• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W styczniu pojedziemy Nową Bulońską, wróci też rondo przy ul. Jabłoniowej

Szymon Zięba
5 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Według planów drogowców 13 stycznia otwarty zostanie przejazd przez tzw. estakadę wenecką nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu kierowcy będą mogli przejechać całą trasą Nowej Bulońskiej Północnej. Wraz z 10 stycznia wróci także organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda u zbiegu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej.



Czekasz na ukończenie prac na Nowej Bulońskiej Północnej?

Nowo wybudowane odcinki Nowej Bulońskiej Północnej, trasy, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną są już przejezdne od kilkunastu dni.

Pod koniec grudnia ubiegłego roku udostępniono dla ruchu fragmenty w rejonie ul. BulońskiejMyśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, WarszawskiejJabłoniowej.

Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia. Wówczas drogowcy zamierzają otworzyć przejazd przez 220 metrowy most tzw. estakadę wenecką.

  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • W grudniu kierowcy mogli pojechać dwoma odcinkami Nowej Bulońskiej. 13 stycznia trasa ma być przejezdna na całej długości.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
- Prace na estakadzie weneckiej idą zgodnie z planem. Uzyskano niezbędne dokumenty administracyjne, które pozwalają na przejazd przez obiekt samochodom. Przypominam, że to wciąż teren budowy, gdzie trwać będą prace związane z powstającym torowiskiem tramwajowym. Kierowcy natomiast już od 13 stycznia będą mogli przejechać tą drogą. Oznacza to pełne połączenie pomiędzy Pieckami Migowem a ul. Warszawską - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wróci rondo u zbiegu Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej



Możliwość przejazdu "estakadą wenecką" to nie jedyna dobra informacja dla kierowców w tym miesiącu. W przeciągu najbliższych kilku dni na krzyżówkę Jabłoniowej i Leszczynowej powróci bowiem rondo.

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia zeszłego roku, po otwarciu układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej wprowadzono zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócono ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.

Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane. Mieszkańcy okolicy tymczasem podkreślali, że rondo usprawniało ruch i poprawiało bezpieczeństwo.

Najważniejsze informacje z południa Gdańska



- W związku z sygnałami od mieszkańców zwróciliśmy się do zarządcy drogi, czyli Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z rekomendacją przywrócenia organizacji ruchu z uwzględnieniem ronda. Z informacji które posiadam wynika, że komisja bezpieczeństwa analizuje to rozwiązanie - mówi dyrektor Bartosiewicz
Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić. Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić.
Poproszeni o komentarz urzędnicy GZDiZ przyznają, że organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda wróci w ten rejon Gdańska już 10 stycznia. W okolicy pojawiły się znaki drogowe, które to zapowiadają.

- To bardzo dobra wiadomość dla kierowców. Po tym jak zlikwidowano rondo, do rady dzielnicy docierały sygnały, że kierowcy jeżdżą w tym miejscu na pamięć, co powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze - podsumowuje Kamil Ziętara, radny dzielnicy Jasień

Rondo widmo przy ul. Jabłoniowiej.


Koniec prac przy inwestycji w maju 2020 roku



Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.

16:17 14 STYCZNIA 20

Korki na ul. Jabłoniowej (17 opinii)

- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.
- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.

Opinie (342) ponad 20 zablokowanych

  • Nadzwyczaj szybko? Ta droga powinna być 20 lat temu...

    • 5 2

  • W gdyni sam etap projektowania takiego obiektu to minimum 15lat potem realizacja około 10.

    a w GDansku 18 lat i gotowe. co z tego ze zupelnie innaczej niz w projekcie i ze zniszczony zabytkowy kanał.

    • 4 0

  • A jak cieknie to przy pierwszym mrozie zacznie pekac. Ktos w ogole robil badania geologiczne? (2)

    Cieknacy bubel
    Widac ze juz cieknie. Nawet firmy specjalistyczne nie podejmuja sie naprawy..

    Sprawdzice sobie dane z agencji badania wstrzasow wtórnych jakie idą tamedy. Nie chcialbym tam jezdzic tramwajem.

    To troche jak zabawa w escape room przed inspekcja.i.

    • 5 3

    • dzis nikt nie słucha (1)

      a jak tramwaj się wykolei i spadnie, to podniosą larum i wsadzą ciecia

      • 2 0

      • genau / dokładnie

        • 0 0

  • Ludzie. Tam jest jeszcze środek budowy. Co tu otwierać? Czy na estradzie są barierki,żeby ludzie i samochody nie pospadały? Kto wyda decyzję na otwarcie drogi? Nazwisko proszę.

    • 7 1

  • I to jest dynamiczny rozwoj. Taki byl hejt na Adamowicza i na Dulkiewicz (1)

    a pokazcie mi takie drugie miasto w Europie co sie tak rozbudowuje ? Ja biore na kredyt apartamenty na wynajem krotkoterminowy, super sie splaca i wzrasta wartosc.

    Janusz z Wyspy Spichrzów

    • 12 62

    • Adamowicz bardzo dużo zrobił dla Gdańska

      Ale dulkiewicz niestety narazie lipa

      • 0 2

  • Nowa Warszawska, otwarcie kawałeczka Piotrkowskiej do węzła Jabłoniowa plus zamknięcie przejazdu z osiedla na Kowale

    w celu odetkana masakrycznie zatkaneJ Piotrkowskiej i Warszawskiej. Czekamy!!

    • 3 2

  • nowa bulońska i nowa politechniczna (5)

    Takie artykuły to się miło czyta (i ogląda). Brawo, nowa bulońska to potrzebna ulica, tak jak cała Politechniczna, która chyba w końcu ruszy. To duża szansa dla mieszkańców południa, żeby sprawnie dojeżdżać do Wrzeszcza, który teraz jest nie tylko miejscem docelowym dla wielu osób (praca, szkoła itd.) ale też będzie węzłem przesiadkowym, bo krzyżują się tam praktycznie wszystkie rodzaje komunikacji miejskiej: skm, tramwaj i autobusy

    • 55 29

    • Tak, te drogi były potrzebne. O ok. 20 lat spóźniona inwestycja, brawo Adamowicz subito santo!

      • 0 1

    • Nowe to powinno sie tam wybudowac cale miasto. Takie pod Gdanskiem centrum jak Rumia za Gdynia (2)

      Korkowanie i brak rozbudowy tam na miejscu to jest bład inwestorów.

      Zbudowac wodociagi, szkoły, elektrocieplownie itd..
      I przede wszystkim calkiem nowy niezalezny od miasta Gdanska transport.

      By to miało jakis sens.

      • 8 11

      • to sobie wybuduj. a niestać cię? to znajdz investora. Za drogo, nieche ci się ? to skończ te mrzonki (1)

        • 7 7

        • to zamknac plany zagospodaeowania tam, skoro nas nie stac.

          i skonczcie te mrzonki.

          • 2 0

    • Nowa Politechniczna

      Jest projektowany tylko tramwaj i ścieżka rowerowa. Nie ma żadnej ulicy więc nie będzie żadnej ul.Nowej Politechnicznej

      • 7 3

  • Jedyny sposób na odkorkowanie dojazdówek do Gdańska to wybudowanie tam potrzebnej infrastruktury (9)

    Poczynając od basenów, szkół, elektrowni, urzedów, sklepów i niezależnej komunikacji by dało się życ w tym miejscu poza Gdańskiem jak na normalnej cześci trójmiasta.
    Jak w Oliwie, Wrzeszczu czy Sopocie.

    • 49 8

    • (4)

      Blad miejskich planistow, tych samych ktorzy okupuja stanowiska do dzis. Miasto wzdluz Grunwaldzkiej a naokolo sypialnie. W europejskich miastach mozna w ogole z dzielnicy nie wyjezdzac, wszystko co wazne pod reka. Ja ppo raz pierwszy udalem sie niedawno na jedno z osiedli na gdanskim wygwizdowie - szok, piekne osiedle ogrodzone plotem, a wokol pustynia, jedynie kilka podobnych zamknietych enklaw na horyzoncie. Kolejna rzecz to pomysl ze zlokalizowaniem 80 proc powierzchni biurowej miasta w jednym miejscu - za to ktos powinien smazyc sie w piekle !

      • 23 5

      • (2)

        Nowe osiedla budowane są tam gdzie są wolne grunty po zabudowę, spróbuj wcisnąć coś w Śródmieściu to zapłacisz krocie za działkę ( jeżeli taka się znajdzie ) i metr mieszkania wyjdzie po 15 000 PLN. Koncentracja biur wzdłuż Grunwaldzkiej w Oliwie to bardzo dobry pomysł, nie można tam przecież budować mieszkaniówki ( przynajmniej między torami a Grunwaldzką ) a rejon jest bardzo dobrze skomunikowany i blisko stąd do największych sypialni Gdańska ( Zaspa, Przymorze, Żabianka ). I nie porównuj zachodnich aglomeracji do nowych dzielnic Gdańska, tam infrastrukturę rozwijano przez dziesięciolecia jak nie dłużej...
        A do piekła możesz jechać sam !

        • 8 11

        • A kto ci kaze cos tam wciskac? (1)

          Nie lepiej lepiej dbac o to co mamy?

          • 0 1

          • Wyspa Spichrzów, dziura przy Nocie - zbyt długo o te tereny "dbano" by pozostały takie jak dawniej, został jeszcze teren po "Blaszance" i wiele innych zaniedbanych miejsc do zabudowy. Zamiast rozciągać miasto na południe i wydawać krocie na niezbędną infrastrukturę można zagęścić zabudowę w Śródmieściu co jest od jakiegoś czasu robione, kiedyś Gdańsk miał dużo gęstszą zabudowę, jest więc jeszcze sporo miejsca do wykorzystania.

            • 0 0

      • Hehe, mówisz piękne osiedle ogrodzone płotem

        Na zachodzie to by deweloper na kopach z urzędu wychodził za samą wzmiankę o płocie w mieście.

        • 11 4

    • Mam tu dużo duzo lepiej niz np.we Wrzeszczu (2)

      Pod nosem mam 2 nowoczesne wielkie szkoły,przedszkola, przychodnie, poczte,3 siłownie,centra handlowe; 6 biedronek,2 lidle, carrefour,Fashion house,Jule, OBI,Bricomana,media expert,Agata i całą masę mniejszych delikatesów, itp. Piekne tereny do spacerów (biegów) wokół zbiorników wodnych. Do Wrzeszcza czy Śródmieście nie mam potrzeby jeździć, prędzej mieszkańcy tamtych okolic tutaj przyjeżdzają. Taka prawda

      • 2 7

      • dziwne, ja tam nie byłem. lekko liczac od 20 lat (1)

        • 2 0

        • 10 lat temu jak sie wprowadzałem była pustynia...

          A teraz ruch jak Paryżu wcale nie na wsi:-)

          • 4 0

    • Budowa urzędów? Mam juz nowy dowód,

      czekam aż wszystko będzie mozna załatwić online.

      • 3 5

  • przez całe lata 90-te powstawały nowe linie autobusowe. ceny byly jednoczesnie dostepne (3)

    od 21 lat powstaly jakies dwie obslugiwane malymi autobusami a ceny wzrosly te 3 krotnie i nadal rosna.

    To jak swiadczy o wladzach i o Gdansku obecnie?

    • 8 3

    • To PIS

      Nie wiesz ,że PIS tnie budżet samorządów?. Za kilka miesięcy będzie taka drożyzna w każdej dziedzinie życia w całej Polsce , w sklepach , w środkach komunikacji ,na stacjach benzynowych , w kinach i teatrach, w księgarniach. Będzie jak za Gierka - niewyobrażalny dług ! A kto będzie go spłacał ? Twoje dzieci i wnuki. Tak "świetnie"rządzi obecna partia.

      • 1 2

    • f

      a teraz na spokojnie napisz o co ci chodzi

      • 2 3

    • że chcą jak najmniej wydać, a najwiecej gruntu sprzedać

      • 3 2

  • morenowy akwedukt

    zwłaszcza jak pada deszcz

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane