• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku stanie 15 strzeżonych wiat rowerowych

Maciej Naskręt
7 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku. Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku.

DRMG zamierza ustawić do końca przyszłego roku 15 wiat rowerowych. Pod każdą znajdować będzie się przynajmniej 10 stojaków, którym będą przyglądać się kamery.



Jakie zabezpieczenie roweru przed kradzieżą jest najbardziej skuteczne?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje dokumentację do budowy 15 wiat rowerowych pełniących funkcję przystanków i węzłów przesiadkowych dla rowerzystów.

- Do końca 2013 r. chcemy zlecić budowę 15 tego typu obiektów. Inwestycja nie jest łatwa, bowiem trzeba uzgodnić m.in. kwestie zajęcia terenu pod wiaty. Część obiektów stanie na terenach kolejowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Wiaty będą w dwóch kształtach. Pierwszy przypomina rowerowe koło. Drugi natomiast nawiązuje architekturą do budynków zabytkowych i będzie ustawiany przy budynkach objętych ochroną wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Każda wiata będzie posiadała stojaki rowerowe, które mają być uzbrojone w zamek elektroniczny otwierany za pomocą Karty Miejskiej. Całość ma być objęta monitoringiem i podłączona do przebiegających w pobliżu światłowodów.

DRMG nie chce na razie mówić o kosztach. - Przygotowujemy się aktualnie do ogłoszenia przetargów na osiem tego typu obiektów, nie chcemy ujawniać ewentualnego kosztu wykonania - tłumaczy Bartosiewicz.

Wiaty staną m.in. przy stacji SKM Gdańsk-Żabianka od strony ul. Subisława zobacz na mapie Gdańska, przy pętli autobusowej tuż obok ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, przy Multikinie zobacz na mapie Gdańska, przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska oraz na Plaży Stogi zobacz na mapie Gdańska.

Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska.

Opinie (211) 2 zablokowane

  • kosztów wiat nie podano a 87 ml kosztuje 6 letni projekt

    • 0 0

  • A potem kamera (8)

    pobiegnie za złodziejem i założy mu kajdanki...
    masakra...
    a czy ktoś pomyślał, że złodziej założy kominiarkę i można szukać wiatru a raczej roweru w polu

    • 99 7

    • złodziej prędzej ukradnie ze zwykłego stojaka niż z tego monitorowanego (7)

      albo Cię zrzuci z roweru

      • 1 7

      • w polsce (5)

        wszystko rozkradną, ukradną, poniszczą, pomalują sprejami, naplują, obsikają, n****ją. u nas nie ta kultura, najpierw trzeba ludzi wychowac, na wzór zachodni.

        • 18 3

        • Ortografia (4)

          "Polsce" piszemy wielką literą, światowa Krowo.

          • 4 9

          • no co ty? (3)

            ale odkrycie. specjalnie napisałam małą, bo jak byś nie wiedział wiele ludzi nie używa wielkich liter pisząc na komputerze.

            a ty się polski chamie naucz kultury, bo ci słoma z butów wystaje. tak polska to dziki kraj jak powiedział polski poseł. i będe pisała polska małą literą bo to nie jest wypracowanie z polskiego ani żaden oficjalny tekst. a określeniem światowa bardzo mi schlebiłeś, dzięki i pozdrawiam wszystkich chamów z polandu.

            • 6 5

            • Uważaj wieśniaro, bo twoim (specjalnie małą literą) porównanie :żę wiele osób tak robi"

              jest do bani.
              Uważaj więc, bo "wiele osób zabija innych".
              Czy w takim razie ty (znowu specjalnie małą literą) też kogoś zabijesz?
              Pytanie retoryczne. Sprawdź sobie w wikipedii co to znaczy

              • 0 0

            • masz racje kochanienka, moze na kawke skoczym?

              • 0 0

            • blondynka

              I tyle frustracji bo nikt cię nie chce ? Wystarczy, że nie będziesz się odzywać ...może ci się uda ?

              • 2 3

      • niedawno kogos prawie zabiliw gdyni

        pod okiem czujnej kamery o gdyby swiadkowie nie zadzwonili na policje to nikt by o tym sie nie dowiedizal pieprze te ich "monitorowane" stojaki na ktore nikt nawet nie patrzy

        • 7 0

  • Jesli kupują rowerza wiele tysięcy tylko do jazdy po mieście- (9)

    muszą zostać ukarani za trwonienie głupie pieniędzy - a złodziej jest tu tylko głosem rozsądku :-)))

    • 14 161

    • a za Twoje kupują? Nie. To po co się w ogóle odzywasz?

      • 0 0

    • Jak kupię (4)

      za kilka tysięcy rower do jazdy po mieście, to jest to głupie? A jak nazwiesz fakt, że ludzie kupują samochody za dziesiątki tysięcy złotych do jazdy po mieście?

      • 34 3

      • jest pewna różnica między rowerem za kilka tysięcy a samochodem za dziesiątki tysięcy (znajdź mi nowy samochód za mniej niż 30.000 zł)

        • 0 0

      • ja znam takich co mają samochód nowy i trzymają go w garażu... (1)

        :)

        • 0 2

        • a gdzie mają go trzymać? w lodówce?

          • 2 0

      • To jest MEGA GŁUPIE :)

        J.W

        • 0 0

    • ACTA już cie namierza...

      • 6 0

    • z takim głupim komentarzem to chyba chcesz tylko sprawdzić ile minusów dostaniesz ?

      ???

      • 15 0

    • twoj IP przekazany policji :)

      jw

      • 22 2

  • Kropla w nadciagajacym morzu potrzeb. (23)

    Wkrótce benzyna po 8 PLN za litr, rowery beda megapopularne. Radzę sie lepiej przygotować na nadchodzące niespodzianki.

    • 156 19

    • po 8 zł? Ja wiem że po 9,99zł za 1 litr od czerwca (19)

      • 7 3

      • (18)

        ostatnio niechcacy wlalem jakiegos dynamica 70 litrow prawie 6zl/L, specjalnie robia tak na tych dystrybutorach oznaczenia podobne zeby sie pomylic...

        • 1 8

        • po co? (17)

          po co w gdansku, miescie pagórkowym i wzgorzystym, buduje sie tyle tras rowerowych(przeciez to kosztuje miliony), zamiast rozbudowac dobrze transport miejski! Kiedy bedzie ta kolej miejska, ja sie pytam? nie bedzie, bo nie ma kasy. a na co jest wydawana kasa? na durne ścieżki rowerowe, wystarczylo by farbą pomalowac kawałek pobocza na ulicy i juz a nie jakies specjalne sciezki dla rowerzystow ktorych jest w trojmiescie jak na lekarstwo. po drugie sciezki rowerowe(np. ta na kartuskiej) jest niemal dwa razy szersza niz chodnik dla ludzi,a sporobuj wejsc na sciezke rowerową, to zaraz jakiś ''rowerzysta" się na ciebie wydrze, "ty jeleniu, jak leziesz i gdzie leziesz".
          Ja rządam, aby w gdańsku była bardzo dobra komunikacja miejska, która jest sie nie spóźnia etc. a nie jakichś ścieżek. ciekawe komu się bedzie chciało z moreny na gda głównego jechac,hahaha.

          • 5 34

          • (11)

            Bez komentarza...

            • 3 4

            • taka prawda... (10)

              w Berlinie i wielu miastach europy zachodniej, nie wydaje się milionów na ścieżki o specjalnej powierzchni, tylko na chodniku lub na jezdni wyrysowuje się farbą pas dla rowerów. i co nie wystarczy? oczywiście, że wystarczy. Ale jak zwykle u nas pieniądze, nasze pieniądze się marnotrawi. ile procent gdańszczan jeździ na rowerze, codziennie, albo chociaz kilka razy w miesiący 0.5%? jak raz na ruski rok wyskocze sobie na rower to nie potrzebuje ścieżki za miliony, wolałabym czyste miasto, piękny dworzec we wrzeszczu, drogi i chodniki bez dziur. w gdańsku głównym chodniki są tak dziurawe ze jak pada deszcz to trzeba skakac przez kałuże. żenada. jaki prezydent takie miasto, jaki prezydent taki kraj. budyniowo i komorowo.

              • 11 13

              • W Berlinie 73% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h (3)

                to samo by się przydało w Gdańsku. Danziger: czy poprzesz tę inicjatywę?
                w Berlinie na Kreuzbergu jest niezły Meksyk, jak mi powiesz, że tam nie ma dziur w jezdni to zapraszam na wizję lokalną.

                • 4 2

              • ja nie mówię że tam nie ma dziur w drogach (2)

                nigdzie nie jest idealnie, ale chodzi mi o to, że w centrum gdańska choniki, podkreślam choniki są strare i krzywe i gdy pada deszcz nie sposób przejsc i na to w pierwszej kolejności powinny byc wydane pieniądze. jeśli chodzi o duży ruch uliczny ścieżki rowerowe nic nie dadzą bo mało osób przesiądzie się na rowery bo gdańsk w porównaniu do berlina to miasto pagórkowate a nie płaskie. dlatego nie ma co gdańska porównywac do holandii czy berlina etc. w tym przypadku ;) wolałabym żebysmy mieli sprawna komunikację miejską, nowe tramwaje(wszytskie) a nie jakies juz stare dortmundy z niemiec(żenada ten przetarg). w polsce w bydgoszczy pesa produkuje świetne swingi, po co sprowadzac strare z niemiec?! ponadto skm powinna byc czysta i nalezaloby zainwestowac w nowy tabor, a nie jakies stare g. jeździ. powinno się tworzyc buspasy! kto to wymyslil zeby kartuską zwerzac i robic nie wiadomo jak szeroką ścieżkę rowerową, lepszy byłby buspas, przeciez tam są korki, a kartuską jeżdzi wiele autobusów. po co mi autobus który spoznia się 20 minut?! a wole sprawną komunikację niz ściezki rowerowe. nie bede przy 20 stopniowym mrozie popylała na rowerku. powodzenia kolarze.

                • 0 3

              • litości i spokój już tym pagórkom...

                jeżeli gdańsk jest "pagórkowaty" to co mają powiedzieć mieszkańcy gdyni? a mieszkańcy krakowa..? fajnie , że się martwisz, czy rowerzyści siuę nie męczą zanadto, ale powiem ci, że da się :) naprawdę się da, mało tego! jest frajda !

                • 0 0

              • jedno drugiemu nie przeszkadza

                im więcej rowerzystów w mieście, tym mniejsze tłoki w komunikacji publicznej. Ponadto nie pisz o kolarzach, kiedy na rowerze widzisz zwykłych mieszkańców

                • 5 0

              • prawda... (3)

                jest taka, że w Berlinie ludzie nie chodzą jak bydło po ścieżkach rowerowych, a na Kartuskiej po chodnikach poruszają się tłumy pieszych...

                • 13 3

              • oj i tu się mylisz (1)

                zawsze tam po ścieżkach łażą ludzie, tylko wtedy odrazu wiadomo, że nie są z berlina, bo poprostu często ciężko je zauwarzyc;) ale tam nikt przynajmniej nikogo nie obraża. U nas ludzie chodzą po ścieżkach bo ścieżka rowerowa na kartuskiej jest dwa razy szersza niż chodnik prawie. jesli idzie z na przeciwka matka z wózkiem albo z dzieckiem za ręke i zajmują cały chodnik, do czego mają całkowite prawo bo chodnik jak juz powiedziałam jest za wąski, to co mam ich przeskoczyc?nie, oczywiście że wejde na ścieżke i juz.

                • 3 2

              • to nie ścieżka tylko droga.... samochody jeżdżą po jeszcze szerszej tamtędy chodź...

                • 4 0

              • po drodze rowerowej wzdłuż Kartuskiej nie poruszają się żadne tłumy pieszych

                to można łatwo policzyć. Pewien ruch pieszych jest wzdłuż Nowych Ogrodów (dla zamiejscowych: przedłużenie Kartuskiej) ale nie ma tam tych problemów o których pisze troll nazywający się berliner.

                • 1 0

              • bajki opowiadasz, w samym Hamburgu jest tyle ścieżek rowerowych co w województwie pomorskim, rowerów jeszcze więcej i jakoś nikt nie płacze że za dużo wręcz przeciwnie ciągle mało...raz na ruski rok jeździsz na rowerze i gdzie niby jeździsz po swoim polu czy po drodze gdzie kierowcy najchętniej przejechaliby cię z rozkoszą, a może po chodnikach między staruszkami i kobietami z wóżkami

                • 5 0

              • prawda...

                • 3 2

          • cześć danziger :-) (4)

            ja wolę rower od KM bo jest szybszy, niezależny, nie muszę wąchać niczyjego potu spod pach, no i tańszy, w 100% dyspozycyjny, zawiezie mnie tam gdzie KM nie dociera i o takiej porze o której KM nie dociera. :-)
            A jak się łazi po ścieżkach rowerowych wpoprzek i na ukos wprost pod koła to się ma za swoje. Rower trzeba już zacząć traktować jak samochód bo będzie ich coraz więcej z uwagi na rosnące ceny paliwa. Przecież nie łazisz po ulicy jak święta krowa nie ? To tak samo nie łaź po ścieżkach rowerowych. :-)

            • 11 0

            • jak do ściany.... (3)

              a przy 20 stopniowym mrozie tez popylacie na rowerku? kurcze chciałabym to zobaczyc, niezły ubaw;) Po drugie pisałam juz kilka razy i to do nikogo chyba nie trafia, ze berlin, hamburg, czy np cala holandia to kurcze ''plaskie'' jak placek miasta i tam mozna sobie spokojnie pojezdzic na rowerze.mieszkałam ostatnio przez pół roku w poznaniu, tam tez da sie pojezdzic na rowerze bo jest plasko i chetnie z tego korzystalam. natomiast wjezdzanie pod ciagle gorki i zjezdzanie z nich nie nalezy do jazd przyjemnych a nadaje sie tylko dla kolarzy. jesli chcialbys jechac z matarnii do pracy w gdansku glownym na rowerze to zycze powodzenia. jesli gdansk NIE jest przystosowany do jazdy na rowerze ze wzgledu na swoje ukształtowanie to NIE MA SENSU wydawania MILIONÓW na taką infrastrukturę. co innego berlin, hamburg, cala holandia, belgia etc.

              • 1 5

              • w Szwajcarii i Austrii jest górzysto i jest wiele wiat do parkowania rowerów (2)

                nowoczesne rowery z przerzutkami oraz/lub ze wspomaganiem elektrycznym pozwalają na jazdę bez przeszkód po mieście z takimi nierównościami terenowymi jak w Trójmieście. Te twoje teksty to zwykła wymówka dla leniwych. Te "miliony" wydawane na rozwój ruchu rowerowego mają kilkanaście razy większą efektywność niż miliardy wydawane na rozbudowę sieci drogowej.

                • 4 0

              • to po co (1)

                budujemy autostrady, budujmy ścieżki rowerowe. hihi

                • 0 2

              • dlaczego myślisz tunelowo?

                jedno robić i o drugim nie zapominać. Jak autostrada, to z przepustami rowerowymi lub kładkami przystosowanymi do ruchu rowerów. Po co jątrzysz?

                • 1 0

    • Szybciej! Błagam ! Starzeję się ! (2)

      Marza mi sie stojaki np pod przychodnią na Wałowej.

      • 22 3

      • Ja zawsze na Wałowej przypinam rower z tyłu budynku do krat na oknach.

        Stojaki nie są niezbędne.

        • 0 0

      • Marza mi sie stojaki np pod przychodnią na Wałowej.

        Dla wózków inwalidzkich ?

        • 1 6

  • Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł (1)

    Czy autor artykułu mógłby przygotować sprostowanie? Taka kwota to musi być pomyłka...

    • 0 1

    • ar2r - ten wątek był wielokrotnie ćwiczony na tym forum

      87 mln to koszt całego projektu na całe trójmiasto, nie tylko wiaty, ale głównie drogi rowerowe. Chyba rzadko korzystasz z roweru bo piszesz bezrefleksyjnie po prostu na nie. Rzeczywistość bywa czasem pozytywna - zwłaszcza jak masz z górki.

      • 0 0

  • To nie Holandia (20)

    tutaj mało kto pomyka na rowerze, inwestycja z goła nie opłacalna. Ale zobaczymy

    • 15 171

    • Pomysł dobry (2)

      Według mnie pomysł jest bardzo dobry, takie cudo mogło by stanąc koło dworca głównego w gdańsku lub na nowobudowanej pętli tramwajowej na swietokrzyskiej. Mieszkam na zakoniczynie i do pętli mam 2-3 km. Wsiadłbym na rower i podjechał do pętli zostawił go tam mając 80% pewnosci ze gdy wrocę z pracy nadal tam będzie, teraz mam 100% pewnosci że jak wrócę to nie będzie ani roweru ani zapięcia.

      • 19 1

      • kolega w lato 2008 jeździł do pracy z Wrzeszcza do Gdyni, codziennie rano zostawiał rower pod dworcem i jak wracał to zawsze był i rower ma do tej pory. Dodam że używał zapięcia za przysłowiowe 5zł. Może istotne jest to że był to najlepszy rower miejski z jakim się spotkałem - 28" koła, wygodne siodło, dobra pozycja na rowerze, zapewnia duże prędkości jazdy. Co do marki roweru to nie jestem pewien pisowni, ale czyta się chyba "Ukraina"

        • 3 0

      • 80% - masz zamiar co tydzień kupować nowy rower?

        • 0 0

    • (15)

      po pierwsze mało, bo infrastruktura ciągle kuleje. Jak się buduje przyjazne rowerzystom miasto, to nagle rowerzyści pojawiają się "znikąd".

      Po drugie - z roku na rok coraz więcej.

      Kilkanaście lat temu w lecie widziałem w Gdańsku tylu rowerzystów co teraz jeździ zimą.

      • 41 3

      • (14)

        mało? nie powiedziała bym. Całe lato jeżdzę do pracy na rowerze i mogę powiedzieć że na ścieżkach o 6 rano są wręcz tłumy :) nawet teraz przy takiej temperaturze widać codziennie rowerzystów

        • 26 2

        • (9)

          prosze o czytanie ze zrozumieniem

          • 3 1

          • tu sie rowerem jezdzic nie da (8)

            bo są górki i pagórki, jak bym z matemblewa chciała jechac go gda głównego to bym musiała z jechac z góry, póżniej podjechac pod gorę na morenę i póżniej znowu zjechac, dajcie spokój. w HOLANDII sie jezdzi rowerami bo to państwo płaskie jak placek i tu nigdy nie bedzie tylu rowerzystow co w Holandii! już kumacie, dlaczego to jest nieopłacalne?

            • 0 21

            • potwierdzenie stereotypu

              • 1 0

            • Schudniesz bez aerobiku (6)

              Jak byś jeździła na prawdę rowerem, to byś ważyła poniżej 100 kg. Sam waże 95 :-), ale bez problemu podjeżdżam z Orłowa do Karwin. Górka nie mniejsza od tej Twojej

              • 8 0

              • nie waże 100kg (5)

                ale 60 grubasie. współczuje ci wieprzu, że wazysz 95kg. wiesz jak ktos nie moze podjechac pod górkę to nie oznacza odrazu ze ktos jest gruby. ja mam na przykład astmę. ale nie będe się tłumaczyła tobie gruby prosiaku z chlewa bo do ciebie nic nie dociera.

                • 0 13

              • Na astmę jest skuteczny sposób, co udowodniły norweskie narciarki

                • 5 0

              • (1)

                typowe podejście blondynki, mój kolega ma astmę, ma ponad 50 lat i śmiga rowerkiem jak i kiedy tylko może zresztą co Ci tłumaczyć jak do blondynki i tak nie trafi

                • 7 0

              • pewnie

                nie ma to jak stereotypowe podejscie. jesli chcesz sie bawic w stereotypy to kazdy polak to zlodziej, brudas, kłamca i debil. pozdro.

                • 0 5

              • a i pewnie (1)

                jak juz dojedziesz do pracy to śmierdzisz potem, jak 95% polaków. już wiem dlaczego tak śmierdzicie panowie. fuuuj.

                • 0 12

              • idź się wytipsuj i wytapiruj żebyś z daleka była widoczna i żeby można było cię omijać szerokim łukiem z odpowiednim wyprzedzeniem.

                • 9 0

        • nie każdy pracuje na budowie (3)

          • 3 9

          • (1)

            Robiąc na budowie nie chciało by mi się jeszcze na rowerze męczyć. :)

            • 10 1

            • ja pracuje fizycznie dojeżdżam codziennie rowerem z Oruni na Siedlce i wierz mi zajmuje mi to mniej czasu niż dojazd środkami komunikacji miejskiej ba nawet nie czuje się mrozu tak jak w zimnych tramwajach :D

              • 5 1

          • co ma piernik do wiatraka?

            • 7 1

    • Rzecz w tym, żeby właśnie to zmienić

      • 2 1

  • KAMERA BĘDZIE SIĘ PRZYGLĄDAĆ JAK JAKIŚ TYP TNIE NOŻYCAMI ZABEZPIECZENIE : ) (1)

    • 3 1

    • bo obsługujący ją typ kima !!!!!!!!!!!

      • 0 1

  • Strzeżone ??? (2)

    Extra, a złapali już tego wąsacza w niebieskiej kurtce z wielkimi nożycami w spodniach co zarąbał rowerek z ul. Dyrekcyjnej o czym portal 3m donosił 3 tygodnie temu?

    • 13 1

    • wąsacz lub jego kolego dał minus ?

      dla "xc"

      • 2 0

    • a gdzietam pewnie paraduje przed kolejnymi kamerami monitoringu:)

      a ciemnota je obsługujaca nie potrafiła zareagować

      • 6 0

  • ostatnio był film (1)

    jak gość jumał rower. Od godziny kręcił się przy rowerze na podglądzie i straż nie interweniowała. To po co te kamery? dla picu.
    Ostatnio namierzyłem złodzieji, chcieli ukraść atrapę z samochodu sąsiada. Podałem tablice rejestracyjne. I co ? POLICJA nic nie zrobiła pominąwszy spisanie zeznań. A mieli wszystko jak na dłoni. Ale spróbuj złapać złodzieja i dać mu w mordę? Oj to masz rozprawę gwarantowaną.

    • 8 1

    • LEJ TAK ŻEBY NIKT NIE WIDZIAŁ :)

      • 3 0

  • znowu nikt sie niekonsultował ani z rowerzystami ani z organizacjami rowerowymi

    Bo poco zatrudniają oficera rowerowego który jest wazeliniarzem budynia!!zamiast go wywalić na zbity pysk to opłacają go by mógł sobie potem z rodzinka zagranice jechać!!

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane