• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Rębiechowie coraz tłoczniej

on, PAP
10 stycznia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
672,1 tys. pasażerów skorzystało w 2005 roku z usług przewoźników lotniczych latających z gdańskiego lotniska. Jest to o 44 proc. więcej niż w roku poprzednim - poinformował port lotniczy im. Lecha Wałęsy.

Wzrost ruchu pasażerskiego odnotowano na niemal wszystkich krajowych i zagranicznych połączeniach lotniczych. Najpopularniejszym połączeniem pozostaje linia z Gdańska do Warszawy. W ubiegłym roku skorzystało z niej 191,6 tys. pasażerów.

Na popularności zyskują podróże lotnicze do Londynu. Z połączeń z Gdańska do Luton i Stansted, obsługiwanych przez dwóch tanich przewoźników - Wizz Air i Ryan Air, skorzystało w 2005 roku 139,1 tys. osób.

Na trasie z Gdańska do Dortmundu (obsługiwanej przez Wizz Air) przewieziono 48 tys. pasażerów. Tylko w grudniu ze wznowionego połączenia Gdańsk-Sztokholm, obsługiwanego przez tego samego przewoźnika, skorzystało 2,1 tys. pasażerów, a z uruchomionego w listopadzie przez Norwegian Air połączenia do Oslo - 4 tys.

Rośnie liczba pasażerów na trasie z Gdańska do Frankfurtu Hahn (Ryan Air) - po trzech miesiącach było ich 7,5 tys.

W roku 2005 z usług linii niskokosztowych skorzystało w sumie blisko 200 tys. gdańskich pasażerów - rok wcześniej było to 52,5 tys.
Nowi przewoźnicy i nowe połączenia lotnicze sprawiły, że w ostatnim roku istotnie zmienił się ich udział w rynku. Na przestrzeni roku Wizz Air czterokrotnie zwiększył swój udział w obsłudze pasażerów korzystających z gdańskiego lotniska - z 6,8 proc. w 2004 roku do 26 proc. w 2005 roku. Nieznacznie pozycję umocniła niemiecka Lufthansa (wzrost z 3,3 do 3,5 proc.), natomiast wyraźnie mniejszy udział w rynku przewozowym mają SAS i LOT (spadek odpowiednio z 25,1 do 18,4 proc. i z 55,2 do 42,2 proc.).
on, PAP

Opinie (54)

  • Zgodnie z teoria Galluxa , wszyscy golodupcy i bezdomni ktorzy zamieszkuja pod mostami miast posiadajacych lotniska zdecydowali sie teraz na latanie samolotami .
    Nie moze to oczywiscie przyniesc nic dobrego , bo przyleca tylko do Gdanska zrobic kupe na dworcu.
    Sam mistrz zrobilby to samo , ale boi sie latac . Nie, przepraszam nie ma zaufania do pilotow.
    Jego glownym zajeciem (oprocz siedzenia przed kompem) sa spacery po plazy. Wnioskuje z tego ze jest to przejawem braku zaufania do kierowcow autobusow .
    Poruszajac sie tylko na piechote , wielu miejsc nie mozna jednak zobaczyc.

    • 0 0

  • ............

    WIem coś o tym - ostatnio tez wlasnie jechalam 12 godzin do Hamburga, nie było tak zle

    • 0 0

  • trzeba jednorazowego połaczenia lotniczego Gdańska z bantustanem.

    połaczenie w jedną stronę dla jednego pasażera-golluma-galuxa.
    Możesz wziąć ze soba ojca grzyba i don jankosia

    • 0 0

  • Marek, nie masz co robić?:)

    Przecież 'nawracanie' galluxa to strata czasu; jak możesz poważnie traktować opinie człowieka, który 'gołodupcami' nazywa wszystkich, którym nie uśmiecha się przeznaczanie połowy pensji na lot gdziekolwiek? Albo twierdzi, że jego miejsce i styl życia to absolutny szczyt szczęścia? Nie lepiej się pośmiać i zapomnieć? :D

    • 0 0

  • HH

    Ja również z utęsknieniem, coż oferują tylko Lubeck od marca , ale wolałabym HH - czy coś z tym mozna zrobić???

    • 0 0

  • gratuluje Marek dobrego tekstu o galluxinie

    Niestety jak ktoś ma klapki na oczach i nie przyjmuje do wiadomości faktów.
    To najlepiej trzeba go ośmieszać

    • 0 0

  • DAreck,

    ja nie mam zamiaru kolegi Galluxa nawracac , bo widze , ze jest niereformowalny.
    Wlasnie w sobote wrocilem z rodzina z Gdanska wizz-em do Niemiec . Prywatnie bylem juz roznymi tanimi liniami w paru miastach w europie i uwazam, ze nareszcie mozna szybko i w miare tanio sie przemieszczac.
    Bilet jednak ,nawet jak jest tani to plus oplaty lotniskowe i podatki zbierze sie zawsze na jakas sumke,ktorej golodupiec nie da rady wyskrobac (chyba ,ze ma w tym interes np:Zbieranie truskawek w Szwecji).
    PS.Dla oczekujacych na nowe polaczenia.Od kwietna uruchamia Germanwings nowe do Kolonii.

    • 0 0

  • Marek

    Nie musisz mnie przekonywać, bo sam korzystam z usług wielu przewoźników, zarówno 'normalnych', jak i tanich, więc dostrzegam i wady, i zalety. Swoją drogą odkąd 'dzięki' RyanAirowi spędziłem przymusowo 2 doby we Frankfurcie, po czym wróciłem samochodem do Gd, oczywiście wszystko na własny koszt, to wiem, czego można się spodziewać, oraz co oznacza i kogo dotyczy zwrot 'low cost' w haśle reklamowym RyanAir :/

    Wracając do tematu: mnie też zalewa, jak widzę te teksty o gołodupcach, ale ponieważ ich autor jakoś na milionera nie wygląda, to nie można tłumaczyć tego zwykłym brakiem manier, a raczej dowodem posiadania absolutnie dobrego i niemożliwego do zakłócenia samopoczucia mimo żenującej niewiedzy w temacie... :)

    • 0 0

  • linie lotnicze

    A ja wciaz czekam na polaczenia Gdansk - Göteborg w Szwecji.Mieszkam tu od 10 lat i chcac dostac sie do Gdyni musze jecha 400 km w Karlskrony a potem promem tluc sie jeszcze dodatkowo 10 godzin.Owszem sa polaczenia z Malmö do Warszawy ale cenowo jest drozej bo musze jeszcze jechac pociagiem do Gdanska!

    • 0 0

  • no jasne Lybka już dla ciebie kleimy latawiec, poczekaj z dwa dni...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane