• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urząd Morski zamawia projekt przekopu Mierzei Wiślanej

Maciej Naskręt
8 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Na początku listopada powinniśmy poznać firmy bądź konsorcja zainteresowane zaprojektowaniem przekopu na Mierzei Wiślanej. Urząd Morski w Gdyni, który ogłosił przetarg na wspomniane przedsięwzięcie, na ten cel przeznaczył 1,5 mln euro.



Jak oceniasz plany dotyczące przekopu Mierzei?

Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na zaprojektowanie przekopu Mierzei Wiślanej. Inwestycja przede wszystkim obejmuje zaprojektowanie kanału żeglugowego między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską, w tym między innymi śluzy z konstrukcją zamknięć. Dodatkowo przedsięwzięcie przewiduje przygotowanie dokumentacji połączeń drogowych i mostowych, a także wejścia do portu w Elblągu od strony Zalewu Wiślanego i wykonanie toru wodnego.

Co ciekawe, projekt będzie też obejmował utworzenie jednej lub kilku sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym. Powstaną one z gruntu pobranego z toru wodnego.

Urząd Morski na przygotowanie dokumentacji projektowej przeznaczył ponad 1,5 mln euro. O wyborze wykonawcy będą decydować trzy kryteria - cena w 60 proc., liczba pobytów na radach budowy i 20 proc. i liczba pobytów na budowie - 20 proc.

Projekt ma być gotowy w terminie 18 miesięcy od daty podpisania umowy.

Planowane miejsca przekopów Mierzei Wiślanej. Planowane miejsca przekopów Mierzei Wiślanej.
Przetarg jest, ale gdzie wykonać przekop

Wciąż jednak nie wiadomo, gdzie dokładnie powstanie przekop Mierzei Wiślanej. Pierwotnie były analizowane cztery lokalizacje: Skowronki, Nowy Świat, Przebrno i Piaski. O ich wyborze zdecydują ministerialni urzędnicy.

- Na razie nie dotarła do mnie żadna decyzja o lokalizacji tej inwestycji. Czekamy na decyzję ministra - mówi mgr inż. kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Trzeba jednak podkreślić, że z dużym prawdopodobieństwem nie będą brane pod uwagę przez urzędników w Warszawie lokalizacje w Piaskach i Przebrnie. W przypadku pierwszej lokalizacji należałoby wykonać bardzo długi tor wodny - pogłębić Zalew Wiślany. Druga lokalizacja odpadnie ze względu na silne oddziaływanie inwestycji na środowisko przyrodnicze.

  • Wizualizacja przekopu Mierzei Wiślanej.
  • Wizualizacja przekopu Mierzei Wiślanej.
  • Wizualizacja przekopu Mierzei Wiślanej.
Co w ramach wykonania przekopu?

Wykonanie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej ma pochłonąć 800 mln zł. Inwestycja ma szansę być gotowa w 2022 r. Politycy Prawa i Sprawiedliwości od miesięcy mówią o konieczności przekopania Mierzei Wiślanej, co pozwoliłoby swobodnie wpłynąć z Bałtyku na Zalew Wiślany, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję cieśniny Pilawskiej.

Spodziewane plusy? Zdaniem zwolenników inwestycji - rozwój portu morskiego w Elblągu i turystyki w całym regionie. Minusy? Zdaniem przeciwników inwestycji - marnotrawienie publicznych pieniędzy i nieodwracalna ingerencja w ekosystem Mierzei Wiślanej i Zalewu Wiślanego.

W ramach rekompensaty dla mieszkańców w planach jest budowa dwóch mostów. Pierwszy most powstałby nad przekopem Mierzei Wiślanej, między Krynicą Morską a Kątami Rybackimi. Na tę chwilę wiadomo tylko tyle, że obiekt budowany byłby równolegle do realizacji przekopu.

Drugi most stanąłby nad Wisłą i połączyłby Świbno z Mikoszewem. To całkiem nowy pomysł. Most zastąpiłby funkcjonującą w tym miejscu wyłącznie w okresie letnim przeprawę promową. Termin realizacji przedsięwzięcia nie jest znany, ale zapewne musiałby mieć parametry podobne do tych, jakie ma most w Kiezmarku, w ciągu drogi krajowej nr 7. Hipotetycznie: odwzorowanie tamtej konstrukcji w Świbnie z uwzględnieniem dodatkowo ścieżek rowerowych i chodników mogłoby pochłonąć ok. 160 mln zł.

Posłowie PiS przewidują też przebudowę drogi wojewódzkiej nr 501 biegnącej z Krynicy przez Mikoszewo i Wyspę Sobieszewską do Gdańska. W planach było też wytyczenie nowego mostu nad Martwą Wisłą w Sobieszewie, ale ostatecznie władze państwa przystały na pomysł władz Gdańska i dofinansowały go kwotą 16,6 mln zł.

Planowane inwestycje mostowe w związku z przekopem Mierzei Wiślanej. Planowane inwestycje mostowe w związku z przekopem Mierzei Wiślanej.

Miejsca

Opinie (362) 5 zablokowanych

  • Po co? (51)

    Ten most wyrządzi więcej strat niż zysków.

    • 88 196

    • (1)

      szkarpawa mozna spokojnie nad l
      zaw doplynac

      • 7 2

      • tylko zaglowki. barki odpadaja

        • 0 0

    • Podaj racjonalne argumenty przeciw, a nie puste slogany. (4)

      • 9 12

      • (1)

        o jakim mówimy porcie w Elblągu, o tej jednej kei? poza tym tam nie ma żadnego przemysłu, co te statki mają tam niby wozić? węgiel, banany? proponuje aby umocnić linię brzegową zalewu bo niedługo przy najbliższej cofce zaleje Nowakowo, Elbląg i inne miejscowości, to jest wazniejsze niż jakiś przekop, uregulować rzeki i kanał, to jest priorytet!!!!!

        • 12 5

        • co do przemyslu
          przy samym porcie masz zaklady alstoma (kiedys to byl chyba zamech?)
          wlasciwie na nasze polskie warunki to moloch -maja i bocznice kolejowe i wlasne nabrzeze.
          zaklad wielki - zrobili chocby turbiny do elektrowni w belhatowie... wiec przemysl jest
          ale port faktycznie moze obsluzyc jedynie barki - na zalewie widzialem wieokrotnie barki z weglem czy materialami budowlanymi

          • 2 0

      • (1)

        Przeciez pisze ze podal je na kolejnej stronie!

        • 5 5

        • Ty tępaku ohydny

          • 0 0

    • (2)

      Niestety ten kanał jest konieczny mimo strat w dorobku ekologicznym. A to dlatego że jedna luka w mierzei którą można wpływać jest w rękach Rosji.

      • 5 14

      • (1)

        Ale kto i po co miałby tam wpływać? Nikt nie chce odpowiedzieć na to zasadnicze pytanie? Są obok duże porty, które mają jeszcze spory zapas przepustowości i nie ma potrzeby tworzenia na siłę kolejnego - zwróć uwagę na głębokość zarówno zalewu jak i portu w Elblągu (mniej niż 3 metry).

        • 4 1

        • Rzeglarze chcą i niewielki biznes. Elbląg profitować będzie jako pierwszy.

          • 1 2

    • A jest jakiś ekonomiczny sens? (19)

      Najpierw rozwalą krajobraz, zbankrutują turystykę na mierzei, a potem okaże się, że port w Elblągu i tak nie ma szans przy gigantycznych portach w Trójmiescie.

      • 54 44

      • Krajobraz (9)

        Zyska nowa atrakcyjność. Przekopy i śluzy, tamy, mosty wszędzie na świecie są elementami atrakcji krajobrazowych i wioza tam turystów zwykle

        • 28 37

        • (3)

          Oszaleje...atrakcja turystyczna za kilkaset milionow. To tylko pisiorski umysl mogl wymyslec

          • 39 31

          • tak tak, jakby to budowalo sld albo po to by wodotryski wam lataly (1)

            • 20 15

            • SLD tez chodzilo kolo tego tematu w latach 90tych

              ale dali sobie siana gdy uswiadomili sobie, ze bedzie to czysty kretynizm. Wystarczy poszukac w niedalekiej historii zeby sie o tym przekonac.

              • 10 4

          • oryginalny krajobraz - to jest to co przyciąga turystów

            nie wieśniackie polskie śluzy

            • 27 16

        • dlatego w miarę czyste wody zalewu należy zalać syfem z Zatoki

          • 7 4

        • (2)

          to sobie jedź do wiślinki zobacz przekop i śluze baranie jeden

          • 11 14

          • W Wiślince nic z tych rzeczy nie ma

            Po co pisać głupoty?

            • 11 4

          • pojedzie zobaczy i co?

            • 5 0

        • bardzo dobry pomysł

          • 2 9

      • Port w Gdańsku nie będzie przyjmował takich mały rzeczy, które będą w porcie w Elblągu. (5)

        Gdańsk będzie przyjmował wielkie statki, które do Elbląga i tak by nie wpłynęły, przecież na Zalewie w niektórych miejscach jest 5-10 m głębokości. Port w Elblągu przyjmowałby małe jednostki.

        • 15 29

        • port w Elblągu swoją rację bytu stracił z chwilą wybudowania dwóch przepraw przez Wisłę

          kolejowej i drogowej.

          • 10 2

        • Bredzisz, porty w Trójmieście to nie tylko DCT i statki klasy 3E, mniejsze jednostki jak najbardziej zawijają do Gdańska czy Gdyni.
          poza tym co, skąd i dokąd chcesz wozić z tego Elbląga?

          • 18 1

        • Głębokości Zalewu

          5-10 metrów? Raczej 1-2 metry głębokości!

          • 11 4

        • Rednia glebokosc zalewu to 2.7m maksymalna w polskiej czesci to 5.1m...o jakich jednostkach mowimy? O kutrach rybackich,czy zaglowkach. Te pieniadze bedea wydane tylko i wylacznie po to,zeby pokazac jak pis mocno nas uniezaleznia od rosji. Pozorowane zagrywki pod publike i tyle. Na przyszle wybory przyda sie jak znalazl...jako kielbasa wyborcza.

          • 33 12

        • I dla tych kilku małych jednostek z małym ładunkiem trzeba zbudować taką infrastrukturę?

          • 31 15

      • da da dziadzia doma?

        • 1 2

      • Taak,

        piekny krajobraz mierzei, nasr*ne domow wczasowych i tyle. Nic ladnego tam nie ma.

        Infrastruktura leży i kwiczy, zamiast wszyscy byznesmeni co mają te domy dla turystów, goferownie, smażalnie tłuszczu z dodatkiem ryby i taniego browca sie zebrali, pogadali i coś ładnego wystawili to nie, po co.

        Atrakcji tam zero, bo wystarczy, że jest pochmurno czy popada i już nie ma co zrobić z rodziną, bo do zaoferowania jest plaża nad wodą i ew. pochodzenie po lesie i oglądanie dziur po poszukiwaczach bursztynu.

        • 21 6

      • Nie ma - opisałem to na następnej stronie...

        Idź i przeczytaj.

        • 7 2

    • Ruszymy z posad bryłę świata......

      Pomyślcie jak rozwinie się produkcja łopatek i wiaderek do piaskownicy ,jak rozwinie się komunikacja jak miliony ciemnego luda ruszą kopać dziurę w Mierzei.

      • 8 0

    • Tzn jakich konkretnie? (14)

      Rozumiesz cos takiego jak bezpieczenstwo kraju?
      Inne panstwa potrafia zlikwidowac cale miasta...

      • 22 25

      • (9)

        Jakie bezpieczenstwo? Czy port w Elblagu to port wojenny? Wiesz jaka jest glebokosc tego portu? Byles tam kiedys? Czy bredzisz bo tak bredzislaw kaczynski nakazal?

        • 32 20

        • Spojrz na mape... (8)

          Zeby tam wplynac to trzeba plynac przez Rosje.
          Kazdorazowo musimy prosic o zgode na wplyniecie.

          Teczowa flaga przyslonila Tobie spojrzenie na rzeczywistosc...

          • 32 30

          • (4)

            I znowu paranoik obawiajacy sie teczy,czyli symbolu obietnicy zlozonej Noemu przez Boga.

            • 20 9

            • A jak tam zwieracze lewaku? (2)

              Ci katolicy beda sie z Ciebie za pare lat modlic.
              Gdy bedziesz modlil sie w lawce by wrocilo tobie czucie w zwieraczach h

              • 0 8

              • (1)

                Wiesz cos o problemach ze zwieraczami?

                • 4 0

              • Wiesz cos o problemach ze zwieraczami?

                Wie! szczególnie wtedy jak wraca na rozstawionych nogach od swego katabasa.

                • 7 0

            • ale pedały i c*oty chcą być święte ?

              Tak dla przekopu Mierzei !

              • 8 20

          • (1)

            Kto tam wplywa? Wiesz jakie jest maksymalne zanurzenie jednostek wplywajacych do portu w Elblagu? Otoz 2m ! Wiec ktotam wplywa? Motorowki prezia co najwyzej.

            • 25 10

            • A kumasz cos takiego jak poglebiarka?

              Po co mieli inwestowac jak komuchy blokowali rozwoj?

              Dobrze, ze Gdynia miala Kwiatkowskiego

              • 6 13

          • i co w tym złego? Port w Elblągu nie ma żadnych szans na nic

            • 22 19

      • kanał zapewni bezpieczeństwo państwa??? (1)

        Flotylle polskich okrętów podwodnych, flotylle lotniskowców czy krążowników będą nim się przemieszczać ? Panamaxy z całego świata ożywią port w Elblągu ?

        • 32 12

        • mosty mozna otworzyć lub zamknąc

          za to w poprzek nie pojedzie warsiafska stonka
          ani ruskie
          więc będzie bezpieczniej

          • 7 9

      • (1)

        Inne panstwa...chiny np swietny przyklad rozwinietej demokracji

        • 13 6

        • Holandia, USA, Rosja

          • 5 10

    • BETON (1)

      Ucywilizujmy wszystko co zostało naturalne betonem.
      Czym jest natura bez betonu?

      • 27 33

      • Mam nadzieje, ze przy okazji wybuduja sztuczne wyspy w ksztalcie palmy, jak w Dubaju

        Fajnie by bylo

        • 16 3

    • cicho ruski cwoku

      • 0 9

    • Chyba przed wczoraj oglądałeś Ferdka Kiepskiego, też co chwile mówił "po co", z czego śmiała się cała Polska.

      • 5 5

    • Na następnej stronie opisałem ten Przekop szerzej.

      Nieopłacalna mina.

      • 15 13

  • Pamiętajmy o bursztynie.

    Budując Przekop należy na początku uregulować sprawę wydobytego podczas tych prac bursztynu. Będzie tego szacunkowo kilkadziesiąt ton. Ta ilość spokojnie wystarczy na sfinansowanie inwestycji i jeszcze trochę zostanie na budowę np. Muzeum Bursztynu obok Przekopu.

    • 2 0

  • na nie są debile lemingi i ruskie trole. jak zwykle nie mogą znieść, że PIS się zabrał za

    coś dobrego, za co platformie się zabrać nie chciało bo nie miała czasu, bo kradła

    • 3 2

  • te 800 milionów można by wydać dużo bardziej produktywnie

    na przykład na ucywilizowanie całego szlaku żeglugowego od ujścia Warty do Odry przez Kanał Bydgoski do Elbląga i dalej do Królewca.

    W okolicach Berlina na wejście do śluzy trzeba niekiedy czekać dwie godziny, tyle jest chętnych do spędzania urlopu na wodzie przy wykorzystaniu tzw. hausbootów.

    Mam nadzieję, że te wydatki na przekop Mierzei nie zostaną wydane przed upadkiem budżetu i rządów "dobrej zmiany".

    • 2 1

  • (10)

    Jaka bedzie glebokosc przekopu? Port w Elblagu ma ok 4m wiec moga co najwyzej katamarany rubin tam zawinac. Totalna bzdura za setki milionow...no ale jak napisal jeden oszolom w komentarzu...bedzie atrakcja turystyczna.

    • 106 64

    • Port Of Elbląg (4)

      ma głębokość 2,5m ... To ciut więcej niż ma Rybackie pobrzeże i mniej niż Marina w Gdańsku.

      • 14 1

      • (3)

        Port to jedno, a podejscie? Nogat, Kanał Jagielloński, rzeka Elbląg... Ktoś może wie, jaka na tej trasie jest minimalna głębokość?

        • 3 0

        • (2)

          Głębokość nie ma wielkiego znaczenia dla transportu ale ma dla jachtingu, wiec pogłębianie będzie konieczne a znam wiele porcików w Europie które są stale pogłębiane z różnych powodów.

          • 0 1

          • Bzdura. Głębokość zanurzenia ma kluczowe znaczenie. Od wielkości jednostki i jej zanurzenia zależy, czy port ją przyjmie, czy ni

            do Elbląga wpływać mogą co najwyżej jakieś barki, ale nie transportowce. Gdańsk przyjmuje nawet i 15 m, Elbląg obsłuży docelowo 5 m (dzis 4).

            • 3 0

          • "Głębokość nie ma wielkiego znaczenia dla transportu ale ma dla jachtingu"
            Mógłbyś rozwinąć? Ciekawa teza...

            • 2 0

    • turystyczna to będzie raczej katastrofa jak się ruszy muły Zalewu... (1)

      to będzie zatrucie plaż na kilka dekad, niestety o tym się mało mówi, jakie są wyniki badań zawartości Zalewu Wiślanego, który obecnie jest naturalnym sarkofagiem dla zanieczyszczeń.

      • 11 4

      • Chyba Sarkozym na jakimś proszku.

        • 0 1

    • ekspresowke wlasnie buduja (1)

      Najpierw niech poczekaja na zakonczenie ekspresowki z gdansk i wawy, poprawia droge do Kaliningradu i wtedy oszacowac czy to w ogole ma jakis sens. Kto bedzie tym zarzadzal (gmina, panstwot itp) i jakie beda koszty utrzymania tego przekopu - nikt jeszcze nie powiedzial.

      • 10 2

      • Zarządzał?

        Jarek, pierwszy ekomista IV RP

        • 2 0

    • sam zrobie port wczesniej

      Nie potrzeba mi Elbląga.

      • 4 3

  • Elbląg portem morskim przestał być już w średniowieczu, potem na początku XIX wieku władze pruskie uznały go

    za prowincjonalny port rzeczny, budowano tam tylko statki (w stoczni Schichaua, dziś jest to Port Elbląg), a przeładunki były małe. Żadna to była konkurencja dla pobliskiego Gdańska. Byłoby tak dalej, gdyby nie uznano wód Zalewu Wislanego i rzeki Elblag za "wewnetrzne wody morskie" i zrobienie z portu fakltycznie rzecznego - formalnie morskiego.

    To jest piekne miasto z olbrzymim potencjałem do obsługi turystów, wciąż jednak zbyt mało wykorzystanym i chyba niedocenianym przez tameczne władze. Wielki węzeł komunikacyjny i baza noclegowa na wycieczki po całej Ziemi Elbląskiej i Warmii. Wystarczy to promować i region byłby bogaty. Ten port niczego tu nie zmienia, a właściwe utrzymywanie torów wodnych z odpowiednią głębokością to częste, niepotrzebne prace czerpalne w niezwykle delikatnym, jak pokazaly wieloletnie obserwacje, środowisku Zalewu Wiślanego i rezerwacie przyrody Zatoka Elbląska oraz ogromne koszty, których żadna miarą nie zwróci ruch w tym porciku.

    • 0 0

  • tak samo jak Nord Stream (1)

    Trzeba było budować rurociąg z Norwegią..., że poprzedenie rządy tego nie zrobiły .....szkoda gadać...

    • 1 0

    • w Nord Stream mógl z powodzeniem przechodzic przez Polske

      i teraz Kaczynski siedzilby na kurkach gazowych dla całej Europy.
      Rura z Norwegii to idiotyzm .

      • 0 0

  • Elblążanin (3)

    przekop nie będzie kosztował 417 mln zł! Należy przypuszczać, że kwota tego przedsięwzięcia wraz z całą infrastrukturą wyniesie miliard zł lub - jak kto woli - 250-280 mln euro. Następnie utrzymanie drożnego szlaku wodnego przez cały rok będzie należało do kogo? Utrzymanie szlaku, czyli pogłębianie, łamanie lodu zimą, ochrona brzegów, rowy, wały itd.
    Apeluję o rozsądek i rozwagę. Jakie statki, skąd i po co mają wpływać do Elbląga (brak połączeń kolejowych)?
    Bardzo bym chciał wiedzieć, jakie założenie przyjęli zwolennicy oraz projektanci tego przedsięwzięcia, ile statków w skali miesiąca ma wpływać i wypływać z portu Elbląg.
    Toż ten przekop to prawdziwa syzyfowa praca. Czy zdajecie sobie sprawę, że średnia głębokość Zalewu Wiślanego wynosi 2,5 metra, a do portu Elbląg mają wpływać statki o zanurzeniu 4 metry!

    • 4 1

    • statki na ostatnim etapie beda podwieszane pod olbrzymie DRONY Morawieckiego (2)

      co znacznie zmniejszy ich zanurzenie . Nastepnie będą rozładowywane do elektrycznych ciężąrówek Morawieckiego , które pojadą na Narodowe Lotnisko
      ...tez Morawieckiego.

      • 1 0

      • Ale przecież narodowe lotnisko jest w gdyni z filia w radomiu (1)

        • 0 0

        • Ma byc wielkie Narodowe Lotnisko imienia ....

          a w Gdyni i w Radomiu to takie poletka .

          • 0 0

  • Mądry pomysł (7)

    Pis to przynajmniej działa i stawia na rozwój - jak kraj sie nie rozwija to sie cofa.
    Korzyści:
    1) Uniezależnienie sie od Rosji
    2) Rozwój Portu w Elblągu -nowe miejsca pracy
    3) Elbląg będzie uzupełniał portu trójmiasta - zawijać tam będą mniejsze jednostki
    4) Ułatwienie dojazdu z trójmiasta na mierzeję Wiślaną - most w Świbnie , Nowa droga - 40 min i plaże mierzei do wykorzystania.
    5) Rozwój Elbląga i lokalnych firm w oparciu o rozwijający się Port.
    6) Rozwój turystyki , żeglarstwo sporty wodne nad zalewem
    Jest tu ekonomiczny sens - koszt to tylko 800 mln zł dla porównania stadion Energa 600mln -porównajcie sobie korzyści z tych dwóch inwestycji.
    Minusy prawie żadne- będzie śluza i nie będzie dodatkowej wymiany wód między zalewem a Zatoką Gdańską

    • 20 24

    • Zmień lekarstwa proszę...

      • 0 0

    • Elbląg opustoszale miasto...

      W Elblągu jest bieda, że aż piszczy i port nic nie zmieni, wszyscy młodzi ludzie już dawno uciekli. A wkoncu dojdzie do takiej sytuacji, że cofka z Bałtyku ich zaleje i się skończy wspaniały pomysł robienia z Elbląga wielkiego portu. Ingerencja w środowisko kiepski pomysł.

      • 1 1

    • Koszt to tylko 800mln...jasne Polska ma taki budzet zeby 800ml topic w idiotycznej inwestycji

      • 0 0

    • uniezależnienie od Rosji

      a odkąd to Rosja blokuje port w Gdańsku?
      - nowe miejsca pracy w porcie - to prawda ale 800 mln za stanowisko prezsa porty do dobrej zmiany to ciut drożej - lepiej dać od razu 8 baniek i niech spada,
      - mniejsze jendostki ? to żebym dostał towar do Gdańska mam posłać po niego Tir do Elbląga?
      rozwój lokalnych firm - znów jak wyżej..
      - ruch turystyczny.. może nieco więcej jachtów, ale mariny na zalewie i tak są - np frombork, a same ich działanie jest tylko okresowe

      • 5 0

    • 1) W jakiej kwestii uniezależnienie się? Przecież cała wymiana towarowa portu w Elblągu to rejsy z Kalinningradu, do tego przekop nie jest potrzebny. Jakie jednostki będą tam wpływać z Bałtyku mając bliżej porty w trójmieście o znacznie większych możliwościach i lepszej infrastrukturze?

      2) Żeby był rozwój, to ktoś musiałby chcieć tam wpływać. Znacznie bardziej prawdopodobny jest scenariusz niektórych lotnisk w Polsce, gdzie przewoźnicy nie chcą latać, bo w niedalekiej odległości mają do dyspozycji lepiej rozwinięte lotniska. Więc skończy się jak w Radomiu, tylko koszty i żadnego rozwoju.

      3) Mniejsze jednostki równie dobrze mogą zawijać do Trójmiasta.

      4) Most w Świbnie można wybudować i bez przekopywania Mierzei.

      5) Taa, tak jak w Radomiu się firmy "rozwijają" w oparciu o lotnisko. Większy sens miałaby krótka linia kolejowa do Trójmiasta i baza przeładunkowa w Elblągu.

      6) No i jaki będzie ten wzrost turystyki wodnej? Zalew jest płytszy niż co większe jeziora w Polsce, przecież tam jest za płytko dla co większych jachtów, kilka pogłębionych torów wiele tu nie zmieni.

      "Koszt to tylko 800 mln zł"

      800 mln zł to jest koszt przekopania, a gdzie koszt pogłębiania torów wodnych na Zalewie, podejść w portach w Elblągu, Krynicy, Fromborku czy Tolkmicku? Gdzie koszty utrzymania tego wszystkiego? Chyba nie zdajesz sobie sprawy o skali robót, jakie trzeba wykonać.

      A minusem to gigantyczny koszt finansowy i środowiskowy w zestawieniu z co najwyżej niewielkim wzrostem ruchu turystycznego i zaspokojeniem ego co poniektórych.

      • 5 1

    • a jak przyznawali nam organizacje Euro 2012 do dostawałes ORGAZMU razem z innymi

      wariatami na punkcie tej mafijnej imprezy. Teraz ci stadion nie pasuje ????

      • 1 1

    • W Duisburgu jest tak rozwinięty przemysł

      • 2 0

  • Bardzo dobry pomysł....

    ...życzę pomyślnej realizacji, myślę .że gdyby żył Eugeniusz Kwiatkowski byłby ZA!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane