- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (88 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (671 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (57 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana
Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.
Trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.
- w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
- natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.
To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Trakcja "w górę" o pięć centymetrów
Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. Trubadurów do skrzyżowania ul. Wyspiańskiego i ul. Klinicznej. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.
- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.
Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.
Miejsca
Opinie (218) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-23 19:09
tam tylko zakaz wjazdow dla ciezarowek, moze troche pomoc (1)
chociaz glupki i tak go nie zauwaza, ale wtedy inaczej za koszt mozna liczyc.
- 18 0
-
2020-08-23 20:58
ale tam jest zakaz od lat
dlatego zdjeli te bramki... no ale ze kierowca wie lepiej... nikt mu nie bedzie trasy przeciez wyznaczał
- 2 0
-
2020-08-23 19:16
Mam nadzieję, że pójdą dalej tym tropem
I w miejscach gdzie mimo że to zabronione kierowcy nagminnie parkują wymienią znaki "Zakaz zatrzymywania" i "Zakaz postoju" na "Parking"
- 16 0
-
2020-08-23 19:21
5 cm?! (1)
Tam trzeba 25 cm!
- 10 0
-
2020-08-23 21:27
a twoja źona mówila ci że woli twoje 5 cm od 25 cm Stefana...
- 4 0
-
2020-08-23 19:23
Czekamy na powrót
skutecznej bramownicy.
- 25 0
-
2020-08-23 19:25
(2)
Tam powinien bys strzelec wyborowy ktory takiego delikwenta pozbędzie aie raz na zawsze.. co da podniesienie trakcji o zawrotne 5cm!? NIC jeszcze bardziej beda sie pchac bo to bedzie ich tylko zachęcać
- 16 3
-
2020-08-24 11:15
(1)
Kolejny co do ludzi by strzelał. Tatuś komuch zapewne jest z ciebie dumny że chęć strzelania do ludzi synek z mlekiem matki wypił
- 3 0
-
2020-08-24 14:34
Ta, do ludzi zaraz.
- 0 0
-
2020-08-23 19:29
Czy koniecznie (1)
tamtędy muszą jeździć ciężarówki? Raczej nie!
- 23 0
-
2020-08-24 10:25
Oszczędzają na Viatoll-u.
- 0 0
-
2020-08-23 19:38
Koniec z paralizem Hallera? Nie to poczatek (1)
początek dzięki zablokowaniu skrętu w ul. Piramowicza. Odblokujcie tą ulicę!
- 30 8
-
2020-08-23 21:01
No właśnie gdzie się podziały korki
były przez dwa dni i sie rozpłyneły.
- 5 0
-
2020-08-23 19:43
Problem
Problem polega na tym że pseudo urzędnicy poza miastami ustawiali znaki z marginesem i nawet na zakazie ciężarówka się mieści :-) Jak czas goni to kreatywność szaleje .
- 10 1
-
2020-08-23 19:47
to nie jest już śmieszne
to jest tragiczne co roku pod tym samym wiaduktem
- 11 0
-
2020-08-23 19:48
Prace zostana przeprowadzone
na koszt pajaców, którzy zrywali trakcję w ostatnich latach, prawda?
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.