• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej lotów do Londynu i Skandynawii, więcej pasażerów w Rębiechowie

Magdalena Iskrzycka
6 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Więcej tanich połączeń lotniczych do Londynu i krajów skandynawskich skutkuje wzrostem liczby obsłużonych pasażerów na trójmiejskim lotnisku. Więcej tanich połączeń lotniczych do Londynu i krajów skandynawskich skutkuje wzrostem liczby obsłużonych pasażerów na trójmiejskim lotnisku.

Dobry początek roku dla Portu Lotniczego w Gdańsku. W styczniu przez Rębiechowo przewinęło się ponad 182 tys. osób, czyli o 7,6 proc. więcej, niż w tym samym okresie poprzedniego roku.



Planujesz w tym roku polecieć z Rębiechowa?

Tak dobre wyniki lotnisko zawdzięcza m.in. niskokosztowym liniom lotniczym. Ryanair zwiększył częstotliwość lotów do Londynu, a Wizzair rozwija siatkę połączeń z krajami skandynawskimi. Ze względu na swój charakter - korzystają z nich głownie pracujący w Skandynawii Polacy - cieszą się niesłabnącą popularnością nawet w zimie.

- Lepszym wynikom przewozowym i ciągłemu rozwojowi siatki połączeń towarzyszy również rozwój infrastruktury lotniskowej podnoszącej komfort podróżowania. Jeszcze w tym roku w Gdańsku pojawią się rękawy umożliwiające wygodne wejście i wyjście z samolotów bez względu na pogodę. W ciągu kolejnych dwóch lat planujemy rozbudować terminal pasażerski T2, który wzbogaci się o nowoczesną i przestronną część przylotową oraz zintegrowany zostanie ze stacją Kolei Metropolitalnej - zapowiada Tomasz Kloskowski Prezes Zarządu trójmiejskiego lotniska.

W zeszłym roku najwięcej pasażerów startujących z trójmiejskiego portu lotniczego latało do Londynu, na drugim miejscu znalazły się lotniska pod Oslo.

Miejsca

Opinie (166) 3 zablokowane

  • No to do zoba (2)

    :)))

    • 26 1

    • nie ma czegoś takiego jak Londyn jest Lądek Zdrój :) (1)

      • 11 2

      • To co pan nic nie mowi!!!!

        Przeciez ja musze pojsc i poszukac

        • 9 0

  • ostatni gasi światło :) (2)

    • 70 7

    • (1)

      ach ci emigranci, tylko dzięki nim jakoś się to polskie bagno kręci

      • 9 3

      • to bydło z Polski jest gorsze niż Pakistańce

        tfu, zaraza!

        • 1 5

  • szkoda że do Modlina wciąż nie można latac (4)

    nowe lotnisko z powodu fuszerki pasa nieczynne do maja conajmniej, tak sie spieszyli na EURO 2012

    • 14 28

    • No i?

      Wszystko ma być szybciej i taniej to potem tak jest. Popatrz na lotnisko w Berlinie, Dreamlinera. Tak jest wszędzie niestety.

      • 12 1

    • To lotnisko nie było gotowe na Euro

      • 9 2

    • Ja wolę latać bezpośrednio do Warszawy. (1)

      Latanie do Modlina to tylko w celu przesiadki na lowcost międzynarodowy, co przy obecnej sieci połączeń z Gdańska zdarza się coraz rzadziej.

      • 16 0

      • Nie wiem jakim trzeba byc idiotą żeby pisać "szkoda że do Modlina nie latają"

        Modlin to wieś. Płacić kilkanaście do kilkudziesięciu złotych za dojazd, tracisz godzinę do dwóch.

        Wolę sobie wsiąść na Okęciu, gdzie jest mnóstwo usług okołolotniskowych, gdzie dojadę z centrum warszawy w 20 minut (bus i SKM co chwilę), gdzie płacę tylko za komunikację miejską i nie musze sie przesiadać jadąc z miasta.

        • 3 0

  • jest wąska grupa przedsiębiorstw,

    które zarabiają na emigracji.

    • 33 12

  • (4)

    a gdzie loty do Monachium czy Pragi?

    • 45 16

    • muc (2)

      3x dziennie

      • 18 2

      • typowy internetowy wojownik :D przecież MUC lata już od wieeeelu lat (1)

        ale skąd, ja moge wiedzieć, skoro jestem rozgoryczonym śledziem, wylewającym swoje żale, co nie:) ?

        • 17 5

        • muc

          z twojego ukochanego portu gdn 3x muc

          • 8 1

    • Do Monachium lata LH

      A połączenie do Pragi możesz sam otworzyć jeśli cię interesuje.

      • 7 3

  • nicki (1)

    kiedy loty do norwich z gdanska

    • 4 8

    • nigdy

      tyle zarabiesz idz z buta

      • 1 1

  • Niedługo Gdynia też będzie miała piękne lotnisko :p (15)

    • 38 84

    • tylko po co (5)

      tylko po chyb ze z zezdrosci

      • 33 4

      • bez kitu:)

        • 19 0

      • Właśnie widać, (2)

        gdzie jest źródło tej zazdrości :-)

        Oby jak najszybciej pojawiły się też czartery i połączenia liniowe przynajmniej do krajów Europy Środkowej, co było jednym z punktów strategii rozwoju tego portu (Kraje Bałtyckie, Skandynawia, Ukraina, Czechy, wybrzeże M.Czarnego może nawet Zakaukazie (Zakaukazie było chyba też wstępnie obsługiwane w czarterach przez OLT), głównie Gruzja)

        • 4 24

        • Księżyc, Mars i Jowisz też w planach był (i jest nadal)

          śledzie w kosmosie!

          • 30 4

        • Pojawiły się czartery

          A co ma zmusić czartery do pojawienia się gdziekolwiek.

          Czarterów nie ma tylko dlatego, że jest za mało chętnych na korzystanie z oferty biur podróży w danym kierunku.

          Weź człowieku spójż na mapę i przelicz ile jest miast od naszego lotniska w promieniu 100km, które mają powyżej 200.000 ludności to zrozumiesz czemu nie ma tu tylu czarterów i czemu ich nie będzie.

          • 15 0

      • po to by chamstwa z gdanskiego unikac...jestem z gdanska ale wolabym zeby byla jakas konkurencja bo zbyt duza chamstwa wsrod obslugi tego lotniska

        • 5 7

    • no właśnie będzie miała... (3)

      i tylko będzie miała. Za 100 mln złotych zbudowano lotnisko dla awionetek. Trzeba dorzucić kolejne 50 by mogły tam lądować samoloty kodu C, chociażby najmniejszy ATR42. Docelowo mają być 3 stanowiska kodu C, wiec Wizz się nie przeniesie (od wiosny ma mieć 4 maszyny zbazowane w Gdańsku), dla LOTu, SAS i DLH Gdynia to jakiś żart i latać tam nie bedą, pozostaje jedynie Ryanair po dopłatach. Czy warto wydawać 150 mln + co roku kolejne 10 - 15 na utrzymanie lotniska tylko ze względu na niechęć do miasta obok? Aż tak bogatym miastem/krajem jesteśmy? Ciekawe czemu ludzie Szczurka po raz kolejny odpisują, że osiedlowa ulica jest w planach, rozumieją potrzebę jej budowy lecz nie ma środków finansowych. Ulica jest przewidziana do wybudowania w perspektywie 30 lat.

      • 35 1

      • to jest pokolenie grajterowej (1)

        im nie wytłumaczysz

        • 15 1

        • to je amelinium

          tego nie pomalujesz...

          • 1 1

      • gdańszczanie się śmieją z lotniska na babich dołach

        sami gdynianie są wkurzeni, że ich miasto marnuje ich pieniądze, a urzędnicy mogą bezkarnie wpakować ponad 100 baniek na guano, kurna co za kijowy kraj

        • 26 2

    • rownie piekne jak Modlin... oby tylko nie "piekniejsze" pod paroma wzgledami

      • 6 0

    • (3)

      jak na moje z Gdynią będzie tak jak z lotniskami w Hiszpanii, były pieniądze to ich naprodukowali, ale koszty i konkurencja zjadły je, skończy się na tym, że Gdynia będzie przyjmować jedynie małe prywatne awionetki.
      Jak na moje mogliby podzielić się z Gdańskiem, powiedzmy loty krajowe były by w Gdyni, a loty międzynarodowe w Gdańsku gdzie lotnisko jest większe, lepiej skomunikowane z resztą aglomeracji, lepiej przygotowane na zmienną pogodę, itd

      • 8 4

      • za daleko do gdyni, na loty krajowe

        • 11 2

      • jaki jest sens dzielenia lotów krajowych i zagranicznych na dwa lotniska?! (1)

        To przecież jakiś nonsens... loty krajowe są często dolotami do lotów zagranicznych, muszą byc na tym samym lotnisku, inaczej tracimy pasażerów tranzytowych! Jaki interes miałby lot aby LOT z Warszawy lądował w Gdyni a lot do Frankfurtu startował z Gdańska? Zwłaszcza, ze fizycznie obsługuje go danego dnia ta sama maszyna? Każdy podział rynku lotniczego w Trójmiescie, jak by go nie przeprowadzić, jakby tego tortu nie ciąć doprowadzi do spadku rentowności zarówno połączeń jak i bilansu portów lotniczych - jak teraz Rębiechowo zarabia tak przy dwóch lotniskach conajmniej jedno będzie pod kreską. Gdynia na 100%, a Gdańsk ... pewnie na plusie, ale nie tak dużym jak mógłby. A pamiętajmy, że miasto Gdynia jest współudziałowcem lotniska w Rębiechowie i z zysku mogłoby czerpać dywidendę ... Wniosek jest jeden - zamiast rozwijania jednego, silnego, wspólnego portu regionalnego będziemy mieli bratobójczą i wyniszczającą walkę która - jeśli potrwa odpowiednio długo - doprowadzi do marginalizacji Trójmiasta na mapie lotniczej.

        • 6 2

        • T1 loty poza Schengen, czyli do Wielkiej Brytanii również. T2 do strefy Schengen i loty krajowe.

          • 0 0

  • Marketngowo można wszystko sprzedać jako sukces (3)

    Szkoda, że nie piszą ile połączeń zlikwidowano w stosunku do zeszłego roku

    • 36 17

    • napisaliby zwyczjenie ze udalo sie w zeszlym roku zamknac nierentowne polaczenia do ktorych przewoznicy doplacali dzieki temu udalo sie im utrzymac w rebiechowei a nawet zwiekszyc ruch na kierunkach najbardziej obleganych

      • 3 1

    • Nic dziwnego...

      Mają bardzo dobrego pijarowca... podobno to jakaś rodzina premiera..

      • 3 4

    • czyli jakie połączenia?

      Bo patrze na siatkę połączeń i nie widzę braków. Jak na razie FRanca wycofuje się z Eindhoven, ale to żaden ból bo w te same dni lata tam również W!ZZ...
      Z połaczeń których naprawdę brakuje to zlikwidowane dwa lata temu Alicante - zawsze było nieźle obłożone. Staliśmy się ofiarą cieć w bazie w Alicante...

      • 2 0

  • Niedlugo w Gdyni bedzie super lotnisko. Rebiechowo bedzie mozna zamknac . (8)

    Gdynia jako stolica metrpolii bedzie przyjmowac najwiekszych tego swiata na polskiej ziemi. To w Gdyni beda ladowac !!!!!!!!!! BRAVO !!!!!!!!!!!!!!

    • 34 101

    • ja

      jak wiesz za 30 lat a tak maluszki

      • 9 3

    • z takim pasem i przekrętami jak w Modlinie

      • 14 4

    • słaba prowokacja

      • 17 2

    • E tam Walesa Aiport

      Będzie można zamknąć Franfurkt! To Gdynia będzie największym Hubem!
      Albo i przylądek Canaveral! To z Gdyni będziemy latać w kosmos!

      • 17 2

    • hahahaha (2)

      Gdynia zawsze była/jest/będzie wiochą rybacką zabitą deskami gdzie psy szczekają tyłkami. Zawsze Gdynia będzie wrzodem na tyłku naszego narodu.

      • 2 5

      • (1)

        Skąd jesteś? Tzn. skąd przyjechała do Gdańska Twoja rodzina? Leczysz kompleksy?

        • 3 1

        • Rodzina przymusowo zwieziona z okolic Hrubieszowa

          bo jego wioska byla na Ukrainie gzdie chodzili wydalać się przy -20 zimą za dom.
          Po wojnie przyjechał, zobaczył poniemieckie kamienice i nagle "miastowy". Zapłodnił mieszkankę Gdańska która przyjechała z małej wsi koło Sambora. Też nie widziała wczesniej budynków większych niż parterowe. Razem zamieszkali w poniemieckiej kamienicy w małym wydzielonym pokoiku. Potem dostali mieszkanie na Zaspie. Ich dziecko dorosło, powstał portal trojmiasto.pl. Wtedy zaczęło komentować jako "Woj... jaaaa"

          • 6 2

    • ktoś tu ma kompleks śledzia

      • 0 0

  • Wreszcie pojawią się rękawy (22)

    Nie będzie się trzeba wstydzić przed obcokrajowcami.

    • 47 36

    • Ciekawe co Ci rękawy w strefie Schengen pomoga (10)

      jak będziesz latać do UK czyli non-Scengen?

      • 5 15

      • He? (2)

        Rękawy służą do wsiadania do samolotu. Co za różnica czy Schengen czy nie.

        • 21 0

        • Taka,że poza Schengen latają Łiz i Rajan,dla których rękaw lub bus to zbędny luksus i wydatek...

          • 4 2

        • Taka że loty poza strefę Schenen będą nadal za starego

          a tam rękawów nie będzie.
          Na ale jak widzę 14 za, 0 przeciw.
          Zero kojarzenia faktów i dziwicie się dlaczego nie jesteśmy drugą Japonią?

          • 1 2

      • a co ma szengen do rękawa? (6)

        • 12 2

        • A to, że rękawy będą na nowym terminalu, a nie starym (5)

          • 5 5

          • Ale z nowego się do Schengen lata. (4)

            Stary to chyba już tylko krajowe i czartery.

            • 5 1

            • To chyba tylko (2)

              Ze starego lata się na krajowe, czartery i non-schengen czyli międzyinnymi UK.

              • 1 3

              • I wszystko sie zgadza,rękawy powinny być na nowym,a low-costy do Wielkie Brytanii i do Norwegii na T1 :)

                • 0 0

              • Ze starego terminala to tylko NON-Schengen i czartery do Turcji i Egiptu.Rękawy będą ale tylko na nowym czyli suma sumarum odloty w strefie Schengen i loty krajowe.
                Szału nie będzie

                • 1 0

            • ja pierdziu...

              włączcie myślenie.
              T2 (nowy) -odprawa, kontrola bezpieczeństwa dla wszystkich oraz wyloty do strefy Schengen
              T1 (stary) - wyloty poza strefę Schengen oraz wszystkie przyloty.
              Krajowe w starym? A co, Warszawa czy Kraków ogłosiły niepodległość i są poza strefą Schengen? Czartery? No proste i logiczne - lecisz na wakacje do Hiszpani czy Grecji to z T2, lecisz do Egiptu, Tunezji czy na Kamczatkę to z T1...

              • 5 0

    • (1)

      znowu kompleks niższości do "zagranicznych" ?

      • 7 5

      • Współczuję Ci w takim razie, ale to przecież nie forum psychologiczne,

        Wejdź może na "www.psychotekst.pl"
        Tam Ci ktoś pomoże...

        • 3 2

    • (6)

      jak na moje rękawy na lotnisku, który ma słaby system naprowadzający (oczywiście w ciągu najbliższych kilku lato to się zmieni) są kosmetyką i w sumie fajny bajer ale nie jakiś priorytet
      wole bezpiecznie dolecieć niż obawiać się czy mi nakapie na głowę czy nie

      • 3 8

      • Może i kosmetyka (5)

        Ale wstyd, żeby nowy terminal zbudowany w 21. wieku ich nie miał. To w dzisiejszych czasach taki standard jak wiata na przystanku autobusowym.

        • 8 2

        • (4)

          Koszt wynajęcia rękawa to kilka tysięcy euro, proszę wskazać przewoźnika niskokosztowego, który z własnej nieprzymuszonej woli zapłaci za ten luksus, tylko po to, aby hołota, która i tak już za bilet zapłaciła nie pobrudziła sobie butków...

          • 6 1

          • Guzik prawda (3)

            Realny koszt jest niższy od samojezdnych schodów, tylko często port lotniczy życzy sobie nie wiadomo czemu dopłatę za rękaw. Powtarzasz głupoty rzecznika prasowego lotniska. A to lotnisku powinno zależeć na tym by linie korzystały z rękawów. W takim Bergen są rękawy i nie ma innej opcji i jakoś Wizzair z nich korzysta.
            PS Do obsługi rękawa potrzebna na chwilę 1 osoba, do schodków kierowca na etacie + jeszcze 1 do pomocy.

            • 2 1

            • (1)

              Koszt jest niski ale cena dla przewoźnika wysoka, nie rozumiesz tego?

              • 0 0

              • Jak mam nie rozumieć

                jak samo to przed chwilą napisałem. Rzecz w tym,żeby tą sztuczną cenę obniżyć.

                • 1 0

            • kierowca?

              Ostatnio we 3 osoby pchali schody w sniegu po kostki - co za tragedia ze portu nie stac na odsnierzanie i zautomatyzowane schody. Takiej wsi nie widzialem nigdzie w Europie.
              Juz nie wspominam o idotycznych schodach z wiezy do rekawa bez windy czy schodow ruchomych na plyte...

              • 2 1

    • załadunek w gdańskich rekach (1)

      krajowe na ramiączkach
      a rękawy na dłuższe wyprawy
      loty do USA będą obsługiwane przez nogawki
      Przyszłościowo dla lotów balistycznych i w przestrzeni kosmicznej załadunek pasażerów odbywał się będzie przez specjalne kalesony ciśnieniowe
      - twierdzi prezes gdańskiej firmy LPP , która zaprojektowała pasażerskie łączniki komunikacyjne.

      • 8 5

      • wiesz co, gumka od majtek ci pękła i chrzanisz głupoty

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane