- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (57 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (55 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (114 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (64 opinie)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (135 opinii)
Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana
Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.
Trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.
- w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
- natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.
To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Trakcja "w górę" o pięć centymetrów
Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. Trubadurów do skrzyżowania ul. Wyspiańskiego i ul. Klinicznej. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.
- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.
Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.
Miejsca
Opinie (218) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-24 16:29
A może wcześniej zamontować szynę i po kłopocie. Pomyśl a nie ankieta, bo to nie rozwiązuje problemu.
- 1 0
-
2020-08-24 14:30
(2)
A wystarczyło by obniżyć jezdnie o 30 cm.i było by po sprawie.
- 2 1
-
2020-08-24 15:23
co zmienia te 30 centymetrów ?
i sieć trakcyjną też o 30 centymetrów ?
- 0 0
-
2020-08-24 14:37
i to dobre 10 lat temu
- 0 1
-
2020-08-23 18:22
Przeciez to ręce opadają. Serio. (10)
Pani Prezydent - czas dokonać ostrych zmian w GDiZ (w GAiT moze też) , które od lat psują opinie o włodarzach miasta. Ich kuriozalnych rozwiązań i decyzji każdy czytelnik tego portalu przytoczy Pani ze sto od ręki.
My naprawdę potrafimy myśleć i oceniać! A to Pani jest zwierzchnikiem miejskich spółek.
P.S. Tak dużo kasy mamy w budżecie miasta na takie bzdury? Chyba są (a za chwile będą kolejne) bardziej potrzebujące kasy obszary miejskiej opieki lub wsparcia? My ty tu od długiego czasu podajemy rozwiązania wielu problemów - ale nikt się nawet nad nimi nie pochyli. W zamian za to dostajemy kolejną "perełkę" od miasta. Wstyd!- 91 12
-
2020-08-23 20:37
czy pani potrafi czytać ze zrozumieniem ? (4)
pojawiła się w końcu możliwość zapewnienia przejazdu tramwaju w przypadku zerwania trakcji tramwajowej, ale chyba to dla pani za trudne ?
a może pani objawi światu jaki pani ma pomysł rozwiązania tego problemu ?
Toto- 2 6
-
2020-08-23 21:27
to leczenie dżumy cholerą (3)
a tramwaj mimo napięcia w trakcji nie przejedzie, bo na torach będzie stał TiR wbity we wiadukt - póki co tramwaje nie potrafią latać.
Niektóre baby widać bardziej od ciebie ogarniają rzeczywistość. Zaś pomysłów, jak rozwiązać ten problem na tym portalu od kilu lat pojawiało się krocie - niektóre proste i skuteczne. Ale nikt nie uważał, że podniesienie trakcji o 5 cm (czyli mniej więcej o pół palca) rozwiąże problem kierowców ignorujących znaki - gdyż jest to zasadniczy problem w tym miejscu, a nie zasilanie trakcji.- 6 4
-
2020-08-23 21:55
naprawa sieci to cały dzień (2)
wyciągnięcie Tira (jak zajdzie taka potrzeba) to max godzina i tramwaje jadą dalej
i proponowałbym przeczytaj jeszcze raz (tym razem ze zrozumieniem) w jakim celu podnoszą sieć trakcyjną o 5 cm- 2 1
-
2020-08-23 22:10
naprawa zepsutej trakcji to 45 min. (1)
w Amsterdamie. Byłem i widziałem. Idź na pitologię albo zostań urzędasem - masz predyspozycje
- 5 2
-
2020-08-24 15:11
no co ty...
jakie 45 minut , przecież tam w 5 minut zakładają nową sieć trakcyjną..
- 0 0
-
2020-08-24 14:15
Ty naprawde myslisz, ze po smierci Adamowicza cala ta gdanska menazeria zgodnie uznala Dulkiewicz za najlepsza dowodczynie?
Toz ona jest większym figurantem niż Andrzej Duda.
- 1 0
-
2020-08-23 21:52
Totalna naiwnosć
Wiadomo że Dulka nie ruszy zarządu GAiT ani GDiZ bo to jest cała siatka połączonych naczyń i starych urzędasów zaprawionych w bojach. Gdyby tylko włożyła tam kijek to znikłaby szybciej ze stanowiska prezydenta niż się pojawiła xD
- 3 4
-
2020-08-23 20:26
Czytanie z uwagą (2)
Wystarczy uważnie przeczytać a dojdzie się do tego ,że ideą przebudowy jest zapewnienie zasilania dwustronnego (w przypadku zerwania trakcji) a podniesienie to tylko przy okazji
- 8 3
-
2020-08-23 20:46
to wiemy
ale nie piszemy, że wymiana kabelka do ładowania telefonu spowoduje brak niechcianych połączeń od telemarketerów. A taka właśnie jest wymowa tego artykułu
- 3 4
-
2020-08-23 20:45
Po tylu latach taki prosty trik?
- 6 2
-
2020-08-24 14:35
Borawski błysnął intelektem na 5 cm a podczas remontu nawierzchni dawno temu trzeba było asfalt 15 cm niżej położyć (1)
- 0 1
-
2020-08-24 15:04
wytłumacz nam misiu, co da "położenie asfaltu" o 15 centymetrów niżej ?
przecież 2 lata temu ktoś walnął w wiadukt nad Armii Krajowej który jest na wysokości ok 5 metrów... może teraz ty błyśnij intelektem i powiedz nam jak to rozwiąże problem?
- 0 0
-
2020-08-23 20:09
Ciężko powiesić metalową belkę 25m ????? (3)
ile jeszcze marnowania kasy w tym miejscu!!!
- 31 1
-
2020-08-24 14:38
Nie wynaleziono dotad takiej belki, ktora zatrzyma samochod, a przepusci tramwaj. (1)
- 1 0
-
2020-08-24 14:55
ale jest jeszcze 27 takich "myślących inaczej" którzy dali łapkę w górę
- 0 0
-
2020-08-23 20:43
Jacy specjaliści takie pomysły.
- 2 0
-
2020-08-23 20:44
haller (1)
Zamiast podnosić trakcję o 5 cm proponuję - automatyczne kolce wysuwane w momencie przekroczenia skrajni przed wiaduktem... Gwarantuje 100% sprawność trakcji... Żaden mądrala jej nie zerwie!
- 20 1
-
2020-08-24 14:40
Trakcje naprawia sie z polisy sprawcy.
Ty wolisz zamiast tego kupowac nowe opony i placic odszkodowania tysiacom kierowcow rocznie.
- 1 0
-
2020-08-23 20:05
a może tak tramwaje (4)
hybrydowe? Z własnym zasilaniem buforowym? W razie przerwy zasilania lub zerwania trakcji jedziemy na aku do następnego punktu sieci z zasilaniem.
- 6 4
-
2020-08-23 20:13
Wydajmy jeszcze parę milionów, żeby ameby za kierownicą mogły łamać prawo (2)
- 1 1
-
2020-08-23 20:16
ale to nie jedyny przypadek (1)
ostatni na Podwalu z powodu zerwania trakcji przerwa trwała 10 godzin.
- 1 2
-
2020-08-24 14:37
10 godzin raz na jakis czas to powod do podwojenia horrendalnych i bez tego kosztow zakupu nowego tramwaju?
- 1 0
-
2020-08-23 20:18
czytaj ze zrozumieniem
przecież pisze że po planowanych pracach, tramwaje przejadą nawet jak znowu zerwą sieć trakcyjną, a ty chcesz wszystkie tramwaje kursujące na tej trasie wymieniać
- 0 3
-
2020-08-24 13:25
Gdański Inżynier Drogowy. (1)
Będzie badał pismo święte i wynajdywał kurz pod kanapą, ale bramownicy nie postawi. A przecież nic tak nie przemawia do d**ilnego kierowcy, jak huk słyszany w kabinie w chwili p....nięcia w przeszkodę.
- 2 1
-
2020-08-24 14:36
bramownic tu było sporo
- 0 0
-
2020-08-23 19:25
(2)
Tam powinien bys strzelec wyborowy ktory takiego delikwenta pozbędzie aie raz na zawsze.. co da podniesienie trakcji o zawrotne 5cm!? NIC jeszcze bardziej beda sie pchac bo to bedzie ich tylko zachęcać
- 16 3
-
2020-08-24 11:15
(1)
Kolejny co do ludzi by strzelał. Tatuś komuch zapewne jest z ciebie dumny że chęć strzelania do ludzi synek z mlekiem matki wypił
- 3 0
-
2020-08-24 14:34
Ta, do ludzi zaraz.
- 0 0
-
2020-08-23 18:24
(9)
Przecież te czujniki wskazują że auta dostawcze ok 2,5m wysokości i miejskie autobusy jadące od Al. Zwycięstwa przekraczają skrajnię. To te 10 monitow dziennie dotyczy właśnie takich fałszywych alarmów. Wstawcie porządną bramownicę na wjeździe i problem będzie z głowy. W ten sposób marnujecie nasze pieniądze na bzdurne podnoszenie trakcji i jej naprawę. Nic to nie zmienia, ale urzędas za biurkiem wie jak zawsze lepiej niż myślący mieszkańcy
- 113 7
-
2020-08-24 10:55
(3)
nie da się wstawić bramownicy, bo tam jeździ tramwaj.
To jest właśnie cały problem w tym miejscu.
Swoją drogą pokazuje olewczy stosunek w Polsce do przepisów na każdym szczeblu.
Bo znak zakazu pojazdów wyższych niż 3.4m dotyczy również kierujących tramwajami, którzy jednak zakaz ten łamią. Oczywiście wszyscy wiemy o co chodzi, niemniej zakaz jest zakazem.
Podobnie kierowcy pojazdów komunalnych łamią to ograniczenie, bo wszyscy wiedzą że przepisy nakazują je umieszczać z półmetrowym zapasem.- 0 1
-
2020-08-24 12:04
tramwaj nie jedzie po pasie ruch dla pojazdów, albo pojazdy po torowisku; (2)
dlatego spokojnie można wstawić bramownicę, ale przetarg na 5cm wygra znajomy królika i zarobi :)
- 0 1
-
2020-08-24 14:19
Wlasnie, ze jada. W obie strony.
- 0 0
-
2020-08-24 13:18
a kiedy Ty tam byłeś?
- 0 0
-
2020-08-24 03:49
a bramownicę tramwaj pokona górą czy bokiem? (3)
- 3 5
-
2020-08-24 12:02
bokiem, bo przecież na torach nie ma już pasa jezdni. chyba nie wiesz o czym piszesz trollu ? (2)
- 2 2
-
2020-08-24 12:45
Od strony ul. Wyspiańskiego jest na torach pas jezdni. (1)
Wszelkie ,,bramownice,, są nie zgodne z prawem tu nie Indie.
Nie wyzywaj innych od trolli , to objaw Twojej frustracji. Czy jesteś ekspertem w dziedzinie o której tu mowa ?- 2 0
-
2020-08-24 14:18
Pod wiaduktem, a to wlasnie miejsce nas interesuje, sa 4 pasy ruchu.
- 0 0
-
2020-08-23 20:52
Dokładnie. Sam ostatnio byłem świadkiem, jak jechał większy dostawczak, na tablicy ostrzeżenia, że za wysoki a przejechał bez problemu.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.