• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana

Szymon Zięba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.

Trakcja przy al. HalleraMapka ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.



Czy stosujesz się do ograniczeń i nakazów na drogach?

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, pojazd nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki:
  • w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
  • natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.

To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.
 Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.

Trakcja "w górę" o pięć centymetrów



Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.

- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.

Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.

Miejsca

Opinie (218) ponad 10 zablokowanych

  • A może wcześniej zamontować szynę i po kłopocie. Pomyśl a nie ankieta, bo to nie rozwiązuje problemu.

    • 1 0

  • (2)

    A wystarczyło by obniżyć jezdnie o 30 cm.i było by po sprawie.

    • 2 1

    • co zmienia te 30 centymetrów ?

      i sieć trakcyjną też o 30 centymetrów ?

      • 0 0

    • i to dobre 10 lat temu

      • 0 1

  • Przeciez to ręce opadają. Serio. (10)

    Pani Prezydent - czas dokonać ostrych zmian w GDiZ (w GAiT moze też) , które od lat psują opinie o włodarzach miasta. Ich kuriozalnych rozwiązań i decyzji każdy czytelnik tego portalu przytoczy Pani ze sto od ręki.
    My naprawdę potrafimy myśleć i oceniać! A to Pani jest zwierzchnikiem miejskich spółek.
    P.S. Tak dużo kasy mamy w budżecie miasta na takie bzdury? Chyba są (a za chwile będą kolejne) bardziej potrzebujące kasy obszary miejskiej opieki lub wsparcia? My ty tu od długiego czasu podajemy rozwiązania wielu problemów - ale nikt się nawet nad nimi nie pochyli. W zamian za to dostajemy kolejną "perełkę" od miasta. Wstyd!

    • 91 12

    • czy pani potrafi czytać ze zrozumieniem ? (4)

      pojawiła się w końcu możliwość zapewnienia przejazdu tramwaju w przypadku zerwania trakcji tramwajowej, ale chyba to dla pani za trudne ?
      a może pani objawi światu jaki pani ma pomysł rozwiązania tego problemu ?

      Toto

      • 2 6

      • to leczenie dżumy cholerą (3)

        a tramwaj mimo napięcia w trakcji nie przejedzie, bo na torach będzie stał TiR wbity we wiadukt - póki co tramwaje nie potrafią latać.
        Niektóre baby widać bardziej od ciebie ogarniają rzeczywistość. Zaś pomysłów, jak rozwiązać ten problem na tym portalu od kilu lat pojawiało się krocie - niektóre proste i skuteczne. Ale nikt nie uważał, że podniesienie trakcji o 5 cm (czyli mniej więcej o pół palca) rozwiąże problem kierowców ignorujących znaki - gdyż jest to zasadniczy problem w tym miejscu, a nie zasilanie trakcji.

        • 6 4

        • naprawa sieci to cały dzień (2)

          wyciągnięcie Tira (jak zajdzie taka potrzeba) to max godzina i tramwaje jadą dalej
          i proponowałbym przeczytaj jeszcze raz (tym razem ze zrozumieniem) w jakim celu podnoszą sieć trakcyjną o 5 cm

          • 2 1

          • naprawa zepsutej trakcji to 45 min. (1)

            w Amsterdamie. Byłem i widziałem. Idź na pitologię albo zostań urzędasem - masz predyspozycje

            • 5 2

            • no co ty...

              jakie 45 minut , przecież tam w 5 minut zakładają nową sieć trakcyjną..

              • 0 0

    • Ty naprawde myslisz, ze po smierci Adamowicza cala ta gdanska menazeria zgodnie uznala Dulkiewicz za najlepsza dowodczynie?

      Toz ona jest większym figurantem niż Andrzej Duda.

      • 1 0

    • Totalna naiwnosć

      Wiadomo że Dulka nie ruszy zarządu GAiT ani GDiZ bo to jest cała siatka połączonych naczyń i starych urzędasów zaprawionych w bojach. Gdyby tylko włożyła tam kijek to znikłaby szybciej ze stanowiska prezydenta niż się pojawiła xD

      • 3 4

    • Czytanie z uwagą (2)

      Wystarczy uważnie przeczytać a dojdzie się do tego ,że ideą przebudowy jest zapewnienie zasilania dwustronnego (w przypadku zerwania trakcji) a podniesienie to tylko przy okazji

      • 8 3

      • to wiemy

        ale nie piszemy, że wymiana kabelka do ładowania telefonu spowoduje brak niechcianych połączeń od telemarketerów. A taka właśnie jest wymowa tego artykułu

        • 3 4

      • Po tylu latach taki prosty trik?

        • 6 2

  • Borawski błysnął intelektem na 5 cm a podczas remontu nawierzchni dawno temu trzeba było asfalt 15 cm niżej położyć (1)

    • 0 1

    • wytłumacz nam misiu, co da "położenie asfaltu" o 15 centymetrów niżej ?

      przecież 2 lata temu ktoś walnął w wiadukt nad Armii Krajowej który jest na wysokości ok 5 metrów... może teraz ty błyśnij intelektem i powiedz nam jak to rozwiąże problem?

      • 0 0

  • Ciężko powiesić metalową belkę 25m ????? (3)

    ile jeszcze marnowania kasy w tym miejscu!!!

    • 31 1

    • Nie wynaleziono dotad takiej belki, ktora zatrzyma samochod, a przepusci tramwaj. (1)

      • 1 0

      • ale jest jeszcze 27 takich "myślących inaczej" którzy dali łapkę w górę

        • 0 0

    • Jacy specjaliści takie pomysły.

      • 2 0

  • haller (1)

    Zamiast podnosić trakcję o 5 cm proponuję - automatyczne kolce wysuwane w momencie przekroczenia skrajni przed wiaduktem... Gwarantuje 100% sprawność trakcji... Żaden mądrala jej nie zerwie!

    • 20 1

    • Trakcje naprawia sie z polisy sprawcy.

      Ty wolisz zamiast tego kupowac nowe opony i placic odszkodowania tysiacom kierowcow rocznie.

      • 1 0

  • a może tak tramwaje (4)

    hybrydowe? Z własnym zasilaniem buforowym? W razie przerwy zasilania lub zerwania trakcji jedziemy na aku do następnego punktu sieci z zasilaniem.

    • 6 4

    • Wydajmy jeszcze parę milionów, żeby ameby za kierownicą mogły łamać prawo (2)

      • 1 1

      • ale to nie jedyny przypadek (1)

        ostatni na Podwalu z powodu zerwania trakcji przerwa trwała 10 godzin.

        • 1 2

        • 10 godzin raz na jakis czas to powod do podwojenia horrendalnych i bez tego kosztow zakupu nowego tramwaju?

          • 1 0

    • czytaj ze zrozumieniem

      przecież pisze że po planowanych pracach, tramwaje przejadą nawet jak znowu zerwą sieć trakcyjną, a ty chcesz wszystkie tramwaje kursujące na tej trasie wymieniać

      • 0 3

  • Gdański Inżynier Drogowy. (1)

    Będzie badał pismo święte i wynajdywał kurz pod kanapą, ale bramownicy nie postawi. A przecież nic tak nie przemawia do d**ilnego kierowcy, jak huk słyszany w kabinie w chwili p....nięcia w przeszkodę.

    • 2 1

    • bramownic tu było sporo

      • 0 0

  • (2)

    Tam powinien bys strzelec wyborowy ktory takiego delikwenta pozbędzie aie raz na zawsze.. co da podniesienie trakcji o zawrotne 5cm!? NIC jeszcze bardziej beda sie pchac bo to bedzie ich tylko zachęcać

    • 16 3

    • (1)

      Kolejny co do ludzi by strzelał. Tatuś komuch zapewne jest z ciebie dumny że chęć strzelania do ludzi synek z mlekiem matki wypił

      • 3 0

      • Ta, do ludzi zaraz.

        • 0 0

  • (9)

    Przecież te czujniki wskazują że auta dostawcze ok 2,5m wysokości i miejskie autobusy jadące od Al. Zwycięstwa przekraczają skrajnię. To te 10 monitow dziennie dotyczy właśnie takich fałszywych alarmów. Wstawcie porządną bramownicę na wjeździe i problem będzie z głowy. W ten sposób marnujecie nasze pieniądze na bzdurne podnoszenie trakcji i jej naprawę. Nic to nie zmienia, ale urzędas za biurkiem wie jak zawsze lepiej niż myślący mieszkańcy

    • 113 7

    • (3)

      nie da się wstawić bramownicy, bo tam jeździ tramwaj.
      To jest właśnie cały problem w tym miejscu.

      Swoją drogą pokazuje olewczy stosunek w Polsce do przepisów na każdym szczeblu.
      Bo znak zakazu pojazdów wyższych niż 3.4m dotyczy również kierujących tramwajami, którzy jednak zakaz ten łamią. Oczywiście wszyscy wiemy o co chodzi, niemniej zakaz jest zakazem.

      Podobnie kierowcy pojazdów komunalnych łamią to ograniczenie, bo wszyscy wiedzą że przepisy nakazują je umieszczać z półmetrowym zapasem.

      • 0 1

      • tramwaj nie jedzie po pasie ruch dla pojazdów, albo pojazdy po torowisku; (2)

        dlatego spokojnie można wstawić bramownicę, ale przetarg na 5cm wygra znajomy królika i zarobi :)

        • 0 1

        • Wlasnie, ze jada. W obie strony.

          • 0 0

        • a kiedy Ty tam byłeś?

          • 0 0

    • a bramownicę tramwaj pokona górą czy bokiem? (3)

      • 3 5

      • bokiem, bo przecież na torach nie ma już pasa jezdni. chyba nie wiesz o czym piszesz trollu ? (2)

        • 2 2

        • Od strony ul. Wyspiańskiego jest na torach pas jezdni. (1)

          Wszelkie ,,bramownice,, są nie zgodne z prawem tu nie Indie.
          Nie wyzywaj innych od trolli , to objaw Twojej frustracji. Czy jesteś ekspertem w dziedzinie o której tu mowa ?

          • 2 0

          • Pod wiaduktem, a to wlasnie miejsce nas interesuje, sa 4 pasy ruchu.

            • 0 0

    • Dokładnie. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak jechał większy dostawczak, na tablicy ostrzeżenia, że za wysoki a przejechał bez problemu.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane