- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (248 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (39 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (256 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (162 opinie)
- 5 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (3 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
Użyli miejskiego logo. Trafią do prokuratury
Firma sprzedająca garnki i inne sprzęty podczas tzw. spotkań degustacyjnych, bezprawnie użyła logo Gdyni w przesyłkach reklamowych. Urzędnicy postanowili zgłosić to do prokuratury, bo dobre imię miasta nie po raz pierwszy zostało wykorzystane w podobny sposób.
- To może wskazywać, że celem jest sprzedaż bezpośrednia akcesoriów kulinarnych lub innego wyposażenia gospodarstw domowych. Odbywa się to zawsze w otoczce wielkiej wygranej i przy wykorzystaniu wszelkich chwytów socjotechniki. Niestety, takie praktyki, mimo że naganne, są wciąż legalne - przyznaje naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Grażyna Pilarczyk.
Próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami wysyłającej zaproszenia spółki AMFRHO Enterprise, ale niełatwo znaleźć do niej jakikolwiek działający numer telefonu. Wybraliśmy się więc do siedziby, bo zarejestrowana jest przy ul. Starowiejskiej w Gdyni - tam również nikogo nie zastaliśmy. Z KRS można się jedynie dowiedzieć, że w zarządzie spółki są trzy osoby z zagranicy. Nie udało się nam więc dowiedzieć na jakiej podstawie przedstawiciele spółki wykorzystali logo miasta.
Czy chcieli podkreślić wagę komunikatu? Pokazać, że współpracują z miastem? Przekonać do swoich produktów? Tego nie wiemy, ale wiemy, że zajmą się tym śledczy. Prezydent Gdyni skierował bowiem do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.
- Miasto Gdynia jest oburzone takimi praktykami. To, co w naszym odczuciu jest absolutnie nielegalne, to użycie logotypu miasta Gdyni na kopercie i to w tym samym miejscu, w którym ten logotyp jest umieszczany na przesyłce urzędowej. Dodatkowo został użyty zwrot "WAŻNE. Dla wszystkich mieszkańców". Jest to złamanie ustawy o prawie autorskim, stosowanie zasad nieuczciwej konkurencji i wreszcie zwykłe oszustwo - podkreśla Grażyna Pilarczyk.
Wykorzystanie logo miasta zdarzyło się nie pierwszy raz. Do tej pory w nieuprawniony sposób z logotypu Gdyni korzystali m.in. organizatorzy imprez, targów i koncertów, a nawet... niektórzy dziennikarze, którzy na komercyjnych portalach informacyjnych oraz swoich wizytówkach umieszczali herb i logo Gdyni.
Opinie (107) 2 zablokowane
-
2017-01-17 13:11
Przykre, ale pod takimi "władzami" mylącymi władzę ze służbą publiczną, to logo nie jest warte niczego więcej niż kompletu garów.
- 9 4
-
2017-01-17 13:06
Dobre imię to Gdynia miała kiedyś....
- 11 4
-
2017-01-17 13:06
Dziadowskie miasteczko
Zaklompleksiałe towarzystwo. Nic nie umie zrobić - a ich znaczek jest najważniejszy..
- 7 6
-
2017-01-17 12:56
w tym przypadku podaż kreuje popyt
trudniejsze ale do zrobienia
- 4 1
-
2017-01-17 12:49
Dlaczego jako Gdańszczanin nie mogę używać Herbu swojego miasta?
Oto jest pytanie.
Druga sprawa, jak zakazać, na jakiej podstawie tego typu handlu? O ile nie ma oszustwa z K.K
Stosowanie technik marketingowych jak na razie nie podlega K.K o ile wiem, wiem także, że nie jeden dziadek w swojej profesji zdziera skórę ze swoich klientów... Świat nie jest czarno biały...
Idą najczęściej na pokaz z chciwości bo chcą dostać prezenty, niektórzy biegają na każde spotkanie a że zostają złowieni na wędkę to teraz mamy za ich chciwość się mścić i trzymać sprzedawców na nasz koszt w kryminałach>?
Dzisiaj zakażą sprzedaży po salach a za rok będziesz musiał pokazywać dowód osobisty przy zakupach w BiedaRomce...- 6 4
-
2017-01-17 12:29
kiedyś do kopert z UM Gdynia z zaświadczeniem o dokonaniu wpisu w rejestrze DG wkładali reklamy biur księgowych xD
- 8 1
-
2017-01-17 12:21
Takie garnki, koldry czy inny przeplacony o 10.000% szmelc kupuja emeryci pardujacy na wiecach alimenciarza hochsztaplera. To jest target wypisz wymaluj
- 8 9
-
2017-01-17 12:19
Powiazanie bardzo dobre
Tu i tu ludzie bez kregoslupa...
- 9 1
-
2017-01-17 12:17
dobre imię miasta
coś co nie istnieje zostało wykorzystane, brawo
- 8 4
-
2017-01-17 12:03
Nie bronię handlarzy...
Pani Pilarczyk z Urzędu Miasta taka ostra i bezkompromisowa, ciekawe co by miała do powiedzenia o aferze z opłatami za parkowanie i świętymi krowami z urzędu .
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.