• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trzy lata prac za 101 mln zł

Michał Sielski
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę

Wykonawcą węzła KarwinyMapka została firma MTM. Za 101,7 mln zł powstaną parkingi, buspasy i nowe jezdnie. Inwestycja ma być gotowa w maju 2023 roku.



Korzystasz z węzłów przesiadkowych w Trójmieście?

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców, ale najlepszą ofertę złożyła firma MTM z Gdyni, która nie tylko najtaniej wyceniła prace, ale też zagwarantowała, że zakończy je 50 dni przed terminem określonym w przetargu. Dzięki temu na początku maja 2023 roku węzeł Karwiny ma być gotowy.

- Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu: autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przetarg odbywał się w formule "zaprojektuj i wybuduj", więc na prace budowlane jeszcze poczekamy. Najpierw musi oczywiście powstać projekt.

Zakres prac w ramach węzła Karwiny. Zakres prac w ramach węzła Karwiny.

Co powstanie w ramach węzła?



  • parking "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
  • buspasy na ul. Wielkopolskiej,
  • nowa pętla autobusowa,
  • przebudowa ul. Sopockiej,
  • przebudowa ul. Strzelców.

Finansowanie unijne inwestycji



Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE.

W przyszłości kolejne etapy



Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.

- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.

Opinie (191) 8 zablokowanych

  • (1)

    Czyli do maja 2023 nie cały węzeł tylko I etap? Buspasy i parking.?

    • 10 0

    • A po wyborach w 2023 korekta i okrojenie projektu.

      • 2 0

  • (2)

    Będzie duże funkcjonalne rondo, dzięki któremu ruch będzie w miarę płynny czy znowu nawalone sygnalizatorów żeby wszyscy koniecznie odstali swoje? Na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego/płk. Dąbka też było miejsce na dobre rondo ale po co skoro można zrobić tak, że po przebudowie nie zmienia się nic i dalej trzy kierunki stoją w korku...

    • 12 3

    • Pytanie retoryczne - to robi ta sama firma która robiła Węzeł Cegielskiej i 10 lutego/Podjazd/Dworcowa

      Gwarancja sygnalizacji co 50 metrów, krótkich pasów do lewo/prawoskrętu i konieczność zmieny trzech pasów na odcinku 50 metrów.

      • 4 0

    • Będzie po 2 pasy, prawoskręty, lewoskrety, buspasy i wszędzie światła. Wyjazd z Buraczanej 2 pasy, z Górniczej 2 pasy i wszędzie światła. Niektórzy chcą świateł przy Parkowej. I to ma usprawnić ruch.

      • 4 0

  • Mamy Trzy Maszyny

    Ale damy radę!

    • 9 0

  • MTM? na Hallera już są dziury w asfalcie, który dopiero co kładli

    • 8 0

  • Gdynia XXI w.

    Budowniczowie Gdyni w grobach się przewracają -26 m-cy za jeden węzeł drogowy.Śmiechu warte tempo.

    • 7 3

  • Jak to sie mowi, przebudowa za 100 mln zlotych to sie w glowie nie miesci. ale w kieszeniach urzednikow juz tak.

    • 7 0

  • Wolałbym 3 pasy na Wielkopolskiej...

    ale zawsze to coś...

    • 11 1

  • Zamiast tego czegoś,po co to komu,powinni tunel już budować w Chyloni...

    • 4 3

  • Kiedy remont generalny ul. Hutniczej i likwidacja "przejazdu" kolejowego obok Piaskowej? Ta okolica to zakała Gdyni, a dużo ludzi z gmin ościennych jeździ tamtędy.

    • 8 0

  • Usunięto też drogi rowerowe... (1)

    ...takie to są władze pro-ekologiczne...

    • 6 8

    • Dziwi mnie, że Unia w ogóle dofinansowuje projekty, z których wyrzuca się drogi rowerowe (bo pierwotnie były ujęte w projekcie). Jak i kiedy ten kraj ma wreszcie pójść do przodu? :(

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane