• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze rozsupłany w 16 miesięcy

ms
5 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni. Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni.

We wtorek ostatecznie zakończyła się przebudowa Węzła św. Maksymiliana. Otwarto ostatni odcinek tunelu dla pieszych z wyjściem przy skwerze Plymouth.



Jak oceniasz przebudowę Węzła Wzgórze?

Węzeł św. Maksymiliana to skrzyżowanie ul. Świętojańskiej i Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego oraz al. Marszałka Piłsudskiego z Drogą Gdyńską zobacz na mapie Gdyni. Przez ten obszar przebiega 45 proc. wszystkich gdyńskich linii komunikacji miejskiej!

Także z tego względu przepustowość tego ogromnego skrzyżowania była na granicy wyczerpania. Kierowcy doświadczali tego, tracąc czas w korkach, piesi - tracąc go w oczekiwaniu na zielone światło na pasach.

Dlatego w listopadzie 2009 roku zaczęła się przebudowa, która ostatecznie kosztowała ponad 63 mln zł, z czego 29 mln pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Liderem konsorcjum, które prowadziło prace, była trójmiejska firma drogowa MTM.

Podczas 16 miesięcy prac powstały dwa wiadukty (kolejowy i drogowy), kładka pieszo-rowerowa, tunel dla pieszych oraz dokładnie 1,74 km jezdni, 2,2 km chodników, 800 m ścieżek rowerowych, nowe przystanki komunikacji miejskiej i nowa sygnalizacja świetlna.

Teraz, gdy przebudowa już się zakończyła, przez węzeł może przejechać 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji.

ms

Opinie (183) ponad 10 zablokowanych

  • Czy ktoś odpowie przed sądem za ten skandal zwany

    remontem węzła wzgórze??? CYRK!!! PO REMONCIE JEST WIĘCEJ ŚWIATEŁ I WIĘKSZE KORKI!!! KTO ZA TO ODPOWIADA!!!???

    • 5 2

  • rozcwietali jabłoni i gruszy

    ogólnie jest miło.

    • 0 1

  • na nauke.... (4)

    mega pseudo wizjonerow adamowicza i lisieckiego z mojego gdanska wyslalbym po nauke u waszego szczurka-moze wrescie galy by otworzyli i zobaczyli jak kwitnie wasze miasto

    • 46 28

    • (3)

      Raczej więdnie. Blaszak w centrum miasta, tunele dla pieszych i wymarła Świętojańska - ni to deptak, ni to ulica.

      • 13 12

      • jaki blaszak w centrum?? (1)

        • 9 5

        • prokom ?

          • 0 0

      • No, a Długa to aż kipi życiem.

        To samo na Ogarnej, Rajskiej i Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Miód, cud i maliny polane budyniem waniliowym.
        Gdańsk - morze możliwości robienia pieniędzy przez swoich.

        • 4 3

  • Piękny tunel (13)

    To jakiś tunel na przedmieściach Hamburga pod obwodnicą? Te prestiżowe pokrycia ścian z farby, kostka bauma vel polbruk, brak schodów ruchomych i w ogóle sama koncepcja wrzucania ludzi pod ziemię w ścisłym centrum. Na prawdę poziom przedmieść zachodnich aglomeracji.

    • 118 38

    • (6)

      NARZEKAJMY DALEJ BO JESTESMY POLAKAMI !

      • 20 22

      • (5)

        narzekamy, bo takich rozwiązań się już nie stosuje w cywlizowanych krajach. W berlinie ostatnio rozebrali tunel dla pieszych w rejonie Alexanderplatz i przywrócili naziemne przejścia.

        • 25 10

        • ale Polska nie jest cywilizowanym krajem, więc nie widzę problemu :)

          • 0 0

        • Skończ już

          z tymi tunelami likwidowanymi bo nieco to już nudne jest.

          • 4 2

        • (1)

          No i co z tego ? Wojnę i tak przegrali :D

          • 11 5

          • Ta...wlasnie widac po ich rozwoju gospodarczym jak przegrali, my na tym wyszlismy jak Zabłocki na mydle...

            • 9 2

        • to sie tam przeprowadz, lepsze drogi, lepsza placa, lepsze zycie ogolnie mowiac... . Wiwat stareotypowemu polakowi !

          • 13 13

    • A niby co tam miało być? Niech zgadnę! Galeria sztuki? Co studenci zaproponują, musi mieć po kilka galerii. Żółty jest bardzo (4)

      modnym kolorem przestrzeni publicznej. O wiele ciekawszym widokiem niż przymusowe oglądanie odrażających bazgrołów beztalenci co głoszą jak to nikt ich nie rozumie. Tak to można usprawiedliwić absolutnie wszystko. Nawet oddanie moczu na ich puste głowy. Sami niech zrozumieją, że malarstwo współczesne cechuje się pogardą dla talentu. Każdy nieudacznik może zostać okrzyknięty geniuszem. Co za świat.

      Kostka bauma jest zła? A wiesz co jest w Warszawie? Granit czy coś podobnego. Jest tak śliski, że nawet na sucho można wywinąć orła. Na mokro gwarantuje kalectwo ruchowe. Kostka bauma jest szorstka, czyli taka jaka musi być.

      Schody ruchome? Zalegalizowano niewolnictwo, że będzie miał kto je napędzać? To nie centrum handlowe, ni dworzec główny. Nie warto.

      Koncepcja ludzi pod ziemią jest zła? Ile potrzebujesz czasu, żeby przejść kilkadziesiąt metrów?

      • 8 7

      • Oh, ah, nie rozumiesz sztuki. (3)

        • 3 0

        • (2)

          Panie matematyk znasz się Pan na urbanistyce i socjologi miasta jak ja na matmie - czyli się nie znasz :-) Bauma fajna? Jest fajna ale na osiedle mieszkaniowe a nie na takie miejsce. Są dziesiątki materiałów na nawierzchnie które wyglądają X razy lepiej i często nie są droższe od baumy. Dla niedowiarków jak jesteście w Paryżu, Amsterdamie, Londynie popatrzcie po czym chodzicie. PS - wątpię że ślizgałeś się na granicie. Na długiej podczas deszczu jest ślisko?
          Co do tuneli to tworzą one widoczne bariery nie tylko dla naszych oczu. Nikt nie lubi schodzić w ciemny najczęściej śmierdzący fekaliami tunel - zwłaszcza o 2 w nocy mając na plecach pare dresów :-) Przykład pierwszy z brzegu - Podwale Przedmiejskie, niby od Długiej 100 metrów a za tunelem człowiek czuje się zupełnie inaczej(gorzej). Oczywiście to nie jest tylko ich wina ale aby "coś" zmienić w tym rejonie będzie trzeba je zlikwidować.

          Co powinno powstać w miejsce Węzła Wzgórze?
          Zmiana faz świateł na Wielkopolskiej/Zwycięstwa na korzyść skręcających w stronę Trasy Różowej. Ruch kierujemy na nią a Węzeł liftingujemy, zmniejszamy wyspę centralną, robimy węzeł z autobusami/SKM, kolizyjne skrzyżowania i tyle. Taniej i nie popełniamy tych samych błędów co Europa robiła 30-40 lat temu.

          • 10 1

          • Kostka ma być przede wszystkim szorstka. W końcu to nie material na stół w restauracji.

            Pojedź do Warszawy. Żaden chuligan nie wybije Ci zębów, bo nie zdąży. Wcześniej zrobisz to sam sobie, wywijając orła na tamtejszym kamieniu. Po prostu, te ładne kostki są niestety śliskie. Tunel nie jest naturalnym miejscem przebywania człowieka dłużej niż potrzeba aby go przebyć. Więc lepiej zadbać o urodę tego co na powierzchni. Sklepy w tunelach robią bokami, jeśli nie są w bezpośrednim sąsiedztwie głównego dworca.

            Alternatywą jest nadziemna kładka. Coś co wymaga częstej konserwacji. Tunel konserwuje się rzadko.

            • 1 3

          • Może masz i rację że strach wejść w tunel, ale gdybyś obliczył natężenie ruchu na tym skrzyżowaniu dodając wpływ przystanków i zobaczył jaka jest kolizyjność tego skrzyżowania to zrozumiałbyś że nie da się tego zamienić tylko za pomocą sygnalizacji. Cykl światłowy jest ograniczony tak jak światło żółte dla samochodów które trwa od 3-5s by kierowca mógł ewakuować się ze skrzyżowania a nie dodawać gazu i rozjeżdżać pieszego. NIe da się tego rozwiązać tylko za pomocą świateł

            • 1 1

    • specjalista od "na prawdę"

      naprawdę!

      • 4 0

  • wszystko pięknie, ale do poprawy jak najszybciej !!!!!: (1)

    1. wyjście do parku plymouth i urzędu miasta - rozbić tę straszną ścianę i wykonać równo opadające, a właściwie unoszące się wyjście do ul, Piłsudskiego na wskroś parku
    2. zsynchronizować wreszcie w jedną zieloną linię przejazd wkoło, czyli śląska , różowa, władysława iv, piłsudskiego i znowu dalej śląska rózowa i td .
    Auta powinny się włączać w taką linię w każdym dojeżdzie wokół całego węzła. Maksymalnie jedno stanie na czerwonym, tj. na włączeniu się do ruchu na okrętce węzła w dowolnym miejscu i na dowolnym skrzyżowaniu
    3. wykończyć jakos szlachetnie ten tunel dla ludzi. To nie lata 70-te by serwować jakąś zatęchłą kostkę i malowane ściany. Ładne płytki na ściany i posadzki (patrz Wrocław)
    I tyle........Pozdrawiam i wciąż wierzę w istnienie myślących kreatywnych ludzi w mieście

    • 5 3

    • odp

      co do 2 i 3 - ZGODA (chociaż zamiast płytek na ścianach wolałbym coś w rodzaju ulicznych wystaw w duzym formacie np. fotografie ze swiata itp.), pkt nr 1 - zniknie w momencie wybudowania nowego urzędu miasta bedzie to bezpośrednie wyjście do Urzędu

      pozdrawiam

      • 3 0

  • światło i monitoring to podstawa w takich miejscach.

    • 3 0

  • niestety trolejbusy jadace przez warszawska skutecznie blokuja ruch na wladyslawa iv... (5)

    startuja z przystanku na czerwonym - bo przeciez ich nie dotyczy sygnalizacja - i potem stoja w poprzek 3 pasow i nikt nie jedzie... i sie pytam dlaczego policmajstry nie zrobia nagonki na kierowcow komunikacji - nagminnie jezdzacych na czerwonym????, ale wezel zrobiony super... wielki pozytyw :)

    • 45 37

    • nim napiszesz to zbadaj czy to prawda!!!!

      czesio pierdoły pisesz stan i popatrz to zrozumiesz jak to działa , a węzeł ma inne wady ahahahah

      • 1 0

    • Czesio. Rozglądnij się na tych skrzyżowaniach. (2)

      Przecież tam jest oddzielna sygnalizacja dla pojazdów komunikacji miejskiej. Kumasz.

      • 11 1

      • Kumam i czesto widze wlasnie gorny bialy sygnalizator zapalony z pozioma kreseczka (1)

        a trolejbusiki jada i jada....
        akurat przejezdzam tam parenascie razy dziennie...

        • 3 2

        • i dobrze że jadą bo obecnie jest tak że zapala im się zielone na ich semaforze a 20 metrów dalej właśnie zapala się czerwone debil to konfigurował to się ludziom nie dziw że jadą po swojemu ile można stracić czasu na przejechanie 50 metrów do skrzyżowania z Piłsudskiego 5 minut?

          • 12 1

    • pomyśl

      światła na wysokości przystanku nie dotyczą pojazdów komunikacji - one mają swoją sygnalizację. przy okazji te światła są zbyt mało widoczne, kierowcy widzą zielone z przodu na skrzyżowaniu i nie zauważają czerwonego przy przystanku.

      • 12 4

  • węzeł, podobnie jak słynny stadion... bublowaty

    • 2 4

  • Skwer Plymouth (1)

    chyba komus nie staje skoro ma takie pomysly na nazwe...

    • 7 7

    • oj nieuku

      gdybys wiedzial skad ta nazwa niewyksztalcony kolezko...

      • 3 1

  • Jak by nie patrzeć - jest lepiej

    Nie ma porównania. Mieszkam w centrum Gdyni, i cały ten remont naprawdę przebiegał bezboleśnie, niedogodności praktycznie nie było (jak były zmiany z drogami, układem, nawierzchnią - to niewielkie korki tylko). Adamowicz mógłby się wiele od Szczurka nauczyć. Choćby w zakresie tego, że prace przez długi czas były naprawdę prowadzone przez większość dnia, a nie 8 h i fajrant. Można się czepiać, że coś nie jest tak ładne, jak mogło by być - ok. Ale i tak jest o wiele lepiej niż w Gdańsku.

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane