- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (40 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (118 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (187 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (107 opinii)
Wątpliwości mieszkańców przy przebudowie Chwarznieńskiej
Pod koniec roku ma ruszyć przebudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej . Po zakończeniu robotnicy pojawią się na "witomińskim" odcinku ulicy. Mieszkańcy i kierowcy nie są jednak przekonani, że projekt zaakceptowany przez miejskich inżynierów na pewno udrożni ruch na tym odcinku. Urzędnicy jednak uspokajają.
Przypomnijmy, że cała przebudowa ul. Chwarznieńskiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zakończony we wrześniu 2011 roku. Długo wydawało się, że po zakończeniu inwestycji w Chwarznie rozbudowa ulicy zacznie się na Witominie - od skrzyżowania w centrum dzielnicy do granicy lasu . Koncepcja została zmieniona. Najpierw drogowcy wejdą na odcinek leśny, gdzie wycięto już nieco ponad 2 hektary lasu. Na Witominie pojawią się dopiero za kilkanaście miesięcy. Kierowcy i mieszkańcy jednak już teraz zgłaszają zastrzeżenia do projektu.
- Ktoś nie pomyślał w ogóle o mieszkańcach dzielnicy i parkujących wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej kierowcach. Miejsca parkingowe zostaną nam zabrane, a w zamian dostaniemy tylko większy hałas oraz natężenie pojazdów w okolicy. Czy nie dało się tego zrobić inaczej? - pyta pan Wojciech, jeden z mieszkańców okolicznych bloków.
Kontrowersje wzbudza również kładka zamiast przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Zdaniem mieszkańców starsze osoby mogą mieć problem z pokonaniem schodów, a winda nie zawsze, co pokazuje przykład SKM, musi być czynna. Brak świateł z kolei może dać przyzwolenie kierowcom na jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością.
Nie ma co liczyć także na dodatkowy buspas, na odcinku leśnym, dla autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdyni miałby on rację bytu, gdyby jezdnia składała się z trzech pasów. Ostatnio zaniepokojenie zaczęli wyrażać też kierowcy, którzy codziennie w popołudniowych godzinach szczytu stoją w korku na ul. Małokackiej lub Rolniczej przed skrzyżowaniem przy CH Vitava , próbując wjechać na ul. Chwarznieńską lub przedostać się na osiedle Leśniczówka.
- Znamy problem braku przepustowości tego skrzyżowania. Mam ono dobrą geometrię, problemem jest odpowiednie ustawienie sygnalizacji świetlnej. Zostanie ono objęte systemem Tristar i wtedy koordynacja świateł z pewnością się poprawi - zaznacza Marek Stępa.
Ostateczne zakończenie przebudowy Chwarznieńskiej planowane jest na 2016 rok.
Leśny odcinek Chwarznieńskiej już bez drzew.
Opinie (133) 6 zablokowanych
-
2012-10-11 09:39
nie tędy droga !!!!!! (1)
Najlepszym rozwiązaniem było by ominięcie odcinka Chwarznieńskiej na Witominie. Od pętli w lesie "obwodnica dzielnicy połączona z Wielkokacką/2 Pułku na wysokości działek
i po problemie :)- 6 4
-
2012-10-11 10:07
no coż, niektorzy chyba wola wywalac pieniadze w bloto i utrudniac
ludziom zycie dodatkowo....
- 2 1
-
2012-10-11 10:01
UM nie lubi kierowców :(
Nowy węzeł Wzgórze jest dobrym przykładem, że w UM nie myśli się o upłynnieniu ruchu :(
Mr. Stępa najchętniej zamknąłby całe miasto dla ruchu, wybudował płatne parkingi na obrzeżach i postawił tylko na txówki i komunikację traktki (po 5 zł)- 3 5
-
2012-10-11 09:41
przebudowa chwarznienskiej
Na Witominie zamiast obecnego skrzyżowania powinno powstać rondo o dużej średnicy bez sygnalizacji świetlnej z przejściami pod ulicami.Oto sposób na zachowanie płynności ruchu. Elektroniczne sytemy sterowania ruchem jak np; Tristar to przerost formy nad treścią.Najlepsze rozwiązania to nie skąplikowane rozwiązania sprawdzające się w dłuższym okresie czasu.Za 20 lat obecnych włodarzy nie będzie problem wróci.
- 3 2
-
2012-10-11 08:27
dlaczego cudzysłów?
Panie Patryku, po co użył Pan cudzysłowu we wstępie do artykułu? Czyżby nie chodziło o prawdziwą i rzeczywistą PRZEBUDOWĘ odcinka WITOMIŃSKIEGO?
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.
- 5 0
-
2012-10-11 07:32
a Tristar ma coś udrożnić? (1)
bez przesady, ale napaćkanie w systemie bezkolizyjnych relacji raczej nie zwiększy przepustowości skrzyżowań.
- 21 4
-
2012-10-11 09:20
To jest droga do i z obwodnicy-ruch jest całą dobę.
Wiadomo- raz mniejszy raz większy ten ruch, ale przeszkadza jak cholera. Takie trasy powinny być prowadzone z dala od bloków, a nie wprost pod oknami. Ani to dobre dla mieszkańców ani dla kierowców.
- 6 2
-
2012-10-11 09:17
sie zrobi
- 0 0
-
2012-10-11 09:09
ja tylko dodam
że jak znam życie, to najlepiej tam postawić ograniczenie do 70 km/h + fotoradar, ew. częste patrole z suszarką
- 2 2
-
2012-10-11 08:08
A czy na leśnym odcinku nie ma ograniczenia do 50 km/h? (3)
Wydaje mi się, że na załączonym filmiku "ktoś" znacznie przekroczył dozwoloną prędkość....
- 7 3
-
2012-10-11 08:35
(2)
Odcinek leśny między Witominem a Chwarznem jest traktowany jako autostrada więc dozwolona prędkość to 140km/s. Z odgłosów silnika wywnioskowałem że kierujący na filmie jedzie coś między 62 a 68 więc z całą stanowczością stwierdzam że nie zostały złamane przepisy.
- 2 4
-
2012-10-11 08:44
Od zawsze powtarzam, że fizycy są jacyś dziwni.... (1)
- 1 1
-
2012-10-11 09:06
Nie ma na to naukowych dowodów.
- 1 1
-
2012-10-11 08:17
Obwodnica- nie przebudowa! (1)
Przebudowa tej ulicy to totalny bezsens, powinni zrobić obwodnicę Witomina prowadzącą przez las, dołożyć trochę kasy i zbudować porządną drogę, a nie remontować szlak prowadzący przez osiedle mieszkalne. To jak przypinanie kwiatkla do kożucha!
- 15 11
-
2012-10-11 08:58
Minusujecie bo wolicie stać w korkach i grzać nierówną, wąską drogą?
Która i tak szersza nie będzie. Nieźle.
- 1 3
-
2012-10-11 07:57
2016? w Peru w 4 lata wydrążyli 19 kilometrowy tunel POD Andami (2)
- 9 3
-
2012-10-11 08:50
bo w peru żądzą peruwianscy politycy a nie słońce peru
- 2 3
-
2012-10-11 08:43
ale tu jest Polska , tu się nie spieszy.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.