- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (123 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (49 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (76 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (97 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (40 opinii)
Usunięto nielegalną reklamę, która od rana szpeciła centrum miasta
Nielegalna dmuchana reklama tylko przez kilka godzin szpeciła centrum Gdańska, po tym jak urzędnicy referatu estetyzacji miasta i Straż Miejska zmusili właściciela do jej usunięcia. Upiekło mu się: inaczej zapłaciłby mandat w wysokości 500 zł i karę do urzędu.
Nielegalnie postawioną reklamę zauważyli rano urzędnicy z referatu estetyzacji miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wielki dmuchany balon, stale dopełniony powietrzem z pracującego na miejscu kompresora, stanął na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej . Producentem nośnika reklamy jest firma Studio55 z Ględowa w powiecie człuchowskim.
- To grunt należący do miasta. Nikt nie ma prawa umieszczać reklam na gruncie miejskim bez podpisania stosownej umowy i wniesienia opłaty. Sprawdziliśmy w referacie handlu - umowa nie została zawarta, a opłata nie została wniesiona. Na dodatek ta konstrukcja zasłania inną, legalną reklamę - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji w UM w Gdańsku.
Każda osoba, która chce umieścić reklamę ma obowiązek uzyskania na to zgody właściciela terenu. W Gdańsku, w przypadku reklam umieszczonych w pasie drogowym, będzie to Zarząd Dróg i Zieleni, w przypadku terenu należącego do Skarbu Państwa umowę podpisać można w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa, a terenu miejskiego w Referacie Handlu Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Sprawę reguluje Zarządzenie Prezydenta Miasta Gdańska nr 1391/06 z dnia 1 grudnia 2006 roku w sprawie określenia zasad umieszczenia nośników reklamy i szyldów na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska oraz ustalania opłat z tego tytułu.
- W takim przypadku właściciel do kosztów może doliczyć także karę w wysokości 300 procent stawki za dzierżawę. Z naszych pomiarów wynika, że ta reklama ma 48 m kw. Miesięczny koszt nielegalnej ekspozycji nośnika o tej powierzchni to 4 752 zł, jest to 300 proc. stawki standardowej - tłumaczy Michał Szymański. - W związku z niezwłocznym usunięciem nośnika odstąpiliśmy od naliczania tej opłaty. Reklama została usunięta w kilka godzin od momentu ustawienia.
Gdyby właściciel tego nie zrobił, urzędnicy mogliby zlecić usunięcie reklamy, na koszt jej właściciela.
Co robić w przypadku, kiedy zauważymy reklamę, co do której możemy mieć podejrzenie, że została umieszczona niezgodnie z prawem?
- Najlepiej zgłosić się bezpośrednio do naszego referatu. Sprawdzimy do kogo należy grunt, na którym stoi reklama, a jeśli będzie to grunt miejski sprawdzimy od razu czy została zawarta odpowiednia umowa - mówi Szymański.
Zobacz czym zajmuje się referat estetyzacji miasta.
Firma Studio55 jest jedynie producentem opisanej w tekście reklamy i nie jest odpowiedzialna za nielegalne umieszczenie jej w centrum Gdańska.
Opinie (181) 2 zablokowane
-
2012-02-01 01:59
bardzo przydatna informacja
j/w
- 0 0
-
2012-02-01 05:45
jedźcie np. do Wielkiej Brytanii i porównajcie
W UK przy drogach są tylko znaki drogowe, a reklam nie ma zbyt wiele i są estetyczne. Natomiast Polska to śmietnik, wszędzie, zwłaszcza przy drogach, mnóstwo reklam, które rażą poczucie smaku (plakat z kawałkiem mięsa, gaciami..). Nikt już nad tym nie panuje, bo jesteśmy zalewani reklamą.
- 4 0
-
2012-02-01 06:40
taka sama stała wczoraj przy realau na Przymorzu
- 1 0
-
2012-02-01 07:29
niech się zajmą zalewem banerów, na każdym płocie,
szczytem już jest Słowackiego przed Srebrnym Mł**nem- KOSZMAR!
- 4 0
-
2012-02-01 07:59
legalne są "piękne" i nie szpecą oczywiście
gdyż pozytywne odczucia estetyczne nabywa się w raz z odpowiednią opłatą w odpowiednim miejscu... a nielegalne są brzydkie że fee...
- 2 0
-
2012-02-01 08:00
a czy urzędnicy referatu estetyzacji miasta
nie widzą nieestetycznych dziur na Trakcie Św.W.?
może to by wziąć za priorytet bo wstyd będzie na euro - główna arteria miasta a gorzej wygląda niż wiejski szlak- 1 1
-
2012-02-01 08:18
szkoda, że nie interweniują na terenach prywatnych (1)
przecież właściciele tych terenów też płacą podatki na utrzymanie tego referatu, zaś przestrzeń na tych terenach jest widoczna dla wszystkich, a zatem publiczna!
- 2 0
-
2012-02-01 09:40
Bo trzeba by wtedy zaorać działki pracownicze przy obwodnicy które w porze
jesienno-zimowej jak popadną liście, wyglądają jak slamsy z 3 świata.
- 0 0
-
2012-02-01 08:26
Reklama przeniesiona
Bardzo szybko reklama znalazłą się przy REALU na gdańskim przymorzu
- 2 0
-
2012-02-01 09:08
jak można zeszpecic
coś,co samo w sobie jest szpetne?
- 0 0
-
2012-02-01 09:09
i został bez karny bo mandatu nie zaplacił!!
zagranica najpierw by mandat zaplacił apotem musiał zabrac reklame!!!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.