- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (195 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (122 opinie)
- 3 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (44 opinie)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (197 opinii)
- 5 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (31 opinii)
- 6 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (382 opinie)
Usunięto nielegalną reklamę, która od rana szpeciła centrum miasta
Nielegalna dmuchana reklama tylko przez kilka godzin szpeciła centrum Gdańska, po tym jak urzędnicy referatu estetyzacji miasta i Straż Miejska zmusili właściciela do jej usunięcia. Upiekło mu się: inaczej zapłaciłby mandat w wysokości 500 zł i karę do urzędu.
Nielegalnie postawioną reklamę zauważyli rano urzędnicy z referatu estetyzacji miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wielki dmuchany balon, stale dopełniony powietrzem z pracującego na miejscu kompresora, stanął na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej . Producentem nośnika reklamy jest firma Studio55 z Ględowa w powiecie człuchowskim.
- To grunt należący do miasta. Nikt nie ma prawa umieszczać reklam na gruncie miejskim bez podpisania stosownej umowy i wniesienia opłaty. Sprawdziliśmy w referacie handlu - umowa nie została zawarta, a opłata nie została wniesiona. Na dodatek ta konstrukcja zasłania inną, legalną reklamę - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji w UM w Gdańsku.
Każda osoba, która chce umieścić reklamę ma obowiązek uzyskania na to zgody właściciela terenu. W Gdańsku, w przypadku reklam umieszczonych w pasie drogowym, będzie to Zarząd Dróg i Zieleni, w przypadku terenu należącego do Skarbu Państwa umowę podpisać można w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa, a terenu miejskiego w Referacie Handlu Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Sprawę reguluje Zarządzenie Prezydenta Miasta Gdańska nr 1391/06 z dnia 1 grudnia 2006 roku w sprawie określenia zasad umieszczenia nośników reklamy i szyldów na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska oraz ustalania opłat z tego tytułu.
- W takim przypadku właściciel do kosztów może doliczyć także karę w wysokości 300 procent stawki za dzierżawę. Z naszych pomiarów wynika, że ta reklama ma 48 m kw. Miesięczny koszt nielegalnej ekspozycji nośnika o tej powierzchni to 4 752 zł, jest to 300 proc. stawki standardowej - tłumaczy Michał Szymański. - W związku z niezwłocznym usunięciem nośnika odstąpiliśmy od naliczania tej opłaty. Reklama została usunięta w kilka godzin od momentu ustawienia.
Gdyby właściciel tego nie zrobił, urzędnicy mogliby zlecić usunięcie reklamy, na koszt jej właściciela.
Co robić w przypadku, kiedy zauważymy reklamę, co do której możemy mieć podejrzenie, że została umieszczona niezgodnie z prawem?
- Najlepiej zgłosić się bezpośrednio do naszego referatu. Sprawdzimy do kogo należy grunt, na którym stoi reklama, a jeśli będzie to grunt miejski sprawdzimy od razu czy została zawarta odpowiednia umowa - mówi Szymański.
Zobacz czym zajmuje się referat estetyzacji miasta.
Firma Studio55 jest jedynie producentem opisanej w tekście reklamy i nie jest odpowiedzialna za nielegalne umieszczenie jej w centrum Gdańska.
Opinie (181) 2 zablokowane
-
2012-01-31 14:49
Reklamę to mają teraz na 3miasto.pl
reklama na www.trojmiasto.pl za 0zł
- 9 0
-
2012-01-31 14:53
To jest ograniczanie wolności słowa! (1)
Precz z ACTA!
- 2 1
-
2012-01-31 15:06
Ale obywatele nie sa az tak bardzo wyzbycie elementarnego poczucia estetyki :(
- 0 0
-
2012-01-31 14:56
żęby jeszcze tak skutecznie pousuwali przyczepy reklamowe!
Przecież to istna plaga i zaraza!!!!
- 9 0
-
2012-01-31 14:57
Nielegalne i szpetne reklamy
Akcja jak najbardziej słuszna - PIERWSZA która pokazuje, że nie ma przyzwolenia na oszpecanie miasta i WSPÓLNEJ PUBLICZNEJ PRZESTRZENI! Że cwaniacy z firemek od dmuchanych potworków i reklam na lawetach nie sa bezkarni! Przestrzeń miejska jest NASZA WSPÓLNA i jej uzytkowanie musi być jakoś regulowanie.
BArdzo kibicuję nowemu referatowi i osobiście Panu Michałowi Szymańskiegu tylko błagam, rozpocznijcie ostra i skuteczną walkę z nielegalnymi lawetami porozrzucanymi na każdym mozliwym skrawku trawnika, z reklamami na banerach ropzłożonych na skarpach i z banerowymi szmatami na każdym płocie. Na pierwszy ogień ul. Słowackiego, Spacerowa, Armii Krajowej itd. Może do Euro chociaz tyle zdazymy zrobić zanim miasto skompromituje się całkowicie?
Panie Michale, prosze o informacje na tym forum, albo na tym portalu, co bedziecie robić w tych obszarach.- 7 2
-
2012-01-31 14:57
DOBRZE BY BYLO GDYBY CALE TROJMIASTO PRZYKRYC JAKIMS BANEREM ZEBY TEGO SYFU NIE OGLADAC ! (1)
Nieraz nie wiadomo co lepsze !!! czy baner na murze ? czy ten syf pod banerem ? Ci urzednicy estetycy powinni sie zajac odnawianiem budynkow a nie teraz lataniem za banerami ,,, panienka z torebaczka bedzie banery mierzyc :))) PRZECIEZ BYLO WIADOMO ZE KOLEJNY REFERAT ESTETYZACJI TO PIC NA WODE I WYCIAGANIE SZMALU OD LUDZI BYLE STOLKI DLA KILKU OSOB BYLY !!!!! nonsens bo za te pieniadze brygada murarzy i malarzy by mogla fasady odnawiac.
- 3 1
-
2012-01-31 16:28
achh
szkoda słów to tylko neet.........
- 0 0
-
2012-01-31 14:58
referat estetyzacji miasta
WTF? zajezdza komuna.
- 3 1
-
2012-01-31 15:01
BANANOWA MLODZIEZ Z BANERAMI ! PRECZ Z KOLEJNYMI URZEDNIKAMI !!!!
URZEDNICY NA TIRY :))))
- 2 1
-
2012-01-31 15:09
czy to jest portal imienia p. Szymańskiego
- 1 0
-
2012-01-31 15:17
całe Trójmiasto
jest o****ne reklamami jak Hiszpania 30 lat temu.Wiem bo widziałem.
To jest pewien poziom rozwoju konsumpcji, który z latami bedzie sie zmieniał pod wpływem dojrzeajacego społeczeństwa obywatelskiego.- 7 0
-
2012-01-31 15:20
Akcja reklamowa (1)
To opłacona i w pełni przemyślana akcja reklamowa na trójmiasto.pl, inaczej ocenzurowaliby treść reklamy na zdjęciu.
- 4 1
-
2012-01-31 15:39
Akcja reklamowa
Zwracam honor - ocenzurowali, tylko dlaczego nie od razu?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.