- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (182 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (107 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (63 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (312 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (139 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (67 opinii)
Węzeł Wzgórze (prawie) gotowy
Najważniejsza faza przebudowy drogowego Węzła Wzgórze św. Maksymiliana zakończy się w czwartek o godz. 10. Otwarte zostaną najważniejsze drogi i tunele dla samochodów.
Przebudowa idzie zgodnie z planem i nic nie wskazuje na to, by mogły pojawić się opóźnienia. Większość prac budowlanych została już wykonana, zakończyło się także najtrudniejsze i najbardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców przebijanie tuneli pod torami.
- Wykonaliśmy już praktycznie wszystkie roboty konstrukcyjne, pozostało jednak jeszcze trochę pracy, ale głównie wykończeniowej - mówi Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w firmie MTM, wykonującej przebudowę.
Kierowcy, jadący w kierunku centrum Gdyni od strony Rumi i zachodnich dzielnic miasta przez ul. Kielecką oraz od strony ul. Wielkopolskiej i ul. Stryjskiej Drogą Różową - zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami. Pierwszy powstał pod Drogą Różową, drugi pod torami kolejowymi - tuż przy przystanku SKM.
Zmieni się również organizacja ruchu pod wiaduktem kolejowym nad al. Piłsudskiego . Od czwartku od godz. 10 będzie tamtędy biegła trasa jednokierunkowa - od centrum w stronę zachodnich dzielnic Gdyni.
Na zmiany muszą jednak jeszcze poczekać piesi. Przejścia podziemne nie są gotowe, dopiero są budowane. Na pewno jednak uda się zakończyć wszystkie prace w terminie - do marca 2011 roku.
Całkowity koszt przebudowy węzła wynosi 59,6 mln zł, wykonawcą jest gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrośnie do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc.
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2010-11-04 07:23
To nie da za dużo, korki będą jak są!!! (1)
Będzie łatwiej zjechać z róozowej ale niska przepustowość Swiętojańskiej i Władka i tak wszystko zablokuje!!!
- 17 10
-
2010-11-04 08:57
Władka wg Ciebie ma niską przepustowość??
Przecież to najszersza ulica w Centrum.
- 8 3
-
2010-11-04 08:28
"zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami."
POD tunelami?
Nie łatwiej by było jeździć tunelami niż pod nimi?- 15 5
-
2010-11-04 07:21
U nas w Gdyni (2)
Jak zwykle cos pozytywnwgo sie robi w przeciwienstwie do Gdanska miasta patologii.
- 32 26
-
2010-11-04 08:06
wyprowadź się lepiej do Wejherowa koleś
- 3 5
-
2010-11-04 07:52
JAKI TY GŁUPI JESTEŚ, AŻ PISZCZY
- 6 7
-
2010-11-04 07:56
No to szturmówki w dłoń i na wybory nowym Węzłem !!! ps. kiedy remont Świętojańskiej ?- wszystkie studzienki pozapadane !.
- 9 7
-
2010-11-04 07:41
60 mln zł a zabrakło kasy na likwidację tych bud w centum węzła ???
- 12 4
-
2010-11-04 07:40
Brawo za nabardziej pokręconą trasę rowerową w Trómieście.
To już między drzewami w TPK jest prościej.
- 21 7
-
2010-11-04 07:23
Fajnie że ta przepustowość jest teoretyczna. Za ciężkie miliony przebudowa, a nie potrafili zrobić bezkolizyjnego zjazdu z centrum w stronę Sopotu/Witomina, a ten mały kawałek jednokierunkowy w miejsce dwukierunkowego i tak nic nie da, bo korki będą tworzyć światła na lewoskręt na Witomino (czyli tak jak do tej pory).
- 14 9
-
2010-11-04 06:33
"prawie" - robi wielką różnicę
:)
- 11 21
-
2010-11-04 06:30
prawie robi różnicę :)
- 16 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.