- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (34 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (246 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (199 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (43 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (59 opinii)
Walka z reklamami, jak z wiatrakami
Mimo restrykcyjnych przepisów, na al. Niepodległości w Sopocie wprost roi się od ogromnych reklam. Miasto ich zabrania, walczy z nimi nadzór budowlany, ale przypomina to walkę z wiatrakami.
Dwa lata później przepisy nieco zliberalizowano. - Dopuszczone są reklamy usług znajdujących się w danym budynku, nie większe jednak niż 1 m kw. Dodatkowo sumaryczna powierzchnia szyldów wynosić może 0,3 m kw. w wypadku budynków objętych ochroną konserwatorską i 0,6 m kw. w wypadku pozostałych budynków - mówi Krzysztof Swędrzyński, naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury w sopockim magistracie.
Do planów wprowadzono także zapis umożliwiający wywieszanie reklam wspólnotom, które wyremontowały elewacje swoich budynków. One jednak zawiesić reklamę mogą tylko w ciągu roku od zakończenia remontu. Wisieć może ona nie dłużej niż przez trzy lata. Musi być też specjalnie oznaczona.
- Przynajmniej w rejonie, którym się zajmuję, nie spotkałam się z wywieszoną w ten właśnie sposób reklamą - mówi nam jedna z sopockich urzędniczek. Mimo to, reklam na al. Niepodległości nie brakuje.
- Jeżeli ktoś zgłasza się do nas z zapytaniem o możliwość wywieszenia reklamy, to działając na podstawie zapisów znajdujących się planach miejscowych, odmawiamy. Często jednak nikt nas o zgodę nie pyta i reklamy wywieszane są samowolnie - mówi Swędrzyński.
Poza urzędniczą "walką na papierze", z reklamami wojuje także nadzór budowlany.
Baner jest więc ściągany, ale pojawia się kolejny, który jest już obejmowany następnym - de facto niekończącym się - postępowaniem i "zabawa" rozpoczyna się od nowa.
Jak wyjść z tego impasu? Urzędnicy, jednak już prywatnie, mówią krótko: konieczna byłaby zmiana regulacji prawnych, ale nie tych na poziomie prawa lokalnego. Te, jak widać, na niewiele się przydają - potrzebne są zmiany na poziomie ogólnokrajowym.
Opinie (94) 6 zablokowanych
-
2011-03-28 13:50
REKLAMA LEDOWA PRZY DWORCU PKP WE WRZESZCZU!
mieszkam na Legionów a jej światło pomimo odległości pada na moje okna, współczuję mieszkańcom bloków, którzy w nocy są bezpośrednio oświetleni przez nią...
- 7 0
-
2011-03-28 13:21
Najgorsze są
tablice diodowe dające wieczorem po oczach, a i za dnia odracające uwagę także kierowców i bezmózgi wpuszczające każdego złodzieja na klatkę schodową na hasło ,,reklama''.
- 16 1
-
2011-03-28 13:05
ale reklamki kochaja
won z budynkow, nie dosc ze billboardow jes tyle ze nie ma gdzie nowych wetknac.
- 4 0
-
2011-03-28 13:04
Ludziska narzekaja
- 0 1
-
2011-03-28 12:10
Obecnie mamy wysyp reklam deweloperów!!Podobnie jak pseudo targów mieszkaniowych
Mieszkania są kosmicznie drogie dlatego ich stac na reklame bo jest wliczona w cene.I zamiast obniżać ceny mieszkań wolą wydac kase na reklame która kosztuje sporo mniej.Szczególnie gdy deweloper bierze 70% prowizji.
reklamy deweloperów są juz na kazdym rogu a nawet na przyczepach stawianych gdzie popadnie- 8 1
-
2011-03-28 11:23
PO co reklany jak wszyscy robimy zakupy w Biedronce ??? (1)
A ten co idzie do osiedlowego sklepu jest wysmiewany , i to chyba już drugi tydzień
- 6 1
-
2011-03-28 11:49
dokladnie
- 2 0
-
2011-03-28 10:19
a serwisy komputerowe z dojazdem do klienta... (1)
mam juz dosc, przynajmniej z kilka razy na miesiac u mnie na klatce wisi ulotka serwisu komputerowego kazda z innym numerem, mnie to juz powoli zaczyna denerwowac, zaraz bedzie to jak z super gotówką... wrr straz miejska powinna jezdzic i lapac takich "wandali".
- 10 0
-
2011-03-28 11:47
nikt tego nie zrobi za ciebie
jak sam nie zlapiesz takiego i nie pokazesz mu swego niezadowolenia to nikt ci nie pomoze.
- 1 0
-
2011-03-28 09:34
(1)
Do dbania o estetykę przestrzeni publicznej trzeba dojrzeć. Póki co próbujemy gonić Europę (najbardziej w świadczeniach socjalnych) ale może za 20 lat reklamy zaczną większości przeszkadzać...
- 2 1
-
2011-03-28 11:46
jakie dojrzec skoro odchodzimy
dojrzali ludzie sa zepchnieci na margines bo liczy sie sprzedaz bez opamietania.
- 0 0
-
2011-03-28 08:56
To już któryś z kolei artykuł na ten temat (1)
A problem cały czas pozostaje niezmieniony.
- 15 1
-
2011-03-28 11:44
bo za pozno sie za to zabrano
jakies kilkanascie lat temu nalezalo to okielznac. is to late, now
- 0 0
-
2011-03-28 10:51
skoro reklamuja g*wna (1)
to reklamy musza byc obrzydliwe.
- 7 1
-
2011-03-28 11:40
dokladnie
jak jest zima to musi byc zimno.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.