 0

  • O były salon BMW Fota widać. Jak byłem jeszcze kilkuletnim dzieciakiem, moi rodzice kupowali tam

    BMW 5. Pamiętam nawet Pana Adama, który obsługiwał rodziców. Następne było kupowane na Miałkim Szlaku w Gdańsku a kolejne na Druskiennickiej w Gdyni i też u Pana Adama. Z tych pierwszych zakupów rodziców najbardziej kojarzę Stryjską, która była dla mnie takim powiewem luksusu na tamte czasy. Dziś patrzę na nią inaczej.

    • 1 0

  • czyli szykuje się kolejny nakaz jazdy rowerem po chodniku? (1)

    to juz lepiej niech nic nie robią

    • 16 3

    • nie ma czegoś takiego jak nakaz jazdy po chodniku

      Z ciągu pieszo rowerowego (znak z poziomą kreską) nie masz obowiązku korzystać gdy jedziesz rowerem, możesz, nie musisz. Szkoda tylko że nie rozumieją tego niektórzy kierowcy, nazywam ten typ kierowca ćpun bo krzyczą "tam masz ścieżkę" - sorki drodzy kierowcy, może i przed jazdą macie na stole ścieżkę do wciągnięcia, ja nie wciągam więc nie mam.

      • 0 0

  • Nowi mieszkańcy na ul. Malokackiej będą wdzięczni władzom Gdyni

    • 0 1

  • Planiści. (1)

    Gdynia planuje - dobre sobie jak zawsze planują !!!

    • 1 1

    • Jak Marek plan zrobi to nie ma wuja we wsi.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Ciekawie będzie (5)

    Obniżenie jezdni pod wiaduktem to kolejny problem z wodą po każdym większym deszczu. Ten wiadukt i nie tylko ten jest za wąski i za niski więc powinien zostać wymieniony i poszerzony. Jezdnię należy tak ukształtować aby jadąc od Witomina nie trzeba było wykonywać jakiejś wolty w lewo aby nie wjechać na krawężnik przed nasypem. Zresztą ten kawałek od Olimpijskiej do wiaduktu był niedawno przebudowywany. Co do pieszych chodnika wystarczy, a rowerzystów można pod wiaduktem puścić chodnikiem razem z pieszymi bez malowania ścieżki farbą..

    • 34 13

    • (2)

      Mam wrażenie, że nigdy nie przechodziłeś pod tym wiaduktem. Tam ledwo miną się dwaj piesi idący z naprzeciwka, a ty byś chciał dopuścić jeszcze ruch rowerem.

      • 3 1

      • Błąd logiczny

        Ja tam niedaleko mieszkam niestety i też bywam codziennie. Co z chodnikiem, jakieś pomysły?

        • 0 0

      • Tam nie ma szansy, żeby piesi się minęli, nawet jak samemu się idzie a nadjeżdża autobus lub samochód ciężarowy to jest obawa że lusterkiem uderzy w głowę, szczególnie gdy jest ciemno i kierowca wjeżdża pod ciemny wiadukt i nie widzi pieszego, a widzi z przeciwka nadjeżdżający od Witomina samochód który często wykonuje nerwowy skręt przed skarpą.

        • 1 0

    • (1)

      Nie zamierzam jeździć po chodniku rowerem.

      • 3 6

      • Ortodoksyjny legalista.

        Są miejsca gdzie jest to dopuszczone legalnie i stoi odpowiedni znak.

        • 0 0

  • Chwarzno (1)

    Może Pan autor się dowiedzieć jakie plany ma Gdynia względem dojazdu do/z Chwarzna,Wiczlina do obwodnicy????za 3 lata to juz tylko nocą będzie możliwy dojazd ,

    • 5 2

    • Za trzy lata to walisz przez las do Bojana, wbijasz na S7 i lecisz do obwodnicy i będzie szybciej niż telepać się przez Chwarzno albo przez Dąbrowę.

      • 0 1

  • Co to jest azyl dla pieszych? (1)

    • 1 1

    • Wysepka zwężająca pasy.

      • 1 0

  • Inna opcja

    Jeśli nie ma pomysłu ani środków na przebudowę wiaduktu, to może wydrążyć tunel (tunele po obu stronach) dla pieszych i rowerzystów a samochodom zostawić pełnię przepustu pod wiaduktem? Taki tunel to o niebo łatwiejsza w realizacji inwestycja niż budowa nowego wiadiuktu

    • 5 0

  • dobry pomysl

    Chodzi o to żeby przebudowywać co chwile, a nie przebudować. Co tu jest niezrozumiałe?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane