- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (181 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (99 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (33 opinie)
- 4 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (40 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (87 opinii)
- 6 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (93 opinie)
Wiadukt na Puckiej. Tak będzie wyglądał
Trwa budowa wiaduktu nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Jego koszt to blisko 80 mln zł. Obiekt ma być gotowy jesienią 2024 r., ale wiadomo już, jak będzie wyglądał.
- Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.
- Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.
- PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego.
- Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
W lutym 2021 r. wyłoniono wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto. Po podpisaniu umowy rozpoczęły się prace projektowe.
Budowa częściowo ruszyła już w 2021 r. Wtedy wykonano prace przygotowawcze - rozpoczęto budowę nowej drogi dojazdowej do terminala Pucka przez przebudowę gdyńskiego ciepłociągu i kanalizacji sanitarnej.
W 2022 r. rozpoczęto budowę drogi i chodnika przy Przemysłowej, co umożliwi zamkniecie Puckiej i budowę samego wiaduktu. Na początku maja nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego. Na razie zawężono chodnik, ale wkrótce należy się spodziewać kolejnych utrudnień.
Prace budowlane zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Potrzebny drugie rozwiązanie na Puckiej
Przypomnijmy, że pełne udrożnienie Puckiej nastąpi dopiero po wybudowaniu tunelu w ciągu tej ulicy, pod torami SKM w sąsiedztwie ul. Chylońskiej.
Na razie to jednak melodia przyszłości. Kilka miesięcy temu kolejarze zapewniali, że przetarg na budowę zostanie ogłoszony w drugiej połowie tego roku.
Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-25 11:53
To bylo najwieksze rozczarowanie (3)
Kazdy chwalil ze w koncu wiadukt udrozni ruch, korki zmaleja, kierowcy nie beda stac. A to sie okazalo ze to nie ten wiadukt
- 96 3
-
2023-05-25 13:51
Xxxx
Następny malkontent.
- 2 4
-
2023-05-25 13:35
Wiadukt
Baju baju za 100lat
- 2 4
-
2023-05-25 11:57
Ja przed chwilą się na to złapałem
- 14 1
-
2023-05-25 12:06
Wiadukt na Puckiej - super! (1)
Ciekawi mnie, kiedy podjęte zostaną decyzje o rozpoczęciu budowy wiaduktów na Oruni w ciągu ulicy Sandomierskiej i ulicy Gościnnej. Artykułów na trójmiasto.pl było na temat planów niemało, jednak decyzji co do planowanego terminu rozpoczęcia budowy dalej nie poznaliśmy.
- 4 2
-
2023-05-25 13:48
Z koleją współpracuje się bardzo trudno, widocznie w Gdańsku poszło wyjątkowo niekorzystnie.
Tym bardziej że te tunele miały być na głównej magistrali, o intensywnym ruchu kolejowym.
- 0 0
-
2023-05-25 13:43
Ten wiadukt to powinien być w innym miejscu każdy Gdyniani wie gdzie.
- 11 0
-
2023-05-25 13:17
W koncu (1)
Przy Netto już nie będzie takich korków, bezkolizyjny przejazd nad torami.
- 0 10
-
2023-05-25 13:21
No nie bardzo
Przeczytaj raz jeszcze o które miejsce chodzi :)
- 2 0
-
2023-05-25 12:57
a moze tak pociagi puscic wiaduktem nad droga?
niech Oni sobie postoja w korku w trakcie budowy
- 2 1
-
2023-05-25 11:53
Brawo Gdynia (4)
Dobrze pamiętam, że na Oruni to jeszcze Adamowicz "już prawie zaczynał" budowę wiaduktów/tuneli?
- 12 10
-
2023-05-25 12:28
Gdyby w Gdyni zbudowano chciaż niewieka cześć tego co zrobiono za Adamowicza
Most wantowy, tunel pod Martwą Wisłą, Słowackiego, tramwaj na Chełm, obwodnica Południowa itd.
- 4 3
-
2023-05-25 12:00
To że wiadukty na Oruni nie powstają jest wynikiem niechęci urzędników i konserwatora do estetyki
Projektowane rozwiązania są po prostu brzydkie, wielometrowe estakady nad historyczną częścią miasta bezpowrotnie zniszczą klimat tych miejsc. Dlatego to się tak ciągnie. W polu by to zbudowali raz dwa. Jedyne akceptowalne rozwiązanie to wykop na 3,5 m głębokości w istniejącym śladzie Sandomierskiej, budowa w nim nawierzchni drogowej i odbudowa układu torowego na górze, oczywiście z jakimiś 2 torami przelotowymi żeby nie zamykać linii 9 na 3 lata
- 3 0
-
2023-05-25 11:58
bedzie rozkopane jak na Karwinach, ale cieszcie sie ze nie MTM
- 4 1
-
2023-05-25 11:56
Ale potem zaczął skupowac mieszkania.
- 7 3
-
2023-05-25 12:26
Wiadukt nad torami
Pozwoli przejechać nad torami...
Mógłby przecież pozwolić przejechać nad innym wiaduktem.- 3 2
-
2023-05-25 12:18
o w końcu będzie tam wiadukt, klikam w mapę...
ale, ale jak to? facepalm
- 5 1
-
2023-05-25 12:15
nie budujcie tego wiaduktu czy tam tunelu!
To dla mieszkańców bedzie zbyt drastyczna zmiana, ludzie nie są gotowi na takie zmiany!
- 6 2
-
2023-05-25 12:14
i ta pani w wizualizacji co patrzy w gwiazdy. wypatruje tej jedynej
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.