- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (142 opinie)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (89 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (197 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (456 opinii)
Węzeł Wzgórze (prawie) gotowy
Najważniejsza faza przebudowy drogowego Węzła Wzgórze św. Maksymiliana zakończy się w czwartek o godz. 10. Otwarte zostaną najważniejsze drogi i tunele dla samochodów.
Przebudowa idzie zgodnie z planem i nic nie wskazuje na to, by mogły pojawić się opóźnienia. Większość prac budowlanych została już wykonana, zakończyło się także najtrudniejsze i najbardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców przebijanie tuneli pod torami.
- Wykonaliśmy już praktycznie wszystkie roboty konstrukcyjne, pozostało jednak jeszcze trochę pracy, ale głównie wykończeniowej - mówi Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w firmie MTM, wykonującej przebudowę.
Kierowcy, jadący w kierunku centrum Gdyni od strony Rumi i zachodnich dzielnic miasta przez ul. Kielecką oraz od strony ul. Wielkopolskiej i ul. Stryjskiej Drogą Różową - zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami. Pierwszy powstał pod Drogą Różową, drugi pod torami kolejowymi - tuż przy przystanku SKM.
Zmieni się również organizacja ruchu pod wiaduktem kolejowym nad al. Piłsudskiego . Od czwartku od godz. 10 będzie tamtędy biegła trasa jednokierunkowa - od centrum w stronę zachodnich dzielnic Gdyni.
Na zmiany muszą jednak jeszcze poczekać piesi. Przejścia podziemne nie są gotowe, dopiero są budowane. Na pewno jednak uda się zakończyć wszystkie prace w terminie - do marca 2011 roku.
Całkowity koszt przebudowy węzła wynosi 59,6 mln zł, wykonawcą jest gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrośnie do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc.
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2010-11-04 13:22
skrzyżowanie 2 poziomowe - a świateł więcej niż przed jego budową! (2)
Czy Gdynia to miasto, które specjalnie uciska kierowców nadmierną ilością skrzyżowań z sygnalizacją świetlną? Moim zdaniem wyraźnie obniża to płynność ruchu! Do tego, niestety, można zaobserwować iż powoduje to nagminne przejeżdżanie "na wczesnym czerwonym"!
- 9 3
-
2010-11-04 13:26
(1)
Na Wzgórzu są światła przyjazne komunikacji miejskiej,nie pasuje to korzystaj z kaemki!
- 2 2
-
2010-11-04 18:55
ale komunikacji miejskiej jest mniej niż aut zablokujesz auta to komunikacja miejska też zostanie zablokowana
- 0 0
-
2010-11-04 06:06
(3)
całkiem szybko się uwinęli. brawo, oby wszystkie duże remonty trwały tak krótko !
- 184 7
-
2010-11-04 18:50
Dziwna zbieżność czasu otwarcia
W innych miejscach brak odbioru technicznego i dodania do map kartograficznych powodował wielomiesięczne oczekiwanie na otwarcie. Mosty i obwodnice czekały, a mieszkańcy nadkładali drogi.
A tu tuż przed wyborami taki sukces.
Gratulacje dla ekipy Pana Prezydenta Szczurka.- 2 2
-
2010-11-04 15:41
zgadzam się,
zasuwają nieźle, takie tempo rzadko sie u nas widuje :D
- 2 3
-
2010-11-04 12:50
Teraz Wielkopolska stanie
Przydałoby się coś jeszcze zrobić na zjeździe z Wielkopolskiej w Różową, bo teraz dopiero będzie masakra przy zjeździe
- 4 2
-
2010-11-04 17:34
Beznadzieja
Trajtek linii 26 spóźnił się na przystanek "Wzgórze SKM" ponad 10 minut ;///
- 3 0
-
2010-11-04 15:11
dlaczego nie budowac z przyszloscia? i od razu 3 pasy w jedna strone??? po co 2 czemu nie 3 ?? (1)
budowac nie na wczoraj a na jutro!
- 6 1
-
2010-11-04 15:21
A nawet na pojutrze czyli np. 5 pasów w jedną strone. A, co.
- 1 1
-
2010-11-04 15:12
To nie jest dobre rozwiązanie
Żeby wjechać pod tunel trzeba stać kilka świateł , szlak mnie dzisiaj trafiał jest gorzej niż było .
- 5 2
-
2010-11-04 15:06
JESTEM DUMNY Z NASZEJ GDYNI I JEJ WLADZ,CZYLI NAS SAYCH!!!!!!!!!
BRAWO NASZA KOCHANA GDYNSKA RODZINKO
- 5 10
-
2010-11-04 13:57
karwiny
niech puszcza jakaś trasę z Karwin na witawe! tu zawsze zatłoczone są drogi w dół... i w stronę obwodnicy!! a tak to z karwin na witawe i chwila moment mozna dostac sie na chylonie itd.. a nie cała gdynie zwiedzac w korkach, za duzo aut za mało dróg... może rozwiazanie jak estakada?
- 2 0
-
2010-11-04 11:14
Powłoka jest? (1)
Czy zastosowano powłokę przeciw grafiti? Bo jak nie, to prace wykończeniowe są zbędne, bo zaraz wszystko pobazgrzą (już widzę jak na widok w/w pierwszego zdjęcia graficiarze się ślinią).
:(- 2 0
-
2010-11-04 13:25
zastosowano powłoke!
Powłoka jest. Na całym wężle. Graficiarze do domu!
- 3 0
-
2010-11-04 12:49
Nie psioczcie na te przystanki. Ich lokalizację wymusza układ drogowy. Z pewnością ZKM Gdynia sprawdzi sens istnienia tych przystanków i jeśli coś będzie do poprawki to to poprawią. Najlepiej zamiast narzekać postarajcie się przekazać swoje uwagi.
- 3 2
-
2010-11-04 10:49
Oj dziennikarze!!!! (2)
Od ludzi pracujących "językiem" wymagać się powinno, by władali nim prawidłowo. Tymczasem w artykule czytam: "Kierowcy, jadący w kierunku centrum Gdyni od strony Rumi i zachodnich dzielnic miasta przez ul. Kielecką oraz od strony ul. Wielkopolskiej i ul. Stryjskiej Drogą Różową - zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami. Pierwszy powstał pod Drogą Różową, drugi pod torami kolejowymi - tuż przy przystanku SKM." Można jechać, jak napisał później autor pod drogą, pod torami, ale nie pod tunelem czy tunelami!!! Proszę, nauczmy się raz na zawsze, że idzie się, jedzie się tunelem, ani pod nim!!!
- 5 3
-
2010-11-04 12:35
a może jest tam
tunel.....dwupoziomowy...
- 1 0
-
2010-11-04 11:02
Wiadukt czy tunel
A może pod "wiaduktem" ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.