- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (401 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (51 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Węzeł Chylonia zmieni dzielnicę. Umowa na prace podpisana
Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz Juan Luis Mangas Murillo z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras uroczyście podpisali w poniedziałek umowę na przebudowę placu Dworcowego w Chyloni, który stanie się węzłem przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia. Prace pochłoną 45,8 mln zł i potrwają niecałe dwa lata.
Po zakończeniu prac teren zmieni się nie do poznania.
- To będzie nowa jakość przestrzeni publicznej i zachęta do pozostawienia samochodu w domu lub w tym miejscu, na parkingu naziemnym lub podziemnym. Mam nadzieję na zmianę postawy społecznej i jeszcze częstsze korzystanie z transportu publicznego, który konsekwentnie rozwijamy i promujemy. Wierzę, że dla nas wszystkich, dla gdynian, troska o środowisko jest priorytetem - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Władze miasta chciałyby bowiem, by korzystający z węzła zostawiali tam swoje samochody i przesiadali się na SKM lub ZKM, by podróż kontynuować właśnie komunikacją publiczną. W tym celu powstanie parking na 140 samochodów i 48 rowerów.
- Węzły integracyjne, a ten jest pierwszym z planowanych, będą silnie powiązane z komunikacją miejską, zarówno w oparciu o trasy dotarcia, jak i powiązane z komunikacją tranzytową. System informacji pasażerskiej, możliwość przemieszczania się po dzielnicy rowerem, carsharingiem czy nowoczesnym taborem autobusowym zachęci do zostawienia swoich samochodów w domu, a to przełoży się na oszczędność czasu i pieniędzy - prognozuje Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.
Co powstanie na węźle Chylonia:
- parking podziemny,
- przebudowa placu Dworcowego,
- nowa trakcja trolejbusowa,
- droga rowerowa wzdłuż ul. Kartuskiej,
- jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym,
- zespół toalet publicznych,
- nowe oświetlenie,
- monitoring.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł. Po drugim przetargu okazało się, że do planowanej na budowę węzła kwoty Gdynia musi dołożyć 10 mln zł.
Opinie (142) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-23 18:32
Na 100% nic z tego niebędzie
jak zawsze w gdyni
- 14 3
-
2019-09-23 18:41
"Węzeł Chylonia zmieni dzielnicę. Umowa na prace podpisana" - Czyli co? Przeniesie się do innej? Nie można było napisać "Węzeł Chylonia odmieni dzielnicę. Umowa na prace podpisana"?
- 10 0
-
2019-09-23 18:46
Kto mi wyjaśni (4)
jak ma w przyszłości wyglądać podróż do pracy np.mieszkańca Demptowa albo nawet Koleczkowa -który pracuje na Oksywiu? Ma chyba obowiązek wg.nowej myśli-zostawić samochód na pl.Dworcowym przy dworcu PKP, następnie wsiąść do SKM-ki i dojechać do stacji Gdynia Grabówek + kolejna wędrówka do estakady Kwiatkowskiego na przystanek ZKM w kier.Obłuża-Oksywia.. lub powędrować w przeciwną stronę około 1 km /ul.Morska/na autobus linii 197. Do Grabówka może dojechać też trolejbusami ZKM. Czas dojazdu w ten sposób wydłuży się o ponad 30-40 minut..a ile generować będzie przesiadek ? Co z pracą na 3 zmiany ?
Nic z tych rzeczy...Niewypał. Pozytywny wątek to rosnąca w sąsiedztwie inwestycja "Chylońska 110"...-przyda się ten "węzeł"- i jak znalazł..- 20 5
-
2019-09-23 19:53
przecież 197 jedzie Morską, to wystarczy zaparkować w okolicach, lub podjechać 114
poza tym w przyszłości ma być też pętla autobusowa po drugiej stronie torów, stamtąd może będzie cos odjeżdzało do północnych dzielnic, może częściej niż obecnie
- 3 7
-
2019-09-23 21:08
Popieram. Moja łapka w dół miała być łapką w górę. Szkoda, że nie można zmienić.
- 1 0
-
2019-09-23 21:10
z pewnoscia to nie bedie rozwiazanie dla kazdego, nie ma uniwersalnych rozwiazan. trzeba bylo nie kupowac mieszkania na koncu swiata
- 1 3
-
2019-09-24 06:16
Typie, zmień pracę i po problemie. Na 3 zmiany? Jesteś niewolnikiem?
- 1 1
-
2019-09-23 18:58
Umowa na prace? (1)
Co za melepeta myli prace z robotami budowlanymi? Prace to są projektowe, a budowlane roboty.
- 8 1
-
2019-09-23 21:14
robi się
w łóżku a w pracy się pracuje.
- 4 0
-
2019-09-23 18:59
Lepiej przypilnować
budowy tunelu pod linią kolejową w rejonie ul.Puckiej...To jest bardziej potrzebna inwestycja. Gdynia jest w tyle nawet za takim Wejherowem które tunel pod torami ma już blisko od 35 lat...i szykuje się do budowy kolejnego. Taki np.Sopot ma wiadukt nad torami w Kamiennym Potoku, w centrum są aż 2 i już od dziesiątek lat pod torami pkp skm i jeden(1) nowy na granicy Sopot Wyścigi/ Gdańsk Żabianka AWFiS....Gdynia-miasto z....Gdyby nie estakada Kwiatkowskiego- to....na Pogórze/Obłuże/Oksywie i via gm.Kosakowo +powiat Puck- to były by 2-3 dni drogi...Mostek na(pod) przy terminalu- ul.J.Wiśniewskiego nadal w stanie uszkodzonym i nie remontowanym-więc tylko estakada.
- 23 2
-
2019-09-23 19:05
Węzły przesiadkowe
To jest ostatnia rzecz, która mogłaby mnie zachęcić do korzystania z komunikacji publicznej. Węzeł przesiadkowy oznacza przesiadkę, a w warunkach trójmiejskich oznacza to minimum 10 minut w ryj.
- 11 3
-
2019-09-23 19:16
Ja byłbym bardzo
ostrożny z tymi "węzłami". Jak ludzie wezmą sobie to do serca to być może spadnie sprzedaż nowych samochodów, spadnie sprzedaż paliw, części zamiennych-szykuje się katastrofa dla dealerów samochodów i zaleje nas rynek samochodów używanych. Towarzystwa ubezpieczeniowe też to odczują na dużym minusie. A więc redukcja etatów...Nic dobrego to nie wróży. I te przepełnione do maxa trolejbusy, autobusy i skm-ka...Tragedia. A tak jak teraz każdy sobie jedzie swoim autem kiedy chce -jaką trasą chce i też gdzie chce. Po to kupił samochód aby nim jeżdzić np.do pracy i na zakupy-o wiele szybciej z ptk. A do pkt. B- niż komunikacją zbiorową bo czas to pieniądz....
- 3 5
-
2019-09-23 19:41
Węzeł Chylonia absolutnie nie zmieni dzielnicy.
Zmieni, co najwyżej, wygląd placu Dworcowego. Do zmiany dzielnicy niezbędne są duże projekty, jak tunele i wiadukty na głównych arteriach, w tym przyszłej drodze czerwonej.
- 10 2
-
2019-09-23 19:44
A będzie jak zawsze. Za drogo, za długo, firma ogłosi bankructwo
Albo wogóle skończy się na projekcie, taki nasz gdyński standard
- 10 2
-
2019-09-23 19:53
Chyba jednak nie. Będzie cały czas w tej samej dzielnicy. Redaktorze ...!
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.