• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W 2022 roku remont mostu Siennickiego. Będą utrudnienia

Szymon Zięba
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku. Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku.

Most Siennicki jest w złym stanie i zostanie przebudowany, co kosztować może nawet 20 milionów złotych. Prace remontowe rozpocząć się mają w 2022 roku. To ile potrwa modernizacja, będzie zależało od tego, czy drogowcy zdecydują się na całkowite wstrzymanie czy tylko na ograniczenie ruchu na przeprawie. W tym pierwszym przypadku mowa o 30, w drugim o 52 tygodniach utrudnień.



Most Siennicki na czas remontu powinien:

W czerwcu informowaliśmy o złym stanie mostu Siennickiego. Co istotne, przeprawa została wyremontowana w 2015 r. podczas modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Wbrew pozorom zakres prac był wówczas w zasadzie kosmetyczny. Dlaczego jednak konstrukcja potrzebuje remontu już po 6 latach?

- Stan przyczółków obiektu odbiega od prawidłowego, bo przesunęły się one w kierunku rzeki. Wysoki nasyp je obciąża, woda zaś degraduje. Na usterkę natrafiono podczas przeglądu - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym, już w zeszłym roku zlecono ekspertyzę stanu mostu Siennickiego. Jej pokłosiem było wprowadzenie zmian w organizacji ruchu - ograniczono prędkość i tonaż pojazdów, które mogły poruszać się po moście. Obiekt objęto także monitoringiem geodezyjnym.

- Most jest ustabilizowany, jednocześnie mamy go pod stałą kontrolą geodezyjną. W drugiej połowie roku odbyły się kolejne badania i analizy stanu obiektu, które wykazały że konieczna będzie jego przebudowa - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Miasto rozważało jaki wariant przebudowy przeprawy wybrać. Jak usłyszeliśmy w GZDiZ najbardziej optymalnym technicznie i ekonomicznie okazał się ten zakładający budowę dodatkowych przęseł najazdowych wraz z budową nowych przyczółków w sąsiedztwie tych starych.

- Istniejące elementy zostaną rozebrane. Obiekt zostanie wydłużony o dwa przęsła najazdowe - wskazuje Magdalena Kiljan. - Szacowany koszt prac oceniany na podstawie koncepcji przebudowy zakłada wydatek rzędu 18-20 mln zł. Ostateczna wartość inwestycji będzie zależeć od przedstawionych przez potencjalnych wykonawców robót rozwiązań technologicznych i uwarunkowań organizacji ruchu na czas budowy.

"Wahadło" albo całkowite zamknięcie mostu



W tym miejscu warto bowiem zaznaczyć, że analizowane są dwie możliwości i obie będą wiązać się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców. Możliwe jest bowiem:
  • wprowadzenie wahadłowej organizacji ruchu (zamknięcie połowy obiektu z wyłączeniem na moście komunikacji zbiorowej),
  • całkowite zamknięcie przeprawy.


- W tym pierwszym przypadku modernizacja potrwa około 52 tygodni, w drugim zaś maksymalnie 30 tygodni. Całkowite zamknięcie przyspieszy prace, obniży ich koszt, wzrosną natomiast uciążliwości dla mieszkańców - wyjaśnia Magdalena Kiljan.
Jeszcze nie wiadomo, na jakie rozwiązanie zdecydują się urzędnicy - obie możliwości są obecnie analizowane.

Most Siennicki okiem kierowcy. Nagranie z 2015 roku.

Opinie (196) 5 zablokowanych

  • Tymczasowy most pontonowy (8)

    Pamietam jak ok 40 lat temu gdy ten most budowali albo przebudowywali - obok stanal tymczasowy most pontonowy ( wiem nie było) wówczas wantowego, ale moze to też jest jakies rozwiazanie . Wjazd i wyjazd byl przy klubach wioślarskich. Wojsko przyjedzie postawi , przy okazji potrenuje stawianie mostów :) Na Wantowym jest zakaz ruchu pieszego i rowerowego wiec w przypadku całkowitego zamknięcia tylkp samochód / autobus wchodzi w grę - co się pewnie średnio spodoba.

    • 17 4

    • Ale wtedy nie było wantowego a i ruch był inny ,40 lat temu był 3 samochody na budynek a dziś często są 3 samochody w rodzinie Dziś przy takim moście a przypominam ze był na nim ruch wahadłowy korki sięgałyby centrum

      • 7 0

    • Nie byl to zaden most pontonowy tylko most tymczasowy

      • 5 0

    • (2)

      Koło Siennickiego był postawiony kratownicowy a na Srogach był pontonowy

      • 4 0

      • (1)

        Ten na Stogach był w latach '70. Kratownicowy był w latach '90.

        • 0 0

        • Byłem dzieciakiem, więc dokładnie nie powiem jaki był ten drugi na przeróbce, ale bardzo nim bujało jak się autem przejeżdżało

          • 0 0

    • W sumie, zrobić most tymczasowy dla pieszych i rowerow

      A auta wantowym i tunelem. Wtedy nie musiałoby być ruchu tymczasowego na tymczasowym.
      Niegłupi pomysł.

      • 1 0

    • Most tymczasowy

      Obok Siennickiego był most tymczasowy a pontonowy był kiedyś na Stogach

      • 1 1

    • Pamiętam. To było w połowie lat 80-tych mniej więcej akcja z tym mostem pontonowym. Ten główny chyba remontowali wtedy

      • 0 1

  • Oczywiście powinien być znów zwodzony. (4)

    • 14 1

    • A po co ?

      • 0 3

    • Pytali o coś , po co ci most zwodzony na Przeróbce ? Nie ma takiej potrzeby a utrudniałby życie mieszkańcom i generowałoby koszty (obsługa , konserwacje , remonty urządzeń podnoszących, cykliczne przeglądy). Po co most Siennicki miałby być mostem zwodzonym?!

      • 0 1

    • (1)

      Bo taka jest wola konserwatora zabytków.

      • 0 0

      • pleciesz , nigdy nie natrafiłem na wolę konserwatora w sprawie mostu

        • 0 0

  • Ech (6)

    To przy pierwszym remoncie nie wiedzieli, że drewniane pale są w złym stanie? W zeszłym roku zlecono ekspertyzę stanu mostu Siennickiego, więc nasuwa się pytanie co zrobiono przy poprzednim remoncie - tak na oko go zdiagnozowano ? Czy ktoś odpowie za poprzednią fuszerkę, gdzie władowano tyle pieniedzy? Nie, nikt nie odpowie, bo w Gdańsku to normalne działania. Ech.

    • 44 5

    • (4)

      Sensowny komentarz!!
      Widać, ze nie pisany przez Urzednika od Pani Prezydent.
      Takie odczucia ma większość mieszkańców Przerobki i Stogów.

      • 12 3

      • (3)

        Może urzędnik Pani Prezydent wie więcej niz mieszkaniec który nawet nie zauważa ze jedzie przez most.

        • 2 4

        • (2)

          Chyba jednak nie...
          Szkoda, ze nie widzial tego 6 lat temu jak prowadzono remont tego mostu.
          Ale on za to nie płaci ani nie bedzie przez kolejne 2 lata walczył z wyjazdem z dzielnic połączonych tym mostem.
          Ładnie jednak ze strony urzednikow, że sa chociaz aktywni w komentarzach.
          Znaczy sie angażują sie w pracę- a za to szacunek.
          A jeśli takich komentarzy nie pisze urzednik...
          No cóż głupota jest niestety teraz w cenie...

          • 5 2

          • Most (1)

            Nie urzędnik, a normalny mieszkaniec miasta, który na każdym kroku widzi jak fuszera , goni fuszerkę. Przykład - ostatnio "oddany " most przy Urzędzie Marszałkowskim. Jak można, w świetle kamer i rozradowanych urzędników, oddać do ruchu ulicę z wystającymi pokrywami studzienek, z uskokami w jezdni, nie wylaną ostatnią warstwą asfaltu, rozwalonymi krawężnikami itd. Ci urzędnicy, nadzór budowlany, często projektanci, to poprostu dramat. Uśmiechnięci uczestnicy tego odbioru sami sobie wystawiają świadectwo, a my wszyscy za ich nieudolność płacimy.

            • 6 0

            • A teraz jeszcze wyłączyli na tym moście oświetlenie :)

              • 1 0

    • Lemingi odpowiadają, że im pasuje i chcą żeby wszystko było non-stop w...remoncie

      • 3 2

  • Zgoda, ale za całość zapłacą urzednicy

    Którzy za wczasu podjęli niekorzystne decyzje i raz wydali już fundusze na ten most! Może jakaś zbiórka podpisów? Petycja?

    • 18 3

  • Lepiej zamknąć. Różnica ponad 20 tygodni nie jest mała. Pod warunkiem, że zostanie dotrzymany termin.

    • 15 5

  • Ograniczony ruch a Tiry jak jeździły tak jeżdżą tym mostem do dziś . Zakaz wjazdu w bramę pojazdów powyżej 10 T a 40 tonowe tiry wjeżdżają .

    • 25 0

  • (1)

    Za to na Motławie zafundujemy sobie most zwodzony! Tylko po co?

    • 15 7

    • Po to żeby posiadacze luksusowych łódek pływali sobie jachtami gdzie chca...
      A ciemny gdański lud ma czekać aż ,,Pan,, przepłynie i cieszyć sie z pieknego otwieranego mostu.
      Oczywiście nastepnie taki mieszkaniec Gdańska, który sobie postoi i nie może swobodnie dostać sie do centrum, ma w tym wspaniałym mieście zapłacić podatki.

      • 5 4

  • Przecież super Paweł remontował go 5 lat temu (3)

    Tak się buduję w Gdańsku. Brawo

    • 34 6

    • (1)

      Remontowano tylko jezdnie i torowisko

      • 4 4

      • No to widać źle I głupio remontowano.

        • 1 0

    • Ciekawe ile to kosztowało. O kosztach nigdzie nie piszą...

      • 0 0

  • przedewszystkim (3)

    ten most powinien zostać zburzony i na jego miejsce postawić nowy, zgodny ze sztuką XXI w

    • 23 5

    • Lepiej nie, bo z 10 lat to zajmie ;-)

      • 5 0

    • By się kupiło wieś tylko pieniądze gdzieś . Ten zburzyć i wybudować nowy , na Motławie zbudować zwodzony bogate społeczeństwo , Moze macie jeszcze jakieś inne fantasmagorie

      • 1 2

    • a jaka to jest sztuka XXI w

      kolega buduje kasę bierze i firma znika?

      • 2 1

  • A co (3)

    z mostem na Toruńskiej? Do zburzenia czy sam się rozsypie?

    • 18 2

    • Wytrzyma. (2)

      Ustawili nowe barjery bo cwaniaczki nie zwracali uwagi na znak B-31.

      • 3 0

      • (1)

        chodzi o bajery ?

        • 2 2

        • Bariery,bajery,bojery.

          Byłem pod tym mostem,w ścianie nośnej od strony hotelu szczeliny że można dłoń włożyć.I to jest prawda nie żadne bajery

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane