• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce zmieniać organizację ruchu

Piotr Weltrowski
21 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zmiany w organizacji ruchu mają sprawić, iż na ulicach Sopotu będzie bezpieczniej. Wprowadzone mają zostać w miejscach - jak np. ul. Kościuszki (na zdjęciu) - gdzie dochodzi do wielu wypadków i kolizji. Zmiany w organizacji ruchu mają sprawić, iż na ulicach Sopotu będzie bezpieczniej. Wprowadzone mają zostać w miejscach - jak np. ul. Kościuszki (na zdjęciu) - gdzie dochodzi do wielu wypadków i kolizji.

Ograniczanie prędkości do 30 km/h w niemal całym centrum, powrót do skrzyżowań równorzędnych oraz dwukierunkowe drogi rowerowe - Sopot planuje zmiany w organizacji ruchu w mieście. W najbliższych dniach zacznie je konsultować z mieszkańcami.



Czy ograniczanie prędkości w centrach miast może przynieść dobre efekty?

Władze Sopotu o wprowadzeniu nowych rozwiązań myślą od połowy ubiegłego roku. Wtedy to Jacek Karnowski zapowiedział, iż będzie chciał wprowadzić w przyszłości rozwiązania podobne do tych, jakie obowiązują w wielu miastach skandynawskich. Najszerszym echem odbiła się jego deklaracja o zwiększeniu w mieście liczby miejsc, gdzie obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Przez dłuższy czas wydawało się, że urzędnicy zapomnieli o tych deklaracjach. Od czerwca trwały jednak rozmowy z policją i strażą miejską. Analizowano, gdzie i jakie rozwiązania można wprowadzić. Teraz plany miasta mają zostać skonsultowane z mieszkańcami. Odbędzie się łącznie siedem spotkań, na których urzędnicy będą przedstawiać swoje propozycje i pytać o nie mieszkańców, a także zbierać od nich dodatkowe uwagi, np. na temat mniejszych osiedlowych uliczek.

- Chcemy, by sopocianie i mieszkańcy innych miast - niezależnie od tego, czy poruszają się pieszo, samochodem, rowerem, czy na rolkach - czuli się na sopockich ulicach bezpiecznie. Proponujemy rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast, gdzie ich wprowadzenie pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa, płynności ruchu i jakości powietrza, zmniejszenia liczby samochodów na ulicach, redukcji hałasu i liczby kolizji - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.

Jak wyglądają plany urzędników? Chcą oni wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w trzech elementach. Pierwszym z nich jest dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych - tu przykładowym jest kwartał ograniczony ulicami Chopina zobacz na mapie Sopotu, 3 Maja zobacz na mapie Sopotu, Grunwaldzką zobacz na mapie SopotuSobieskiego zobacz na mapie Sopotu.

Drugim - i najbardziej kontrowersyjnym - jest poszerzenie strefy uspokojonego ruchu, czyli miejsc, gdzie poruszać można się z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wstępnie urzędnicy wytypowali jako tego typu miejsca ul. Bitwy pod Płowcami zobacz na mapie Sopotu, ul. Marii Curie-Skłodowskiej zobacz na mapie Sopotu, ul. Lipową zobacz na mapie Sopotu, ul. Dębową zobacz na mapie Sopotu, fragment ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu (do ul. 3 Maja) oraz kwartał ulic między ul. Polną zobacz na mapie Sopotuul. Jana z Kolna zobacz na mapie Sopotu. Pamiętać trzeba, że dziś takie ograniczenie już w Sopocie obowiązuje - niemal na całym obszarze śródmieścia.

Ostatnim z proponowanych elementów jest wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, czyli - jak twierdzą urzędnicy - powrotu do najprostszego rozwiązania komunikacyjnego: jedzie ten, który ma prawą wolną.

- Z naszych analiz wynika, że optymalne byłoby wprowadzenie tego rozwiązania na 18 skrzyżowaniach w mieście, ale zakres zarówno tych, jak i pozostałych zmian ukształtuje się ostatecznie w toku rozmów z mieszkańcami - mówi Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie.

Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem.

Terminy konsultacji:

- 22.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Cieszyńskiego 22
- 23.10.2013, godz. 18:00
Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Armii Krajowej 50/54, sala nr 5
- 28.10.2013, godz. 17:00
Państwowa Galeria Sztuki (wejście przez Informację Turystyczną)
- 29.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 23 Marca 77
- 4.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Mazowieckiej 26
- 5.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kraszewskiego 26
- 7.11.2013, godz. 17:00
Filia nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 3 Maja 6

Opinie (224) 5 zablokowanych

  • Nie dajmy się zwariować (21)

    Ile wypadków (albo nawet kolizji) faktycznie zanotowano w strefach, gdzie chce się wprowadzić ograniczenie do 30 km/h? Kilka rocznie? To norma statystyczna. Nawet wykluczając całkowicie ruch w tych miejscach, zdarzą się wypadki. Choćby na zasadzie "raz w roku, to i nienaładowana strzelba wypali".

    • 164 48

    • (3)

      "Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem."

      ...swoim czy jakimkolwiek?
      Jeśli swoim, to czy należy do wiadomości dołączyć również skan dowodu? Jeśli nie, to proszę - nie wygłupiajmy się. Dość już tej postawy "władza - poddani". Traktujmy się jak partnerzy. Jeśli ktoś chce wyrazić swoje zdanie i podpisać się - zrobi to. Jeśli ktoś inny z dowolnych względów nie chce lub boi się podpisać, nie oznacza to, że jego zdanie jest w jakikolwiek sposób gorsze.

      • 39 5

      • Dlaczego powyższy komentarz podczepiono pod wątek "Nie dajmy się zwariować"? Nie był odpowiedzią na to.

        • 6 2

      • skoro chcesz być traktowany jak partner (1)

        to podpisz się. Urząd się podpisuje, to dlaczego chcesz być anonimowy

        • 2 2

        • Po pierwsze - nigdzie nie napisałem, że ja nie podpiszę się pod pismem do urzędu. Po drugie - ktoś może nie mieć ochoty podpisywać się, bo boi się szykan, kontroli czy dowolnych innych urzędniczych atrybutów, które skutecznie uprzykrzają życie zwykłemu śmiertelnikowi, a może zwyczajnie nie chcieć.

          Co jednak najważniejsze - pytanie, czy podpisać się mam swoim nazwiskiem, czy jakimkolwiek? Bo jeśli jakimkolwiek, to nie róbmy pośmiewiska. A jeśli swoim, to... również nie róbmy pośmiewiska - skan dowodu dołączać?

          • 1 1

    • Życie to nie statystyka (6)

      Nie znam danych dla samego Sopotu, ale w pomorskim było ponad 2700 wypadków z czego prawie 180 śmiertelnych. Czyli nasze województwo piątce najbardziej niebezpiecznych w kraju. Warto też wiedzieć, że Polska jest również na szczycie niechlubnej listy europejskich krajów z największą liczbą wypadków śmiertelnych...

      Niech będzie jednak i załóżmy, że będzie tylko parę wypadków śmiertelnych mniej rocznie. Czy to aby na pewno tylko statystyka?! Nie powiedział bym tak o pięciu żyjących i sprawnych dzieciach.

      • 16 19

      • To teraz sprawdź, jaki procent z tych wypadków ma miejsce w granicach miasta. (5)

        Wyciągnij wnioski.
        Podpowiem: nikły procent.

        Idąc dalej - zdarza się, że i od noża kuchennego ktoś czasem zginie. Zaproponuj wycofanie noży kuchennych - to zawsze kilka uratowanych istnień...

        • 33 12

        • Najczęstszą przyczyną śmieci jest...

          ...przebyty we wczesnym dzieciństwie poród. Śmiertelność sięga 100%. Obniżyć liczbę ofiar można jedynie poprzez ograniczenie liczby ciąż.

          • 25 3

        • w Polsce mamy największy procent wypadków na terenach zabudowanych (3)

          w skali europejskiej. Najwyższy wskaźnik to ofiary wśród pieszych, o których słyszymy, że "wtargnęli na jezdnię" tak jak jedna staruszka o kulach.

          • 6 5

          • Przecież to kłamstwo. Wystarczy spojrzeć na Ukrainę, Bułgarię czy nawet Grecję, żeby to zauważyć.
            Ilością wypadków w terenie zabudowanym nie ustępujemy też zbytnio Francji, Hiszpanii czy Włochom.

            • 4 5

          • przede wszystkim kto produkuje statystyki? Policja (1)

            Policji zależy na tym by statystyki były alarmujące. Przecież zawsze takie są, prawda? Gdyby nie były przykręcono by kurek z pieniędzmi dla tej "służby", bo w oczach (tfu!) urzędników przestałaby być potrzebna.

            Nigdy nie ufam policyjnym statystykom. To tak jakby zapytać mnie czy chcę więcej pieniędzy na "godne życie".

            • 6 4

            • wymuszenie pierwszeństwa przejazdu, na czerwony, i jazda na zielonej strzałce bez zatrzymania to główne przyczyny wypadków
              zmniejszenie prędkości to działanie "objawowe" zmniejsza po prostu ryzyko urazów ale nie eliminuje przyczyny...
              pieszy też powinien być czujnym i nie pakować się pod samochody.

              • 1 1

    • Jak ma być na ulicach bezpieczniej to włączajcie wcześniej oświetlenie w mieście a nie tylko UM oświetlony od 17:30 (2)

      a w mieście ciemno jak w du....pie!

      • 24 3

      • przecież to nie urzad włącza światła (1)

        • 0 1

        • to takie skrzaciki chodzą

          i puszczają świetliki

          • 0 0

    • Najbardziej niebezpieczna trasa w Sopocie? (5)

      To trasa rowerowa wzdłuż morza. Latem prawie codziennie ktoś trafia na pogotowie potrącony rowerem.

      • 26 4

      • a na poważnie to (3)

        skrzyżowania: Armii Krajowej z Andersa, Kochanowskiego i Wybickiego, gdzie samochody wyjeżdżają z dróg podporządkowanych nie patrząc czy nic nie nadjeżdża lub po prostu blokując drogę rowerom jadącym na pierwszeństwie przejazdu. Kierowcy stają i udają głupa. Błąd .... chyba jednak nie udają.

        • 4 7

        • na tych 3 ulicach (1)

          jest tak: na Andersa kierowcy mają lustro, na Kochanowskiego maja całkiem niezła widoczność, ale niestety na Wybickiego ani lustra, ani widoczności. jeśli jedzie się z dolnej części Wybickiego w stronę Armii Krajowej, to żeby widzieć, czy cośkolwiek nie jedzie AK z góry, trzeba się wysunąć na tyle do przodu, ze blokuje się albo przejście, albo przejazd rowerowy. Innymi słowy, nie da się tego zrobić bez łamania przepisów. Przydałoby się lustro.

          • 4 0

          • Na andersa widicznosc blokuja samochody parkowane wzdluz armii krajowej do przystanku. Lustro tam niewiele pomaga niestety. Andersa od strony niepodleglosci niestety auta blokuja sciezke ale tam z kolei luster brak a widicznosc zerowa. Jedno z najgorszych skrzyzowan w Sopocie

            • 0 0

        • gdyby rowerzysta nie jechał jak ślepa ciota "bo ma pierwszeństwo" to by potrąceń nie było. Ale skąd ma znać zasadę ograniczonego zaufania, jak szkoleń ani kursów się nie wymaga.

          • 8 2

      • Zlikwidować?

        • 0 0

    • tu nie chodzi tylko o wypadki,

      ale także o komfort życia w mieście. W Skandynawii możesz przejść przez pasy na jezdni praktycznie nie rozglądając się na boki - zawsze samochody się zatrzymują jak tylko się zbliżasz do jezdni. Spróbuj tak zrobić u nas. Kilkadziesiąt sekund to norma a często kilka minut czekania zanim ktoś łaskawie mnie wpuści.

      • 8 12

  • Więcej dróg rowerowych - to podstawa (8)

    jak w temacie

    • 71 126

    • więcej dróg nie planują

      Niestety na nadmorskim szlaku pozostaje bruk :-(. Dobrze, że przynajmniej zrobią ruch dwukierunkowy w centrum, więc będzie trochę łatwiej dojechać do sklepów przy Monciaku itp. :-)

      • 7 15

    • no i po co?

      Jacek K. dopuści max prędkość 10km/h i będą rowerowe korki a resztę zrobi:

      • 18 6

    • bez sensu !

      budowa drogi rowerowej = koszty i problemy dla miasta Sopot,
      karanie mandatami za jazdę po chodniku = dochód.

      • 12 7

    • Likwidacja drogi rowerowej na ul. Sobieskiego. (1)

      Po co drogi rowerowe, po których nikt nie jeździ nawet latem. Do przychodni i pogotowia na Chrobrego chorzy mają przyjeżdżać rowerem? Najgłupszy jednokierunkowy kwartał w mieście to słynny Chopina, 3 Maja, Grunwaldzką i Sobieskiego - o 8 rano dziś wszystko stało. Może rowerami będą rodzice dzieci do szkół przywozić.

      • 18 7

      • dzieci mogą same dojeżdżać rowerem

        do 10 lat mają prawo jechać po chodniku

        • 1 5

    • rowerzyści

      na Polnej i Bitwy pod Płowcami są ścieżki rowerowe a rowerzyści dalej jadą ulicą

      • 8 3

    • srata tata

      Droga rowerowa pusta a rowerzysta albo po chodniku smiga jak szalony lub srodkiem ulicy jedzie.... szkoda kasy na te drozki smieszne....

      • 6 0

    • co laczy orliki, sciezki rowerowe, pge arene i parki naukowo-technologiczne?

      • 1 0

  • Zakaz ruchu aut (4)

    Wprowadzeinie takiego zakazu z pewnaścią wyeliminuje wszelkie kolizje z udziałem samochodów. By żyło się lepiej!

    • 136 17

    • Bartek kocham Cie (1)

      • 3 2

      • Paaanie!

        Ale żeby tak na foooorum??!! To ci się na wyznania zebrało!

        :D:D:D

        • 4 0

    • zakaz kąpieli nie eliminuje wypadków wśród tonących (1)

      nie przeginaj koleś

      • 3 0

      • to jest tak

        gene

        • 0 1

  • Tunel (3)

    A gdzie tunel obiecany przed każdymi wyborami?

    • 140 12

    • E tam, tunel....

      Póki co będzie kanał ;-)

      • 5 2

    • tunel nie rozwiąże problemu a kosztuje dużo za dużo

      • 0 8

    • będzie obiecywany w przyszłym roku

      • 4 0

  • Skrzyżowania równorzędne ??? (15)

    Przecież kierowcy nie wiedzą co to jest, w Gdańsku gdzie pracuję to jest jakaś masakra gdyby nie to że zawsze wolę zwolnić i sprawdzić czy ktoś nie jedzie z lewej strony to bym miał już czwarty samochód skasowany. Co z tego że mam pierwszeństwo jak inni mają to gdzieś. W Polsce nie potrzeba zmian organizacyjnych na ulicach tylko kultury i świadomości uczyć, a nie cwaniactwa i chamstwa... co że jest korek , ja przecież muszę wyprzedzić choć jednego by szybciej być w domu... lewy pas jest mój powie ktoś jadąc 40 na godzinę lub mniej - bo przecież jedzie o 1,2 km szybciej niż ten po prawej... przykładów by mnożyć...

    • 183 15

    • (5)

      Twoja wypowiedź własnie doskonale pokazuje, że skrzyżowania równorzędne są potrzebne i minimalizują ryzyko wypadków, bo zwalniasz, nawet nie mając pierwszeństwa.

      • 18 28

      • puk puk

        Już widzę te pUknięcia w sezonie jak będzie najazd turystów. Policjanci drogówki będą całą dobę zajmowali się stłuczkami w Sopocie. A ilu będzie chętnych aby coś wyłudzić z ubezpieczalni ...poezja.

        • 13 2

      • (2)

        tak zwalniam ale nie ja powinienem zwalniać i ustępować w tym problem. Ja mam pierwszeństwo i gdybym tylko tym się kierował byłby problem... swoją drogą to kilka egzaminów też poległo na tych skrzyżowaniach. Reasumując może i skrzyżowania takie są bezpieczniejsze ale jest jeden warunek wszyscy przestrzegają zasad - w moim przykładzie własnie tak nie jest i myślę że w przynajmniej 80% podobnych skrzyżowań jest tak samo... większość wypadków to skutek nie udzielenia pierwszeństwa przejazdu, a takie skrzyżowania to wręcz do tego prowadzą... do kultury dodam jeszcze odrobinę rozwagi - bo to że ja zwalniam nie jest argumentem na plus, a tylko moją dbałością o siebie i innych.

        • 6 3

        • jak masz z tym problem to zostaw samochód w domu (1)

          Sopot to typowe miasto krótkich odległości - zyskują na tym wszyscy, którzy znają alternatywę samochodu

          • 4 7

          • Sopot to miasto dla Warszawiaków

            żeby mieli gdzie się wyszaleć.

            • 0 0

      • tu nie ma mowy o minimalizowaniu ryzyka... tu tylko jedna rzecz jeszcze ratuje sytuację bo zapomniałem dodać że stan nawierzchni jest taki że nie da się jechać szybciej niż 30 :) boję się tylko pomyśleć co by było gdyby ulica była w idealnym stanie na szczęście to myśli z kategorii S-F :)

        • 2 5

    • I właśnie o to chodzi... (5)

      "gdyby nie to że zawsze wolę zwolnić i sprawdzić czy ktoś nie jedzie z lewej strony to bym miał już czwarty samochód skasowany"
      I właśnie o to chodzi w skrzyżowaniach równorzędnych, aby wszyscy zwolnili i się upewnili czy mają pierwszeństwo. A nie jechali na pałę, bo są na drodze oznaczonej znakiem pierwszeństwa przejazdu.

      • 11 8

      • skrzyzowania równorzędne.. (4)

        w godzinach szczytu będą potęgować chaos. A co zrobić cwaniaczku, jak będziesz miał 4 samochody z różnych kierunków jednocześnie?

        • 18 9

        • Ano, niestety, liczyć właśnie na... (2)

          opisaną w tekście "kierowcy" kulturę i świadomość kierowców, a z tą róznie bywa. Bo czemu ja mam być ten pierwszy i przepuścić? Niech on, ona, oni przepuszczą mnie! I kółko ( na krzyżówce ) się zamyka.

          • 4 4

          • coś takiego, kierowcy zaczynają myśleć!

            super!

            • 0 4

          • skrzyżwania równorzędne tak

            Powodują, że się zwalnia, rozgląda, a w centrach miast jest wielu pieszych, rowerzystów, więc takie zachowania są potrzebne. Poza tym kultura jazdy to rzecz nabyta i nabywa się poprzez konieczność poruszania się w takich strefach, gdzie dzięki uprzejmości sprawniej się poruszamy.

            • 0 3

        • W takim przypadku pierwszeństwo ma pojazd o większej masie i mocniejszym silniku. Powinni cię tego uczyć, jak zdawałeś na prawo jazdy.

          • 2 2

    • (2)

      gdzie to? bo mam błotnik do naprawy.

      • 2 1

      • (1)

        Na przykład na skrzyżowaniu Długich Ogrodów z Barbary.

        • 2 0

        • równorzędne od dobrych 5 lat

          kierowcy nauczeni nie myśleć tylko jechać i patrzeć czy znaki dają im pierwszeństwo. A wtedy rura. I jeden z drugim są panami szosy. A tu d*pa. Raz - musisz uważać na prawą, dwa musisz uważać na lewą bo kapelusznik nie będzie wiedział o co chodzi. I wtedy jedziesz tyle ile na znaku. Beż progów, szykan, fotoradarów...

          • 1 1

  • bravo sopot ! (1)

    moze bedzie normalnie
    a nie wieczny wyscig starych gratow pomiedzy pieszymi

    • 51 97

    • ograniczenie ale nie dla kierowców z rejestracją sopocka

      bo tak jak z wejściem na molo albo z wypożyczaniem rowerów dla sopocian jest inne prawo
      oni są lepsi bo z Sopotu
      i bardziej poj,,,,,

      • 2 1

  • proponuje zwalniać do 20 km/h (7)

    wtedy na pewno żadnej kolizji nie będzie i statystyki będą wyglądały idealnie....panie prezydencie Karnowski

    • 99 29

    • słusznie ! (1)

      ale trzeba być konsekwentnym:
      - rowery max 10km/h
      - rolkarze max 7km/h
      - piesi max 4 km/h
      - emeryci, inwalidzi, wózki dziecięce max 1 km/h
      Dla egzekucji takiego prawa należy ustawiać wzmocnione patrole policyjne z radarowym pomiarem prędkości piratów chodnikowych poruszających się z nadmierną prędkością w miejscach szczególnie zagrożonych takich jak np. przystanki autobusowe i karać bezwzględnie wysokimi mandatami karnymi podbiegających do uciekającego autobusu.
      aha: SKM max 12km/h

      • 26 6

      • A najpewniej będzie zakazać wszelkiego ruchu... w sezonie turystycznym na pewno wtedy będzie bezpiecznie bo bez ludzi...taki mam dalekowzroczny plan

        • 20 3

    • Zamiast dalszego ograniczania prędkości proponuję wprowadzić nakaz przepychania aut przez Sopot. Dojeżdżasz do granicy miasta, rodzinka z wozu i pchamy, na raz...

      • 16 2

    • Może tak (2)

      przed każdym samochodem powinien iść pieszy z tablicą i ostrzegać. Tak jak dawniej.

      • 11 2

      • przeginaczom i hejterom na tym portalu nasze stanowcze NIE (1)

        • 2 12

        • trzech trollów minusujących

          i wydaje im się, że reprezentują głos rozsądku. dawno tak się nie obśmiałem

          • 1 8

    • najlepeij jesli bedzie przez Sopot mozna przejechac tylko konno.

      Czy konie mnie słyszą?

      • 3 0

  • Skrzyżowania równorzędne = mniej znaków = mniejsze koszta dla ZDiZ Sopot (3)

    Wszystko w ramach oszczędności :)

    • 31 36

    • Bez sensu (1)

      Jak są skrzyżowania równorzędne, to powinny być znaki ostrzegające o tym. Nie wiem jak to sobie wyliczyłeś :-P

      • 10 3

      • W terenie zabudowanym nie musi być znaków ostrzegających o skrzyżowaniu równorzędnym.

        • 1 0

    • Znaki już są,

      gdzie oszczędności?

      • 2 0

  • może jeszcze wróćmy do bryczek (7)

    w tym mieście jest permanentny korek, na 3 maja, Lokietka, Sobieskiego, Niepodległości, Grunwaldzkiej

    • 88 23

    • (3)

      Korki da wynikiem tego, ze zbyt duza liczba mieszkancow jezdzi samochodem

      • 13 15

      • (2)

        Ilość produkowanych śmieci jest wynikiem tego, że ludzie zbyt dużo konsumują, czyli zbyt dużo zarabiają. Ustanowić natychmiast pensję maksymalną!

        Ustanowić natychmiast maksymalną liczbę aut na mieszkańca!

        Ustanowić natychmiast maksymalną liczbę słów wypowiedzianych i napisanych w internecie, bo ilość czytanych głupot bezpośrednio od niej zależy!

        • 18 9

        • (1)

          Zobaczysz, że przyjdzie taki czas, że śmieci będą opłacane wg wagi. Po prostu dzisiaj nikt jeszcze z tym pomysłem nie wyskoczy, bo brakuje sposobu egzekwowania, ale jak będzie wszędzie monitoring, nawet w twoim przydomowym kiblu, to i takie coś wprowadzą. Poczekaj tylko.

          • 8 1

          • Obawia się że masz rację, Niestety.

            • 4 1

    • (2)

      Akurat na Niepodległości nic się nie zmienia. Prędkość dalej będzie ta sama, a jeśli dzięki tym zmianom 10 osób pojedzie na zakupy rowerem, to będziesz miała te 10 osób mniej w korku.

      Chociaż tunel by się pewnie bardziej przydał do tego, ale zawsze coś ;-).

      • 8 8

      • NUksie - tunel kosztuje

        nie za moje podatki!

        • 3 1

      • za cenę tunelu można by gruntownie zmodernizować SKM, wymienić wszystkie składy i opłacić dodatkowe kursy (np co 5min) na kilka lat. Czy nie lepiej tak? Na pewno będzie większa korzyść z tego
        Pozdrawiam

        • 1 1

  • Super pomysl, tylko badzcie konsekwentni!!

    • 33 41

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane