• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • po co komu parki i plaża, odetnijmy je 6 pasami asfaltu

    zmarnowanie najlepszego co jest w Gdańsku

    • 18 6

  • Pan Koprowski znowu marudzi

    Czy ten gość przestanie kiedyś zrzędzić? Wszystko mu się nie podoba, a już najbardziej drogi. Co za gamoń!

    • 4 11

  • Ciągle rozmyślam o tej inwestycji.

    • 1 1

  • Prośba do urzędników

    Szanowni Państwo, bez sprawdzania poparcia i przy niewielkich nakładach finansowych można było by przedłużyć ul. Kampinowską w stronę dzielnicy Orunia. Odcinek 300 metrowy bezdroża, którym dzisiaj decyduje się bardzo wielu kierowców jeździć z dzielnic południowych Gdańska. Przedłużenie tego odcinka miało by zdecydowane znaczenie (już dziś) na natężenie ruchu na ul. Świętokrzyskiej i Havla. Proszę urzędników odpowiedzialnych za stan dróg w Gdańsku o zainteresowanie się tą sprawą.

    • 10 2

  • Dajcie spokój już..... (8)

    Drogę Zielonną trzeba zbudować i koniec. Właśnie jej brak za kilka lat pogrąży te dzielnice Zaspę i Przymorze w odmętach korków, bo buduje się tam coraz więcej. Nikt nie chce drogi pod swoim domem, ale gdzieś muszą one powstać ;)

    • 164 113

    • (5)

      Kompletna bzdura, Zaspa i Przymorze są prawie zabudowane.
      Zielony Bulwar (??!!) to tysiące 'obcych' przejeżdżających samochodów.
      DOKOŃCZYĆ TRASĘ SŁOWACKIEGO !!!!
      to 10 razy mniejszy koszt.
      W cywilizowanych metropoliach ruch samochodowy przenosi się na obrzeża.

      • 39 7

      • (4)

        Dokończenie trasy Słowackiego przeniesie korek do Wrzeszcza i Oliwy, a to jest bez sensu.
        Nie po to budowano tunel, aby znów wracać z korkami np do Wrzeszcza.

        • 7 17

        • Jakim cudem Trasa Słowackiego ma zakorkować Oliwę?

          • 11 1

        • nie po to budowano tunel żeby urządzać tranzyt przez Dolny Taras (2)

          • 20 2

          • (1)

            Tunel jest fragmentem DZ i tunelu pod pachołkiem. Inaczej jego sens jest zerowy, co widać dziś, gdyż Przymorze stoi.

            • 7 11

            • Przymorze stoi bo nie dokończono Trasy Słowackiego i nie ma dojazdu do tunelu.

              • 18 3

    • Dokończ Trasę Słowackiego urzędasie to nie będzie korków. Pas nadmorski to nie miejsce na przelotówkę.

      • 42 7

    • po graczy ??

      Polaków jest coraz mniej i ruch się będzie zmniejsza !
      Chodzi tylko o to żeby paru kolesi zrobiło tunel za 900 mln co za rozrzuconych te pieniądze są potrzebne gdzie indziej !

      • 30 11

  • haha zalosne pedalarskie zawistniki (1)

    • 6 8

    • To jak zwykle

      Jak przeczytają o faktycznych poglądach mieszkańców (a nie o tych co im się wydaje że powinni mieć) to prezentują zdziwienie pomieszane z butthurtem. Z red. Koprowskim i innymi FRAGlesami na czele.

      • 3 3

  • ANKIETA POWNNA BRZMIEĆ: (2)

    Czy jesteś za całkowitym zakorkowaniem al. Grunwaldzkiej?

    • 21 6

    • będzie płacz bo głupki nie rozumieją (1)

      ale urzędnik wyciągnie pomocną dłoń i projekt Drogi Czerwonej który odkorkuję Grunwaldzką

      chociaż może do tego czasu nastąpi zmiana pokoleniowa w urzędach i nie zabiją tego miasta

      • 2 4

      • kochamy Twoje glebokie, czujne spostrzezenia

        szczegolnie te z takim niby usmieszkiem.

        • 3 2

  • To jest czyste szaleństwo .Adamowicz chce wybudować 2 km tunelu pod lasem (1)

    Pachołek będzie oddalony o ok 1 kilometra od tunelu. Kadra UG tworzy jedną sitwę z gdańskim magistratem , dlatego wszelkie badania przeprowadzona przez UG są niewiarygodne. To jest kolejna inwestycja w interesie deweloperów

    • 10 6

    • Nie przypominam sobie jakiegokolwiek działania Adamowicza w interesie mieszkańców Gdańska

      Dzięki nowej inwestycji Adamowicza tereny deweloperskie w starej Oliwie ,których jest sporo, zyskaja potężnie na wartości . Nie wiem jak to wyglada w Osowie . Kolejnymi beneficjentami bedą mieszkańcy Sopotu , ponieważ to im mieszkańcy Gdańska zafundują wygodny wyjazd z Trójmiasta

      • 4 3

  • Budować, ale w innej formie. (1)

    Niech budują. Ale nie dla pojazdów ciężarowych. Ekspresówka dla tirów wśród pasa nadmorskiego. Najgorszy z możliwych pomysłów. A mieszkańcy Osowy niech nie cwaniakują, bo sami pod swoim nosem takiej trasy (Kaszubskiej) nie chcieli.

    • 52 13

    • nie da sie. Musi byc tranzytowa, inaczej nie bedzie dofinansowania

      • 4 0

  • autorzy pomysłu na ankietę (1)

    zdają się nie zdawać sprawy z faktu, że nowe rozwiązanie drogowe zwiększa ruch na trasach dojazdowych.

    Mleko zostało rozlane w wyniku wywalenia ponad 800 milionów na tunel pod Martwą Wisłą.

    Teraz będzie okazja na wydanie kolejnych milionów, które wygenerują kolejne tysiące samochodów próbujących przejechać przez miasto, stojąc w korkach na coraz szerszych drogach.

    Kolejne tysiące podatników ucieknie poza miasto i będzie coraz mocniej obciążać koszty jego funkcjonowania - dystans do pokonania znowu się wydłuży.

    Ruch samochodów powinien być kanalizowany na trasie do lotniska (Żołnierzy Wyklętych), która nie została dokończona, a nie wpuszczany dalej w ulice Przymorza, Oliwy i Sopotu.

    • 22 5

    • Dokładnie tak jest, pozdrawiam.

      • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane