• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważna ulica Oliwy przejdzie gruntowny remont

Maciej Naskręt
20 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.

Ulicę Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska czeka poważny remont. Ok. 350-metrowy fragment drogi łączącej Osowę z Oliwą ma być wyremontowany do wakacji.



Jak oceniasz zakres prowadzonych remontów dróg w Gdańsku?

Przed gdańskimi urzędnikami spore wyzwanie - remont ul. Stary Rynek Oliwski. To uczęszczany fragment drogi, która łączy Oliwę z Osową. Każdego dnia przejeżdżają tam tysiące samochodów. Inwestorem przedsięwzięcia z ramienia miasta będzie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja będzie obejmowała poprawę stanu technicznego istniejącej nawierzchni ulicy Stary Rynek Oliwski oraz fragmentów ulic: Spacerowej i Opata Jacka Rybińskiego na łącznej długości ok. 350 metrów.

Przedsięwzięcie obejmuje:
  • sfrezowanie istniejącej nawierzchni
  • wykonanie nowej nawierzchni jezdni
  • wykonanie nowego oznakowania poziomego
  • odtworzenie pętli indukcyjnych


Natomiast w samej ul. Stary Rynek Oliwski przewidziana jest też wymiana podziemnej sieci wodociągowej, co wiąże się z dużymi wykopami.

Miejsce planowanych prac w Oliwie. Miejsce planowanych prac w Oliwie.
Planowany termin zakończenia robót na wspomnianych ulicach to koniec wakacji przyszłego roku. Niebawem DRMG ogłosi przetarg na te inwestycje.

Największe obawy kierowców może wywoływać organizacja ruchu w czasie trwania planowanych prac.

- Opracowanie tymczasowej organizacji ruchu dla realizacji na ul. Stary Rynek Oliwski leży po stronie wykonawcy robót. Zamienna organizacja ruchu zostanie uzgodniona z komisją ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu dopiero po jego wyłonieniu w przetargu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Czytaj też: planu remontów dróg w 2018 r.

Miejsca

Opinie (183) 5 zablokowanych

  • (16)

    Transport zbiorowy i zero korkőw

    • 53 48

    • Tak w Północnej Korei. (14)

      To się udaje w Północnej Korei. U nas każdy chce mieś swój prywatny samochód i nim się poruszać. Dodatkowo polityka BRAKU ZACHĘT do korzystania z transportu publicznego prowadzona przez Gdański Samorząd jednoznacznie wskazuje jaki miasto promuje rodzaj transportu. Dodatkowo PRZYKŁAD Z GÓRY!!!!!!!
      Czy władze samorządu Gdańskiego korzystają z darmowych przejazdów komunikacją którą nadzorują której szefostwo przez samorząd zostało wybrane??? No nie, żadna z ważnych postaci Gdańskiego samorządu z komunikacji publicznej (w ich wypadku darmowej, bez możliwości spóźnienia się bo automat biletowy się zaciął, albo była do niego kolejka) nie korzysta każdy jeździ samochodem jak nie prywatnym to najlepiej służbowym (pan Kowalczuk to nawet wokół ECS-u po chodnikach (oczywiście bez karnie bo władza może) służbowym samochodem jeździ.
      WOBEC TAKIEGO PRZYKŁADU ja z transportu zbiorowego korzystać nie będę. A takie odezwy jak wyżej możecie sobie schować.

      • 10 7

      • (10)

        As, tak się dzieje też w bogatym Londynie, bogatej i wolnej Szwajcarii i większości miast w Europie zachodniej w ogóle. Wszyscy się do miasta samochodami nie zmieszczą, jak tylko zrobi się więcej miejsca, przyjeżdzają autami posiadacze domków z Kaszub

        • 7 8

        • Tak (5)

          W niektórych miastach w Szwajcarii czy Niemczech władze samorządowe korzystają z podlegającemu sobie transportu publicznego, dając w ten sposób przykład mieszkańcom. W niektórych miastach transport publiczny jest niemal darmowy by zachęcić ludzi do korzystania z niego. Tworzy się centra przesiadkowe na obrzeżach i wiele innych zachęt. Mnie władze mojego miasta zachęcają jak tylko mogą do NIE KORZYSTANIA Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO.
          Może w 2018 roku coś się zmieni ale pewnie już rękami innych samorządowców bo ci obecni gwarantują że będzie tak jak było.

          • 9 6

          • (4)

            Darmowy transport publiczny to wyzsze podatki. Ktos to musi finansowac.

            • 6 3

            • Tak (3)

              Nie ma nic za darmo. Jeżeli zależy nam na promowaniu transportu publicznego trzeba na to przeznaczyć środki jeżeli wolimy by było jak jest nie zmieniajmy nic. Jeżeli wolimy by wszędzie jeździły samochody prywatne za wyższe podatki budujmy drogi i wielkie parkingi. Warto policzyć co się bardziej opłaca i na coś się zdecydować. Mam wrażenie że w niektórych krajach już to policzyli i wyszło im że mimo wszystko publiczny jest tańszy. To może teraz zamiast agit haseł jakieś konkretne działania i PRZYKŁAD Z GÓRY.
              Życzył bym sobie by całe władze samorządowe po przyszłorocznych wyborach do pracy jeździły wyłącznie transportem publicznym kto nie chce niech nie ubiega się o te stanowiska nie musi przecież.
              Z jednej strony na własnej d... przekonają się jak to działa i będą też mieli okazję porozmawiać z mieszkańcami same plusy. A służbowe pojazdy wyłącznie do służbowych przejazdów w czasie pracy. W weekendy do dyspozycji domów dziecka bo samorząd ma wolne a szkoda by pojazdy samorządowe stały 2 dni nie używane.

              • 4 3

              • Bardziej opłaca się samochód (2)

                Transport publiczny pożera ogromne pieniądze jednocześnie służąc biedniejszym grupom społeczeństwa: emerytom ("za darmo"), uczniom i studentom (zniżki), menelkom i na gapę ;)

                • 4 3

              • Bez tronsportu publicznego. (1)

                Potrzeba natychmiast poszerzyć wszystkie drogi bo ilość samochodów szybko będzie rosła głównie starych i tanich.
                No i wszędzie potrzebne będzie każdy park czy placyk zamienić na parking przecież każdy musi gdzieś swój pojazd postawić.
                Ja nie wiem czy to dobry pomysł dlaczego nikt na świecie w tą stronę nie idzie ???? (spisek cyklistów czy co ???)

                • 4 0

              • Dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

                • 2 0

        • Nauczcie się czytać, dzieci (3)

          W takim Londynie wciąż prawie 40% podróży odbywa się prywatnymi samochodami. Takie dane naprawdę można znaleźć.

          • 6 6

          • W Londynie zaraz będą autonomiczne, samojezdne pojazdy współdzielone

            właśnie pracują nad wprowadzeniem przepisów,
            auta testowe już są na drogach,

            przewidywane odciążenie Londynu to 25%

            • 2 2

          • przyganiał kocioł garnkowi

            będziesz cudze dzieci uczył czytać?

            Kup sobie lustro i przestań pisać dyrdymały antyrowerowe.

            Sam przypuszczalnie korzystasz z pojazdów trzypedałowych, więc nie strzelaj sobie w kolano ani w stopę.

            • 4 3

          • średnia prędkość samochodu w Londynie przed wprowadzeniem opłat kongestyjnych

            wynosiła 11,4 km/h, czyli odbywała się w tempie wolniejszym niż jazda dorożkami w początkach XIX wieku.

            Jeśli 40% podróży odbywa się w takim tempie, to znaczy, że warto się zastanowić nad zmianą opcji.

            Proponuję jednak rower wspomagany elektrycznie - ma większą praktycznie przyszłość niż nasza elektromobilność samochodowa.

            • 3 5

      • Mam wrażenie, że źółć zalewa ci wzrok i piszesz teksty niespójne i nieprawdziwe (2)

        Znam wielu radnych, którzy jeżdżą po mieście transportem publicznym (nie wiem czy za darmo, czy za to płacą) niekiedy także jeżdżą rowerem i na pewno też dużo chodzą pieszo.

        Mam wrażenie, że wzorem niektórych postaci kontrolujących publiczne środki informacji stosujesz zasadę: daj człowieka, a paragraf na niego się znajdzie.

        Komunikacja publiczna w Gdańsku ma się nieźle, rowerowa się rozwija w tempie wolniejszym niż mogłaby, remontuje się chodniki (niestety często zawłaszczane przez parkujących kierowców); jedynym wskaźnikiem braku odwagi w stawianiu na komunikację zbiorową w Gdańsku jest nieszczelny system egzekwowania opłat za legalne lub nielegalne parkowanie samochodów i dążenie do budowy kolejnych wielopoziomowych parkingów za publiczne pieniądze - brak wyraźnego powiedzenia, że za korzystanie z tych konstrukcji trzeba będzie pobierać opłaty, by zwróciły się koszty inwestycji i koszty utrzymania tych szkieletorów szpecących miasto.

        • 5 4

        • Ale bzdury... (1)

          Brak chęci korzystna a z komunikacji miejskiej jest brak do niej zaufania. Ciągle awarie, codzienne spóźnienia, często brud, tłok. Ach no i mówię to korzystając z niej.

          • 2 5

          • kwik zazdrości, skowyt i jazgot PiSu

            • 4 0

    • W Gdyni to takie bzdety farbą malują i jak nowe. Potem nazywają to strefą zrównoważonego transportu.

      • 7 5

  • To w końcu ulica czy rynek?

    • 4 2

  • Wow całe 350 metrow (18)

    I od razu artykul.

    Ile mln zł wykonawca dostanie?

    • 92 58

    • Rrrrrrr

      Dokladnie cala droga do grunwaldzkiej do wymiany a oni 350 m zal

      • 4 0

    • (10)

      To jest 350 m w BARDZO obciążonym miejscu. Zrobią w ciągu 6 m-cy... naprawdę nie warto tego docenić?

      • 46 7

      • Mając w pamięci fuszerkę. (3)

        Mając w pamięci fuszerkę z przygotowaniem remontu "na oko" bez koniecznych badań, remontu ul. Jana Pawła 2 na Zaspie i ostatnio Chłopskiej na Żabiance to strach pomyśleć co tu się będzie działo.
        W obu wyżej wymienionych przypadkach wysoko opłacani "specjaliści" najpierw na oko zbadali zakres remontu a gdy inwestycja była w toku po zdjęciu tego ca na górze okazało się że pod spodem jest dramat nie spełniający żadnych norm i gwarantujący że remontowane odcinki za 2 -3 lata rozpadną się znowu. Efekt oba remonty znacznie się przedłużyły jeżeli chodzi o utrudnienia dla użytkowników. Oba kosztowały znacznie więcej niż pierwotnie zakładano.
        A teraz najgorsze. OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA TE SYTUACJE MAJĄ SIĘ DOBRZE pracują nadal ich przełożeni też. Na koniec roku dostaną wysokie nagrody a w nowym roku nadal będą kontynuować swoje działa na metoda "na oko" (bo to przecież znacznie taniej i szybciej niż przeprowadzić gruntowne badania) i jeszcze nie jedna rzecz nie zbadana na etapie przygotowań zaskoczy ich w trakcie.
        CIERPLIWOŚCI W NOWYM ROKU DLA MIESZKAŃCÓW OLIWY życzę.

        • 19 18

        • Albi geolog, geodeta ? (2)

          • 7 5

          • Nie myl geologa z geodetą

            W tym miejscu pierwszy poziom wodonośny zalega b. płytko, dodatkowo mamy deluwia; wypadało by zrobić dokumentacje geologiczno-inżynierską przez geologa kat. VI lub kat. VII, np. z PIG-PIB, który jest nieopodal.

            • 2 2

          • Niestety.

            Wyłącznie zwykły mieszkaniec mający świadomość jak UKLAD GDAŃSKI zarabia na siebie robiąc wszystkich w trą.... ę.
            Bo każdy inżynier od budownictwa kończący Politechnikę wie co na którym etapie należy zrobić by można było powiedzieć że remont był przeprowadzony zgodnie z technologią. Zapewniam cię że na żadnej Politechnice nie uczą metody badań "na oko" albo na "wydaje mi się"
            Każdy kto choć trochę się na tym zna to wie. Dlaczego w Gdańsku przy remontach dróg stosuje się tą metodę która potem przekłada się na dłuższe uciążliwości i wyższą cenę ???? No to niech każdy myślący sam sobie odpowie.
            Ja pisze tylko zdarzeniach z ostatnich miesięcy.

            • 10 14

      • 6 m-cy na 350m drogi to jest szybko???

        • 10 2

      • deptak tam zrobić

        Ostatnie takie miejsce

        • 8 8

      • 350 m robi się w cywilizowanych krajach w jeden weekend ! (2)

        • 19 11

        • W jeden weekend był robiony twój idol jarek `kartofel` kaczyniak.

          • 17 8

        • Ale

          Ale wówczas zaprzyjaźnione firmy które "zainwestowały" w wygranie przetargu niewiele zarobią i z czego "zainwestują" w następny??
          UKŁAD GDAŃSKI musi z czegoś żyć. Miś na miarę naszych możliwości się liczy a nie szybkie rozwiązanie problemu.

          • 14 12

      • Piszesz zrobią i to w 6 mcy ??? przetarg dopiero planują... Pogadamy gdy zrobią...

        Jak w Gdyni ważną Rdestowa remontowali 2 miesiace to byly joby ze dlugo.
        A tu az 6??? No tak... Gdansk...

        No i nie wiemy ile mln to pochłonie. Ile za dużo.

        • 16 21

    • (1)

      Przestań sapać! Remontują źle, nie remontują jeszcze gorzej...

      • 23 9

      • wszystko zlikwidować

        żeby nic nie było

        • 7 1

    • (1)

      tak około 1.7 mln złotych,

      • 4 3

      • hehe

        zdziwisz się po wybraniu wykonawcy

        • 7 4

    • A kiedy tunel pod pachołkiem za jedyne 2mld (1)

      • 9 10

      • No własnie

        Tyle pieniedzy wzięli za projekty gdańscy urzędnicy. Minimum dwa razy obwieszczano triumfalnie o zakończeniu projektowania tego tunelu. Projekty bardzo duzo kosztowały i po co wydawano pieniądze? Chyba tylko po to, by projektanci z Biura Rozwoju Miasta mogli kasować i żyć dostatnio.

        • 6 10

  • Powinni zrobić ciąg pieszy w tym miejscu

    • 5 1

  • W końcu (8)

    Ile można było czekać? To wstyd, że taka ulica tak wyglądała.

    • 59 3

    • wierzchołek góry lodowej (5)

      w Gdańsku jest jeszcze min. kilkanaście ulic takiego i większego "kalibru", które nadają się do remontu. Zanim się doczekamy, to minie kolejnych 10 lat...

      • 3 1

      • Ale nie musi (4)

        Wystarczy zmienić samorząd na taki który zacznie realizować oczekiwania mieszkańców a nie swoje własne. Niebawem będzie można wszystko zmienić. Obecna ekipa przez wiele lat zrobiła co zrobiła ale też wiele nie zrobiła. Może przewietrzenie samorządu przez nowych ludzi spowoduje że nie będzie już tak jak było tylko zacznie być tak jak chcą mieszkańcy. Po to jest samorząd.

        • 8 3

        • (3)

          Kto się BOI zmian łapka w dół. Kto się NIE BOI zmian łapka w górę.

          • 4 2

          • Ja się boję wymiany na tzw. społeczników (2)

            Typu pan Janusz z Jasienia

            • 2 1

            • (1)

              No to zostanie pan Paweł ze śródmieścia z 36 -cioma kontami bankowymi i kilkoma mieszkaniami. Którego źródeł pochodzenia majątku WOLNE SĄDY szukają już chyba 5 rok i nie są w stanie wiarygodnie ustalić skąd pan Paweł ma to wszystko ???

              • 1 1

              • fccg

                lepszy sprawdzony syty złodziej niż spragniony nowy zmiana władzy to czystki i bałagan przez co najmniej 2 lata, potem zaczną coś może robić lub udawać że robią a jak nic nie zrob ią to zgonią że poprzednicy rządzili 20 lat i tez nic nie zrobili ich działania doprowadziły że i oni nie mogą, poczynania Jarka sprawią że wykopią nas z unii i brak dopłat do inwestycji sprawi że nawet na remont metra jezdni nie będzie nas stać.....

                • 1 1

    • (1)

      Roku wyborczy się zbliża...

      • 3 4

      • a co proponujesz?

        • 0 1

  • Bardzo dobra pora na remont. (2)

    Roboty prowadzone w czasie mrozu i przy opadach dają gwarancję że następnej wiosny wszystko się rozsypie.

    • 7 6

    • (1)

      Przeczytales ty cokolwiek poza naglowkiem? Remont ma sie skonczyc pod koniec wakacji, wiec sie zacznie pewnie w czerwcu/lipcu.

      • 4 0

      • Szczerze? Nie.Ale widziałem remont Piastowskiej na odcinku od Droszyńskiego do Beniowskiego. Przez kilka miesięcy efektem byly wymienione krawężniki.

        • 1 1

  • Przywrócić dawną nawierzchnię (3)

    W latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych codziennie byłą ul. Armii Polskiej jeździłem rowerem bo nawierzchnia była kamienna i idealnie równa. Nawet tramwaj nr 4 jeżdżący od młyna Dalmana do Jelitkowa nie przeszkadzał w przejazdach. Faktycznie w latach pięćdziesiątych to tylko traktor URSUS ciągnąc przyczepy z ziarnem i mąką do młyna robił niesamowity hałas. To była najlepsza ulica w Starej Oliwie. Jako dzieci bawiliśmy się na środku ulicy ( w klipę , klasy itp) a jesienią rzucało się patykami w kasztany rosnące wzdłuż ulicy. To była sielanka. Obecnie boję się przejść na drugą stronę ulicy taki jest ruch samochodowy. A jeszcze do tego planiści pozwolili na zabudowę osiedlową na wcześniej przyjętych na ul.Opackiej i Placu Inwalidów parkingów dla turystów i mieszkańców.Znowu przybędzie kilkadziesiąt samochodów na ulicach Oliwy. A przecież mi żal....że nie jeździ już tramwaj po Starym Rynku Oliwskim

    • 12 1

    • eee, niemożliwe (2)

      pamiętasz jeszcze tramwaj pod Domem Bramnym?!

      ile ty masz lat?

      • 2 0

      • Tramwaj nr 4

        w 1953 jeździłem nim do Jelitkowa na plażę !!!Latem drugi wagon nie miał drzwi tylko metalowe balkoniki. Przed domem Bramnym była mijanka gdzie wagon napędowy musiał zmieniać kierunek jazdy. Ponadto w budynku pod nr 12 ,na jego rogu była wspaniała piekarniaz super drożdżówkami. Ten lokal po upaństwowieniu przerobiono na pomieszczenie niklowni Spółdzielni "Roldźwig", którego częścią był też Dom Bramny do czasu jego spalenia w pożarze w latach pięćdziesiątych.

        • 1 1

      • Ściemnia, ludzie tak długo nie żyją.

        • 1 0

  • ul. Oliwy

    Najbardziej zdemolowana część ul. Spacerowej. Najczęściej korki. Ale przejedź w nocy bez korków. Katastrofa. Góra zrobiona, trochę rozjeżdżona. Ale Stara Oliwa!!!! Takich miejsc jest trochę więcej. Nie hejtujcie tylko trzeba gonić niektórych urzędasów do porządnej naprawy, a nie tylko do łatania dziur. Raz porządnie zrobiona naprawa jest tańsza niż bylejakie łatanie dziur.

    • 5 1

  • Re

    Te 350m to nic. Tam potrzebny jest remont całej ulicy, aż do grunwaldzkiej.

    • 3 3

  • Remonty dróg w gdańsku

    Mało remontów w stosunku do potrzeb,a jak są ciągną się w nieskończoność i jakość wykonania słaba.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane