• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni przybędzie sygnalizatorów ulicznych

Patryk Szczerba
26 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
O tym, jak trudno przejść przez ul. Władysława IV, piesi przekonują się każdego dnia. O tym, jak trudno przejść przez ul. Władysława IV, piesi przekonują się każdego dnia.

Zaplanowano je na al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej, Płk Dąbka i Władysława IV. Jak tłumaczą urzędnicy, potrzebę ich zamontowania wykazały analizy ruchu drogowego. Pojawią się prawdopodobnie na początku przyszłego roku.



Czy sygnalizatory w planowanych miejscach to dobry pomysł?

Na razie miasto szuka wykonawców poszczególnych projektów przebudowy skrzyżowań z umieszczeniem tam sygnalizatorów. Zwycięzcy przetargu, którzy będą znani prawdopodobnie w kwietniu będą mieli ok. 3 miesięcy na zaprojektowanie nowych rozwiązań.

Najwięcej pracy będzie na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni. Tutaj oprócz sygnalizatorów konieczne będzie wyznaczenie pasa dla rowerów na jednokierunkowej obecnie ulicy. Założeniem urzędników jest bowiem docelowo swobodny dojazd rowerzystów zmierzających z ul. Władysława IV w kierunku dworca PKP drogami lub kontrapasami rowerowymi. Dokładna koncepcja w tym zakresie będzie jeszcze ustalana.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na tej drodze. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - wyjaśnia Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Łatwiej przejść przez jezdnię będzie także na al. Zwycięstwa, gdzie sygnalizator pojawi się na skrzyżowaniu z ul. Bernadowską zobacz na mapie Gdyni. Ma pomóc także kierowcom włączającym się do ruchu na ruchliwej arterii.

- Piesi będą korzystali z przycisku, a zielone światło zapali się na żądanie. To oznacza, że nie zostanie zatamowany ruch w tym miejscu - dodaje Oskarbski.

Pozostałe dwa sygnalizatory zaplanowano na skrzyżowaniach Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni oraz Płk Dąbka i Sikorskiego zobacz na mapie Gdyni.

Urzędnicy chcą mieć gotowe projekty na początku jesieni. Kilka tygodni później ma zostać ogłoszony przetarg na budowę nowych sygnalizatorów, które mają pojawić się drogach na początku przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (208) ponad 20 zablokowanych

  • Zelazna

    Prosze o sygnalizacje na Unruga przy Żelaznej. Coraz większy jest tu ruch samochodowy. Dzieci do szkoły przebiegają slalomem.

    • 1 0

  • chwaszczyńska-rdestowa popieram

    • 0 0

  • (2)

    I bardzo dobrze! Zwlaszcza na Wladka! Jadac - boje się ze ktos sfrustrowany czekaniem wejdzie nagle na przejscie lub wjedzie rowerem. Idac - boje się, ze ktos mnie potraci. Jest bardzo niebezpiecznie. I sama nie wiem już co lepsze bo wiele razy zatrzymujac się by kogos przepuscic na psach 2 pasy obok tego nie robily a pieszy stojac mi przed maska wygladal czy bezpiecznie isc dalej. Bardzo dobrze!

    • 4 0

    • miejsce takich jak ty strachliwych jest przy garach (1)

      ew do uciech swojego pana

      • 2 4

      • Te, bez uwag typowego Araba. Przy garach to tam w Arabii Saudyjskiej, wara

        od polskich kobiet z takimi uwagami.

        • 0 1

  • Zamontujcie sygnalizator z licznikiem. (3)

    Każde skrzyżowanie to loteria. nigdy nie wiadomo kiedy przeskoczy na czerwone.
    Pomarańczowe zapala się na 1-2 sekundy. Autobus ma do wyboru albo przelecieć na czerwonym albo zrobić zbiórkę pasażerów na przedniej szybie.
    Te rozwiązania są od lat w europie (nawet w Turcji)

    • 11 1

    • Albo jechać 50 km/h, a pasażerowie powinni trzymać się uchwytów.

      • 0 0

    • Nie zamontują za duża kasa do stracenia. Przykład: Wejherowo - skrzyżowanie ulicy Orzeszkowej z drogą krajową nr. 6

      • 2 1

    • również w Toruniu

      • 1 0

  • (4)

    Wszędzie instalujecie światła - zgoda . Ale wyłączcie je po godz. 22.00 !!!!!
    ZACZNIJCIE MYŚLEĆ BO SIĘ MARTWIĘ O WAS

    • 15 5

    • jak wyłączone zostaną światła po 22:00 (2)

      kierowcy będą skłonni do szybkiej jazdy po mieście - to zwiększa hałas. Jest wiele miast, które wprowadzają w nocy limit prędkości 30 km/h i miasto w nocy staje się cichsze - bardziej przyjazne dla mieszkańców niż dla pojazdów.
      Martwię się o osoby, które transport w mieście kojarzą tylko z samochodem.

      • 4 8

      • (1)

        Martwię się o osoby, które transport w mieście kojarzą tylko z rowerem. Ucisk siodełka na pupę dodatkowo wzmocniony obcisłymi gatkami z lajkry utrudnia puszczanie bąków, które przez to rozpuszczają się we krwi, docierają do mózgu i rodzą się z nich pos.ane myśli.

        • 4 2

        • Ale opinia ! Tylko na tyle było cię stać, aby zrozumieć że opinię mógł wydać

          pieszy ? Zaraz nie popularną wypowiedź dla ciebie podpinasz pod rowerzystów, których miażdżąca ilość jest normalnie ubrana ? Krytykujesz ich, gdy tymczasem widać że oglądasz chyba wszystkie relacje kolarskie w TV - bo to kolarze ubierają głównie gatki z lajkry.

          • 0 0

    • Lecisz na czerwonym i tyle nie ma co stac w nocy

      • 3 4

  • Kierowca (2)

    Taaak zróbmy na każdym skrzyżowaniu światła i Władysława 4 jedzmy 10min genialny plan

    • 12 6

    • Jeszcze Starowiejska powinna je mieć i tu z W IV i z 3 M. Niby ulica handlowa

      ale taka, że odechciewa się po niej chodzić przez te dwie krzyżówki. A tak oprócz z OW sygnalizatory są wszędzie. Nie podoba się tobie ? to nie jeździj autem nerwusie.

      • 0 0

    • a z jaką prędkością poruszasz się tamtędy w godzinach szczytu?

      poszerzanie ulic nie rozładowuje korków tylko przesuwa je gdzie indziej i zwiększa problemy z parkowaniem. Samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

      • 3 5

  • Nigdzie (7)

    Nigdzie w europie nie ma tylu sygnalizatorów i tym samym przejść na tak krótkich odcinkach jak u nas.

    • 9 9

    • w Europie coraz popularniejsze jest tworzenie stref wolnych od samochodów (3)

      uspokajanie ruchu i tzw. dzielona przestrzeń: shared space. U nas lobby samochodowe i drogowe uważa, że realizuje preferencje mieszkańców, w praktyce tylko niektórych mieszkańców nieświadomie uzależnionych od jazdy samochodem.

      • 5 3

      • Dokładnie - Sopot zyskał w moich oczach tym wielkim placem nad tunelem

        drogowym na styku Powstańców Warszawy i Grunwaldzkiej.

        • 0 0

      • Oj tam oj tam (1)

        Samochodami dojeżdża coraz więcej ludzi, którzy pracują i cenią swój czas. Obcisłogatkowe lobby studenciaków można spokojnie zlekceważyć.

        • 0 4

        • Pracują na utrzymanie samochodu,a cenny czas spędzają w korkach, w nerwach, nawet książki nie przeczytają :)

          • 2 1

    • (2)

      Byłeś wszędzie w Europie? Rispekt.

      • 6 2

      • :) (1)

        Akurat tak.Byłem jeździłem samochodem i wiem jak prosto i płynnie można przemieszczać się przez miasta.Do Europy ,tej wolnej od absurdów drogowych nam daleko.

        • 1 2

        • Ja też byłem i dodatkowo oglądam je sobie na "street view", gdzie widoki z nich

          tobie przeczą.

          • 0 0

  • (2)

    Kładki nie światła. UPLYNNI to ruch.

    • 8 7

    • Nie kładki tylko przejścia podziemne (1)

      Można zrobić wtedy rampy i windy niepotrzebne

      • 4 3

      • Rampy ? Żeby nakładać drogi ? Zrób je sobie w ogrodzie. Tunele tak -

        ale dla aut (lub drogi w wykopach, nisko położone, aby co rusz nad nimi były place dla pieszych w razie potrzeby, czyli krótkie odcinki tunelowe).

        • 0 1

  • naturalnie protestuja blachosmrody (3)

    • 8 15

    • (1)

      Bez komunikacji palancie byś zdechł z głodu !!!!!!!!!!!!

      • 1 1

      • Łaskę robisz ? Ja jeżdżę samochodem normalnie, bez robienia komuś łachy.

        • 0 1

    • naturalnie bredzą cyklosmrody

      • 6 5

  • (1)

    Ehh gdzie te czasy kiedy po wladyslawa 4 mozna bylo bezpiecznie przeleciec ponad 240km/h...

    • 3 6

    • Po co tu mitomanisz ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane