• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze (prawie) gotowy

Michał Sielski
4 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Tunele dla samochodów są już gotowe. Tunele dla samochodów są już gotowe.

Najważniejsza faza przebudowy drogowego Węzła Wzgórze św. Maksymiliana zakończy się w czwartek o godz. 10. Otwarte zostaną najważniejsze drogi i tunele dla samochodów.



Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć. Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć.
Przebudowa idzie zgodnie z planem i nic nie wskazuje na to, by mogły pojawić się opóźnienia. Większość prac budowlanych została już wykonana, zakończyło się także najtrudniejsze i najbardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców przebijanie tuneli pod torami.

- Wykonaliśmy już praktycznie wszystkie roboty konstrukcyjne, pozostało jednak jeszcze trochę pracy, ale głównie wykończeniowej - mówi Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w firmie MTM, wykonującej przebudowę.

Czy węzęł Wzgórze św. Maksymiliana rozwiąże twoje problemy komunikacyjne?

W czwartek o godz. 10 układ drogowy zostanie niemal całkowicie otwarty. Wprawdzie wciąż zamknięty będzie odcinek ul. Świętojańskiej od modernizowanego węzła zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni, ale pozostałe drogi są już gotowe.

Kierowcy, jadący w kierunku centrum Gdyni od strony Rumi i zachodnich dzielnic miasta przez ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni oraz od strony ul. Wielkopolskiej i ul. Stryjskiej Drogą Różową zobacz na mapie Gdyni - zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami. Pierwszy powstał pod Drogą Różową, drugi pod torami kolejowymi - tuż przy przystanku SKM.

Zmieni się również organizacja ruchu pod wiaduktem kolejowym nad al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Od czwartku od godz. 10 będzie tamtędy biegła trasa jednokierunkowa - od centrum w stronę zachodnich dzielnic Gdyni.

Na zmiany muszą jednak jeszcze poczekać piesi. Przejścia podziemne nie są gotowe, dopiero są budowane. Na pewno jednak uda się zakończyć wszystkie prace w terminie - do marca 2011 roku.

Całkowity koszt przebudowy węzła wynosi 59,6 mln zł, wykonawcą jest gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrośnie do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc.

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Wielki minus za (1)

    przejścia dla pieszych w tunelach. Nie wszyscy ludzie w Gdyni to szczury, żeby chodzili kanałami.

    • 7 6

    • Bezpieczniej

      Takie przejście jest o wiele bardziej bezpieczne bo masz pewnośc ze zedan samochód ciebie nie uderzy

      • 0 0

  • remont remontem

    remont remontem, a ja sobie wczoraj o wystajacy kraweznik we wjezdzie o drugiej (niedokonczonej jeszcze stronie) zrobilem konkretnego wgniota na podwoziu...
    Nieoswietlony, bardzo niebezpieczny ten tymczasowy wjazd w osiedla...

    • 0 0

  • nieprzemyślane do końca... (1)

    Jak można zrobić tak ostry zakręt pod tunelem w kierunku Gdyni Gł., na końcu którego jeszcze są światła a po zjeździe prawym pasem trzeba się wbić na pas jadący na wprost na ul. Władysława ?? !!!! Kto to wymyślił ??? !!! MASAKRA

    • 3 2

    • Mam dokladnie to samo zdanie. Bylem mocno zaskoczony tymi swiatlami.
      Liczylem na bardziej bezkolizyjne rozwiazanie ale masz, ... o to Polska wlasnie!

      Nic porzadnie. Stadion bedzie kolejnym bublem.

      • 0 0

  • Nie żebym się czepiał, ale jak na bezkolizyjny węzeł to sporo świateł. Od Śląskiej - dojazd do cmentarza w kierunku Gdańska naliczyłem ich 5 w tym jedno podwójne.

    • 1 1

  • Ktos juz jechal? Jak wrazenia? (3)

    • 2 3

    • Lepiej

      Szybciej się jedzie zwłaszcza w stronę Gdyni Głównej.
      Poprzednio jak się korkowało na wysokości dworca Wzgórze tam gdzie nawrotka w stronę UM, to na kilkanaście-kilkadziesiąt minut. Teraz cyk myk i jestem daleko. Światła zsynchronizowane, tylko oznaczenie takie sobie. Lewy pas wskazuje na centrum/port, a za chwilę okazuje się, że trzeba wskakiwać na prawy. Poza tym ok.

      • 2 0

    • jechałam, beznadzieja :(

      • 0 1

    • Jest super! :)

      • 1 0

  • Dziś jechałem po raz pierwszy

    Dla skręcających z Kieleckiej w Śląską nic się nie zmieniło. A właściwie to zmiana na gorsze bo teraz jest tylko jeden pas dla skręcających w lewo :(
    Światła jak były tak są nadal i trzeba czekać. W godzinach szczytu na lewym pasie jest tyle aut, że ci którzy z Kieleckiej jadą w prawo i tak stoją w korku powyżej przejścia na wysokości Nordei.

    • 5 1

  • Nie tylko budowa, przebudowa i remonty (5)

    Porównajmy, jak buduje węzły komunikacyjne Gdynia, a jak Gdańsk.

    • 59 26

    • Gdańsk remontuje, Gdynia buduje (3)

      No niestety Gdańsk ma tendencje do remontowania węzłów - patrz Hucisko, które budowano ze 3 lata, a tak na prawdę poza nowym asfaltem nic się nie zmieniło. A kochany Pan prezydent reklamówki swoje kręci w tle maszyn budowlanych na nie swoich inwestycjach...

      Gdynia idzie dalej i zamiast zrobić remont myśli przyszłościowo, choć trochę obawiam się o ten węzeł, a właściwie układ świateł, bo muszę przyznać, że jest bardzo bardzo dziwny (dwa rzędy sygnalizatorów). Zobaczymy jak to odpalą i jak się ludzie nauczą nowego układu jak się będzie wtedy jeździć.

      • 31 1

      • (2)

        Hucisko, Błędnik, Hallera z Kliniczną... teraz Powstańców Warszawskich, gdzie przy okazji kapitalnego remontu jezdni nawet lewoskrętu (na Dąbrowskiego) jak nie było tak nie będzie. Niestety, obecna ekipa decydentów zbyt wiele nie potrafi... dokończenie budowy wiaduktów na Armii Krajowej (nad Łostowicką) jest zadaniem zbyt trudnym dla Adamowicza i jego doradców.

        • 3 0

        • a dasz na to pieniądze mądralo? (1)

          j.w.

          • 0 1

          • Dlaczego w każdym mieście są budowane dwupoziomowe skrzyżowania tylko w Gdańsku nie?

            Faktycznie przykładowo dodatkowy pas jezdni dla lewoskrętu na remontowanej Powstańców Warszawskich to i dodatkowy koszt, ale ja jestem zwolennikiem "mniej, a dobrze" - żeby "przyszłe pokolenia" nie musiały do tego wracać.

            • 2 0

    • sam sobie porównuj

      • 5 13

  • Juz kiedys pisalem ale do swiadomosci

    tych idiotow z gdynskiego zarzadu nic nigdy nie trafia. Za miesiac lub dwa wszystko bedzie pokryte malowidlami graffitti. Dlatego nalezalo pokryc przynajmniej okolo trzy metry od dolu kaflami. Przeciez sa piekne kolorowe kafle dostepne na rynku. Graffitti mozna latwo zmyc z kafli ale nie z tynku.

    • 5 1

  • Bosmańska też prawie gotowa (4)

    Może coś o Bosmańskiej napiszcie

    • 25 2

    • (3)

      A co maja napisać, że wykonawca zaoszczędził i na stare kręgi położył nowe co zakończyło się zniszczeniem sieci kanalizacyjnej i potrzebą zniszczenia dopiero co zbudowanego ronda? Dobrze że ścieki do wodociągu nie wpłynęły, bo dopiero by było.

      • 9 2

      • Dewastacja (2)

        Końcówkę (już poza inwestycją) zdewastowali i... położyli płyty yomb! "Gdyńska" robota (czytaj: dziadostwo).

        • 1 0

        • tam koło biedronki?

          • 0 0

        • chyba żartujesz, serio ?

          • 0 0

  • i co to zmieni?

    chyba tylko tyle, że włodarze z okien będa mogli się ekscytować widokem swoich osiągnieć - skoro do obwodnicy dopchać się nie można,
    jest wiele miejsc, które pilniej wymagają modernizacji - choćby usprawnienia na całej Hutniczej wzdłuż torów- a nie tam tunel dla pieszych żeby było wygodniej

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane