- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (55 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (127 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (195 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (110 opinii)
Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej
Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem , ul. Nowej Spacerowej i Nowej Kielnieńskiej . Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej
W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą .
Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej
Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).
Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").
Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).
Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.
Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.
- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?
Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
Opinie (188) 1 zablokowana
-
2016-07-14 23:15
po co komu parki i plaża, odetnijmy je 6 pasami asfaltu
zmarnowanie najlepszego co jest w Gdańsku
- 18 6
-
2016-07-14 23:07
Pan Koprowski znowu marudzi
Czy ten gość przestanie kiedyś zrzędzić? Wszystko mu się nie podoba, a już najbardziej drogi. Co za gamoń!
- 4 11
-
2016-07-14 22:21
Ciągle rozmyślam o tej inwestycji.
- 1 1
-
2016-07-14 22:21
Prośba do urzędników
Szanowni Państwo, bez sprawdzania poparcia i przy niewielkich nakładach finansowych można było by przedłużyć ul. Kampinowską w stronę dzielnicy Orunia. Odcinek 300 metrowy bezdroża, którym dzisiaj decyduje się bardzo wielu kierowców jeździć z dzielnic południowych Gdańska. Przedłużenie tego odcinka miało by zdecydowane znaczenie (już dziś) na natężenie ruchu na ul. Świętokrzyskiej i Havla. Proszę urzędników odpowiedzialnych za stan dróg w Gdańsku o zainteresowanie się tą sprawą.
- 10 2
-
2016-07-14 18:05
Dajcie spokój już..... (8)
Drogę Zielonną trzeba zbudować i koniec. Właśnie jej brak za kilka lat pogrąży te dzielnice Zaspę i Przymorze w odmętach korków, bo buduje się tam coraz więcej. Nikt nie chce drogi pod swoim domem, ale gdzieś muszą one powstać ;)
- 164 113
-
2016-07-14 19:54
(5)
Kompletna bzdura, Zaspa i Przymorze są prawie zabudowane.
Zielony Bulwar (??!!) to tysiące 'obcych' przejeżdżających samochodów.
DOKOŃCZYĆ TRASĘ SŁOWACKIEGO !!!!
to 10 razy mniejszy koszt.
W cywilizowanych metropoliach ruch samochodowy przenosi się na obrzeża.- 39 7
-
2016-07-14 20:39
(4)
Dokończenie trasy Słowackiego przeniesie korek do Wrzeszcza i Oliwy, a to jest bez sensu.
Nie po to budowano tunel, aby znów wracać z korkami np do Wrzeszcza.- 7 17
-
2016-07-14 22:04
Jakim cudem Trasa Słowackiego ma zakorkować Oliwę?
- 11 1
-
2016-07-14 20:41
nie po to budowano tunel żeby urządzać tranzyt przez Dolny Taras (2)
- 20 2
-
2016-07-14 20:44
(1)
Tunel jest fragmentem DZ i tunelu pod pachołkiem. Inaczej jego sens jest zerowy, co widać dziś, gdyż Przymorze stoi.
- 7 11
-
2016-07-14 21:54
Przymorze stoi bo nie dokończono Trasy Słowackiego i nie ma dojazdu do tunelu.
- 18 3
-
2016-07-14 18:45
Dokończ Trasę Słowackiego urzędasie to nie będzie korków. Pas nadmorski to nie miejsce na przelotówkę.
- 42 7
-
2016-07-14 18:14
po graczy ??
Polaków jest coraz mniej i ruch się będzie zmniejsza !
Chodzi tylko o to żeby paru kolesi zrobiło tunel za 900 mln co za rozrzuconych te pieniądze są potrzebne gdzie indziej !- 30 11
-
2016-07-14 20:23
haha zalosne pedalarskie zawistniki (1)
- 6 8
-
2016-07-14 21:33
To jak zwykle
Jak przeczytają o faktycznych poglądach mieszkańców (a nie o tych co im się wydaje że powinni mieć) to prezentują zdziwienie pomieszane z butthurtem. Z red. Koprowskim i innymi FRAGlesami na czele.
- 3 3
-
2016-07-14 18:31
ANKIETA POWNNA BRZMIEĆ: (2)
Czy jesteś za całkowitym zakorkowaniem al. Grunwaldzkiej?
- 21 6
-
2016-07-14 20:48
będzie płacz bo głupki nie rozumieją (1)
ale urzędnik wyciągnie pomocną dłoń i projekt Drogi Czerwonej który odkorkuję Grunwaldzką
chociaż może do tego czasu nastąpi zmiana pokoleniowa w urzędach i nie zabiją tego miasta- 2 4
-
2016-07-14 21:32
kochamy Twoje glebokie, czujne spostrzezenia
szczegolnie te z takim niby usmieszkiem.
- 3 2
-
2016-07-14 21:09
To jest czyste szaleństwo .Adamowicz chce wybudować 2 km tunelu pod lasem (1)
Pachołek będzie oddalony o ok 1 kilometra od tunelu. Kadra UG tworzy jedną sitwę z gdańskim magistratem , dlatego wszelkie badania przeprowadzona przez UG są niewiarygodne. To jest kolejna inwestycja w interesie deweloperów
- 10 6
-
2016-07-14 21:32
Nie przypominam sobie jakiegokolwiek działania Adamowicza w interesie mieszkańców Gdańska
Dzięki nowej inwestycji Adamowicza tereny deweloperskie w starej Oliwie ,których jest sporo, zyskaja potężnie na wartości . Nie wiem jak to wyglada w Osowie . Kolejnymi beneficjentami bedą mieszkańcy Sopotu , ponieważ to im mieszkańcy Gdańska zafundują wygodny wyjazd z Trójmiasta
- 4 3
-
2016-07-14 18:14
Budować, ale w innej formie. (1)
Niech budują. Ale nie dla pojazdów ciężarowych. Ekspresówka dla tirów wśród pasa nadmorskiego. Najgorszy z możliwych pomysłów. A mieszkańcy Osowy niech nie cwaniakują, bo sami pod swoim nosem takiej trasy (Kaszubskiej) nie chcieli.
- 52 13
-
2016-07-14 21:23
nie da sie. Musi byc tranzytowa, inaczej nie bedzie dofinansowania
- 4 0
-
2016-07-14 20:44
autorzy pomysłu na ankietę (1)
zdają się nie zdawać sprawy z faktu, że nowe rozwiązanie drogowe zwiększa ruch na trasach dojazdowych.
Mleko zostało rozlane w wyniku wywalenia ponad 800 milionów na tunel pod Martwą Wisłą.
Teraz będzie okazja na wydanie kolejnych milionów, które wygenerują kolejne tysiące samochodów próbujących przejechać przez miasto, stojąc w korkach na coraz szerszych drogach.
Kolejne tysiące podatników ucieknie poza miasto i będzie coraz mocniej obciążać koszty jego funkcjonowania - dystans do pokonania znowu się wydłuży.
Ruch samochodów powinien być kanalizowany na trasie do lotniska (Żołnierzy Wyklętych), która nie została dokończona, a nie wpuszczany dalej w ulice Przymorza, Oliwy i Sopotu.- 22 5
-
2016-07-14 20:55
Dokładnie tak jest, pozdrawiam.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.