• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze (prawie) gotowy

Michał Sielski
4 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Tunele dla samochodów są już gotowe. Tunele dla samochodów są już gotowe.

Najważniejsza faza przebudowy drogowego Węzła Wzgórze św. Maksymiliana zakończy się w czwartek o godz. 10. Otwarte zostaną najważniejsze drogi i tunele dla samochodów.



Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć. Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć.
Przebudowa idzie zgodnie z planem i nic nie wskazuje na to, by mogły pojawić się opóźnienia. Większość prac budowlanych została już wykonana, zakończyło się także najtrudniejsze i najbardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców przebijanie tuneli pod torami.

- Wykonaliśmy już praktycznie wszystkie roboty konstrukcyjne, pozostało jednak jeszcze trochę pracy, ale głównie wykończeniowej - mówi Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w firmie MTM, wykonującej przebudowę.

Czy węzęł Wzgórze św. Maksymiliana rozwiąże twoje problemy komunikacyjne?

W czwartek o godz. 10 układ drogowy zostanie niemal całkowicie otwarty. Wprawdzie wciąż zamknięty będzie odcinek ul. Świętojańskiej od modernizowanego węzła zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni, ale pozostałe drogi są już gotowe.

Kierowcy, jadący w kierunku centrum Gdyni od strony Rumi i zachodnich dzielnic miasta przez ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni oraz od strony ul. Wielkopolskiej i ul. Stryjskiej Drogą Różową zobacz na mapie Gdyni - zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami. Pierwszy powstał pod Drogą Różową, drugi pod torami kolejowymi - tuż przy przystanku SKM.

Zmieni się również organizacja ruchu pod wiaduktem kolejowym nad al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Od czwartku od godz. 10 będzie tamtędy biegła trasa jednokierunkowa - od centrum w stronę zachodnich dzielnic Gdyni.

Na zmiany muszą jednak jeszcze poczekać piesi. Przejścia podziemne nie są gotowe, dopiero są budowane. Na pewno jednak uda się zakończyć wszystkie prace w terminie - do marca 2011 roku.

Całkowity koszt przebudowy węzła wynosi 59,6 mln zł, wykonawcą jest gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrośnie do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc.

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • beznadzieja

    zmarnowane pieniądze,wszędzie pełno świateł co chwilę trzeba stawać,zaprojektował to idiota,po staremu jezdziło się płynniej,za rok pewnie będą to przerabiać

    • 1 0

  • kolorm elewacji

    niestety zepsuł wszystko. Jak dla mnie harmonizuje z kolorem niektórych bloków w Gdyni gdzie emerycii ze wspólnoty mieszkaniowej wybierają najtańszą farbę, a kolor to drugorzędna sprawa. Cepelia. Tunele, przejścia itd to z założenia tchnie nowoczesnym rozwiązaniem a ten kolor jest dobry na bluzeczkę cioci Halinki. A ha i nie wiem po co te te głazy narzutowe???

    • 0 0

  • A teraz graficiarze do dzieła !!! (3)

    A teraz graficiarze do dzieła !!!

    • 3 13

    • będą musieli z Gdańska przyjechać bo nasi pracują w pracowniach i na zlecenie

      wasi mogą za darmo syfu narobić,
      jak się zmęczą to zrobimy coś ładnego

      • 0 0

    • specjalna emulsja

      ściany na całym węźle sa pokryte emulsja, dzieki której popisy graficiarzy mozna bedzie łatwo zmyć. To jakaś pociecha. A w yunelach dla pieszych beda kamery.

      • 1 0

    • juz powstalo jedne dzielo.. jestes opozniony czy jak? :/ pffff zenujacy typ!

      • 0 0

  • super, super GDYNIA (4)

    brawo!...pokażcie mi drugie takie miasto w Polsce, gdzie w niemałym czasie powstają takie drogi jak w Gdyni...
    Estakada Kwiatkowskiego, Piękna Wiśniewskiego, Różowa, a teraz tunele....

    PS...ludzie korki będą zawsze!
    10 lat temu nie było tyle samochodów....

    • 31 10

    • A ile znasz tych miast oprócz Gdyni? (1)

      Zdaje się że w Gdańsku się teraz buduje więcej dróg?
      Chyba Ciebie ten lokalny patriotyzm zaślepia :)

      • 3 4

      • podejdźmy zatem realnie, Gdańska już się nie da odkorkować, trzebaby zaorać i zbudować miasto od nowa

        rozumiesz?
        Tak już jest, taki los.
        Miasto kaput
        pod własnym ciężarem.

        • 0 0

    • wiele miast

      np.: Wrocław, Poznań, Kraków, Warszawa, No., w porównaniu z Gdańskiem to może Gdynia jakoś wygląda, ale kaszubie wychyl nos poza swoją checzę, to zobaczysz jak się kraj rozwija!

      • 1 1

    • w porównaniu do gda to w gdy nie ma korków

      • 4 0

  • tunele???? (3)

    wszystko fajnie, ale nie nazywajmy 2 wiaduktow chociaz opartych o nasypy tunelami...jeszcze nam (Polska) daleko finansowo zeby sobie tunele w srodku miasta kopac

    • 12 9

    • (1)

      tj. mini tunel bo jak nazwac''pod mostem'' xD hah..

      • 1 0

      • ja bym to nazwał przelotka, to taka dziurka w niczym

        .

        • 0 0

    • A tunel dla pieszych to też "wiadukt"??
      Przeczytaj jakąś mądrą książkę. Może gdzieś znajdziesz jakie są różnice między tymi obiektami.

      • 1 1

  • 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. (13)

    to teraz o 44% wzrośnie zakorkowanie Witomina,,, będzie masakra,, teraz czekamy na 2 pasmową drogę od węzła do obwodnicy!!!!!!!

    • 61 24

    • drogi ewakuacyjne (4)

      Już w latach 60, na studium wojskowym uczyli mnie, że w razie wojny Gdynia nie może się ewakuować, bo nie ma dróg wyjazdowych na Zachód. Teraz to się sprawdza.

      • 5 10

      • hehe, bo my sie mieliśmy ewakuować na wschód panie ;P

        tam musi być jakaś cywilizacja

        • 0 0

      • ile lat się przedawnia przestępstwo szpiegostwa ?

        • 0 0

      • a Gdańsk ma takie drogi ? (1)

        • 10 3

        • Gdańsk niedawno pozbył sie jednej - Słowackiego - urwał na lotnisku

          • 5 0

    • a po co tam dwupasmówka? (3)

      po co wydawać tyle kasy i niszczyć las? do rozładowania korków wystarczą zatoczki dla autobusów i pełna koniczynka przy obwodnicy.

      • 2 9

      • Człowieku co ty gadasz. Z i do obwodnicy najbardziej 2-pasmówki i to na calej (2)

        długości. Pełne koniczynki za to są wskazane, ale nie niezbędne i to one dużo miejsca zajmują. Z Gdańska do Gdyni 2 razy jechałem przez Witomino i bida-korki. Teraz jeżdżę tylko przez Grabówek, gdzie z Obwodowej do Morskiej i sama Morska to 2 pasy. Hej

        • 0 2

        • a w sumie to

          skoro tak jeździsz to czemu nie jedziesz przez Karwiny? masz przecież dwupasmową Wielkopolską i dalej Różową albo Zwycięstwa - no tak, ale przecież tam też są korki pomimo dwóch pasów.

          • 0 0

        • a tak będziesz mieć korek na dwóch pasach - wizualnie krótszy, ale tak samo upierdliwy. pełna koniczynka to konieczność - spróbuj tam w godzinach szczytu wjechać na obwodnicę jadąc od strony witomina. i to ten kolizyjny wjazd oraz brak zatoczek dla autobusów generują korki, a nie brak dwóch pasów od witomina.

          • 2 1

    • Bez przesady (1)

      Bez przesady. Ten ruch głównie pójdzie w stronę Chylonii tamtędy, a nie na Witomino.

      • 6 2

      • ja nie na witomino? na chwarznie buduja cale nowe dzielnice wiec ruch przez witomono bedzie sie odbywal

        • 9 0

    • Przecież zaczęli przebudowę Chwarznieńskiej, więc o co cho?

      • 1 2

    • Zapomnij

      Liczy sie tylko centrum i widok z okna UM. Zero inwestycji poza centrum - drogie u nas na osiedlu, odcinek okolo 20 metrowy robia od ponad 10 lat. Chrzanic to.

      • 6 2

  • (23)

    zupełnym przypadkiem koniec inwestycji miejskiej kończymy przed wyborami...

    • 38 64

    • mogloby tez nie byc zadnego remontu , budowy , rozbudowy (3)

      i też byłoby fajnie co nie ? :)))

      • 18 6

      • Rozumiem, że z tym "węzłem" w ścisłym centrum miasta jest FAJNIE ? (2)

        Rozumiem, że obok małego węzła Cegielskiej miał być duży węzeł kogoś innego ? A jeszcze obok piękna zajezdnia i to wszystko w centrum. Myślę, że każdy z nas znalazłby lepsze przeznaczenie dla tych, bardzo prestiżowych miejsc w Gdyni. Po drugie ten cały węzeł można było rozwiązać lepiej i taniej dla mieszkańców.

        • 5 11

        • obiektywnie (1)

          buahaha lepiej?? o pan inzynier sie znalaz co wszystko by zrobil lepiej taniej ale niestety w zyciu mu nie wyszlo i pisze tylko opinie, buahahah

          • 0 6

          • dobrzy inżynierowie pracują na zachodzie, u nas, zostali sami nieudacznicy i oni głównie w przetargach państwowych lody kręcą

            taka jest brutalna prawda o tym ciemnogrodzie.
            Przyjmij ją lub nie.
            Mi nie zależy.
            Najwyżej będziesz kolejnym,
            który u mnie pole orze
            i śpi w czworakach
            z chomątem na ryjku.

            • 0 0

    • a własnie że nie! (6)

      Od roku, czyli od rozpoczęcia prac były oficjalne zapowiedzi, ze ruch zostanie docelowo otwarty na tym węźle właśnie na poczatku listopada 2010. Dowody w archiwalnych wydaniach wszystkich mediów!
      I tak sie własnie dzieje - bez fanfar, wsęg i przemówień. Zatem strzał biadolących - kulą w płot!

      • 6 8

      • (2)

        lepiej powiedzcie co za baran wyznaczył taki a nie inny przebieg dróg rowerowych?Uważacie że rowerzyści będą jeździć zygzakiem co kilka metrów zakręty niemal pod kątem prostym.Sami sobie tak jeździjcie szczurkowe nieroby!Ja zamierzam korzystać z jezdni ponieważ nie lubię być uszczęśliwiany na siłę w dodatku w tak beznadziejny sposób

        • 3 2

        • (1)

          To idź biadolić do projektanta. A jak chcesz mandat za jazdę po ulicy to już Twój problem...

          • 0 0

          • nie s**** się mandatami frajerze

            • 0 0

      • (1)

        Rozumiem, że rok temu, przygotowując tę inwestycję, nie wiedzieliście, że na jesieni 2010 będą wybory samorządowe. :-)
        Oddanie węzła do użytku akurat w czasie kampanii to absolutny przypadek - wcale nie dowód na to, że w Gdyni inwestycje są planowane z uwzględnieniem wyborczego kalendarza.
        Jasne. A u mnie za oknem latają słonie. Naprawdę! :-)

        • 3 0

        • To gratuluję.

          • 0 0

      • UMG zwarty i gotowy! :)

        • 0 3

    • Wybory nie maja z tym nic wspólnego (1)

      Termin mają do 30 listopada, to było wiadome juz rok temu!!!

      • 0 5

      • Termin mają do marca 2011.

        • 0 0

    • Umiesz czytać?? "prawie gotowy" nie znaczy "gotowy". Budowa jeszcze się nie skończyła.

      • 0 0

    • (2)

      a wiec to tylko PR i wezel tak naprawde nie jest jeszcze gotowy, tak?:)

      • 8 4

      • żaden PR! (1)

        Nawetb jesli jesteś pieszym a nie kierowca mozesz sprawdzic, ze nowe rozwiazanie juz działa. I na pewno jest wygodniej niz przedtem!

        • 0 5

        • dla pieszego nie jest jeszcze wygodniej

          pieszy musi się przedzierać przez tymczasowe przejścia dla pieszych. a w sumie po skończeniu remontu nie będzie tak wygodnego przejścia jak było od Kopernika do SKM.

          • 3 0

    • Różnica między Gdańskiem a Gdynią w tym kontekście

      Gdańsk dzisiaj rozpoczyna budowę Łódzkiej, która jest wielkim wydarzeniem medialnym przed wyborami (czy przyczyni się do likwidacji jakiegokolwiek korka w okolicach Gd.Południe to zobaczymy).
      Gdańsk z wielką pompą to potrafi nawet likwidować drogi! (słynna impreza z okazji likwidacji Słowackiego za lotniskiem).

      Natomiast Gdynia bez żadnych wielkich imprez właśnie zakończyła udrożnienie jednogo z najważniejszych skrzyżowań w mieście. Tak trzymać!

      • 3 3

    • jeszcze nie koniec (1)

      Węzeł nie jest jeszcze gotowy w całości, ale mozna juz otworzyc ruch zgodnie z docelowym rozwiazaniem. Bez przecięć wstęgi, uroczystości i fanfar. Po prostu o godz. 10.00 zacznie obowiazywać nowa organizacja ruchu.
      Od roku było wiadomo, ze właśnie na poczatku listopada ten etap prac zostanie zakończony i kierowcy będą juz mogli korzystac z lepszego niz dotychczas rozwiązania. Mozna te deklaracje sprawdzic w archiwalnych wydaniach wszystkich mediów! Żadnej ściemy i wyborczej propagandy.
      Owszem - mozna było ten manewr zrobic 1 listopada, tylko swiadomie tego nie uczyniono, gdyż spiętrzyły by sie dwa problemy na drodze: nadzwyczajny, świąteczny ruch samochodów no i owe rewolucyjne zmiany.
      Zatem narzekaczy uprasza sie o powściagliwość w krytyce.

      • 0 3

      • Wszystko to prawda

        Wszystko to prawda, ale skoro nie chodzi tutaj o chwalenie się i robienie z otwarcia kampanii, to dlaczego nie mogło się to odbyć w środku nocy, gdy ruch jest znikomy? Bo Krawaty by nie wstały? Dobrze chociaż, że nie w szczycie, tak jak zamykali pas na Źródle Marii... Tak czy inaczej, wprowadziło to zamieszanie niemałe, bo będąc w okolicy o, powiedzmy, 9:50, nie można było być pewnym jakim wariantem trasy będzie się jechać. Nie wspominając już o kierowcach busów, którzy jeden kurs jadą po staremu, drugi już wg nowej trasy.

        • 2 2

    • (2)

      co w tym złego?

      • 0 3

      • Misza (1)

        Pewnie to, że następne remonty poczekamy 4 lata - do następnych wyborów:) Jak zwykle.

        • 6 6

        • buahaha

          czuje platfusa, smierdzi na kilometr

          • 0 6

  • jest spory ZONG na tej drodze (24)

    jadąc lewym pasem od strony Sopotu na tym węźle staje się on lewoskrętem !!!! co za debil to wymyślił,,,, juz teraz jest wesoło!!!,, cała reszta zobaczymy jak otworzą :)

    • 65 45

    • to nie zonk (1)

      nie bedzie to zonkiem jak otworza tunel pod torami, ruch w tym miejscu do skretu w lewo bedzie duzo mnieszy

      • 3 3

      • jaki tunel? który tunel?

        .

        • 0 0

    • jadąc od sopotu... (4)

      jadąc od sopotu, tak jak piszesz, część pasów jest jeszcze zamknięta, dlatego wyjeżdżasz na lewoskręt. jak otworzą całość to będą 2 lub 3 pas na wprost plus lewoskręty

      • 10 2

      • (2)

        Tak czy siak, z lewego pasa aleji zwycięstwa będzie się wpadać na jeden z dwóch pasów do lewoskrętu (nie mówcie o znakach, bo aktualnie stoją one w miejscu gdzie już się zapycha ulica od osób, które nagle uświadamiają sobie,że muszą zmienić pas). Natomiast prawy pas al. zwycięstwa służy do jazdy wprost i z niego będzie można zjechać na dwa dodatkowe pasy, których rzeczywiście jeszcze nie otworzyli.

        • 3 2

        • dokładnie, też mnie to zmyliło, znaki w złych miejscach

          najegane tych znaków, poowijane dookoła słupów,
          nie wiadomo który której ulicy dotyczy,
          chyba się spieszyli na wybory
          żeby jakiś ch.. miał pożywkę reklamową.

          • 0 0

        • nie przesadzaj

          prawe pasy zaczynają się już przy ulicy Kopernika. popatrz na wizualizacje - dochodzą dwa nowe pasy - prawy do skrętu w świętojańską i dodatkowy lewy prowadzący prosto na lewoskręt. dalej za zjazdem na świętojańską po prawej pojawia się kolejny pas i zatoczka dla busów, a przed skrzyżowaniem z Piłsudzkiego do lewego dochodzi kolejny lewy pas.

          • 0 2

      • dokładnie

        jakoś wszyscy komentują a nikt nie widzi, że dwa remontowane prawe pasy są zamknięte.

        • 1 2

    • (5)

      Ty ZONG lepiej patrz na znaki jak jedziesz. Poza tym gdzie byś chciał lewoskręt jak nie na lewym pasie?

      • 17 12

      • ja patrzyłem i się zgubiłem, znaki poziome niewidoczne, może dlatego, że padało i było ciemno

        na poziomych znakach domalowane strzałki żółte,
        zapomnij żebym, w nocy je zobaczył, wyglądają jak jakieś niedomalowane.
        Znaki pionowe sory, w takich miejscach, że nie idzie się połapać co i jak.
        co mi po znaku jak ja już muszę skręcać.

        Kto tego ronda nie będzie znał na pamięć
        to go nie widzę jak chce przejechać.

        • 0 0

      • Wel statis ma rację (3)

        Wel statis ma zupełną rację. Od kiedy jadąc głównym pasem, nie zmieniając kierunku jazdy stajesz na lewoskręcie ? Zupełna głupota projektanta. Na lewoskręt należy zmienić pas i tak by było prawidłowo. Gdynianie będą pamiętać ,ale przyjezdni ?

        • 15 8

        • (1)

          dokładnie.. ten lewoskręt jest nietrafionym pomysłem

          • 10 3

          • ludzie, pomyślcie

            przecież to jest rozwiązanie tymczasowe. po prawej stronie są zamknięte dwa remontowane pasy. gdy droga zostanie w pełni otworzona to będzie się wyjeżdżać prosto na np. środkowe pasy prowadzące na wprost.

            • 0 6

        • tez sie juz tam raz zlapalem.

          • 2 1

    • Zonk (8)

      Jak się nie patrzy na znaki to faktycznie wielki ZONG :->

      • 29 8

      • odpowiedz godna bezmyslnego projektanta drogi (7)

        oczywiscie - zamiast naprawic koleine w jezdni mozna umiescic znak - uwaga koleiny. Zamiast normalnie zaprojektowac droge - ustawic znak ograniczenia predkosci ... tak wlasnie postepuja bezmozgi odpowiedzialne za budowe i utrzymanie drog w Polsce.
        typowe podejscie debili odpowiedzialnych za utrzymanie drog w Polsce - kazda durnote jaka zaprojektuja uzasadniaja ustawionym obok 'znakiem'.
        Tymczasem drogi powinny byc tak projektowane by nie zaskakiwac kierowcow jakimis durnymi rozwiazaniami, ktore urodzily sie w glowie jakiegos ograniczonego projektanta.
        Jade GLOWNYM PASEM na wprost i nagle okazuje sie, ze znalazlem sie na pasie skretu w lewo - toz to jest KARYGODNA GLUPOTA projektanta tej drogi. Tlumaczenie tej glupoty umieszczonym obok znakiem to kolejna durnota....
        Drogi maja byc tak budowane by nie rozmijaly sie z INTUICJA 99% kierowcow jadacych droga.... To rozwiazanie z lewoskretem jest KARYGODNYM BLEDEM!!!

        • 22 7

        • Tak wynikalo z natezenia ruchu

          Polowa samochodow jadacych od strony sopotu jedzie prosto, druga polowa chce sie przedostac na slaska stad parwy pas zaspokaja 50 % ruchu a lewy drugie 50% - oba na wzgorzu sie mnoza na 2 prosto i 2 w lewo wiec wg. mnie jest ok

          • 0 0

        • A co to jest " GŁÓWNY PAS" mistru kierownicy?!?!?!?! (4)

          masz obowiazek jechać jak najbliżej prawej strony jak to tylko możliwe i tego się pilnujcie a ruch będzie odbywał się dużo płynniej. Ponadto jak byś chciał to rozwiązać, lewoskręt z prawego pasa czy co????

          • 7 8

          • kolejny projektant drog czy moze milicjant? (2)

            1. jadac glowna droga - lewym pasem prostej drogi oczekuje, ze droga ta prowadzi mnie prosto.
            2. skoro jade lewym pasem moze prawy byl zajety? Wziales to pod uwage?
            3. Skoro droga biegnie prosto (rowniez za skrzyzowaniem), pierszenstwo drogi sie nie zmienia to skrzyzowanie powinno wygladac tak jak to przy Wielkopolskiej - gdzie by skrecic w LEWO musisz najzwyczajniej skrecic na lewoskret - natomiast jadac prosto dalej bedziesz jechal na wprost a nie skrecal w lewo. To proste jak konstrukcja cepa.... nadal nie rozumiesz?

            • 6 4

            • powoli... (1)

              Panowie spokojnie...
              Główny ciąg komunikacyjny nie prowadzi na wprost tylko właśnie w lewo, więc układ drogowy jest ok.
              Ciągiem komunikacyjnym w Gdyni są ulice Morska - Zwycięstwa.

              • 3 6

              • to akurat nie jest prawda

                droga z pierwszenstwem przejazdu biegnie na wprost - Aleja Zwyciestwa, Wladyslawa IV. Pilsudskiego i dalej na wprost to droga podporzadkowana....

                • 6 0

          • wel satis pewnie z tych

            co to w lewo skręcają z prawego pasa, albo odwrotnie...

            • 1 7

        • JA CHCE ZOBACZYC TWOJĄ ODP JAK JUŻ BĘDZIE KONIEC

          jak w temacie jak skończą wszystkie prace to się wtedy wypowiadaj (bo gdybyś nie wiedział to w tamtym miejscu bedą 4 pasy i tzw GŁÓWNA DROGA będzie dokładnie szła po sznureczku) - chyba że potrafisz tylko innych wyzywać od debili...
          pozdrawiam

          • 4 6

    • ...

      jak otworzą prawy skrajny to tak nie będzie - zobacz że ten pas teraz jest użytkowany przez pieszych (stoją pachołki).

      • 0 1

    • to tak jak z oliwy do sopotu...

      • 1 1

  • Cieszę się że będzie tak ładnie w cenyrum i że robi się tyle dla rowerzystówi tych co jeżdżą autobusami i trolejbusami a nie tylko samochodami

    • 0 0

  • chcieli dobrze...

    a wyszlo jak zawsze, światła i znak stop w tunelu , masakra i bezmózgowie,
    typowe =polnisze inzynieren= , szkoda słów i pieniedzy.

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane