• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usunięto nielegalną reklamę, która od rana szpeciła centrum miasta

EBu
31 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pracownicy referatu estetyzacji miasta z Urzędu Miejskiego w Gdańsku w obecności strażników miejskich dokonali pomiarów nielegalnie postawionej reklamy. Pracownicy referatu estetyzacji miasta z Urzędu Miejskiego w Gdańsku w obecności strażników miejskich dokonali pomiarów nielegalnie postawionej reklamy.

Nielegalna dmuchana reklama tylko przez kilka godzin szpeciła centrum Gdańska, po tym jak urzędnicy referatu estetyzacji miasta i Straż Miejska zmusili właściciela do jej usunięcia. Upiekło mu się: inaczej zapłaciłby mandat w wysokości 500 zł i karę do urzędu.



Właściciel nośnika reklamy powiadomiony o grożących mu konsekwencjach pojawił się na miejscu i usunął balon. Właściciel nośnika reklamy powiadomiony o grożących mu konsekwencjach pojawił się na miejscu i usunął balon.
Nielegalnie postawioną reklamę zauważyli rano urzędnicy z referatu estetyzacji miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Wielki dmuchany balon, stale dopełniony powietrzem z pracującego na miejscu kompresora, stanął na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska. Producentem nośnika reklamy jest firma Studio55 z Ględowa w powiecie człuchowskim.

- To grunt należący do miasta. Nikt nie ma prawa umieszczać reklam na gruncie miejskim bez podpisania stosownej umowy i wniesienia opłaty. Sprawdziliśmy w referacie handlu - umowa nie została zawarta, a opłata nie została wniesiona. Na dodatek ta konstrukcja zasłania inną, legalną reklamę - mówi Michał Szymański, kierownik referatu estetyzacji w UM w Gdańsku.

Każda osoba, która chce umieścić reklamę ma obowiązek uzyskania na to zgody właściciela terenu. W Gdańsku, w przypadku reklam umieszczonych w pasie drogowym, będzie to Zarząd Dróg i Zieleni, w przypadku terenu należącego do Skarbu Państwa umowę podpisać można w Wydziale Nieruchomości Skarbu Państwa, a terenu miejskiego w Referacie Handlu Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Sprawę reguluje Zarządzenie Prezydenta Miasta Gdańska nr 1391/06 z dnia 1 grudnia 2006 roku w sprawie określenia zasad umieszczenia nośników reklamy i szyldów na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miasta Gdańska oraz ustalania opłat z tego tytułu.

Czy uważasz, że firmy i osoby, które stawiają nielegalne reklamy powinny być karane?

Pracownicy referatu estetyzacji powiadomili Straż Miejską, która w takim przypadku może ukarać właściciela reklamy na podstawie art. 63a. § 1 Kodeksu Wykroczeń.

- W takim przypadku właściciel do kosztów może doliczyć także karę w wysokości 300 procent stawki za dzierżawę. Z naszych pomiarów wynika, że ta reklama ma 48 m kw. Miesięczny koszt nielegalnej ekspozycji nośnika o tej powierzchni to 4 752 zł, jest to 300 proc. stawki standardowej - tłumaczy Michał Szymański. - W związku z niezwłocznym usunięciem nośnika odstąpiliśmy od naliczania tej opłaty. Reklama została usunięta w kilka godzin od momentu ustawienia.

Gdyby właściciel tego nie zrobił, urzędnicy mogliby zlecić usunięcie reklamy, na koszt jej właściciela.

Co robić w przypadku, kiedy zauważymy reklamę, co do której możemy mieć podejrzenie, że została umieszczona niezgodnie z prawem?

- Najlepiej zgłosić się bezpośrednio do naszego referatu. Sprawdzimy do kogo należy grunt, na którym stoi reklama, a jeśli będzie to grunt miejski sprawdzimy od razu czy została zawarta odpowiednia umowa - mówi Szymański.

Zobacz czym zajmuje się referat estetyzacji miasta.

Stanowisko firmy Studio55 z Ględowa

Firma Studio55 jest jedynie producentem opisanej w tekście reklamy i nie jest odpowiedzialna za nielegalne umieszczenie jej w centrum Gdańska.
EBu

Opinie (181) 2 zablokowane

  • bardzo przydatna informacja

    j/w

    • 0 0

  • jedźcie np. do Wielkiej Brytanii i porównajcie

    W UK przy drogach są tylko znaki drogowe, a reklam nie ma zbyt wiele i są estetyczne. Natomiast Polska to śmietnik, wszędzie, zwłaszcza przy drogach, mnóstwo reklam, które rażą poczucie smaku (plakat z kawałkiem mięsa, gaciami..). Nikt już nad tym nie panuje, bo jesteśmy zalewani reklamą.

    • 4 0

  • taka sama stała wczoraj przy realau na Przymorzu

    • 1 0

  • niech się zajmą zalewem banerów, na każdym płocie,

    szczytem już jest Słowackiego przed Srebrnym Mł**nem- KOSZMAR!

    • 4 0

  • legalne są "piękne" i nie szpecą oczywiście

    gdyż pozytywne odczucia estetyczne nabywa się w raz z odpowiednią opłatą w odpowiednim miejscu... a nielegalne są brzydkie że fee...

    • 2 0

  • a czy urzędnicy referatu estetyzacji miasta

    nie widzą nieestetycznych dziur na Trakcie Św.W.?

    może to by wziąć za priorytet bo wstyd będzie na euro - główna arteria miasta a gorzej wygląda niż wiejski szlak

    • 1 1

  • szkoda, że nie interweniują na terenach prywatnych (1)

    przecież właściciele tych terenów też płacą podatki na utrzymanie tego referatu, zaś przestrzeń na tych terenach jest widoczna dla wszystkich, a zatem publiczna!

    • 2 0

    • Bo trzeba by wtedy zaorać działki pracownicze przy obwodnicy które w porze

      jesienno-zimowej jak popadną liście, wyglądają jak slamsy z 3 świata.

      • 0 0

  • Reklama przeniesiona

    Bardzo szybko reklama znalazłą się przy REALU na gdańskim przymorzu

    • 2 0

  • jak można zeszpecic

    coś,co samo w sobie jest szpetne?

    • 0 0

  • i został bez karny bo mandatu nie zaplacił!!

    zagranica najpierw by mandat zaplacił apotem musiał zabrac reklame!!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane