• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica na Kamiennej Górze zostanie przebudowana

Michał Sielski
1 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulicę Augustyna Necla czeka kompleksowa przebudowa. Ulicę Augustyna Necla czeka kompleksowa przebudowa.

Wszystkie cztery firmy, które złożyły oferty na wykonanie kapitalnego remontu ul. NeclaMapka w Gdyni, zmieściły się w miejskim budżecie. Wszystko wskazuje więc na to, że już w połowie przyszłego roku kompleksowa przebudowa tej znajdującej się tuż obok centrum miasta ulicy zostanie zakończona.



Czy ulice w twojej dzielnicy są w zadowalającym stanie?

W ramach prac wykonana zostanie cała infrastruktura drogowa wraz z kanalizacją deszczową oraz nowoczesnym oświetleniem. Jezdnia ul. Necla zmieni też nieco przebieg na długości 340 metrów. Ruch samochodów zostanie uspokojony poprzez montaż progów zwalniających. Wyznaczone zostaną również wygodne miejsca parkingowe, także dla osób niepełnosprawnych. Na końcu ulicy powstanie plac do zawracania.

Przebudowane zostaną też kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa oraz elektroenergetyczna.

Modernizacja czeka też chodniki.

Cały odcinek zostanie oświetlony lampami LED, a całości dopełni mała architektura w postaci pięciu ławek parkowych i dwóch przysiadaków. Zagospodarowana zostanie również zieleń.

Zakres prac jest efektem współpracy mieszkańców i Rady Dzielnicy Kamienna Góra.

Prace mogą ruszyć nawet jeszcze w tym roku, bo oferty są bardzo satysfakcjonujące dla miejskich władz. W budżecie zarezerwowano na nie 4 mln 104 tys. 828, 45 zł brutto.

  • Ulicę Augustyna Necla czeka kompleksowa przebudowa.
  • Ulicę Augustyna Necla czeka kompleksowa przebudowa.
  • Ulicę Augustyna Necla czeka kompleksowa przebudowa.
  • Ulicę Augustyna Necla czeka kompleksowa przebudowa.
Oferty złożone w postępowaniu przetargowym

  • MTM S.A z Gdyni - 2 054 130,40 zł brutto, czas wykonania 20 tygodni,
  • EUROVIA Polska z Kobierzyc - 2 314 279, 31 zł brutto, czas wykonania 20 tygodni,
  • HYDROM-MAG z Chmielna - 2 442 520, 86 zł brutto, czas wykonania 32 tygodnie,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 2 748 096, 46 zł brutto, czas wykonania 24 tygodnie.


- To bardzo dobre wiadomości po otwarciu ofert na tę kompleksową inwestycję na Kamiennej Górze. Cztery firmy zaoferowały cenę ok. 40 proc. niższą niż założony przez nas budżet, a jest to jedno z kryteriów oceny, które umożliwi nam sprawnie wyłonić wykonawcę. Pozytywna wycena pozwala na dalsze prace nad kolejnymi projektami inwestycyjnymi w Gdyni - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (123) 5 zablokowanych

  • A co

    Z ulicą Żołnierzy 1 Armii Wojska Polskiego? Reprezentacyjny rejon samego centrum a wygląda jak na meksyku...

    • 2 0

  • kolejna zapowiedź i plany (5)

    Panie łucyk kiedy pochwali się pan czymkolwiek zrealizowanym???

    • 50 7

    • Oby nie zapomnieli o drodze rowerowej w tym miejscu (2)

      • 11 2

      • na ulicy lokalnej (osiedlowej) podstawowe działania to działania na rzecz uspokojenia i redukcji ruchu (1)

        budowa dedykowanych dróg dla rowerów na ulicach osiedlowych nie ma sensu. Ważne są chodniki i uspokojony ruch. Najlepiej zresztą uwalniać kolejne ulice (w centrum miasta) od jeżdżących i parkujących samochodów. Ewentualnie można tworzyć tzw. ulice piesze (woonerfy), na których dopuszczane jest parkowanie samochodów tylko dla mieszkańców, ale pierwszeństwo mają piesi a ruch rowerów jest dopuszczony. Bez takich zmian w myśleniu o ulicach miasto nigdy nie będzie miało zrównoważonego systemu transportowego.

        • 1 7

        • Guzik, najważniejsze drogi rowerowe po których mało co jeżdzi ale lokalni rowerzyści maja ekstazę kosztem mieszkańców

          • 1 1

    • Bo to jest mistrz auto-promocji

      i niczego więcej.

      • 1 0

    • Zrealizowano oświetlenie na kawałku ul Wyszyńskiego na Wiczlinie. Postawione w lesie lampy oświetlają drogę z płyt yomba. Na tym odcinku są 2 domy . U nas tak się wyrzuca pieniądze.

      • 2 0

  • Jezdnie to jeszcze nic ale ul. Starowiejska i krzywe chodniki na których matka z wózkiem koła gubi.

    Ulica Starowiejska pamięta chyba lata przedwojenne . Nie wspominając o ulicach sąsiednich . Ale najważniejsze ,że na ul. 10-tego lutego będą wielkie donice zamiast miejsc postojowych dla aut.

    • 5 0

  • znając pomysłowość tych z urzędu miasta, to zrobia ją jednokierunkową z sygnalizacją świetlną

    wstawia pod prąd ścieżkę rowerową a farbą pomalują pas startowy dla szczura a tak poważnie, już czas na nich, niech wypiepszają z tego miasta, które i tak już turyści omijają, nie nadają się do zarządzania kurnikiem a co dopiero miastem, Pokazali to już wiele razy

    • 7 1

  • ale zaniedbana ulica, nic nie zmieniło sie od głębokiego PRLu (10)

    zresztą co się dziwić, nawet skwer Kościuszki nie wygląda lepiej

    • 69 11

    • Przecież w głębokim PRL-u ty ojcu dopiero z jądra na jądro przeskakiwałeś, więc skąd masz wiedzieć ;) (1)

      • 2 16

      • głupiośmieszne

        • 3 0

    • Przecież na pierwszych dwóch zdjęciach wygląda wszystko OK (5)

      Czysto, porządnie, samochody nie parkują na chodniku - tak powinna wyglądać każda dzielnica

      • 9 3

      • Ten chodnik jest brzydszy od ulicy. Aż niesamowite!
        ;)

        • 1 0

      • Ulica Necla ( Karprzaka ) tak wygląda od nowości, czyli od 1950 roku. (2)

        Zmieniła się tylko nawierzchnia chodnika. Samochody nie parkują na chodnikach, ponieważ już w tamtym czasie o tym pomyśleli i krawężniki ustawiali 20 cm powyżej jezdni. Teraz też tak powinno być robione, krawężnik 20 cm i szerokość chodnika 1,5 metra. Dobrze się tam mieszkało w latach 1950 do 1969 w kwadracie 4, 4a, 6, 6a . Do Stachowskiej na jabłka było blisko. na plażę bardzo blisko i wszędzie było blisko.Zmieniono nazwę ulicy, ale w Poznaniu dalej jest Kasprzaka. Dość, robię się zbyt sentymentalny.

        • 6 1

        • Osiedle z 1953 r

          Osiedle powstało w 1953 r.
          Krawężniki są tu tak wysokie - aż na 15 - 20 cm po remoncie chodników kilka lat temu, kiedy zakładanon być może ułożenie asfaltobetonu na istniejącej trylince.
          Normalna wysokość krawężnika to 10 cm a zaniżona 2 cm.
          Normalna szerokość chodnika to 2 m.
          Augustyn Necel jako poeta kaszubski jest tu bardziej na miejscu, niż działacz Marcin Kasprzak, gdyż na Kamiennej Górze nazwy ulic są poświęcone polskim poetom i prozaikom.

          Podobno Marcin Kasprzak - działacz SPD i PPS miał coś wspólnego ze strajkiem szkolnym w KP? Jaką?
          Strajk rozpoczął się 20 maja 1901 roku po masowej chłoście, jaką nauczyciele szkoły we Wrześni wymierzyli uczniom sprzeciwiającym się nauce religii w j. niemieckim.
          Niedługo potem strajkowali uczniowie w pobliskim Miłosławiu.
          Potem fala strajków, pomimo wielu zabiegów władzy pruskiej, rozlała się w całym Wielkim Księstwie Poznańskim, osiągając swe apogeum w 1906 roku. Strajkowało wtedy ok.75 tys. dzieci w 800 szkołach na 1100 wtedy istniejących.
          W międzyczasie Henryk Sienkiewicz i Maria Konopnicka nagłośnili ten fakt w Europie i na całym świecie. Oni mają swoje ulice w Gdyni. Sienkiewicz nawet nieopodal ulicy A. Necla.

          • 1 0

        • Czyli ulica już zabytkowa w zasadzie

          70 lat to kawał czasu.
          Niemniej jednak, nadal może być przykładem dla wielu ulic w mieście

          • 2 0

      • prawie wszystko ok

        chodnik był niedawno remonotowany na całej długości ulicy, więc jest ok.
        nawierzchnia jezdni z trylinki jest dziurawa więc wymagałaby remontu - ułożenia asfaltu lub wymiany na inną podbudowę i kostkę
        część sieci kanalizacji sanitarnej jest niesprawna - wymaga wymiany
        od czasu do czasu jakiś kierowca bez wyobraźni stanie na skrzyżowaniu uliczek, unienożliwiając przejazd samochodom dostawczym lub śmieciarce
        poza tym uliczka jest ok: rosną tu akacje, stare jak osiedle z 1953 r., jest sporo krzewów

        • 4 0

    • Bez przesady. Mogliby Chwarznieńską wreszcie dokończyć.

      • 2 0

    • Za PRLu coś robili

      Za szczura marazm

      • 8 5

  • Wycinka zieleni?! (2)

    To ma być kolejny sukces władz miasta?
    Ta inwestycja sprowadza się do wycinki drzew, usunięcia zieleni, na rzecz betonu i parkingów, których mieszkańcy nie chcą.

    • 15 7

    • chcesz ukladac zycie mieszkancom? (1)

      • 3 2

      • akurat jestem mieszkańcem, ale nikt mnie nie zapytał, czy chcę wycinać drzewa i betonować te parkingi

        • 2 1

  • Czy bedzie tam tez stacja metra? (5)

    • 16 5

    • juz jest, tylko nie ma zejscia

      • 0 0

    • nie, nie będzie (3)

      powstaną za to wiaty do parkowania rowerów i stacja ładowania rowerów wspomaganych elektrycznie, również typu cargo, do przewozu dzieci do przedszkoli i żłobków.

      • 2 0

      • stacja do ładowania rowerów (1)

        - a to już w tej iwestycji, czy w następnym etapie za te 40 % ?

        • 0 0

        • 40% to masz na półkach sklepowych w różnych pojemnikach.

          • 0 0

      • Przedszkole i żłobek tygodniowy tam kiedyś były.

        • 0 0

  • Gdynskie "główne" drogi to rozpacz! (4)

    dziury, zapadniete studzienki i kazda lata na innym poziomie.
    ps. Przeszacowanie remontu o 40% zalatuje ignorancja wiec dyskwalifikuje oceniajacych do wylonienia wykonawcy!

    • 19 3

    • To na ilu konkretnie poziomach te studzienki latają? (2)

      • 0 0

      • wszystkie sa 3D

        • 0 0

      • każda łata :)

        • 0 0

    • czuc to juz od wjazdu do Gdyni od strony Sopotu

      tamten odcinek jest koszmarny a dalej wcale nie jest lepiej

      • 3 2

  • Jest przebudowa, znaczy będzie deweloper. (1)

    • 11 4

    • i tu kolega/żanka ma duuuużo racji! coś trzeba zrobić żeby $ poleciała gdzie trzeba

      • 1 0

  • Pamiętam tę ulicę z dzieciństwa, poza kostką na chodniku nic się nie zmieniło od lat 70/80ych. (2)

    Jak już mieszkańcy doczekali się remontu, to nie zapomnijcie aby ulica została zwężona i zlikwidujcie miejsca parkingowe. To jest trendy teraz ;)

    • 14 5

    • jezdnia 5m (1)

      Obecnie jezdnia ma 5 m i to chociaż szerokość jezdni się nie zmienia, nie będzie na niej można parkować jak dzisiaj równolegle. Na miejscu trawników i krzewów zaprojektowano (projetky sprzed trzech lat) miejsca parkingowe prostopadłe do jezdni i zbliżone na 4 m do okien pomieszczeń mieszkalnych. Ubywa więc zieleni a przybywa nawierzchni utwardzonej przy jednoczesnym ograniczeniu liczby parkujących samochodów.

      • 4 0

      • nie wierzę, no chyba że jest tak wąsko że zwęzić się już nie da bardziej, a wiadomo że MTM musi zarobić

        to wtedy poszerzą . Kasa musi polecieć gdzie trzeba!

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane