• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej licencji w Gdyni, taksówkarze narzekają

Michał Sielski
29 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdyńscy taksówkarze twierdzą, że nie będą mogli się utrzymać jeśli konkurencja będzie coraz większa. Gdyńscy taksówkarze twierdzą, że nie będą mogli się utrzymać jeśli konkurencja będzie coraz większa.

200 nowych licencji dla taksówkarzy będzie można zdobyć w 2011 roku w Gdyni. Ceny przejazdu - i tak niższe niż w Gdańsku - mogą jeszcze spaść. Taksówkarze są oburzeni, twierdzą, że ich praca staje się coraz mniej opłacalna, więc wzrośnie szara strefa.



Czy limity dla taksówkarzy powinny być wprowadzane przez miasto?

Już w sierpniu Zrzeszenie Transportu Prywatnego w Gdyni, Związek Zawodowy Taksówkarzy NSZZ "Solidarność" w Gdyni oraz Federacja Konsumenta w Gdańsku zostały poproszone o opinię w sprawie przyznania nowych licencji dla gdyńskich taksówkarzy w 2011 roku.

"Solidarność" zgodziła się na 30 nowych licencji, jeszcze bardziej radykalne było Zrzeszenie Transportu Prywatnego, proponujące przyznanie ledwie 10 nowych licencji. Federacja Konsumentów była zdania, że wszystko powinien regulować rynek, a nie urzędowa reglamentacja.

- 200 nowych licencji to absurd, ale chyba wszyscy się już przyzwyczailiśmy, że my się nie zgadzamy, a władza robi swoje. Protestować jednak nie będziemy, bo cóż to da? Walczyć będą jednak w naszym imieniu związki zawodowe. W efekcie dojdzie do tego, że taksówkarze będą jeździć bez licencji i oszukiwać na podatkach. Każdy będzie wolał nakarmić własne dziecko, niż zapłacić np. ZUS - denerwuje się Jacek Kalinowski, przewodniczący zarządu Plus Bis Taxi Gdynia, pobierającego 2 zł za przejechanie 1 km.

- Chodzi nam tylko o urynkowienie usług, postępujemy tak od wielu lat - ripostuje Jerzy Zając, dyrektor gdyńskiego Urzędu Miasta. Głosami Samorządności, PiS i PO projekt został przegłosowany na środowej sesji Rady Miasta.

Nowe ulice: Rybickiego i Płażyńskiego

Podczas środowej sesji gdyńscy radni przegłosowali też nadanie nazw nowym ulicom, które pojawią się na pirsie prywatyzowanego Dalmoru zobacz na mapie Gdyni. Otrzymają one imiona zmarłych w wypadku pod Smoleńskiem Arkadiusza Rybickiego i Macieja Płażyńskiego. - To będą dwie główne ulice w prestiżowej części miasta - mówi radny Andrzej Kieszek, podsumowujący projekt.

Opinie (163) ponad 20 zablokowanych

  • lament taksiarzy przypomina mi ten lekarzy (3)

    tez pracuja za darmo, ale jezdza super samochodami

    ile razy trzeba powtarzac - w kapitalizmie nikt nie zmusza do bycia taksowkarzem

    • 8 2

    • ostatnio chodze do dentysty (2)

      30 minut 180PLN

      • 1 0

      • Nie licz komuś kasy

        jak sam jej nie masz. Zajmij się zarabianiem

        • 0 0

      • zostań bormanem

        360,-/h to jest coś!

        • 0 0

  • (1)

    Warszawa to bogate miasto i ludzie częściej taksówkami jeżdżą niż w Gdyni, więc i ceny mogą być niższe... kapujesz?

    • 5 3

    • i oczywiscie jest wieksza czyli kurs np nie za 12zl 3km lecz 10km ;]

      • 0 0

  • w warszawie sa nizsze stawki i...

    ... tam taksowkarze jakos daja rade sie utrzymac... a w stolicy jest przeciez drozej...

    • 0 2

  • Wolny rynek, Wolny kraj??? chyba w Burkina Faso (2)

    Na przykładzie taksówek widać jaki to mamy wolny rynek. A powinno być tak:
    wozić może każdy wg. własnego ustalonego cennika. Ceny byłyby od 50groszy do 5zł za km i każdy znalazłby coś dla siebie...

    • 44 7

    • przeciez IDIOTO tak jest, sa rozne ceny takze z ksiezyca

      slyszales o cenach 'transportu osob', czy to sie nazywa taxi czy inaczej znaczenia nie ma

      to jest wlasnie i niestety wolny rynek

      w wielu miastach swiata sa ceny regulowane i ilosc licencji takze

      tyle ze zamknieta ilosc licencji oznacza handel i ich wysokie ceny

      efekt jest taki, ze jest paru milionerow, a "taksirze"' jezdza na ich samochodach i zarabiaja grosze, prawdziwe grosze (odsylam do nowego jorku, jak nie osobiscie, to wystarcza filmy)

      • 0 0

    • i ceny by spadły, bo konkurencja a nie korporacja....je-any korporacyjny śiwat.

      • 4 1

  • nowwytaksowkarz (3)

    Witam od 5 mcy jestem taksowkarzem niestety nie jest takk jak mysli wielu nowych ktorzy chca podjac ta prace przez 10h w dzien mozna zarobic 40zl ale mozna tez byc do tylu na mc wychodzi 2 tys obrotu czyli 500zl moze zostaje jest to praca dla emeryta ktory nie placi zusu dla nikogo innego bo za takie pieniadze nie da sie utrzymac

    • 9 2

    • (2)

      To po co to robisz?

      • 1 0

      • nowwytaksowkarz

        czlowieku jak zainwestujesz 20 tys w auto licencje itp poswiecisz na to kupe czasu to tez od razu rezygnujesz gdy sie okaze ze jednak nie zarobisz 2 tys na reke ? ciesze sie ze mam chociaz 500 przynajmniej jestem na swoim

        • 0 0

      • bo jak nie ma innej pracy, to jest jakaś szansa chociaż na minimalny zarobek?

        • 0 0

  • Mieszkańców nie przybywa, więcej samochodów prywatnych, mniej obcokrajowców (1)

    to dla kogo te dodatkowe taksówki?

    Taksówkarze zagłosują na Wojciecha?

    • 0 1

    • WF, nie rób tu kampani wyborczej

      Wojciech, ani nikt inny taksówkarzom nie jest potrzebny. Każdy liczy na siebie. Chyba że Wojciech będzie dotował taksówki, tak jak komunikację miejską. A ten pan z UM, który chce urynkowić usługi, niech zniesie sobie limity i nie majstruje przy taksówkach, to wtedy nic w nich więcej nie popsuje/ rejonizacja gminna, taryfa powrotna do Sopotu i Gdańska, wożenie powietrza zamiast pasażerów z Gdańska, odebranie możliwości zarobkowania tam, gdzie kiedyś można było/. Panom urzędnikom można podziękować, dzięki nim jest drożej. Nie taksówkarze powiesili na granicy miasta tablice TAXI II STREFA.

      • 1 0

  • Świetny przykład zderzenia socjalizmu z normalnością:

    - "Solidarność" zgodziła się na 30 nowych licencji (łaskawcy! Pasażerowie dziękują "S" za taką hojność!),
    - jeszcze bardziej radykalne było Zrzeszenie Transportu Prywatnego, proponujące przyznanie ledwie 10 nowych licencji (a może -5? Byle lepiej dla klientów. ZTP ma ciekawe podejście do "prywatnego" transportu),
    - Federacja Konsumentów była zdania, że wszystko powinien regulować rynek, a nie urzędowa reglamentacja.

    Federacja Konsumentów jako jedyna z tych trzech stron sugeruje rozwiązanie sprzyjające KONSUMENTOWI. Czy to my jesteśmy dla taksówek, czy taksówki dla nas?

    "Każdy będzie wolał nakarmić własne dziecko, niż zapłacić np. ZUS - denerwuje się Jacek Kalinowski"

    Zaraz zaraz, ale to chyba normalny, ludzki odruch? Pan Jacek denerwuje się tym, że ktoś będzie chciał nakarmić własne dziecko, zamiast dać się zrabować socjalistycznej sitwie? Czyli, jak rozumiem, pan Jacek woli być rabowanym z zarobionych przez siebie pieniędzy, niż kupić za nie chleb własnemu dziecku? Nie wiem, czy mam się bać, czy gromko śmiać...

    Przede wszystkim należy zlikwidować wszelkie licencje. Miasto mogłoby wynajmować wydzielone dla taksówek parkingi, a płaciliby wszyscy chętni do przewozu osób.

    • 3 1

  • złotówy

    jak się nie podoba to niech zmienią prace, wielcy przedsiębiorcy jeszcze trochy i złotówy będą decydować o nowych licencjach.

    • 3 3

  • a w gdańsku?

    a co z gdańskiem? ja wole sie męczyc autobusem bo jak mam zapłacić za 7km kurs w nocy 40zł
    banda nierobów i krętaczy za głupich na bycie policjanatami HWDP WHDT :D i ich żonom też :D

    • 4 4

  • Nowe firmy (2)

    A co się stało z jakąś taxi firmą spoza kraju? Mieli byc tańsi i jeździc małymi autkami miejskimi.
    Jeden ze 2 lata temu bywał na ulicach oklejony i zniknął.

    • 7 0

    • złoty

      POczekajcie na konkurencje z Chin to was załatwi

      • 0 0

    • Jak to co się stało?

      Jak szybko się pojawili, tak szybko uciekli. Taki to dochodowy interes!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane