- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (141 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
Usłyszała, że wysadzą jej blok, oddała oszustom majątek warty 130 tys. zł
75-latka z Gdyni usłyszała przez telefon, że trwa obława na przestępców, którzy mogą się włamać i wysadzić blok, w którym mieszka. Przerażona kobieta, by ratować majątek, zebrała kosztowności i pieniądze - w tym te należące do córki i zięcia - a następnie oddała je przestępcom. Straty w sumie wyceniono na ponad 130 tys. złotych. To oszustwo było jednym z trzech udanych, do jakich doszło w poniedziałek, 6 lipca 2020 r., w Gdyni.
Do najpoważniejszego oszustwa doszło na Dąbrowie. Do 75-letniej kobiety zadzwonił mężczyzna, który poinformował, że trwa obława na przestępców, którzy mogą się do niej włamać i wysadzić blok.
Z relacji mundurowych wynika, że oszust poradził seniorce, by zebrała wszystkie wartościowe rzeczy z domu i przekazała je "policjantowi".
Jak się dowiedzieliśmy, kobieta wyniosła gotówkę - w polskiej i zagranicznej walucie (w tym pieniądze należące także do jej rodziny), biżuterię, zegarki, a następnie przekazała je naciągaczowi w okolicy przystanku autobusowego na Dąbrowie.
- W sumie straty wyceniono na około 131 tys. złotych - mówi Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
4 tys. w kopertach, 15 tys. zł przez okno
Do drugiego zdarzenia doszło na Oksywiu. Do 87-latki zadzwoniła kobieta, podająca się za wnuczkę. W tym przypadku oszustka opowiedziała "klasyczną" historię o wypadku, zakończoną prośbą o pieniądze i szybkim odłożeniem słuchawki przez naciągaczkę. Seniorka przestępcom przekazała w sumie 4 tys. złotych.
W trzecim przypadku przestępcy okradli starszą panią z Redłowa.
- Do 85-letniej kobiety zadzwonił "policjant" i powiedział, że na klatce schodowej znajdują się przestępcy, którzy idą po jej pieniądze. Powinna więc wyrzucić je przez okno - mówi Jarosław Biały.
Seniorka wyrzuciła więc w sumie 15 tys. złotych.
Policjanci apelują: służby nie proszą o pieniądze!
Mundurowi przypominają, że oszuści podają się za funkcjonariuszy i w ten sposób wyłudzają pieniądze od osób starszych.
- Ostrzegamy: każdy, kto dzwoni i podaje się za policjanta lub prokuratora oraz prosi o przekazanie lub przelanie na konto pieniędzy, to oszust! Z tą informacją, na wszelkie możliwe sposoby, funkcjonariusze starają się dotrzeć do starszych osób - podkreślają policjanci.
Kancelarie prawne i adwokackie w Trójmieście
Również i my przyłączamy się do apelu funkcjonariuszy: wystarczy, że każdy z nas zadzwoni do osoby starszej, członka swojej rodziny i ostrzeże go przed sposobem działania oszustów. Niech każdy senior powie o tym swojej sąsiadce lub sąsiadowi.
W ten sposób błyskawicznie możemy przyczynić się do zwiększenia świadomości osób starszych o istniejącym zagrożeniu. Wiedząc, jak działają przestępcy, seniorzy nie dadzą się oszukać.
Miejsca
Opinie (295) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-07 12:44
Opinia wyróżniona
(7)
seniorzy powinni mieć pełnomocnika przy wypłacie większych kwot pieniędzy z banku ... i zero gotówki w skarpecie lub symboliczne 1000 zł ... a tak wszystko na koncie
- 89 14
-
2020-07-08 14:18
skoro pisowska poczta moze rozsylac wyborcze agitki to moze tez wyslac ostrzezenia dla starszych osob, to by bylo bardziej pozyteczne
- 1 0
-
2020-07-08 09:08
skoro do 18 roku życia ludzie nie maja praw o decydowaniu samemu o sobie to po 70 roku zycia tez tak powinno byc - koło zycia się zamyka dzieckiem się rodzic i jako "mentalne dziecko " umierasz... nie którzy mówią że z wiekiem się mądrzeje ...; niestety nie ... z wiekiem jedynie nabierasz doświadczenia zyciowego ... a mądrość sama do głowy nie wpada ... co widac po cotygodniowym artykule o oszukaniu kolejnego staruszka
- 0 1
-
2020-07-08 04:42
Nic na koncie bo PIS zabierze (1)
Nie trzymajcie pieniędzy na kontach, w pierwszym etapie PIS wprowadził zerowe oprocentowanie na lokatach, kolejnym etapem będzie potrącenie od kwot zgromadzonych na kontach bankowych 20% na podatek solidarnościowy dla najbardziej ubogich wyborców.
- 5 1
-
2020-07-08 09:10
od kiedy Morawiecki - bankster Roschfildów jest premierem - nie trzymam pieniedzy w Polsce
- 2 0
-
2020-07-07 18:35
Może Duda (2)
Zamiast pajacować w TVP powinien zaapelować do starszych, czyli jego wyborców o większą czujność.
- 17 5
-
2020-07-08 06:49
Pieniądze szczęścia nie dają
A ludzi uszczesliwia się na siłę plusami
- 1 0
-
2020-07-07 19:10
Myślisz, że te wszystkie oszustwa są takie spontaniczne?
Ciekawe, że przed zerem takich oszustw nie było...
- 5 6
-
2020-07-07 12:26
Opinia wyróżniona
nie nabijacie się ze starych ludzi , pamiętam jak mieliśmy z mężem ok 3O lat i zamówiliśmy taksówkę (10)
i przyjechał starszy facet Moskwiczem , jechaliśmy i po drodze śmialiśmy się z niego ,że tak powoli ,że tak skupiony itd. a dzisiaj mi się to przypomniało i patrzę na męża a on tak samo kieruje autem jak tamten taksówkarz ,bo minęło potwornie szybko to 3O lat
- 184 8
-
2020-07-07 20:05
(1)
Jazda samochodem to jednak co innego niż oddawanie majątku przypadkowej obcej osobie. Nie śmieję się że starszych osób, też jestem poza czasem swojej świetności i utrzymanie sprawności wymaga nieco wysiłku - wiem doskonale o czym piszesz. Nie rozumiem jednak jak można być tak naiwnym, czy nikt z tymi ludźmi nie rozmawia? Czy doświadczenia życiowe nie uczyniły ich ostrożniejszymi? Ręce opadają, szkoda mi tej kobiety bardzo ale co w takiej sytuacji można zrobić?
- 9 2
-
2020-07-08 14:24
bo to ludzie nauczeni w komunie uczciwosci, nie miesci im sie w glowach ze moga tak perfidnie zostac okradzionymi
- 1 0
-
2020-07-07 12:32
3O czy 30? (7)
Litera O to nie to samo co cyfra 0. 60 lat i nie potrafi poprawnie pisać... I nie "to" 30 lat, tylko "te" 30 lat.
- 7 48
-
2020-07-08 11:17
korektor ???
no brawo,brawo,bravissimo...
- 0 0
-
2020-07-08 06:55
Karolku, też bedziesz miał 60 lat i (2)
Będziesz popełniał błędy, oby tylko ortograficzne.
- 6 0
-
2020-07-08 09:11
(1)
Karolek do 18 roku zycia nie decyduje sam o sobie ... a staruszkowie którzy mają większe problemy w nadąrzaniu za czasem i z ogarnieniem rzeczy oraz ich roumieniem - nie , taki Karolek mając 18 lat jest bardziej świadomy i ogarniety niz 70 staruszek ...a staruszek prawa ma , prowadzuić auto może .... dlatego ojciecc z torunia wybrał tę grupę i na niej żeruje ... choć Bóg żąda modlitwy jako daru a nie kasiorki, bogactwa doc\esne , materialne to narzedzia kuszenia Szatana
- 1 0
-
2020-07-08 14:21
przed tym wyludzaczem powinno sie starszych przestrzegac
- 0 0
-
2020-07-07 15:56
Karol wyluzuj
- 13 3
-
2020-07-07 12:44
weż leki
- 17 2
-
2020-07-07 12:38
Brawo Karolku. W nagrodę otrzymujesz czarne słoneczko gramatycznego naziola.
- 66 4
-
2020-07-07 17:10
Opinia wyróżniona
no cóż, kiedyś próbowałem wytłumaczyć parę spraw swoim rodzicom (8)
podałem przykłady jak mogą stracić majątek i że lepiej się zabezpieczyć, najpierw usłyszałem, że jestem młodszy od nich więc jestem głupszy, potem usłyszałem, że właśnie dotarło do nich, że to chyba ja chcę im zabrać to co mają...
ucałowałem mamusię i tatusia grzecznie w czułko, życząc im szczęśliwej starości i już nigdy nie pojawiałem się w ich domu, największą krzywdą jest troszczenie się o ludzi starszych bo oni wszystko wiedzą lepiej...- 107 38
-
2020-07-08 14:36
wypisz wymaluj moja babcia!
powtarzaliśmy o oszustwach ja, moja siostra, moi rodzice - przy każdej wizycie (a robią jej zakupy od kilku lat, więc wizyty kilka razy w tygodniu). Reakcja babci: Co my jej będziemy gadać, głupoty, my nic o życiu nie wiemy, ona wie lepiej, to są jej pieniądze i może z nimi zrobić co zechce, wszyscy tylko czekamy na spadek po niej, a ona jest starsza i zna się na ludziach. I jaki efekt? ledwo się drzwi za rodzicami zamknęły, wydała fałszywemu "policjantowi" 50 tysięcy...
- 5 0
-
2020-07-07 20:26
(3)
Nigdy nie pojawiłeś się ponownie w ich domu bo się z tobą nie zgodzili? Fajny syn z ciebie. Szkoda że cię nie oddali do sierocińca gdy miałeś dwa lata i ich nie słuchałeś. Zamiast tego cierpliwie uczyli cię wiązać buty, ubierać się i tłumaczyli to czego nie rozumiałeś. Może rzeczywiście lepiej dla nich że ich opuściłeś niż gdyby mieli żyć z twoimi
Nigdy nie pojawiłeś się ponownie w ich domu bo się z tobą nie zgodzili? Fajny syn z ciebie. Szkoda że cię nie oddali do sierocińca gdy miałeś dwa lata i ich nie słuchałeś. Zamiast tego cierpliwie uczyli cię wiązać buty, ubierać się i tłumaczyli to czego nie rozumiałeś. Może rzeczywiście lepiej dla nich że ich opuściłeś niż gdyby mieli żyć z twoimi fochami i roszczeniową postawą.
Moi rodzice też nie zawsze się ze mną zgadzają ale trudno, to ich pieniądze, ich decyzje, ich wola. Nie robią nic złośliwie. Czasem wystarczy dłuższa rozmowa i jakoś się można dogadać. Dla mnie opieka nad starszymi rodzicami to radość i zaszczyt, choć nie ukrywam że jest to trudne zadanie i czasem ma się zwyczajnie dosyć. Też będziesz stary, nabierzesz pokory o albo będziesz żałował swojej arogancji albo będziesz zgryźliwym, złośliwym i samotnym dziadem.- 33 20
-
2020-07-08 09:13
Super, to jak masz tyle siły, to może chcesz się zaopiekować moimi, bo ja nie mam tej siły, bo jej nie dostałam od rodziców, więc jak mam im oddać to czego nie dostalam
- 6 1
-
2020-07-07 23:33
Rodzice (1)
Rodzice też wcale nie zachowało się fajnie skoro troskę potraktowali od razu jako próbę kradzieży przez syna.
- 26 1
-
2020-07-08 04:57
A może syn już coś wcześniej zrobił że stracił ich zaufanie?
- 6 7
-
2020-07-07 19:55
To domena starszych osób
- 8 1
-
2020-07-07 19:20
Wspólczuję rodzicom takiego syna
- 19 36
-
2020-07-07 17:16
Dokładnie, ci co wyrzucają kasę przez okno
To na pewno całe życie lepiej wiedzieli wszystko, mieli swój chłopski rozum. I nie ufali bankom, tym zlodziejeom, bo gdzie kasa bezpieczniejsza, jak nie w kredensie?
- 47 1
Wszystkie opinie
-
2020-07-09 10:50
Społeczeństwo niecyfrowe
Starsi ludzie są grupą najmniej obeznaną z internetem, a historie o wyłudzaczach pieniędzy i oszustach wszelkiej maści najczęściej można znaleźć na portalach informacyjnych i innych cyfrowych wersjach dzienników. Może gdyby je czytali byłoby mniej naiwnie łatwowiernych dających wmówić sobie największe bzdury
- 0 0
-
2020-07-09 10:34
Nie wiedzą,
- 0 0
-
2020-07-08 21:02
W dzień matki
W Gdańsku na Żabiance moją matke oszukali powołując sie na mnie że jestem u notariusza i szybko potrzebuje pieniądze na kupno działki i że przyjdzie koleżanka odebrać. No i dała przez okno na parterze
- 1 2
-
2020-07-07 12:41
myślicie że takie dziadki serfują po internecie i czytają wasze ostrzeżenia? (2)
dalej sobie apelujcie ... póki rodzina nie zainteresuje się seniorem takie sytuacje będą się powtarzać
- 29 4
-
2020-07-08 20:41
Co to znaczy serfuja?
- 0 0
-
2020-07-07 20:23
Moja matka 91 lat czyta Trójmiasto codziennie w komórce.
- 1 0
-
2020-07-07 11:57
Dlaczego (2)
Dlaczego ci starcy są tacy naiwni..?
- 17 16
-
2020-07-07 12:16
(1)
A dlaczego młodzi piszą takie naiwne komentarze, naiwnie wierząc, że całe życie będą zdrowi na ciele i umyśle?
- 17 3
-
2020-07-08 20:41
Czyli naiwność to choroba?
- 0 0
-
2020-07-08 20:40
Głupich nie sieją
- 2 0
-
2020-07-07 17:10
Opinia wyróżniona
no cóż, kiedyś próbowałem wytłumaczyć parę spraw swoim rodzicom (8)
podałem przykłady jak mogą stracić majątek i że lepiej się zabezpieczyć, najpierw usłyszałem, że jestem młodszy od nich więc jestem głupszy, potem usłyszałem, że właśnie dotarło do nich, że to chyba ja chcę im zabrać to co mają...
ucałowałem mamusię i tatusia grzecznie w czułko, życząc im szczęśliwej starości i już nigdy nie pojawiałem się w ich domu, największą krzywdą jest troszczenie się o ludzi starszych bo oni wszystko wiedzą lepiej...- 107 38
-
2020-07-08 14:36
wypisz wymaluj moja babcia!
powtarzaliśmy o oszustwach ja, moja siostra, moi rodzice - przy każdej wizycie (a robią jej zakupy od kilku lat, więc wizyty kilka razy w tygodniu). Reakcja babci: Co my jej będziemy gadać, głupoty, my nic o życiu nie wiemy, ona wie lepiej, to są jej pieniądze i może z nimi zrobić co zechce, wszyscy tylko czekamy na spadek po niej, a ona jest starsza i zna się na ludziach. I jaki efekt? ledwo się drzwi za rodzicami zamknęły, wydała fałszywemu "policjantowi" 50 tysięcy...
- 5 0
-
2020-07-07 20:26
(3)
Nigdy nie pojawiłeś się ponownie w ich domu bo się z tobą nie zgodzili? Fajny syn z ciebie. Szkoda że cię nie oddali do sierocińca gdy miałeś dwa lata i ich nie słuchałeś. Zamiast tego cierpliwie uczyli cię wiązać buty, ubierać się i tłumaczyli to czego nie rozumiałeś. Może rzeczywiście lepiej dla nich że ich opuściłeś niż gdyby mieli żyć z twoimi fochami i roszczeniową postawą.
Moi rodzice też nie zawsze się ze mną zgadzają ale trudno, to ich pieniądze, ich decyzje, ich wola. Nie robią nic złośliwie. Czasem wystarczy dłuższa rozmowa i jakoś się można dogadać. Dla mnie opieka nad starszymi rodzicami to radość i zaszczyt, choć nie ukrywam że jest to trudne zadanie i czasem ma się zwyczajnie dosyć. Też będziesz stary, nabierzesz pokory o albo będziesz żałował swojej arogancji albo będziesz zgryźliwym, złośliwym i samotnym dziadem.- 33 20
-
2020-07-08 09:13
Super, to jak masz tyle siły, to może chcesz się zaopiekować moimi, bo ja nie mam tej siły, bo jej nie dostałam od rodziców, więc jak mam im oddać to czego nie dostalam
- 6 1
-
2020-07-07 23:33
Rodzice (1)
Rodzice też wcale nie zachowało się fajnie skoro troskę potraktowali od razu jako próbę kradzieży przez syna.
- 26 1
-
2020-07-08 04:57
A może syn już coś wcześniej zrobił że stracił ich zaufanie?
- 6 7
-
2020-07-07 19:55
To domena starszych osób
- 8 1
-
2020-07-07 19:20
Wspólczuję rodzicom takiego syna
- 19 36
-
2020-07-07 17:16
Dokładnie, ci co wyrzucają kasę przez okno
To na pewno całe życie lepiej wiedzieli wszystko, mieli swój chłopski rozum. I nie ufali bankom, tym zlodziejeom, bo gdzie kasa bezpieczniejsza, jak nie w kredensie?
- 47 1
-
2020-07-07 11:33
(8)
Tylko wyższe kary i konsekwnetne wsadzanie do więzienia za tego typu przestepstwa... bez rozmywania spraw i kolesiostwa - bo nie wazne za kim jeste ś ważne byś umiał zachować się jak człowiek ! nie ma tak , że jestes księdzem to możesz bałamucić dzieci a jak cie złapią to co najwyżej za karę przeniosą cie tam gdzie cie jeszcze nie znają - chirurg jak znajdzie raka to go wycina a nie przeszczepia w inne miejsce organizmu ! każdy człowiek jest człowiekiem i za swoje czyny powinien być karany na równi z innymi !!!
- 92 8
-
2020-07-07 12:42
(3)
W tych przypadkach powinna być obowiązkowa publikacja wizerunku i danych oszustów. Portrety powinny wisiec przed kościołami.
- 10 1
-
2020-07-07 13:14
i przed pierwszymi ławkami w kościele, żeby hipokryci tam nie siadali (2)
- 4 0
-
2020-07-08 09:19
(1)
a siadają - świeta Martusia od 3 mężów i Jacuś Kurski rozwodnik i kłamca i awanturnik ale co niedziela do komuni
- 0 0
-
2020-07-08 14:34
zachowania wprost przeliczalne na gotowke
- 0 0
-
2020-07-07 12:03
(3)
Jak pokazuje 5 tyś. lat orzecznictwa wyższe kary wcale nie odstraszają przestępców (np. w niektórych stanach USA kara śmierci za chociażby zabójstwo 1 stopnia obowiązuje od ponad 200 lat, a i tak morderstwa są tam codziennością). Ważniejszą rzeczą jest świadomość nieuchronności przed karą oraz jej konsekwencjami na przyszłe życie ewentualnego przestępcy. Także samo powtarzanie ile się za co dostanie to trochę za mało, trzeba również uświadamiać społeczeństwo jaka jest wykrywalność takich przestępstw, jak i to że traci się szanse na lepszą przyszłość będąc osoba skazana.
- 11 0
-
2020-07-07 12:42
Bardzo mnie drażni argument, że (2)
"wyższe kary wcale nie odstraszają przestępców". Kara powinna być dolegliwa dla sprawcy. Jak dostanie powiedzmy 7 lat na sztywno, a nie 2 w zawiasach, to przynajmniej ją poczuje, jeśli jej wysokość nie odstraszyła go wcześniej. A jeśli wysokość kary nie odstrasza to sorry ale chyba nic innego też tego nie uczyni.
- 11 2
-
2020-07-07 13:10
Może Pana ten argument drażni, ale taka jest rzeczywistość, a myślenie życzeniowe.
- 6 1
-
2020-07-07 13:02
Ten argument wygląda inaczej
Wyższe kary nie odstraszają przestępców, dopóki mają sporą szansę tej kary nie dostać.
Co za różnica, czy wymigasz się z 2 lat, czy z dożywocia?- 9 3
-
2020-07-08 14:31
Czyli Duda płaci 13 i chce płacić 14 tą emeryturę aby wesprzeć rydzyka i przestępców
- 0 0
-
2020-07-07 12:26
Opinia wyróżniona
nie nabijacie się ze starych ludzi , pamiętam jak mieliśmy z mężem ok 3O lat i zamówiliśmy taksówkę (10)
i przyjechał starszy facet Moskwiczem , jechaliśmy i po drodze śmialiśmy się z niego ,że tak powoli ,że tak skupiony itd. a dzisiaj mi się to przypomniało i patrzę na męża a on tak samo kieruje autem jak tamten taksówkarz ,bo minęło potwornie szybko to 3O lat
- 184 8
-
2020-07-07 20:05
(1)
Jazda samochodem to jednak co innego niż oddawanie majątku przypadkowej obcej osobie. Nie śmieję się że starszych osób, też jestem poza czasem swojej świetności i utrzymanie sprawności wymaga nieco wysiłku - wiem doskonale o czym piszesz. Nie rozumiem jednak jak można być tak naiwnym, czy nikt z tymi ludźmi nie rozmawia? Czy doświadczenia życiowe nie uczyniły ich ostrożniejszymi? Ręce opadają, szkoda mi tej kobiety bardzo ale co w takiej sytuacji można zrobić?
- 9 2
-
2020-07-08 14:24
bo to ludzie nauczeni w komunie uczciwosci, nie miesci im sie w glowach ze moga tak perfidnie zostac okradzionymi
- 1 0
-
2020-07-07 12:32
3O czy 30? (7)
Litera O to nie to samo co cyfra 0. 60 lat i nie potrafi poprawnie pisać... I nie "to" 30 lat, tylko "te" 30 lat.
- 7 48
-
2020-07-08 06:55
Karolku, też bedziesz miał 60 lat i (2)
Będziesz popełniał błędy, oby tylko ortograficzne.
- 6 0
-
2020-07-08 09:11
(1)
Karolek do 18 roku zycia nie decyduje sam o sobie ... a staruszkowie którzy mają większe problemy w nadąrzaniu za czasem i z ogarnieniem rzeczy oraz ich roumieniem - nie , taki Karolek mając 18 lat jest bardziej świadomy i ogarniety niz 70 staruszek ...a staruszek prawa ma , prowadzuić auto może .... dlatego ojciecc z torunia wybrał tę grupę i na niej żeruje ... choć Bóg żąda modlitwy jako daru a nie kasiorki, bogactwa doc\esne , materialne to narzedzia kuszenia Szatana
- 1 0
-
2020-07-08 14:21
przed tym wyludzaczem powinno sie starszych przestrzegac
- 0 0
-
2020-07-08 11:17
korektor ???
no brawo,brawo,bravissimo...
- 0 0
-
2020-07-07 15:56
Karol wyluzuj
- 13 3
-
2020-07-07 12:44
weż leki
- 17 2
-
2020-07-07 12:38
Brawo Karolku. W nagrodę otrzymujesz czarne słoneczko gramatycznego naziola.
- 66 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.