- 1 Sieć piekarni kończy działalność po 17 latach (374 opinie)
- 2 17 mln zł za przebudowę wiaduktu na Elbląskiej (31 opinii)
- 3 Szalał w fontannie, trafił na wytrzeźwiałkę (120 opinii)
- 4 Skopali go, bo kłócił się z dziewczyną (174 opinie)
- 5 Dwie nowe dzielnice z Jasienia i Ujeściska? (227 opinii)
- 6 Cztery pociągi dziennie z Gdyni do Pragi (207 opinii)
W Sopocie i Gdyni zwiększą się strefy z ograniczeniem prędkości do 30 km/h
W Trójmieście coraz więcej ulic znajduje się w strefie, gdzie poruszać można się autem nie szybciej niż 30 km/h. Od kilkunastu dni takie ograniczenie obowiązuje na większości osiedlowych ulic w Gdyni Dąbrowie. Pod koniec kwietnia w strefie "30" znajdzie się także niemal całe centrum Sopotu. Tylko czy takie przepisy będą egzekwowane?
- Dyskusje, wymiana pism, analizy trochę trwały. Początkowo szukaliśmy rozwiązań w progach zwalniających i szykanach, jednak na to nie było zgody urzędników. Zdecydowaliśmy, że w takim razie warto pomyśleć o znakach z ograniczeniem prędkości do 30 km/h na większości ulic. Po pozytywnej opinii ZDiZ-u udało się - opowiada Lechosław Dzierżak z rady dzielnicy Dąbrowa.
Strefą objęto przede wszystkim okolice bloków, gdzie - choć parkujące samochody ograniczały prędkość kierowców - nie zawsze był to sposób skuteczny. Nie objęła z kolei ulic zbiorczych, takich jak Nowowiczlińska , Rdestowa , Miętowa , gdzie duży ruch nie pozwala na ograniczenia.
- Objęliśmy nią wszystkie ulice, gdzie bez przeszkód można było jechać "pięćdziesiątką", a nawet i więcej. Obserwując przez kilka dni sytuację widać, że wielu kierowców wciąż jeździ na pamięć, jednak część zaczyna wyraźnie zwalniać - dodaje Dzierżak.
Ruch udało się też uspokoić "na dobre" na Działkach Leśnych, gdzie od ponad dwóch lat wszystkie najważniejsze ulice są już jednokierunkowe. Efekt? Spokojniejsza jazda, mniej stłuczek i kłopotów z zaparkowanymi po obu stronach jezdni samochodami.
- Rzeczywiście, Dąbrowa i Działki Leśne to dzielnice, gdzie zostały wprowadzone rozwiązania kompleksowe. Zdecydowały analizy i determinacja radnych. Spływa do nas wiele takich wniosków, wszystkie są poddawane analizie. Zwykle dotyczą pojedynczych ulic - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.
Wciąż brakuje konkretnych decyzji w kwestii zmian w centrum. Dyskusje i analizy trwają, ale do realizacji wciąż daleko.
Sopot także z ograniczeniami
Zmiany w centrum wprowadzi za to, już od 26 kwietnia, Sopot. O planach miasta w tym zakresie głośno było już w zeszłym roku, teraz przyszedł czas na realizację ustalonych wcześniej z mieszkańcami zmian.
Ograniczenie prędkości do 30 km/h już wcześniej obowiązywało w górnym tarasie miasta oraz w kilku miejscach w samym centrum, teraz będzie zaś obowiązywać na wszystkich lokalnych drogach w Sopocie. Wyłączone ze strefy zostaną tylko główne miejskie ulice, czyli np. al. Niepodległości lub ul. Armii Krajowej .
- To rozwiązanie sprawdzone w wielu europejskich miastach. Zwiększa ono bezpieczeństwo i powoduje, że ruch staje się bardziej płynny. Wiem, że mieszkańcy mieli obawy, że ograniczenie pojawi się tylko na znakach, a nie w rzeczywistości, więc planujemy stopniowe wprowadzenie rozwiązań, takich jak progi zwalniające czy wynoszenie skrzyżowań, które zmuszą kierowców do zachowania przepisowej prędkości - tłumaczy Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.
Póki co, miasto nie zdecydowało się na wprowadzenie innej zmiany w organizacji ruchu, czyli zamiany części skrzyżowań w Dolnym Sopocie na skrzyżowania równorzędne. Od 26 kwietnia zostanie za to wprowadzony ruch dwukierunkowy dla rowerów na ulicach jednokierunkowych w górnym tarasie miasta.
Czytaj też o strefach "tempo30" w Gdańsku
Opinie (226) ponad 20 zablokowanych
-
2014-04-10 10:32
i k* dobrze
- 3 4
-
2014-04-10 11:18
Dlaczego Bitwy pod Płowcami w Sopocie nie jest dwukierunkowa dla rowerów a tam nie ma przecież ddr. Była by to alternatywa dla zatłoczonej w sezonie Nadmorskiej
- 1 3
-
2014-04-10 12:17
Istnieje plan kontroli szybkosci w tych strefach ?
w Niemczech w strefach 30 stoi codziennie w innym miejscu nieoznakowany samochód kombi z ciemnymi szybami, fotoradarem na pokładzie i robi zdjęcia .
Bez aktywnej kontroli te znaki nie mają sensu .- 4 2
-
2014-04-10 12:23
no to nic, tylko kupować skuterki
juz niedlugo tylko takimi po..dolkami bedzie sie mozna poruszac wogole
- 1 1
-
2014-04-10 12:47
30 km (1)
Ani razu nie czułem potrzeby skomentować artykułu na trojmiasto.pl, ale ten pomysł Jaśnie nam Panującego Pana Prezydenta uważam za kretyński. Nie ma pieniędzy na remont dróg? To walnijmy 30 km/h, przynajmniej policjanci będą mieli używanie. I poprawcie mnie, jeśli się mylę. Po zmianie cały Sopot będzie już objęty tym przepisem?
A poza tym, to już lepiej dać skrzyżowania równorzędne, które wymagają od kierowcy zwolnienia, ostrożności, i zachowania czujności. Powinniśmy uczyć kierowców (w tym mnie) inteligentnych zachowań i decyzji, a nie ograniczać ich. W lecie w mieście i tak trudno jechać szybciej (pełno turystów). A poza tym... pierwsza zasada której uczą na nauce jazdy. ZASADA OGRANICZONEGO ZAUFANIA, nie jesteś pewny? zwolnij? ktoś się dziwnie zachowuje na chodniku? zwolnij- 4 4
-
2014-04-10 16:01
przegapiłeś okazję zeby się nie wypowiadać
- 1 0
-
2014-04-10 13:53
maszynka do robienia pieniędzy
Kolejny argument do ściągania KASY Z MIESZKAŃCÓW !!!
- 3 4
-
2014-04-10 14:40
niedługo piesi będa musieli chodzić w kaskach
- 3 2
-
2014-04-10 14:42
z rowerem jest znacznie szybciej
- 0 3
-
2014-04-10 14:53
Pomysł
Mam lepszy pomysł. Zlikwidować ruch samochodowy. Wtedy to będzie dotyczyć wszystkich.Nie tylko tych ,którzy mają więcej funduszy na nie przestrzeganie durnych przepisów drogowych
- 3 1
-
2014-04-10 15:00
Jasień od kwietnia ma "strefę spokojnego ruchu" i skrzyżowania równorzędne
I wszyscy jeżdżą jak jeździli, Kierowcy z pierwszeństwem ustępują zamiast jechać, bo każdy jeździ na pamięć.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.