• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na al. Hallera: podniosą trakcję, by nie była zrywana

Szymon Zięba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Kierowcy zbyt dużych pojazdów próbują przecisnąć się pod wiaduktem. To prowadzi do zerwania trakcji. Film archiwalny.

Trakcja przy al. HalleraMapka ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm, a przeprowadzone prace modernizacyjne pozwolą na ruch tramwajowy w relacji Hallera-Kliniczna nawet w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem. Miejscy urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na przebudowę jej konstrukcji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku.



Czy stosujesz się do ograniczeń i nakazów na drogach?

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, pojazd nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki:
  • w osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m",
  • natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Mimo to nadal nie brakuje kierowców, którzy ignorują oznakowanie, licząc na to, że uda im się zmieścić w ciasnej "bramie" wiaduktu. Zwykle jednak kończy się to utknięciem pojazdu, a w skrajnych sytuacjach - zerwaniem trakcji. Tylko w ubiegłym roku do takiej "awarii" doszło trzykrotnie, wskutek czego zablokowany został ruch tramwajowy i samochodowy na wiele godzin.

To jednak nie wszystko. Miejscy urzędnicy informują, że zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych wynikało, że w ostatnich miesiącach zbyt dużych było tam średnio aż 10 dziennie.
Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.
 Komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści na al. Hallera.

Trakcja "w górę" o pięć centymetrów



Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji na Hallera, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu. Teraz ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

- Zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
  • Zerwanie trakcji nierzadko oznacza paraliż części miasta. Stoją wówczas samochody i tramwaje.
Zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka. Prace - co do zasady - mają być prowadzone nocą, w godzinach od 0:00 do 4:00 przy zachowaniu normalnego ruchu tramwajowego.

- Jednakże na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (np. w dni wolne od pracy: sobota-niedziela). Nie przewiduje się całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - zastrzega Magdalena Kiljan.
Zgodnie z planem urzędników trakcja ma zostać przebudowana do końca 2020 roku.

Zbyt duży pojazd nie ma szans, by zmieścić się pod wiaduktem. Nagranie archiwalne.

Miejsca

Opinie (218) ponad 10 zablokowanych

  • Ja mam lepszy pomysł! Przerzucenie kosztów naprawy zerwanej trakcji i paraliżu drogowego na kierowcę. Nie trzeba wydawać pieniędzy żeby załatwić sprawę ale trzeba mieć jaja!

    • 5 0

  • A nie wystarczy bramki ograniczające wysokość?

    Tak by ciężarówka zatrzymała się zanim dojedzie do wiaduktu

    • 5 0

  • Czy wam też słowa... (1)

    ... "nowoczesne" I "tramwaje" nie wydają się być wzajemnie wykluczające?

    • 8 6

    • Zobacz jak Niemcy mają zrobione sieci tramwajowe

      Np. Karlsruhe. Jest nowocześnie, jest rewelacja, tak to powinniśmy robić.

      • 0 2

  • Gdańsk to miasto na piątkę!

    Jak nie zwiększą prędkość tramwajów na Stogach o 5 km/h to podniosą trakcję o 5 cm.

    Czekam, czego będzie dotyczyła kolejna piątka :)

    • 7 0

  • Myślałem, że to będzie co najmniej 50 cm

    • 2 0

  • Łoo całe 5 cm!

    Widać od razu, że Gdański Zarząd Dróg i Zieleni czerpie inspiracje z internetowych reklam proponujących powiększenie męskiego przyrodzenia.

    • 7 0

  • Paraliz Hallera to nie trakcja a pomysł i**oty

    Żeby zlikwidować wjazd ma Piramowicza.

    • 6 3

  • Pięć centymetrów? (3)

    Ciężarówki zawadzają nie tylko o trakcję, zawadzają o wiadukt.

    • 137 5

    • (2)

      Urzędasy nie widzą problemu bo tiry nie zrywają im wiaduktu. Jak tiry by zrywały wiadukt to by wiadukt podnieśli a druty by zostawili

      • 14 1

      • głupota ludzka nie zna granic

        jak to podnieść kolejowy wiadukt..? górkę chcesz na nim zrobić
        tam jeżdżą pociągi z prędkością ponad 100 km

        • 4 1

      • Ale co proponujesz?

        Wymienić wiadukt? Dalej obniżać torowiska się nie da, bo tory muszą iść w miarę płasko.

        • 3 1

  • TIRy

    bo problem jest w mandatach - gdyby zamiast mandatów, taki delikwent był obciążony całkowitym kosztem naprawy uszkodzeń i kosztem przestoju komunikacji miejskiej, to fama poszłaby w świat i następni zastanowiliby się przed wjazdem w Hallera. A tak 500 mandatu i hulaj dusza, frajerzy naprawią na koszt ubezpieczyciela lub podatnika

    • 6 1

  • To skrzyżowanie i wyjazd z Hallera trzeba przebudować. Jeszcze ten udiotyczny zakaz wjazdu

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane