- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (132 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (84 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (57 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (104 opinie)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (403 opinie)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (126 opinii)
Usunięto nielegalną reklamę, która od rana szpeciła centrum miasta
Nielegalna dmuchana reklama tylko przez kilka godzin szpeciła centrum Gdańska, po tym jak urzędnicy referatu estetyzacji miasta i Straż Miejska zmusili właściciela do jej usunięcia. Upiekło mu się: inaczej zapłaciłby mandat w wysokości 500 zł i karę do urzędu.
Nielegalnie postawioną reklamę zauważyli rano urzędnicy z referatu estetyzacji miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wielki dmuchany balon, stale dopełniony powietrzem z pracującego na miejscu kompresora, stanął na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej . Producentem nośnika reklamy jest firma Studio55 z Ględowa w powiecie człuchowskim.
- To grunt należący do miasta. Nikt nie ma prawa umieszczać reklam na gruncie miejskim bez podpisania stosownej umowy i wniesienia opłaty. Sprawdziliśmy w referacie handlu - umowa nie została zawarta, a opłata nie została wniesiona. Na dodatek ta konstrukcja zasłania inną, legalną reklamę - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji w UM w Gdańsku.
Każda osoba, która chce umieścić reklamę ma obowiązek uzyskania na to zgody właściciela terenu. W Gdańsku, w przypadku reklam umieszczonych w pasie drogowym, będzie to Zarząd Dróg i Zieleni, w przypadku terenu należącego do Skarbu Państwa umowę podpisać można w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa, a terenu miejskiego w Referacie Handlu Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Sprawę reguluje Zarządzenie Prezydenta Miasta Gdańska nr 1391/06 z dnia 1 grudnia 2006 roku w sprawie określenia zasad umieszczenia nośników reklamy i szyldów na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska oraz ustalania opłat z tego tytułu.
- W takim przypadku właściciel do kosztów może doliczyć także karę w wysokości 300 procent stawki za dzierżawę. Z naszych pomiarów wynika, że ta reklama ma 48 m kw. Miesięczny koszt nielegalnej ekspozycji nośnika o tej powierzchni to 4 752 zł, jest to 300 proc. stawki standardowej - tłumaczy Michał Szymański. - W związku z niezwłocznym usunięciem nośnika odstąpiliśmy od naliczania tej opłaty. Reklama została usunięta w kilka godzin od momentu ustawienia.
Gdyby właściciel tego nie zrobił, urzędnicy mogliby zlecić usunięcie reklamy, na koszt jej właściciela.
Co robić w przypadku, kiedy zauważymy reklamę, co do której możemy mieć podejrzenie, że została umieszczona niezgodnie z prawem?
- Najlepiej zgłosić się bezpośrednio do naszego referatu. Sprawdzimy do kogo należy grunt, na którym stoi reklama, a jeśli będzie to grunt miejski sprawdzimy od razu czy została zawarta odpowiednia umowa - mówi Szymański.
Zobacz czym zajmuje się referat estetyzacji miasta.
Firma Studio55 jest jedynie producentem opisanej w tekście reklamy i nie jest odpowiedzialna za nielegalne umieszczenie jej w centrum Gdańska.
Opinie (181) 2 zablokowane
-
2012-01-31 15:31
to już jest chamstwo ze strony UM (1)
jak ja postawię samochód w miejscu niedozwolonym nawet na 5 min, to strażnik popracuje 2 minuty i mandat mam nieunikniony, nikt mnie najpierw nie prosi o przestawienie auta, a tu ??? najpierw prośba do właściciela, po paru godzinach (cyt. "niezwłocznie") zdjęcie reklamy i brak jakiejkolwiek kary, co to za polityka ????
Widać duży może więcej - PANOWIE I PANIE - ZA TAKIE COŚ KARAĆ I JESZCZE RAZ KARAĆ, maksymalną stawką
ps. a ja sobie drukuje ten artykuł, jak będę miał zatarg ze strażą miejską to go wykorzystam- 16 0
-
2012-01-31 23:36
na miejscu nie bylo osoby ktora stawiala tą reklame i ktorej mozna by bylo dac mandat.
- 0 0
-
2012-01-31 15:59
Brawo dzielny strażnikom! (1)
Całkiem niedawno bardziej ciekawiła mnie obecność, zaparkowanego przez kilka dnia, auta na skrzyżowaniu z Toruńską przy Urzędzie Wojewódzkim.
Miasto porządku i estetyki, grrr.- 0 0
-
2012-01-31 16:05
trzeba dzwonic do drogówki
takie trudne
- 0 0
-
2012-01-31 16:04
precz z reklamami
to jest straszne najgorsze sa te przyczepy i rupiecie postawione kolo drogi jakies 20letnie graty z Logo niby wlasciciele tych mobilnych reklam sa tacy super bizmesmeni a na takim syfie sie reklamuja.Wiocha jak nic
- 5 0
-
2012-01-31 16:17
3MIASTO.PL ROBI W TYM MOMENCIE ZA DARMOWY BANER REKLAMOWY
- 3 1
-
2012-01-31 16:31
GRATULACJE TEMU KTO WYMYŚLIŁ REKLAMĘ NA TRÓJMIASTO.PL ZA 500 PLN
BRAWO !!!!
- 3 1
-
2012-01-31 16:39
Najlepszy tekst w artykule
Co robić w przypadku, kiedy zauważymy reklamę, co do której możemy mieć podejrzenie, że została umieszczona niezgodnie z prawem?
- 1 0
-
2012-01-31 17:11
ech
a moze by referat jakies toalety w centrum miasta porozstawial?
- 1 0
-
2012-01-31 17:22
Z czym referat estetyzacji miasta mial problem ??
- ze nie oplacona ??
- czy ze nieestetyczna ??
Czy to oznacza, ze gdyby byla oplacona, ale nieestetyczna to bylo by dla referatu OK ??- 3 0
-
2012-01-31 17:56
Szkoda że referat estetyzacji miasta... (1)
"estetyzuje" miasto, tylko to widoczne ze swojego urzędniczego okna...
- 3 0
-
2012-01-31 18:02
Ten referat ma... 2 miesiące? Świetnie, że coś takiego powstało i kieruje nim osoba "z zewnątrz"
Wcześniej działająca w stowarzyszeniach.
- 2 2
-
2012-01-31 17:59
Prowokacja.
Kolejna prowokacja obcych sluzb,masonow i zakamuflowanej opcji niemiecko-rosyjskiej.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.