- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (95 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (156 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (74 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (115 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (54 opinie)
- 6 Najstarsza fontanna idzie do remontu (104 opinie)
W Gdańsku będą jeździć odkryte autobusy. Sporo zmian w Śródmieściu
W maju na ulicach Gdańska pojawi się nowa, skierowana głównie do turystów linia autobusowa. Kursujące co pół godziny autobusy z odkrytym dachem - wzorem zachodnich miast - będą kursować wokół centrum i pokazywać turystom największe zabytki i najpopularniejsze miejsca w Gdańsku. Zmian w ścisłym centrum będzie jednak więcej.
Autobusy "Hop On Hop Off & Visit Gdansk", bo tak się będzie nazywać nowa linia, będą kursować co 30 min. (18 kursów dziennie), a na pokładzie pomieszczą w sumie 30 osób, które o najpopularniejszych zabytkach i miejscach w Gdańsku będą mogły słuchać w ośmiu językach. Pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. To pierwsza tego rodzaju linia autobusowa w kraju.
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje (dawniej ZKM) wkrótce ogłosi przetarg na zakup trzech nowych pojazdów, które dzięki rozkładanemu dachowi będą mogły być wykorzystywane całorocznie np. przy wizytach biznesowych.
24-godzinna wejściówka kosztować będzie 45 zł (ok. 10 euro). Bilety będzie można kupić w Internecie, a także w Punktach Informacji Turystycznej, na dworcach czy lotnisku. Cena nie wydaje się niska, choć w porównaniu do miast, gdzie autobusy wożą turystów w podobnej formule, w Gdańsku będzie nieco taniej (dla porównania w Pradze czy Amsterdamie podobny bilet kosztuje ponad 20 euro). Jak powiedział nam Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, trwają prace nad stworzeniem nieco tańszego pakietu dla mieszkańców Gdańska, ale na konkretne decyzje w tej kwestii trzeba jeszcze poczekać.
Pierwsze kursy odkrytych autobusów mają ruszyć już w maju, ale inauguracja może się przesunąć na czerwiec, ze względu na ewentualne opóźnienie rozstrzygnięcia przetargu. Linia w tym kształcie ma kursować nawet do końca października.
Sporo zmian w Śródmieściu
Podczas czwartkowej konferencji prasowej, na której zapowiedziano inaugurację nowej linii, zaprezentowano też plany zmian w Śródmieściu. A tych w 2017 r. nie będzie brakować.
- Naszą główną ideą jest ożywienie ulic Głównego i Starego Miasta. Chcemy podnosić atrakcyjność tego szczególnego miejsca dla mieszkańców i turystów. Stąd też nasze działania przy zagospodarowaniu podwórzy, co będziemy kontynuować także w tym roku. Ponadto inwestujemy w infrastrukturę parkingową, wymieniamy parkomaty, stawiamy nowe kosze na śmieci, porządkujemy kwestie ogródków gastronomicznych i nie ustępujemy w walce z nielegalnym handlem - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Tegoroczne zmiany rozpoczną się remontem ul. św. Ducha , gdzie pojawi się nowa brukowana nawierzchnia, zostanie też przebudowana sieć wodno-kanalizacyjna, pojawi się dodatkowa mała infrastruktura. W tym roku prace obejmą też ul. Złotników , Przędzalniczą , skrzyżowanie Podmłyńskiej z Podwalem Staromiejskim i Pańską , a także ul. Mieszczańską i Krowią . W przyszłym roku ruszy z kolei zapowiadana przebudowa Długiej i Długiego Targu, Za Murami i Podwala Przedmiejskiego.
Zmiany w organizacji ruchu czekają też kierowców wjeżdżających do Śródmieścia i Strefy Ograniczonej Dostępności.
- W tym roku nadal będziemy pracować nad uspokajaniem ruchu w ścisłym centrum. Już w lutym wprowadzimy jednokierunkowe kwartały ulic w rejonie ul. Świętojańskiej i Straganiarskiej. Zostanie też rozszerzona strefa ograniczająca ruch dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 t., a także nastąpi dalsze ograniczenie ruchu pojazdom wolnobieżnym tzw. meleksom, których funkcjonowanie wzbudzało w ostatnich latach spore kontrowersje. Wiosną zmienią się też zasady na deptakach. Od maja słupki ograniczające wjazd na ciągi piesze otwierane będą w nowych godzinach (6-10 rano) - wylicza Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-01-19 22:22
Lechia mistrz
Beda jak znalazł po zakończeniu sezonu
- 0 1
-
2017-01-19 21:48
oby nam nasze stare trójmiasto piękniało
i oby turyści nie narzekali...każde miasto jest już stare a im starsze tym piękniejsze - nie wolno o tym zapomnieć, weźmy ot chociażby taki Malbork. Malborczanie nie poddawajcie się ! Nie dajcie się depresji.
- 1 2
-
2017-01-19 20:00
Czy te autobusy będą elektryczne czy spalinami będą wespół w zespół z autokarami turystycznymi dokładać się do (1)
niszczenia zabytków i zatruwania powietrza w Śródmieściu?
- 1 3
-
2017-01-19 21:16
A za co ten minus? Lubisz wdychać spaliny?
- 1 0
-
2017-01-19 14:40
a co z pozostałymi dezielnicami (1)
a ja mieszkam na Ujeścisko i myślę,sobie że mieszkający tam w większości młodzi ludzie nie mają czasu przyjrzeć się swoim okolicom.a tu jest tyle do zrobienia,np. pętla autobusowa wstyd.
- 4 13
-
2017-01-19 21:14
Zaprościce meleksiarzy ze Śródmieścia. Mieszkańcy chętnie się ich pozbędą.
- 2 0
-
2017-01-19 14:35
Niby jak ma przebiegać trasa???!!! (2)
Długą zakaz a wokół Śródmieścia to ok.10 minut jazdy!... To niebParyż czy Londyn!!! Meleksy w zupełności wystarczą!!!
- 14 17
-
2017-01-19 21:13
Meleksy do całkowitej likwidacji.
- 4 0
-
2017-01-19 18:06
tylko kto te melexy do ruchu dopuścił i za ile
one nie były zarejestrowane, pewnie bez OC i zasuwały główną drogą. Raz coś takiego w tunelu pod Armii Krajowej mijałem
- 2 0
-
2017-01-19 15:00
Hop on, hop off za publiczną kasę to idiotyzm (3)
to powinny robić prywatne firmy, skoro nie robią, to się nieopłąca
- 20 3
-
2017-01-19 21:11
Prywatne firmy i pełna samowolka jak z tłukącymi się i klnącymi meleksiarzami konkurencyjnych firm?
Dziękuję bardzo za taki wolny rynek. Już lepiej niech Miasto się tym zajmuje, bo tylko wstyd takie prywatne dziady borowe przynoszą.
- 3 0
-
2017-01-19 21:03
popieram
- 0 0
-
2017-01-19 18:15
ale to będzie jak z Saur Neptun.....
Miasto kupi, miasto naprawi, miasto zainwestuje a oni POdzielą się kasą.
- 4 1
-
2017-01-19 14:57
linii 100 (1)
Do likwidacji linia 100
- 10 5
-
2017-01-19 21:08
Linia 100 jest dla mieszkańców, a nie dla turystów. Mieszkańcy za 45PLN jeździć nie będą.
Mi ona w niczym nie przeszkadza choć autobus jeździ pod moimi oknami. Dobrze, że są to małe busy, a starsi ludzie z Głównego i Starego Miasta mogą przynajmniej za free dojechać do przychodni na Wałową i na dworzec PKP. Likwidacja tej linii to byłaby głupota. W czym ci ona przeszkadza?
- 3 0
-
2017-01-19 15:58
Urzedasom to juz palma odbija beda jezdzic po miescie i zatruwac spalinami tam gdzie ludzie spacerują!! (1)
to normalnie skandal!!!Budyń twoje dni razem z Grzelakiem sa policzone podobnie jak reszty urzedasów marnujacych na chore wymysły miliony podatników
- 8 8
-
2017-01-19 21:03
Busy powinny być koniecznie z napędem elektrycznym. To fakt.
Jeśli przestaną całkowicie jeździć meleksy jestem na tak.
- 2 0
-
2017-01-19 20:34
co to za pie*rzona moda na ta zafajdana angielszczyzne... (1)
Autobusy "Hop On Hop Off & Visit Gdansk", bo tak się będzie nazywać nowa linia,
- 4 3
-
2017-01-19 21:02
Tak to się nazywa również w innych krajach.
Usługa dla turystów, a bogaty turysta angielski zna i kojarzy temat.
Polskiej nazwy nikt by nie skojarzył.- 1 3
-
2017-01-19 14:18
(6)
ulice naprawcie najpierw
- 37 30
-
2017-01-19 15:56
Przecież naprawiają (2)
- 3 2
-
2017-01-19 19:54
Bez większego efektu. (1)
- 2 1
-
2017-01-19 20:59
bo jeszcze naprawili dobrze i by sie robota skonczyla a tak co roku naprawiaja byle wytrzymalo z 2 miesiace i znowu jest robota.
- 2 0
-
2017-01-19 14:48
i drzewa (1)
Niech wytną. Bo głowami będziecie zaczepiac
- 5 6
-
2017-01-19 19:54
Od drzew to ty się odstosunkuj. A ulice rzeczywiście w większości do naprawy, bo
teraz to tylko zaśpiewać "wesoły autobus po dziurach i wybojach mknie". Stan ulic na Starym i Głównym Mieście to jakiś żart.
- 2 0
-
2017-01-19 18:18
Ja załatwię pogodę tylko muszę dokładnie wiedzieć
o ktorej zjadą do jakiejś krytej zajezdni. Jeśli chodzi o deszcz na czas to jakoś załatwię ale z wiatrem będzie ciężko i tak jak w ub roku nie ominął np Jarmarku ale odłożyłem w czasie na pogrzebie Inki i Zagończyka. No ale to Macierewicz podanie składał, nie wiem czy Budyń będzie zainteresowany.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.