- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (183 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (124 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Utonięcie 28-latka w jeziorze Otomińskim
Tragicznie zakończyła się kąpiel w jeziorze Otomińskim dla 28-letniego mężczyzny. Po tym, jak wszedł do wody i zanurkował, nie wypłynął na powierzchnię. Na miejsce wezwano nurków, którzy przed godz. 18 natrafili w wodzie na ciało. Przyczyny wypadku ustalać będzie policja i prokuratura.
Z informacji naszych czytelników wynikało, że mężczyzna wskoczył do wody i zanurkował. Niestety nie wynurzył się na powierzchnię, co zaalarmowało świadków.
Na miejsce wezwano straż pożarną i policję. Z Gdańska na ratunek mężczyźnie ruszyła grupa wodno-nurkowa.
Interwencja służb nad jez. Otomińskim (55 opinii)
Trojmiasto.pl: Służby otrzymały informację o osobie, która miała wejść do wody, zanurkować i już się nie wynurzyć. Zgłoszenie jest w tej chwili weryfikowane na miejscu. Na wszelki wypadek z Gdańska do działań skierowano grupę wodno-nurkową.
Trojmiasto.pl: Służby otrzymały informację o osobie, która miała wejść do wody, zanurkować i już się nie wynurzyć. Zgłoszenie jest w tej chwili weryfikowane na miejscu. Na wszelki wypadek z Gdańska do działań skierowano grupę wodno-nurkową. Zobacz więcej
Niestety akcja poszukiwawcza zakończyła się odnalezieniem zwłok 28-letniego mężczyzny. Na plaży rozstawiono parawan i wezwano prokuratora.
Przyczyny wypadku zbada policja i prokuratura.
Opinie (304) ponad 100 zablokowanych
-
2023-06-08 19:45
Opinia wyróżniona
(37)
Skoro wiadomo, że tam są wiry i jezioro jest niebezpieczne to powinna stać tablica z informacją o tym. !!!!!!!!!
- 301 91
-
2023-06-12 14:26
Tam nawet nie ma śmietników
a Ty tabliczek oczekujesz.
- 0 0
-
2023-06-11 17:49
p oco informacja na jeziorize niestrzezonym?
wchodzisz na włąsna odpoiwiedzialnsoc seba, selekcja naturalna seba, przyjajmnie jdenat nie bedzie sie rozmnazał
- 0 0
-
2023-06-10 16:36
Dla osoby nie potrafiącej pływać zawsze znajdzie się miejsce w loży eksperckiej. Wiadomo od zawsze, że wiry i topielce wciągają pod wodę. Tu akurat ktoś wyciągnął korek z dna i powstał wir, który wciągnął nieszczęśnika.
- 0 0
-
2023-06-09 17:30
Skoro wiadomo że wszędzie może spaść meteoryt powinny tam stać odpowiednie tablice...
- 2 1
-
2023-06-09 16:55
Wiry to masz w głowie i ci co to plusuja. Gościu najpewniej wszedł rozgrzany do zimnej wody. Szok temiczny, skórcz, zawał, a nie wir.
- 1 1
-
2023-06-09 16:37
(1)
tam jest tablica "zakaz kąpieli" (a przynajmniej kiedyś była, teraz nie wiem właściwie, bo już kilka lat tam nie byłam), wiele lat temu też byłam świadkiem utonięcia faceta w otomińskim jeziorze, inni ludzie mówili, że już wcześniej wielokrotnie się to tam zdarzało
- 0 4
-
2023-06-09 17:43
Zakaz kąpieli był z powodu zanieczyszczenia jeziora tym wszystkim, co spływa do niego z okolicznych szamb...
- 8 1
-
2023-06-09 15:22
A nie wystarczy tabliczka zakaz kapieli ? (1)
- 0 6
-
2023-06-09 16:14
Czemu ja mam mieć zakaz pływania, bo ktoś w upalny dzień po smażeniu się zanurkował w zimnej wodzie?
- 2 3
-
2023-06-09 09:52
A nie wystarczy mózg?
- 6 1
-
2023-06-09 08:47
Serio?
A może tablica z informacją "Zachowaj zdrowy rozsądek" nie byłaby lepsza? A tak na poważnie o zachowaniu ostrożności nad akwenami mówi się od wielu lat. Jest już dużo lepiej niż było (statystyki), ale cały czas trzeba cisnąć temat. Wyrazy współczucia dla rodziny
- 13 0
-
2023-06-09 08:52
I co ta tablica da?
W Sopocie przy wejściu na molo jest lub było ostrzeżenie żeby uważać bo powierzchnia jest śliska. I jaka była reakcja gawiedzi? Ano taka, "jakie są podstawy prawne". Ludzie mają gdzieś tablice informacyjne i prawo, dlatego przechodzą na czerwonym lub wjeżdżają w pieszych na zielonym. Czy pływamy na falochronach. Tacy jesteśmy, tak po prostu mamy.
- 14 1
-
2023-06-09 08:40
nic to nie pomoże !
Tak samo jak są znaki drogowe czy tabliczki teren prywatny. Taka nasza mentalność mieć wszystko w pogardzie i przekonanie że wiemy lepiej. Ile razy jest wywieszona czerwona flaga a ludziska dalej do wody bo on przejechał 200km nie po to by na piachu siedzieć. A ratownik to już napewno pojęcia nie ma.
- 18 0
-
2023-06-09 07:21
Jak wychodzisz do wody pijany to są wiry. (3)
Jak wchodzisz trzeźwy to nie ma wirów. Wystarczy nie pić.
- 69 0
-
2023-06-09 12:44
Jak wejdziesz po godzinie smażenia się w upale do zimnej wody - mamy dopiero początek czerwca i chłodną wiosnę - to możesz być trzeźwy od urodzenia, a i tak może się to źle skończyć.
- 10 0
-
2023-06-09 07:35
ale gość nie żyje po co mu to piszesz (1)
- 11 0
-
2023-06-09 09:13
On pisze do tego marudy od tablic, bo to kolejny kandydat do wciągnięcia przez wiry
- 18 0
-
2023-06-09 06:12
Czy te wiry są na pewno? (2)
Bo jak na razie to nikt o tym oficjalnie nie mówił ani nie badał, to są tylko głosy mieszkańców, głównie babć, czyli takie jakby legendy
- 39 2
-
2023-06-09 10:13
(1)
To nie są żadne wiry, jezioro ma różną głębokość, na niektórych odcinkach jest płytkie, a potem się robi bardzo głębokie bo jest polodowcowe, woda ma wtedy inną temperaturę bo inaczej się ogrzewa. Te wahania temperatury występują tylko miedzy otwartym jeziorem a zatoczką z plażą główną, dalej żadnych "wirów" już nie ma. Trochę się napływałem w te i we wte na tym jeziorze i poza odczuwalnymi różnicami temperatur w okolicy o której wspomniałem na jeziorze nie ma żadnych "wirów".
- 34 0
-
2023-06-09 15:52
ja też tam pływam
Nie słyszałam o wirach
- 4 0
-
2023-06-08 21:11
Tablicę z wirem w twojej głowie zainstalować.
- 45 2
-
2023-06-08 20:55
(1)
Jakie znowu wiry? To nie jest jezioro przepływowe.
- 76 3
-
2023-06-09 10:20
Mogły by być wiry termalne, ale do tego potrzeba ciepłej wody z dołu żeby się przemieszczała do góry i dość sporych różnic w temperaturze. W jeziorze ciepła woda jest u góry, a zimna na dole, więc ruch tego typu nie występuje.
- 9 0
-
2023-06-08 20:44
(3)
siła Coriolisa powoduje te wiry. Wiem bo miałem z fizyki piątkę.
- 30 8
-
2023-06-10 16:39
Nie znam chłopa osobiście ale silny z niego skurczybyk musi być.
- 0 0
-
2023-06-09 10:41
nie mow tego
w prokraturze bo beda scigac winnego 10 lat a nastepnie umoza z powodu nie wykrycia sprawcow , oczywiscie pieniadze wezma
- 4 0
-
2023-06-09 09:12
No to mamy winnego, da się go jeszcze ścigać z urzędu?
- 11 0
-
2023-06-08 20:09
(4)
myslisz, że jak będzie tablica to ludzie nie będą się topić?
- 62 6
-
2023-06-09 00:15
Ja nie będę, wiec informacja musi w takiej sytuacji być (1)
Nie wejdę do jeziora wiedząc że grozi mi utonięcie.
- 11 10
-
2023-06-09 07:29
Zawsze w jeziorze, morzu , basenie nawet w wannie grozi Ci utoniecie
- 34 1
-
2023-06-08 22:07
będą, ale nie będą mówić, że nie wiedzieli o wirach (1)
- 37 8
-
2023-06-09 11:02
jak się utopią to chyba już nie będą nic mówić..
- 21 1
-
2023-06-08 19:47
Mapa wirów i monitoring (4)
- 49 6
-
2023-06-08 20:31
Wir w jeziorze (2)
Czyli musza tam być jakieś kratki ściekowe
- 118 3
-
2023-06-09 22:16
Jakie wiry ?
Za dużo wypił chyba komentator.
- 9 1
-
2023-06-09 09:25
Bo jezioro ma podziemne połączenie z Morskim Okiem...
- 37 5
-
2023-06-08 20:03
I zanieczyszczeń
- 39 1
-
2023-06-08 19:26
Opinia wyróżniona
Zapytajcie mieszkańców którzy mieszkają niedaleko od lat (23)
O tym jeziorze krążą legendy o wirach
- 256 43
-
2023-06-12 15:46
wiry w jeziorze? To faktycznie legendy.
Wiry się tworzą gdy woda płynie a nie stoi. W rzekach są wiry nie w jeziorach.
- 2 0
-
2023-06-10 09:48
Dziś nie zdążę
Jutro pójdę i popytam....
- 1 0
-
2023-06-09 20:25
Jakie wiry
- 1 0
-
2023-06-09 14:24
Wiry? Nie spotkałam się (1)
Kąpię się w tym jeziorze od ponad 20 lat, mieszkam w okolicy, nigdy nie zaobserwowałam wirów, wydaje mi się, że te wiry to "miejska legenda". Oczywiście zawsze trzeba być ostrożnym w wodzie.
Wyrazy współczucia dla rodziny i bliskich- 12 0
-
2023-06-09 15:48
A może dlatego jescze żyjesz, że nie spotkałeś? Ten spotkał raz i denat.
- 2 2
-
2023-06-09 09:53
Lokalsi zawsze mają najlepsze wymysły (2)
Wiry w jeziorze. I może bestia z prehistorii
- 26 1
-
2023-06-09 10:56
(1)
Ja bym obstawiał rusałki i utopce.
- 19 0
-
2023-06-12 10:46
albo ruska łódź podwodna
- 1 0
-
2023-06-09 07:27
Wiry w jeziorze ? Bzdura ! Typowy szok termiczny przy wskakiwaniu do wody
- 29 1
-
2023-06-09 07:13
O wirach? (1)
O zyłkach w wodzie pozostawionych przez wędkarzy... I tego jest bardzo dużo... Sama raz się zaplątałam
- 18 1
-
2023-06-09 11:11
Žylki, a może śmieci??? Przywożą autobusem, a później ciężko zabrać. Pełno pijanych i naćpanych nastolatków, pilnujcie dzieci...
- 3 4
-
2023-06-08 21:53
Jo zech słysoł (2)
ze legenda ło śnieznym kockodanie to tyz prowdo, hej!
- 44 4
-
2023-06-09 09:40
Godej co godoją w Murzasichle!
- 8 0
-
2023-06-09 03:44
Pietras, to Ty? W Grodzie Kraka miałeś być!
- 1 2
-
2023-06-08 21:51
Jak Mietek po wypłacie wraca obok tego jeziora to tak nim te wiry kręco że oezu
- 26 4
-
2023-06-08 19:47
Jeszcze kilka lat i tego jeziora już nie będzie. (7)
Każdego roku "kurczy się" o około 2 metry.
- 71 9
-
2023-06-09 06:14
Głupoty piszesz (2)
Pierwszy raz tam byłem jakieś 11-12 lat temu i myślę że woda cofnęła się może metr lub półtora, czyli poziom wody spadł może o jakieś 30cm
- 11 6
-
2023-06-09 23:36
O 2 metry się obniżyło w ciągu 20 lat
- 1 1
-
2023-06-09 06:25
Często
A ja jestem dość często i widzę pomościk w zatoce. Tylko w ostatnim roku woda obniżyła poziom o jakieś 30cm. W tamtym miejscu po plaży to dobre 2m
- 14 4
-
2023-06-08 21:08
(3)
To chyba się kurczy od dna bo nie zauważyłem.
- 22 22
-
2023-06-09 22:11
Jakbys mieszkal obok i chodzil tam czesto to hys wiedzial, ze po kilka metrów mniejsze jest jezioro z paru stron. Kurczy sie,
- 6 1
-
2023-06-08 22:20
jest w nim jaikś metr wody mniej niż 25 lat temu (1)
- 37 3
-
2023-06-09 08:34
To teraz dla ciebie zagadka z matematyki
W jeziorze ubywa metr wody co 25 lat. Jezioro ma głębokość 15 metrów. Po ilu latach wyschnie kompletnie?
Weź pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na ubytek/przyrost wody w jeziorze.- 15 1
-
2023-06-08 18:56
Opinia wyróżniona
Woda to żywioł, im prędzej się w to uwierzy, tym lepiej. (16)
Sam jako były ratownik, traktuję wodę z olbrzymim respektem. Morze i jeziora, to nie basen, gdzie wiemy czego się spodziewać (ukształtowanie dna, głębokość, brak fal i prądów itd.).
"Szok termiczny" to często po prostu zawał. Leżymy godzinami na słońcu i hop, do zimnej wody. Może jakąś podwodna przeszkoda, konar, stara beczka, lina.
Szkoda młodego człowieka...- 490 12
-
2023-06-08 21:49
(5)
Masz rację, woda to okrutny żywioł, umiem pływać, moje dzieci też, ale zawsze z szacunkiem dla niej. Staram się wchodzić powoli, bez popisów itd. Ale wystarczy moment, skurcz, zawrót głowy i Cię nie ma... Uważajcie na siebie nie szalejcie
- 32 0
-
2023-06-09 20:18
Wystarczy zwykły atak kamieni nerkowych i też koniec.
- 1 0
-
2023-06-09 00:12
Bojka!!!! (3)
Tylko 100 zl w Decathlonie albo w internetach, ale ...bezpiecznie!
- 11 1
-
2023-06-12 11:16
bojki
mąż pracuje na morzu - dzieci nad jeziorem (zawsze z bojką), nad morzem w kamizelce - widzę często heheszki innych, że dzieci w kamizelkach. Dopóki nie zobaczą wyławianego topielca - zapobiegam właśnie by nie było to moje dziecko.
- 2 0
-
2023-06-09 20:20
(1)
Jak chwyci cię zawał albo wyrostek lub atak kamieni nerkowych lub wylew to nie pomoże żadna bojka.
- 1 3
-
2023-06-10 10:02
Równie dobrze możesz mieć zawał, atak czy wylew prowadząc samochód lub schodząc po schodach (np. tych od PKS do PKP)
- 4 1
-
2023-06-08 20:57
Żywioł to jest jak są fale, albo wartki nurt. Tutaj raczej wina po stronie człowieka.
- 7 18
-
2023-06-08 20:24
(3)
Trudno się pogodzić z kolejnym utonięciem.
Mam ponad 50 lat. Dużo widziałem i moje wnioski zmuszają mnie do reakcji. Jako wykształcony w Oceanologii i Meteorologii żeglarz mam cały katalog spraw, które uważam za konieczne, a których wdrażanie odbywa sie stale jak kroplówka i zwykle dopiero, gdy Zachód coś wprowadza.
1. każdyTrudno się pogodzić z kolejnym utonięciem.
Mam ponad 50 lat. Dużo widziałem i moje wnioski zmuszają mnie do reakcji. Jako wykształcony w Oceanologii i Meteorologii żeglarz mam cały katalog spraw, które uważam za konieczne, a których wdrażanie odbywa sie stale jak kroplówka i zwykle dopiero, gdy Zachód coś wprowadza.
1. każdy zbiornik używany do kąpieli powinien podlegać Straży Pożarnej, plaża powinna mieć kontener dla Straży Pożarnej z podstawowym wyposażeniem ratownictwa wodnego: boje, siatki ograniczające pływanie, koła ratunkowe, liny.
2. Każdy taki zbiornik powinien byc zbadany hydrologicznie, batymetrycznie i biologicznie i posiadać w sezonie pomiary temperatury wody na różnych głębokościach. Konieczna jest plansza informacyjna z mapą batymetryczną zbiornika i ostrzegać przed zagrożeniami, jak np. wysokie różnice temperatur w pionie. Na planszy powinny być Informacje z dnia poprzedniego, jak temperatury wody, numery tel. służb
3. Każdy taki zbiornik musi posiadać łatwy dojazd dla pojazdów ratowniczych.- 69 25
-
2023-06-08 22:47
Dla wody trzeba mieć respekt, nawet podczas kąpieli w wannie (2)
Podoba mi się to co napisałeś, bo wyznaję zasadę, że nie kąpię się w zbiorniku, którego nie znam. Informacja o danym zbiorniku: struktura dna, charakterystyka głębokość na odcinku 100 m. Dodatkowo koło ratunkowe, rzutka i dwie pamelki. Byłoby super, ale wiem, że ktoś by to w końcu zayebal. A taki sprzęcior mógłby pomóc komuś kto odważył by się
Podoba mi się to co napisałeś, bo wyznaję zasadę, że nie kąpię się w zbiorniku, którego nie znam. Informacja o danym zbiorniku: struktura dna, charakterystyka głębokość na odcinku 100 m. Dodatkowo koło ratunkowe, rzutka i dwie pamelki. Byłoby super, ale wiem, że ktoś by to w końcu zayebal. A taki sprzęcior mógłby pomóc komuś kto odważył by się popłynąć na ratunek. Cokolwiek byśmy nie zrobili to zawsze musi wygrać zdrowy rozsądek. Niestety na koniec wakacji sprawdzimy statystyki utonięć i zobaczymy, że coś poszło nie tak.
- 21 1
-
2023-06-09 09:01
(1)
Dziękuję za przychylny komentarz!
Myślę, że konieczny jest wniosek do Sejmu o wprowadzenie w trybie natychmiastowym szeregu zmian w systemie nadzoru bezpieczeństwa nad zbiornikami wodnymi. Co roku giną ludzie podczas kąpieli mimo stałych ostrzeżeń w mediach. Należy założyć, że treści medialne nie osiągają większości ludzi, bo medialnaDziękuję za przychylny komentarz!
Myślę, że konieczny jest wniosek do Sejmu o wprowadzenie w trybie natychmiastowym szeregu zmian w systemie nadzoru bezpieczeństwa nad zbiornikami wodnymi. Co roku giną ludzie podczas kąpieli mimo stałych ostrzeżeń w mediach. Należy założyć, że treści medialne nie osiągają większości ludzi, bo medialna komunikacja odbywa się dziennikarsko.
Treści wyjaśniające sedno zagrożeń nie są wytłumaczone w odpowiedni sposób. Są mianowicie logicznymi opisami skutków, ale niestety nie tłumaczą fizyki, a to klucz do pojęcia problemów jak np. szok termiczny, rozgrzanie i nagłe schłodzenie i ich konsekwencje, albo np. strefy odpływu wody łamiących się fal, ucieczka z prądu wstecznego. Te dwie ostatnie kwestie juz powoli są tłumaczone poprawnie, ale brak systemu plansz.
Tych zagadnień jest sporo.
Potrzebny jest ogólno Polski system ostrzegania planszami na plażach, a do tego potrzeba skutecznych metod komunikacji obrazowej wypracowanych przez naukowców.- 7 2
-
2023-06-12 11:14
nic nie pomoże
na brak rozumu w głowie - nawet bojki...
- 0 0
-
2023-06-08 20:17
Kapiel po Janie (4)
kiedy to Jan 24 czerwca wodę swieci
- 30 26
-
2023-06-09 01:31
Glupoty piszesz (3)
Ja wczoraj i dziś pływałam po pół godz w morzu bo były sprzyjające warunki. Tylko to trzeba brać pod uwagę a nie jakieś zabobony. Jak będzie sztorm po 24.06 to nie wejdę do zatoki.
- 17 7
-
2023-06-09 06:23
Może i zabobon ale.. (1)
Przedmówcy raczej nie chodziło o sztorm prędzej znaczenie ma temperatura wody nie każdy jest morsem a szok termiczny może powalić największego kozaka.
- 25 0
-
2023-06-09 07:59
Jaki zabobon? Mądrość ludowa, a ubranie jej w ludowy kalendarz nie powoduje że nie jest obserwacją klimatyczną opartą na latach doświadczenia różnych pokoleń.
- 22 0
-
2023-06-09 06:16
No nie wiem
To jest jednak kuszenie losu
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2023-06-08 18:33
(2)
Szkoda młodego człowieka.Uważajcie, nie szarżujcie, bez popisów typu skok na główkę,dla niejednego to wózek inwalidzki albo śmierć.I nie łączcie alko z pływaniem.To niebezpieczna mieszanka,a morze niejednego dobrego pływaka wciągnęło.
- 82 18
-
2023-06-08 18:45
Niestety nie alkohol a woda jest przyczyną utoniec
Trudno utopić się w alkoholu
- 5 25
-
2023-06-08 18:52
Może i tak
Ale facet utonął w jeziorze dosyć daleko od morza.
- 3 0
-
2023-06-08 18:36
Przykre. Wypad na jezioro. Jeden skok. I pogrzeb..
- 81 5
-
2023-06-08 18:37
Taki młody, całe życie miał przed sobą ..........
- 33 46
-
2023-06-08 18:45
(2)
To jest dopiero początek tych głupot
- 62 12
-
2023-06-08 18:51
Głupot? (1)
Kąpiel i nurkowanie nazywasz głupotą?
- 2 20
-
2023-06-08 18:57
nie - jest to na pewno niezbędnie życiowa czynność - bez której nikt nie wyobraża sobie lata
jest na sali lekarz?- 21 4
-
2023-06-08 18:47
przecież woda jeszcze zimna może szok termiczny (4)
- 110 8
-
2023-06-08 20:28
Najczęściej szok alkoholowy (2)
Właśnie wróciliśmy z nad jeziora, śmietniki przepełnione butelkami po alko, byliśmy jednymi z nielicznych abstynentów.
Bilans? Jedna dziunia sztywna od etanolu w karetce i kilka wizyt milicji.
Czy naprawdę trzeba tyle chlać? Przystopujcie trochę z płynami, szkoda życia i zdrowia.- 48 2
-
2023-06-08 22:45
Życie jest krótkie, a pić się chce.
To kiedy pić? Jak już nie będzie można?
- 5 10
-
2023-06-08 23:21
A markety tylko to podkręcają, podobno znowu była promocja typu kilka piw gratis..
- 10 1
-
2023-06-09 00:18
Woda w polskich jeziorach ma już temperature 19-22 stopnie, dane za IMGW.
- 4 3
-
2023-06-08 18:56
Szpilek
Straszna śmierć .Wyrazy współczucia dla rodziny młodego mężczyzny.
- 75 3
-
2023-06-08 18:56
Opinia wyróżniona
Woda to żywioł, im prędzej się w to uwierzy, tym lepiej. (16)
Sam jako były ratownik, traktuję wodę z olbrzymim respektem. Morze i jeziora, to nie basen, gdzie wiemy czego się spodziewać (ukształtowanie dna, głębokość, brak fal i prądów itd.).
"Szok termiczny" to często po prostu zawał. Leżymy godzinami na słońcu i hop, do zimnej wody. Może jakąś podwodna przeszkoda, konar, stara beczka, lina.
Szkoda młodego człowieka...- 490 12
-
2023-06-08 20:17
Kapiel po Janie (4)
kiedy to Jan 24 czerwca wodę swieci
- 30 26
-
2023-06-09 01:31
Glupoty piszesz (3)
Ja wczoraj i dziś pływałam po pół godz w morzu bo były sprzyjające warunki. Tylko to trzeba brać pod uwagę a nie jakieś zabobony. Jak będzie sztorm po 24.06 to nie wejdę do zatoki.
- 17 7
-
2023-06-09 06:16
No nie wiem
To jest jednak kuszenie losu
- 4 4
-
2023-06-09 06:23
Może i zabobon ale.. (1)
Przedmówcy raczej nie chodziło o sztorm prędzej znaczenie ma temperatura wody nie każdy jest morsem a szok termiczny może powalić największego kozaka.
- 25 0
-
2023-06-09 07:59
Jaki zabobon? Mądrość ludowa, a ubranie jej w ludowy kalendarz nie powoduje że nie jest obserwacją klimatyczną opartą na latach doświadczenia różnych pokoleń.
- 22 0
-
2023-06-08 20:24
(3)
Trudno się pogodzić z kolejnym utonięciem.
Mam ponad 50 lat. Dużo widziałem i moje wnioski zmuszają mnie do reakcji. Jako wykształcony w Oceanologii i Meteorologii żeglarz mam cały katalog spraw, które uważam za konieczne, a których wdrażanie odbywa sie stale jak kroplówka i zwykle dopiero, gdy Zachód coś wprowadza.
1. każdy zbiornik używany do kąpieli powinien podlegać Straży Pożarnej, plaża powinna mieć kontener dla Straży Pożarnej z podstawowym wyposażeniem ratownictwa wodnego: boje, siatki ograniczające pływanie, koła ratunkowe, liny.
2. Każdy taki zbiornik powinien byc zbadany hydrologicznie, batymetrycznie i biologicznie i posiadać w sezonie pomiary temperatury wody na różnych głębokościach. Konieczna jest plansza informacyjna z mapą batymetryczną zbiornika i ostrzegać przed zagrożeniami, jak np. wysokie różnice temperatur w pionie. Na planszy powinny być Informacje z dnia poprzedniego, jak temperatury wody, numery tel. służb
3. Każdy taki zbiornik musi posiadać łatwy dojazd dla pojazdów ratowniczych.- 69 25
-
2023-06-08 22:47
Dla wody trzeba mieć respekt, nawet podczas kąpieli w wannie (2)
Podoba mi się to co napisałeś, bo wyznaję zasadę, że nie kąpię się w zbiorniku, którego nie znam. Informacja o danym zbiorniku: struktura dna, charakterystyka głębokość na odcinku 100 m. Dodatkowo koło ratunkowe, rzutka i dwie pamelki. Byłoby super, ale wiem, że ktoś by to w końcu zayebal. A taki sprzęcior mógłby pomóc komuś kto odważył by się popłynąć na ratunek. Cokolwiek byśmy nie zrobili to zawsze musi wygrać zdrowy rozsądek. Niestety na koniec wakacji sprawdzimy statystyki utonięć i zobaczymy, że coś poszło nie tak.
- 21 1
-
2023-06-09 09:01
(1)
Dziękuję za przychylny komentarz!
Myślę, że konieczny jest wniosek do Sejmu o wprowadzenie w trybie natychmiastowym szeregu zmian w systemie nadzoru bezpieczeństwa nad zbiornikami wodnymi. Co roku giną ludzie podczas kąpieli mimo stałych ostrzeżeń w mediach. Należy założyć, że treści medialne nie osiągają większości ludzi, bo medialna komunikacja odbywa się dziennikarsko.
Treści wyjaśniające sedno zagrożeń nie są wytłumaczone w odpowiedni sposób. Są mianowicie logicznymi opisami skutków, ale niestety nie tłumaczą fizyki, a to klucz do pojęcia problemów jak np. szok termiczny, rozgrzanie i nagłe schłodzenie i ich konsekwencje, albo np. strefy odpływu wody łamiących się fal, ucieczka z prądu wstecznego. Te dwie ostatnie kwestie juz powoli są tłumaczone poprawnie, ale brak systemu plansz.
Tych zagadnień jest sporo.
Potrzebny jest ogólno Polski system ostrzegania planszami na plażach, a do tego potrzeba skutecznych metod komunikacji obrazowej wypracowanych przez naukowców.- 7 2
-
2023-06-12 11:14
nic nie pomoże
na brak rozumu w głowie - nawet bojki...
- 0 0
-
2023-06-08 20:57
Żywioł to jest jak są fale, albo wartki nurt. Tutaj raczej wina po stronie człowieka.
- 7 18
-
2023-06-08 21:49
(5)
Masz rację, woda to okrutny żywioł, umiem pływać, moje dzieci też, ale zawsze z szacunkiem dla niej. Staram się wchodzić powoli, bez popisów itd. Ale wystarczy moment, skurcz, zawrót głowy i Cię nie ma... Uważajcie na siebie nie szalejcie
- 32 0
-
2023-06-09 00:12
Bojka!!!! (3)
Tylko 100 zl w Decathlonie albo w internetach, ale ...bezpiecznie!
- 11 1
-
2023-06-09 20:20
(1)
Jak chwyci cię zawał albo wyrostek lub atak kamieni nerkowych lub wylew to nie pomoże żadna bojka.
- 1 3
-
2023-06-10 10:02
Równie dobrze możesz mieć zawał, atak czy wylew prowadząc samochód lub schodząc po schodach (np. tych od PKS do PKP)
- 4 1
-
2023-06-12 11:16
bojki
mąż pracuje na morzu - dzieci nad jeziorem (zawsze z bojką), nad morzem w kamizelce - widzę często heheszki innych, że dzieci w kamizelkach. Dopóki nie zobaczą wyławianego topielca - zapobiegam właśnie by nie było to moje dziecko.
- 2 0
-
2023-06-09 20:18
Wystarczy zwykły atak kamieni nerkowych i też koniec.
- 1 0
-
2023-06-08 19:03
Dziś Boże Ciało (60)
Gdzie był wasz bóg? Chciał śmierci tego człowieka?
- 67 234
-
2023-06-08 19:09
Mówią że po "tamtej stronie" jest lepiej
niż po tej - więc o co biega, to jest pływa
- 12 17
-
2023-06-08 19:11
Może był ateista i daleko mu było do Pana Boga :( każdy ma wybór
- 20 19
-
2023-06-08 19:23
Rat (4)
Bòg dał wolną wolę i to ty podejmuszem decyzje za ktorą idą konsekwencje , chyba że wolałbys żyć jako marionetka
- 31 7
-
2023-06-08 22:27
Jezeli Bog dal wolna wole to dlaczego ludzie gina na wojnach? (3)
i ws , ii ws, ze o obecnej nie wspomne...
Wolna wole? A ludzie z wlasnej wolnej woli choruja i umieraja na raka? Dzieci tez?? To jakas koscielna bzdura- 8 12
-
2023-06-08 23:55
Bo na nią idą i dlatego tam giną?
Maja wolną wolę - nikt im do wojska iść nie kazał, łosiu.
- 9 8
-
2023-06-09 01:04
cały świat ma wolną "wolę"
wirusy, bakterie, mutacje genetyczne, wulkany, meteoryty, i inne żywioły też mają wolność - to wszystko dopuścił Bóg, bo widocznie uznał, że tak jest najlepiej, że wolność warta jest cierpienia - i żeby nie być gołosłownym, sam wziął w tym udział.
- 3 6
-
2023-06-09 16:51
wolna wola, biologia, skażenie środowiska itd. - złe rzeczy nie mają z Bogiem niczego wspólnego, inne czynniki tu wchodzą w grę
- 1 0
-
2023-06-08 19:36
Prowokujesz a nie wygrasz na zadne argumenty (2)
Szkoda czasu. Mowie to jako gosc co kosciol omija szerokim lukiem..
- 21 5
-
2023-06-08 21:29
Kościół i Bóg to nie to samo (1)
W polskim Kościele Katolickim niestety często próżno Go szukać...
- 13 6
-
2023-06-09 01:07
Bóg ma inne zdanie na ten temat...
- 4 4
-
2023-06-08 19:42
Bóg przecież był na procesjach. Przecież nie rozerwie się. (1)
- 12 26
-
2023-06-08 20:35
To byl wyborca tuska
Na procesji nie był. Niech mu nergal teraz pomoże
- 9 17
-
2023-06-08 19:51
(23)
Juz masz odpowiedz od kogos, ze Bog dal ci wolna wole... Potem powiedza, ze Bog jest milosierny i kocha wszystkich ludzi, ktorych stworzyl na swoje podobienstwo... Dlatego sa kataklizmy, choroby, wojny, glod, ludzie nie sa niesmiertelni, ale sa stworzeni na podobienstwo Boga? Bog jest milosierny i wszechmogacy i zyje do dzis... z calym szacunkiem to nie trzyma sie kupy. Mi sie wydaje, ze jezeli Bog istnieje to zwyczajnie nie kontroluje niczego, po prostu przyglada sie i niezle sie bawi :)
- 12 20
-
2023-06-08 20:14
(2)
Tak śpiewa Depeche Mode.
"Nie chcę rozsiewać
Żadnych bluźnierczych plotek
Ale wydaje mi się, że Bóg
Ma chore poczucie humoru
I kiedy umrę
Zobaczę go rozbawionego"- 14 7
-
2023-06-09 07:13
Co moze wiedziec taka mrowka jak wy o (1)
Istocie Nieskonczonej, rownierz pod względem myślenia i inteligencji oraz algorytmów wg których podejmuje decyzje lub na nie przyzwala przez inne istoty.
- 7 5
-
2023-06-11 23:15
O istotach boskich zaiste niewiele, ale o ortografii juz mozemy, dlatego wiemy.
- 0 0
-
2023-06-08 20:23
(16)
Oddaj mamie telefon. Nie rozumiesz religii, to po co się ośmieszasz publicznie? Nie, nie jestem praktykującym katolikiem, ale zrozumiałem co jest napisane w piśmie świętym. Jest tez diabeł ( o którym nikt z was nie wspomina ), a życie to nie film avengersow. Rzeczywiście świat dąży do upadku.
- 8 21
-
2023-06-08 21:03
(3)
widzisz diabły?
- 12 7
-
2023-06-09 13:07
(2)
Jak wyglada diabeł ?
- 1 1
-
2023-06-09 16:52
(1)
Objawia się przez nietolerancję i niezrozumienie i to nie jest postać....
- 2 0
-
2023-06-09 17:53
Niemożliwe. Nie istnieje, bo go nie widać.
- 0 2
-
2023-06-08 21:07
(11)
Jak nie rozumiem to mnie oswiec albo opowiadaj bajki dzieciom, albo ewentualnie sobie odpusc.. Mowisz, ze jest diabel, ale wszechmogacy Bog nie moze nad nim zapanowac? To wyglada, ze nie jest az tak wszechmogacy? Widzisz... to wszystko jest pozbawione logiki, ale myslacy ludzie wiedza po co te bajki zostaly wymyslone dawno temu...najgorsze jest to, ze m. in. w Polsce jest jeszcze duzo ludzi przekonanych, ze to wszystko to prawda. Powoli sie to zmienia wiec jest nadzieja, ze ludzie zaczna w koncu uzywac mozgu.
- 10 6
-
2023-06-08 21:35
(8)
Poczytaj od początku swoje wpisy. Bog jest taki i owaki ale nie istnieje. Oczywiście całe zło na świecie to jego zasługa, a on jedynie patrzy z góry i się śmieje ?! J/w życie, to nie film sf. Ci dojrzali ludzie wiedza doskonale co to religia, czego uczy i ze bez tego cywilizacja upadnie. Ale ty dalej swoje o logice, bo Bóg jest wszechmogący. Możesz wszystko, tylko weź odpowiedzialność za własne czyny. Masz swoją wolna wole. A diabeł sam sie zniszczy, niestety pociągnie za sobą innych. Logicznie, to nie zrozumiesz raczej.
- 6 5
-
2023-06-08 21:51
(7)
Ty tez poczytaj swoje wpisy. Mialem nadzieje, ze mnie oswiecisz i przekonasz, ale bredzisz dalej o jakims diable, ktory sam sie zniszczy. Zaden diabel nie istnieje, tak samo jak nie istnieje zaden wszechmogacy Bog. Zycze Ci oswiecenia umyslu i spokojnego weekendu.
- 3 8
-
2023-06-08 22:30
(5)
Standard. Prowokujecie rozmowę na temat który jest dla was obcy, niezrozumiały, prosicie o wyjaśnienia, a na końcu z kulturą (xd) żegnacie się bo temat niewygodny. Napisz mi gdzie w tym logika ? I tutaj nie pisze tylko o Bogu, ale o każdym temacie niejasnym dla was. Jak takie dzieci. Coś wiem, ale nie powiem, bo to bzdura, bo tak xd
- 4 2
-
2023-06-08 23:03
(4)
Pozegnalem sie bo nie sadzielem, ze mnie jeszcze cos zaskoczy, ale jestem gotowy na argumenty, ktore moze mnie przekonaja. Prosze kontynuowac.
- 1 2
-
2023-06-08 23:32
(3)
Przekonają do czego? Xd
- 1 0
-
2023-06-08 23:48
(2)
Nie jestes w stanie mnie przekonac poniewaz nie masz zadnych argumentow po za swoja "wiara", do ktorej nie jestes w stanie mnie przekonac. Nie mozesz mnie zaskoczyc bo wszystkie te bajki slyszalem juz wielokrotnie.. pozdrawiam
- 2 4
-
2023-06-09 12:22
życzę Tobie (1)
z całego serca żebyś dał się przekonać.... żebyś nie zapłakał tam po tamtej stronie po wtedy już nic nie będziesz mógł zrobić
- 0 2
-
2023-06-09 13:09
Ja mu nic nie życzę. Pusto w życiu, to i po nic na niego nie czeka
- 2 1
-
2023-06-09 07:52
Xxx
Diabeł istnieje, jest stworzony przez Boga, to były anioł.....być może Bóg przyzwala na jego istnienie, by sprawdzał ludzi, jakich dokonają wyborow.Ale to tylko moja teoria.
- 1 0
-
2023-06-08 22:37
Pamiętam jak w średniej mnie szatan w czarnej sutannie wywalił z lekcji do wychowawczyni za pytanie (1)
Żeby mi wyjaśnił gdzie i kim jest ten Bóg skoro mówi,że on jest wszędzie i wszystko może:)
- 4 3
-
2023-06-08 22:49
Noo, jak zadałeś takie pytanie w średniej szkole, to raczej rozumem nie grzeszyłeś.
- 1 6
-
2023-06-08 22:49
Wszelkie religie to ściema dla naiwniaków o słabych umysłach. (1)
Co potrzebują mieć wentyl bezpieczeństwa w postaci wiary w coś". Że później będzie lepiej, jak się umrze. Nagroda, życie wieczne, raj, 70 dziewic, nirvana ect. Do wyboru do koloru. Co komu pasuje. Tak łatwiej was kontrolować. Proste.
- 9 9
-
2023-06-08 23:14
Tak jest. Widac to szczegolnie u ludzi u schylku zycia. Maja swiadomosc, ze wiecznie zyc nie beda.. Naturalne jest, ze latwiej jest im myslec, ze smierc bedzie przejsciem do lepszego swiata, ze rozstana sie z bliskimi, ale automatycznie spotkaja swoich bliskch, ktorzy odeszli. Zostawiaja dzieci i wnuki, ale spotkaja sie ze swoimi rodzicami i dziadkami za ktorymi teskna. Latwiej sie umiera wierzac, ze tak bedzie...
- 3 7
-
2023-06-09 01:11
cierpienie i śmierć są nieraz błogosławieństwem
niektórzy dopiero w obliczu cierpienia i śmierci zaczynają myśleć o tym co na prawdę ważne, o sensie życia, o przyszłości - o Bogu
- 3 2
-
2023-06-08 20:14
Widać że nie wiesz co to jest wiara (1)
Pewnie wychowali Cię rodzice legitymujący się czerwonymi książeczkami .
- 6 6
-
2023-06-08 21:22
Czym jest wiara?
- 3 4
-
2023-06-08 21:20
(4)
Bóg nie ingeruje w sprawy ziemskie. Mamy wolną wolę.
- 6 3
-
2023-06-08 23:20
(3)
Czyli widzi zlo i nie reaguje? Dlaczego? Poza tym zeslal przeciez Jezusa, aby umarl i zbawil swiat, wiec jak nie ingeruje? Wyjasnij
- 2 5
-
2023-06-09 07:54
Xxx (2)
Zło na świecie robią ludzie Bóg tylko patrzy, jak my na to zło reagujemy, też złem, czy dobrem?
- 3 0
-
2023-06-09 09:48
(1)
Czyli jestesmy zabawkami w rekach Boga?
- 0 4
-
2023-06-10 16:56
W rękach diabła raczej. A Bóg ostrzegał, żeby myśleć co się czyni.
- 1 1
-
2023-06-08 21:22
A gdzie był ten człowiek, na Procesji czy, nad wodą ?
Łatwo jest osądzać
- 2 5
-
2023-06-08 21:41
jako ateista
śpieszę poinformować, że twój komentarz jest glupi i nie na miejscu.
- 7 0
-
2023-06-08 23:41
Trzeba przeanalizować historię (2)
A skąd wiesz że nie była to jakaś kara? Pan Bóg za dobre wynagradza a złe karze. Nie zbadane są losy i historie ale jak zbadam wśród znajomych różne opowieści, to możliwe. Mam taką koleżankę, która podaje się za wielką chrześcijankę, codziennie do kościoła itp. Ale jej życie i zachowanie często nie jest zgodne z zasadami. Siedzi w niej zło. Często jest "karana" w różny sposób. Ostatnio urodził jej się chory syn itp. Takich historii jest mnóstwo. Dużo współczucia.
- 1 6
-
2023-06-09 01:13
co za pierdoły (1)
nie, Bóg nie karze, człowiek sam siebie karze - a odrzucenie Boga jest największą głupotą jaką można zrobić.
- 3 4
-
2023-06-09 08:58
Hahahahahaha
- 0 3
-
2023-06-08 23:59
... (2)
Z tego co zrozumiałem to "logika" jest taka: Jeśli stanie się tragedia to dlatego, że człowiek ma wolną wolę i Bóg nie ingeruje. Jeśli natomiast się modlimy o coś i to się uda, to wtedy należy dziękować, bo Bóg to spowodował swoją ingerencją.
- 8 3
-
2023-06-09 01:14
no to źle rozumiesz (1)
Bogu dziękować należy zawsze i za wszystko, a modlić się wpierw o przebaczenie, o Ducha Świętego i jego dary, "a wszystko inne będzie wam dodane".
- 5 6
-
2023-06-09 08:58
Buhaha
Dobre,hahaha
- 2 3
-
2023-06-09 08:02
BHP nad wodą się kłania
każdy ratownik ci powie: schładzamy prze wejściem ciało: klatka, kark. Wchodzimy łagodnie aby wyrównać temperaturę ciała z wodą w zbiornku. Bezwzwzględnie unikamy nagłego wbieganiza do wody!!! Staramy się wypływać na głębsze reojny zawsze z eskorta. Jak pływasz samotnie to na sznurku boja ratunkowa. I na koniec stare hasło wodniaków - albo wódka albo łódka !!!
W kwestiach Boga- Bóg dał człowiekowi rozum i wolną wolę. Człowiek podejmuje dcyzje niestety nie zawsze są trafne. W twojej teorii czlowiek do marionetka którą steruje Bóg i usuwa przeszkody spod nóg. A to nieprawda.- 4 0
-
2023-06-09 08:49
No właśnie
Jak by miał Boga w sercu to by szedł w procesji.
- 0 2
-
2023-06-09 11:50
Ludzie mają wolną wolę
- 1 0
-
2023-06-09 13:59
(1)
Bóg dał człowiekowi rozum i wolną wolę
- 4 0
-
2023-06-10 07:24
Nie każdy skorzystał z tego daru.
- 2 0
-
2023-06-09 14:03
Najwyraźniej chciał
- 1 0
-
2023-06-10 00:34
Co ma piernik do wiatraka?
- 0 1
-
2023-06-10 07:22
Miał przerwę jak rozum niektórym dawali.
- 0 0
-
2023-06-12 14:25
Bóg ma pełne ręce roboty
z i**otami takimi jak ty.
- 0 0
-
2023-06-08 19:05
Straszna tragedia. Ale czy te wszystkie dzieci musiały na to patrzyć??? (16)
Co z wami rodzice? Przecież to trauma na całe życie.
- 97 59
-
2023-06-08 19:10
(2)
Patrzeć* ale tak racja bylismy tam i poszlismy jak tylko zjechała się straż a ludzie stali patrzyli sie I nagrywali...
- 26 4
-
2023-06-09 00:49
Ale najpierw było nieszczęście, a potem straż.
- 2 0
-
2023-06-09 23:05
To w końcu patrzeli czy patrzyli??? bo teraz już niewiadomo
- 0 0
-
2023-06-08 19:11
Niech wiedzą czym jest śmierć
I jak łatwo może nas spotkać w każdej chwili
- 39 6
-
2023-06-08 19:12
Niech się uczą czym się kończy brak odpowiedzialności za własne życie
- 39 4
-
2023-06-08 19:15
Śmierć jest częścią życia (2)
Z czym masz problem wściekła macico? Izolujecie dzieciaki od wszystkiego co może uruchomić ich rozum, a poźniej rosną kaleki które myślą, że są nieśmiertelne. Akcja ratunkowa za parawanami, rozumiem że mieli je i niestety denata przeciągnąć bardziej w krzaki żeby julek nie traumatyzować? Tam się toczyła walka o ludzkie życie, do cholery. Skąd się biorą takie przygłupy
- 56 14
-
2023-06-08 21:10
Przecież rzekoma "ona" zwraca się do rodziców dzieciaków, a nie do prowadzących akcję ratunkową
- 8 4
-
2023-06-09 00:51
Macico??? A skąď taki wniosek? Moze jednak pen.s.e
- 7 3
-
2023-06-08 19:20
i dobrze, dzieki takiej traumie moze beda ostrozne i same nie utoną za pare lat
- 27 0
-
2023-06-08 19:38
Niech się chartują. (2)
- 12 2
-
2023-06-08 19:46
dokładnie
ich przyszłość będzie usłana o wiele gorszymi obrazkami, bo rządy lewactwa zawsze kończyły się milionami ofiar.
- 24 4
-
2023-06-08 20:11
Mają stać się psami, czy jak?
- 10 2
-
2023-06-08 21:37
Tu się zgodzę
te cholerne parawany na plażach to może być trauma.
- 10 1
-
2023-06-09 12:27
Żadna trauma
- 2 0
-
2023-06-10 00:53
Rodzice krecili.filmy i udostepniali w mediach
Ot pokolenie 500plus
- 1 1
-
2023-06-11 09:08
Nie wierzę
Trzeb było szybko się pozbierać I zmykać do domu, a nie się patrzeć
- 0 0
-
2023-06-08 19:15
Trudno się mówi..
..życie toczy się dalej..
- 13 41
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.