• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
13 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.

Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w GdyniMapka. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z budową węzła Karwiny?

Przypomnijmy:

  1. W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
  2. Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
  3. Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
  4. W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
  5. Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
  6. Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
  7. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK



Prace na razie poza główną jezdnią



Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.

Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.

  • Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
  • Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.


Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni. Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni.
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.

Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok



Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?



Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.

11:19 12 PAźDZIERNIKA 21

Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum (32 opinie)

Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej


- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone



Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.

- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:

  • Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
  • Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
  • Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
  • Nowa pętla autobusowa.
  • 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
  • 35 800 metrów kwadratowych trawników.
  • 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.

Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.

Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.

Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020

Miejsca

Opinie (171) 2 zablokowane

  • Wiczlino (1)

    Dlaczego na Wiczlinie buduje się,nowa szkole z basenem i remontuje drogi?Czy ta dzielnica ma jakiś priorytet?Może zacznijcie od innych dzielnic które wymagają natychmiastowych remontów.Trójmiasto to nie Mała Sycylia,to Wielka Sycylia.

    • 13 0

    • ?

      Remontuje się drogi na wiczlinie?
      a które to i gdzie na tym wiczlinie?

      • 3 1

  • Pytanie do prezydencika Gdyni

    Kto zrobił tego wała z budową 2 centrów handlowych obok siebie w centrum Gdyni-CH Kwiatkowski i CH Batory?Dlaczego panie prezydencie niszczy pan wszystkie parki gdyńskie ?Wie pan,że w miejscu Kwiatkowskiego był piękny park i drzewa migdałowa?To co pan robi obecnie to kryminał.

    • 16 1

  • Średni koszt budowy 1 kilometra autostrady

    wynosi 47,4 mln. MTM za przebudowę 200 metrowego odcinka otrzyma 64 mln. Brawo Łucyk. zapomniałem, że jeszcze na namalowanie buspasów 2700 m trochę litrów farby pójdzie - zawsze można coś dopłacić tej wspaniałej firmie.

    • 8 0

  • Korki powstaja z powodu,ze ludzie z byle powodu musza sie przemieszczac.

    Gdyby nie wychodzili z domow korkow by nie bylo.

    • 4 1

  • Tia... Najlepiej zacznijcie teraz...

    Gdzie obwodnica już korkuje tak Karwiny, że nie da się do domu wrócić po 16.

    • 11 0

  • Kruszywo i Bitumiminum oferowało 91 mln PLN (1)

    Pięć firm chętnych do budowy
    Miasto na wykonanie zadania zabezpieczyło w budżecie blisko 123 mln zł. Trzy z pięciu ofert, zgłoszonych do przetargu na budowę Węzła Karwiny, zmieściły się w tej kwocie. Były to propozycje konsorcjum firm Kruszywo i Bituminium (91 mln), Firmy Budowlano-Drogowej MTM (102 mln) oraz firmy Strabag (120 mln). Do przetargu stanęło również konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras, które zaoferowało cenę 146 mln, oraz Budimex z ofertą opiewającą na kwotę 129 mln. Wszyscy chętni oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania do wiosny 2023 r.

    • 4 0

    • przetarg...?

      przetargi na wszelakie prace remontowe w Gdyni wygrywa jedna firma.... nie trzeba być geniuszem żeby domyśleć się o co chodzi...

      • 6 1

  • Mieszkańcy Dąbrowy nie liczą się (2)

    dla władzy. Tyle miesięcy/lat utrudnień. Najpierw Kaszubska, teraz Wielkopolska a potem pewnie 2 etap Węzła, bo nie dogadali się z PKP

    • 35 0

    • Z samych Karwin przejazd popoludniu na Dabrowe to koszmar, na Karwinach już jest ciężko przez Chwwszczynska Ale współczuję sąsiadom z Dąbrowy jescze tego dojazdu Nowowliczlnska żeby dojechać do dzielnicy

      • 7 0

    • Mają to, na co głosowali

      • 5 1

  • Nie wiadomo śmiać się, czy płakać. Jak wyprać dane o "nowościach" - cały zysk z tego remontu sprowadza się do buspasa. Korki jak były, tak będą, a po 1,5 roku odcięcia od świata mieszkańcy będą zachwyceni. Jak w dowcipie z kozą. Niestety.

    • 11 0

  • To nie wezel karwiny.To wezel gordyjski.

    Szczurkowi korki na Wielkopolskiej nie przeszkadzaja,bo do swojego wiczlina jezdzi pewnie kielecka.Karwiny,Fikakowo,Dabrowa moga stac w korkach codziennie.

    • 21 0

  • Oczzywiscie z 4.6km (11)

    Drog rowerowych zostało 600m więc znowu będą niepotrzebne spory między rowerzystami a pieszymi (byłyby między kierowcami ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie ta wielopasmowka jechał rowerem mimo że wg przepisów prawa powinien). Dzięki Lucyk że wciąż nie będę mógł z dziećmi rowerem dojechać do centrum Gdyni. Ceny parkowania niebotyczne, autobusy w korkach a drog rowerowych brak. Ot cala Gdynia

    • 35 10

    • Do kolarzy (3)

      Po co wam te drogi rowerowe skoro i tak jedziecie sobie środkiem jezdni????

      • 11 13

      • Wiesz, ile to 1,5 metra? (2)

        Gdyby nie tacy jak ty, to ludzie jezdziliby przy krawędzi. Jeżeli wyprzedzasz na grubość lakieru, to sam jesteś winien tej sytuacji. Za którymś razem podmuchem wciagniesz kogoś albo pod swoje koła, albo pod maskę tego za tobą. Uruchom myślenie, zanim ktoś zginie.

        • 7 1

        • No właśnie! (1)

          Rowerzystę skasujesz, a odpowiesz jak za człowieka!

          • 1 5

          • No właśnie, a sprawcą "skasowania" będzie zwykłe, odczłowieczone bydlę.

            • 1 0

    • (3)

      No właśnie nie ma prawa, na drodze o dwóch pasach ruchu rozdzielonych pasem zieleni rowerem jechać nie wolno.

      • 3 6

      • (1)

        Smieszne rzeczy opowiadasz. Paragraf albo zamilcz.

        • 5 0

        • Istotnie nie ma już tego paragrafu. Sprawdziłem, są za to uchylone, kiedyś tak było. Ale uważam, że to głupia zmiana.

          • 0 0

      • Nie można po drodze ekspresowej lub autostradzie

        Jeśli wg Ciebie każda droga o dwóch pasach ruchu rozdzielonych pasem zieleni jest ekspresówką, najwyższy czas wsadzić prawo jazdy z powrotem do chipsów.

        • 1 0

    • Z Karwin masz piękną trasę przez las do Kacka.

      Na kiego Ci jechać Wielkopolską ? Typowy troll i pieniacz.

      • 2 1

    • Pro tip za darmo dla mistrza logistyki

      Od wspomnianego węzła jedziesz w kierunku lasu wzdłuż Hovnanianu. Jedziesz przyjemną leśną drogą w dół, wypadasz na Małym Kacku, przeskakujesz na DDR przy stadionie, do samego centrum piękna ścieżka. Krócej, ładniej, bez bicia piany.

      • 1 0

    • ty z dziećmi nie dojedziesz, a ja z moją prababcią też nie będę mógł dojechać

      ckliwe historyjki, w które wplata się dzieci. Normalnie już płaczemy

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane