• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MTM rozbuduje ul. Chwarznieńską w Gdyni za 32,5 mln zł

Maciej Naskręt
14 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Węzeł Chwarzno w Gdyni. Tu do lipca przyszłego roku powstaną lewo- i prawoskręty dla kierowców zjeżdżających z Obwodnicy Trójmiasta. Węzeł Chwarzno w Gdyni. Tu do lipca przyszłego roku powstaną lewo- i prawoskręty dla kierowców zjeżdżających z Obwodnicy Trójmiasta.

Władze Gdyni zatwierdziły wyniki przetargu na rozbudowę głównej drogi w Chwarznie. Przebudowę, w ciągu niespełna ośmiu miesięcy, wykona firma MTM z Gdyni. Inwestycja pochłonie 32,5 mln zł.



Sprawdź, na kiedy zaplanowano realizację etapów przebudowy ul. Chwarznieńskiej i gdzie powstanie dwujezdniowy odcinek drogi. Sprawdź, na kiedy zaplanowano realizację etapów przebudowy ul. Chwarznieńskiej i gdzie powstanie dwujezdniowy odcinek drogi.
We wtorek prezydent miasta Gdyni - Wojciech Szczurek - zatwierdził wyniki przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Wystartowało w nim pięć firm i konsorcjów budowlanych. Przetarg wygrała firma budowlana MTM z Gdyni. Inwestycja pochłonie ok. 32,5 mln zł i będzie objęta gwarancją przez 37 miesięcy.

Wykonawca zobowiązał się, że przebudowę wykona w ciągu 32 tygodni od daty podpisania umowy. Nową drogą zatem pojedziemy latem przyszłego roku.

- Umowę z wykonawcą podpiszemy za ok. 10 dni. Wykonawca rozpocznie inwestycję jeszcze w listopadzie - wyjaśnia Elżbieta Wójcicka, pracownica wydziału inwestycji w gdyńskim Urzędzie Miasta.

Pierwszy z trzech etapów przedsięwzięcia obejmuje m.in. przebudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska - pojedziemy tylko jedną, ale za to nową jezdnią. Projektanci zaplanowali też wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską.

Na realizację drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej kierowcy będą musieli nieco poczekać. Rozbudowa odcinka drogi wiodącego przez Witomino jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r., a prace potrwają przynajmniej rok.

Oferty oceniane były wg kryteriów przyjętych Zarządzeniem Prezydenta Miasta Gdyni:
- cena oferty brutto - 90 %
- okres udzielonej gwarancji - 2 %
- okres wykonania - 8 %

Wykonawcy uzyskali:
01. Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. z Gdyni

- cena brutto - 32 507 510,00 zł (8,65 pkt)
- okres udzielonej gwarancji - 37 miesięcy (0,06 pkt)
- okres wykonania - 32 tygodnie (0,80 pkt)
RAZEM 9,51 pkt

02. Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. - Lider
1. cena brutto - 31 282 041,09 zł (9,00 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 37 miesięcy (0,06pkt)
3. okres wykonania - 58 tygodni (0,00 pkt)
RAZEM 9,06 pkt

03. Skanska S.A.
1. cena brutto - 33 889 480,49 zł (8,25 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 37 miesięcy (0,06 pkt)
3. okres wykonania - 49 tygodni (0,00 pkt)
RAZEM 8,31 pkt

04. Strabag Sp. z o.o.
1. cena brutto - 33 249 751,95 zł (8,43 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 55 miesięcy (0,20 pkt)
3. okres wykonania - 35 tygodni (0,56 pkt)
RAZEM 9,19 pkt

05. WAKOZ sp. z o.o.
1. cena brutto - 32 887 705,77 zł (8,54 pkt)
2. okres udzielonej gwarancji - 36 miesięcy (0,00 pkt)
3. okres wykonania - 43 tygodnie (0,00 pkt)
RAZEM 8,54 pkt

Miejsca

Opinie (157) ponad 10 zablokowanych

  • Obwodnica (16)

    Na głównych arteriach powinno się budować i przebudowywać węzły dążąc do przejazdu bezkolizyjnego (np. koniczynka).

    • 65 16

    • Genialna myśl! Jak na to wpadłeś? (11)

      Cóż za geniusz owładnął twój umysł? Przejazdy bezkolizyjne... ależ to jest odkrywcze! ToJu, jesteś dla mnie drugim Einsteinem, bez jaj, nawet pierwszym.

      • 23 13

      • Dziękuję za aż tak wielkie docenienie, blondynko DDD (10)

        Bezkolizyjne skrzyżowania to droga szybkiego ruchu, wbrew pozorom mniej pojazdów, mniej straconego czasu i mniej spalin. Są to banalne prawdy, jednak niestety wielu nie potrafi ich "odkryć".

        • 2 13

        • (9)

          przeczytaj sobie w literaturze co to znaczy bezkolizyjne skrzzyzowanie a potem pisz takie farmazony...

          • 6 3

          • W miastach bezkolizyjnie, za miastami bezkolizyjnie. Stańmy się drugą USA. (5)

            W stanach tak budowali, budowali, budowali drogi a teraz pieszo nie możesz dojśc nigdzie. Dla niektórych ideałem jest tworzenie bezkolizyjnych skrzyżowań wszędzie. Toż to głupota. Za pieniądze do utrzymania tak wielu dróg można zwiększyć liczbę SKM i autobusów.
            CENTRUM MIASTA NIE JEST MEGA WIELKIE! Nie przyjmie tylu samochodów.

            • 7 4

            • (4)

              Oczywiście każdy ma prawo do swojej opinii, tylko bardzo proszę, nie rób ze mnie idioty. Ponieważ stale to piszesz jeszcze raz podkreślę dosadnie - nie chce bezkolizyjnych skrzyżowań "wszędzie".

              Niestety, obwodnica jest jedyną zrealizowaną drogą szybkiego ruchu co powoduje, że trudno wskazać przykład potwierdzający zasadność realizacji tego typu dróg. Tym niemniej wyobraźmy sobie, że na tej obwodnicy (lub niedokończonej jeszcze gdańskiej trasie W-Z) nie ma wiaduktów i na każdym przecięciu dróg jest sygnalizacja świetlna.

              A teraz wyobraźmy sobie, że na całej długości arterii komunikacyjnej przecinającej Trójmiasto nie ma żadnej sygnalizacji świetlnej i pojazdy (w tym autobusy, trolejbusy i tramwaje) pokonują trasę bez żadnego zatrzymywania się (oprócz komunikacji miejskiej na przystankach). Ja osobiście w ogóle nie rozumiem tego sprzeciwu - wszak nie podnoszony jest tutaj argument finansowy. Dlaczego - jadąc tramwajem - zależy Ci na tym, by oprócz koniecznych postojów związanych z wsiadaniem-wysiadaniem pasażerów na przystankach tramwaj ten (a Ty "z nim") musiał jeszcze odczekać swoje czekając na zielone światło? Wszak pokonanie trasy zajęłoby dużo mniej czasu, czyli pasażerowie szybciej dojechaliby do celu, tabor tramwajowy (autobusowy) mógłby być szybciej wykorzystany do kolejnego kursu i w ogóle zapotrzebowanie na same pojazdy byłoby mniejsze itd.

              • 3 8

              • (1)

                tu też minus za długość wypowiedzi

                • 4 5

              • minusa to masz w gaciach

                o długości jaką lubisz

                • 0 3

              • (1)

                @ To Ja: Wszystko fajnie, jeśli wziąć pod uwagę tylko jeden (własny) punkt widzenia. Bezkolizyjna trasa przez całą aglomerację? Brzmi wspaniale, ale w praktyce nie jest tak różowo:
                1) Brak miejsca. Bezkolizyjne skrzyżowania wymagają bardzo dużo miejsca, którego w mieście nie ma i nie będzie.
                2) Nie jesteśmy sami. Pokonanie trasy szybkiego ruchu wzdłuż może być bardzo przyjemne, ale co z ruchem poprzecznym? Spróbuj przedostać się z jednej strony obwodnicy na drugą (będąc w połowie drogi między węzłami) a zobaczysz czy to wygodne. Trasa szybkiego ruchu w mieście uśmierca swoje sąsiedztwo. Wystarczy spojrzeć na Podwale Przedmiejskie.
                3) Koszty tak ogromne że dyskusja na ten temat jest czysto teoretyczna.
                4) Wygodny dojazd samochodem to więcej samochodów. Więcej samochodów to jeszcze większe kłopot z parkowaniem. Czego by się nie zburzyło pod budowę węzłów, trzeba by zburzyć pod parkingi.

                • 6 0

              • Ważne jest, by wszystkie te zamierzenia uwzględniały interes komunikacji miejskiej, by jej racje nie były drugoplanowe (jak to miało miejsce do tej pory), a przeciwnie - by zwłaszcza tramwaj, ale i autobus były pojazdami uprzywilejowanymi!
                1) Wprawdzie dotychczasowa polityka decydentów znacznie utrudnia ewentualną realizację (Manhattan, Galeria Bałtycka itp.) to i tak można by zrealizować ten zamysł bez większych problemów; wszak nie każde przecięcie dróg wymaga węzła
                2) Ruch poprzeczny przecinałby tą arterię tak, jak ma to miejsce na przecięciu trasy W-Z z ul. Cedrową, lub Al. Rzeczpospolitej z Al. Jana Pawła II
                3) Koszty niemałe, ale nie astronomiczne; tym niemniej wg mnie budowę tej arterii powinno się realizować etapami zaczynając od skrzyżowania Grunwaldzka - Słowackiego z doktryną bezkolizyjnego przejazdu ul. Grunwaldzką
                4) Utopią jest wg mnie myślenie, że korki na drogach wpływają czy wpłyną na zmniejszenie się liczby samochodów.

                • 1 3

          • Skrzyżowanie bezkolizyjne (2)

            - jest to skrzyżowanie (połączenie, rozwidlenie jezdni dróg w jednym poziomie), na którym zmiana kierunku jazdy odbywa się w sposób bezkolizyjny w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego (pojazdów na innych kierunkach, rowerzystów, pieszych). Skrzyżowanie bezkolizyjne realizuje się poprzez stosowanie sygnalizacji kierunkowej. Ruch bezkolizyjny można również osiągnąć stosując sygnalizację fazową (dozwolony wjazd tylko z jednego kierunku skrzyżowania) przy braku ruchu pieszego i rowerowego.

            - potoczna nazwa węzła drogowego typu WA. Jest to wielopoziomowe skrzyżowanie lub połączenie dróg, pozbawione połączeń przecinających przeciwbieżny pas ruchu (lewoskrętów dla ruchu prawostronnego i prawoskrętów dla lewostronnego). Najczęściej z wydzielonymi pasami służącymi do włączania się do ruchu na danej drodze. Najbardziej znanym typem skrzyżowania wielopoziomowego jest "koniczynka" - dwupoziomowa, z czterema łukami (1/4 okręgu) prawoskrętu i czterema łukami (3/4 okręgu) lewoskrętu.

            • 3 6

            • (1)

              nie czytam, bo za długie, masz minus

              • 1 5

              • Rozumiem... dla ciebie teksty zbyt trudne, wszak kieruję je dla osób piśmiennych, potrafiących polemizować, kłócić się na argumenty, szanować każdą osobę (i z innym światopoglądem) i innych opinię (nawet, jeśli się z nią nie zgadzali).

                Ripper, Lotek, Lorenzo - dziękuję.

                • 2 1

    • a tak narzekaliście,że MTM tylko w Gdańsku buduje (1)

      • 0 0

      • niedługo otworzysz lodówkę

        a tam MTM buduje...

        • 9 2

    • tam, gdzie jest potrzeba, to tak to będzie robione (patrz węzeł Karczemki, powstaje projekt na węzeł Szadułki) , a tam gdzie takie rozwiązanie przerasta formę nad treścią, wystarczą skromniejsze usprawnienia.

      • 1 0

    • +

      Popieram. Niestety te lewoskrety nie popraprawia przepustowosci na chwarznienskiej. Skrecajacy w lewo dalej beda sie wciskali na chwarznienska zwalniajac tam ruch i powodujac korek.
      Zmniejsza sie kolejki moze na zjezdzie ale te i tak nie byly zbyt dlugie.

      • 1 0

  • następny artykuł pod publiczkę ..czyli potencjalnych wyborców;/ (4)

    • 40 31

    • (1)

      To też odkrywcza myśl poranna, a jakaż nowatorska !

      • 5 6

      • stwierdzenie faktów,chyba,że jesteś ślepy i głupi...

        • 7 5

    • i tak właśnie ma być

      POD PUBLICZKĘ
      niech się buduje
      niech się rozwija
      dla mieszkańców
      pod publiczkę
      czyli
      DLA MNIE
      tak właśnie ma być

      pozdrawiam

      • 4 2

    • dlaczego nic się nie robi w dzielnicy Kacze Buki? :(

      Kacze Buki nie mają dostępu do nawet wody bieżącej, kanalizacji i drogi utwardzonej, a w centrum miasta wymieniana była w tym roku wymieniana jeszcze dobra nawierzchnia asfaltowa na ul. Słowackiego i ul. Krasickiego?

      • 2 0

  • na pewno latem (3)

    Zaraz drogowcy będą zaskoczeni ciężką zimą i termin się przeciągnie do lata - do lata 2012

    • 28 10

    • haha, zima nadchodzi!

      • 0 0

    • odp.do na pewno latem (1)

      Węzeł wzgórze robią non-stop,nawet zimą.Więc pewnie tutaj też popracują bez przerwy zimowej

      • 1 1

      • No taaa

        Pochodz troche piechota w zimie, to zobaczysz co sie dzieje w zimie. :). roboty trwaja tylko teoretycznie. Praktycznie zadnej zywej duszy pracujacej nie ujrzysz.

        • 2 0

  • A tym razem zima nie zaskoczy wykonawcę? Nie będzie zwalania winy tak jak było to z estakadą? (4)

    Jak spadnie śnieg i przyjdą mrozy to znowu przeczytamy że nie przewidzieli w zimie takiej pogody.

    • 34 7

    • Taaa...

      Najgorsze co mogą zrobić to zacząć w listopadzie. Rozkopią, zwężą, porobią mijanki a potem zapadną w długi zimowy sen. Mam tylko nadzieję, że ktoś przewidzi, że w zimie pada śnieg i jest poniżej zera i nie rozgrzebią tego tak że cała Obwodnica i Chwarznieńska stanie...
      Ale nadzieja jest matką wielu w Polsce ...

      • 8 0

    • no, i policzmy sobie: (2)

      4 miesiące zimy, to gładko licząc 16 tygodni, czyli zapowiadana budowa nie będzie trwała 32, tylko 32+16 = 48 tygodni... tak sobie policzyli, ale jakby dali od razu w ofercie 48 tygodni plus tą samą cenę, to by już nie wygrali....

      • 5 1

      • (1)

        w artykule jest mowa o miesiacach nie tygodniach

        • 0 6

        • Hmm, a jak u pana /pani z czytaniem??

          "Wykonawca zobowiązał się, że przebudowę wykona w ciągu 32 tygodni od daty podpisania umowy"
          Nic dodac nic ujac

          • 1 0

  • Władze miasta robią nas w konia przy tej przebudowie (2)

    Obiecywano wiele jak zwykle to bywa ale ta przebudowa nie będzie miała na całej długości ścieżki rowerowej. Władze miasta widocznie nie traktują poważnie komunikacji rowerowej i wola budować odcinki nie połączone ze sobą.

    • 33 11

    • Strabag najlepszy

      Niewielka roznica w cenie a prawie 2 lata gwarancji wiecej! Ktoś źle wagi poustawiał!

      • 1 0

    • dokładnie

      zrobią 150 m ścieżki tu, potem 25 m tam, następnie z hukiem i fajerwerkami otworzą 3 km ścieżki leśnej. tylko że ta istnieje od min. 30 lat. a i tak ludzie pójdą i zaglosują na szczurka. tego który wprowadził płatne parkowanie i tego który wydając decyzje na budowe sea-tower obiecał ze na górze bedzie ogólnodostępny taras, CO ZOSTAŁO WPISANE W WARUNKI ZGODY NA BUDOWE. ale potem cofnieto, bo kto by tam mieszkanie kupił jak sie hołota kręci.

      • 1 0

  • super wieści dla wiczliniaków

    • 24 5

  • dobrze dobrane kryteria oce ofert (2)

    Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A było o 1mln tańsze za to czas przebudowy trwałby o 26 tygodni dłużej. warto zapłacić więcej i pół roku nie stać w korkach

    • 25 8

    • no nie do końca (1)

      zauważ, że oferta Strabagu jest troszkę droższa i tylko o 3 tygodnie dłuższe wykonanie, ale jaka długa gwarancja...
      Choć plusem jest na pewno to , że cena nie jest wagą o współczynniku 100%.

      • 14 0

      • Dokładnie tak jak mówisz wg mnie ofreta Strabagu jest najlepsza......

        ...później będzie tak jak z estakadą - remonty wieczne remonty.

        • 8 0

  • Brawo !! (5)

    Brawo dla Gdyni. Po cichutku rozbudowują wszystkie wloty z Obwodnicy. Estakada Kwiatkowskiego, teraz Chwarznieńska, a wkrótce Chwaszczyńska za sprawą trasy Kaszubskiej.

    • 48 10

    • bardzo po cichutku a nawet cichuteńko

      wszystkie portale o tym trąbią

      • 7 2

    • Odcinek przebudowywany jest niepotrzebny w tej (1)

      chwili. Przebudowanie jednej jezdni, na której nie ma korków do ... jednej jezdni jest trochę śmieszne.

      • 5 4

      • nie wiem o której Ty tam bywasz,

        ale jak ja tam bywam to niemal zawsze jest tłoczno i brakuje pasów dla skręcających. Przebudowa jest konieczna!

        • 0 0

    • Gdańsk i tak Was przebija! My mamy wizualizacje! (1)

      • 4 1

      • ?

        Czyżby reklama autora wizualizacji??

        • 0 0

  • Pachnie mi tu kiełbasą wyborczą z grilla Wojtka (1)

    • 38 23

    • jakoś reszta kiełbas się powoli materializuje

      • 1 1

  • Okres gwarancyjny dla władz miasta się chyba nie liczył az tak jak powinien a szkoda (3)

    • 24 1

    • Idą wybory więc jest dobra okazja do rozliczenia władzy naszej kochanej za takie właśnie kwiatki. (1)

      • 3 0

      • I tak jest lepiej niż w Gdańsku, gdzie jedynym kryterium wyboru Wykonawcy jest tylko najniższa cena. A potem prace trwają całe miesiące i lata, a można zdecydowanie szybciej za nieiwele więcej.

        • 1 1

    • ja bym wybral firme Strabag, poltora roku dluzsza gwarancja i tylko 700k wiecej i 3 miesiace dluzsza robota

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane