• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Większa strefa płatnego parkowania w Gdańsku?

Maciej Naskręt
4 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Możliwe, że przy ul. Kartuskiej kierowcy będą płacić za postój. Możliwe, że przy ul. Kartuskiej kierowcy będą płacić za postój.

Władze Gdańska chcą wprowadzić strefę płatnego parkowania w Oliwie i Siedlcach. - To "dobry żart" - uważa część mieszkańców obu dzielnic.



Światło dziennie ujrzał projekt uchwały przygotowany przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku na prośbę władz miasta, wprowadzający na Siedlcach strefę płatnego parkowania. Jeśli Rada Miasta poprze zmiany w przepisach, płatne miejsca postojowe zostaną wytyczone w obrębie ulic: Bema, Zakopiańskiej, Pohulanka oraz Kartuskiej.

Plany nie podobają się mieszkańcom. - Po pierwsze, nie będziemy mogli parkować samochodów za darmo. Każdy właściciel pojazdu będzie zmuszony wykupić miesięczny abonament w wysokości 30 zł, który ponadto nie gwarantuje wolnego miejsca. Po drugie obawiamy się, że nasze podwórka zastawią samochody - mówi Jędrzej Włodarczyk, przewodniczący Zarządu Osiedla Siedlce.

Wielu mieszkańców Siedlec uważa, że może zostać wykiwanych przez miejskie władze. Powód? W zeszłym roku protestowali oni przeciwko budowie ścieżki w ciągu ul. Kartuskiej, bowiem dodatkowa trasa chłonęła kilkadziesiąt miejsc postojowych. Mieszkańcy wynegocjowali wtedy z urzędnikami z Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku budowę nowych parkingów m.in. przy ul. Zakopiańskiej. Sprawę opisywaliśmy w grudniu zeszłego roku. Teraz okazuje się, że te same miejsca, o które musieli prosić miasto, mogą zostać objęte opłatami.

Projekt zmian w uchwale w sprawie ustalenia stref płatnego parkowania na terenie miasta Gdańska obejmuje też dzielnicę Oliwę. Tam strefa ma zamykać się w granicach al. Grunwaldzkiej, ul. Opackiej, ul. Spacerowej, ul. Polanki i ul. Derdowskiego.

Co na to mieszkańcy Oliwy? - Kategorycznie nie zgadzamy się na wprowadzenie strefy płatnego parkowania w Oliwie. Dzielnica nie ma problemu związanego z deficytem miejsc postojowych - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

ZDiZ, który opracowywał projekt, uspokaja. - Część osób jest przeciwna - bo dotychczas nie wnosiła opłat za parkowanie, część natomiast - popiera to rozwiązanie, bo dzięki nowym zasadom jest gwarancja, że miejsca postojowe nie będą przez większą część miesiąca blokowane przez samochody, którym jest tam wygodnie bezpłatnie parkować - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy.

Według ZDiZ wprowadzenie opłat za parkowanie oraz niskiego abonamentu dla mieszkańców daje gwarancję: roszady na miejscach postojowych, nie blokowania ich godzinami, wolnych i tanich miejsc parkingowych dla mieszkańców tej okolicy.

Po co miasta powiększają strefy płatnego parkowania?

To tłumaczenie nie przekonuje mieszkańców Siedlec. - Zbieramy podpisy pod petycją przeciwko planom ustanowienia strefy płatnego parkowania obejmującej obszar ul. Kartuskiej, Zakopiańskiej i Bema. Jeśli zbierzemy nieco ponad 1 tys. podpisów, będziemy chcieli spotkać się z zastępcą prezydenta w celu przedstawienia naszego stanowiska - tłumaczy Jędrzej Włodarczyk.

W Oliwie też planują sprzeciw. - 8 maja planujemy obrady w sprawie wprowadzenia strefy płatnego parkowania - tłumaczy Tomasz Strug.

Władze Gdańska przekonują, że zmiany nie są przesądzone. - Będziemy z mieszkańcami prowadzić dyskusję - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Władze Gdańska chcą pobierać pieniądze od właścicieli samochodów stających na parkingu znajdującym się przy splocie ulic: 3 Maja i Rogaczewskiego zobacz na mapie Gdańska. O potrzebie wprowadzenia tam strefy płatnego parkowania pisaliśmy w minionym roku. - Z uwagi na to, że teren, na którym znajduje się parking, nie znajduje się w pasie drogowym, nie mogliśmy włączyć go do strefy płatnego parkowania. Musimy ogłosić przetarg na obsługę parkingu. Nastąpi to najszybciej w drugiej połowie tego roku - tłumaczy zastępca prezydenta.

Miasto planuje też wydłużyć właścicielom samochodów o godzinę czas, w którym pobierana będzie opłata za postój w strefie płatnego parkowania. Do tej pory płaciliśmy w godz. 9-17. Po uchwaleniu zmian przez Radę Miasta kierowcy będą płacić w godz. 9-18.

Miejsca

Opinie (338)

  • Całe miasto

    Strefy płatnego parkowania powinny obejmować całe miasto. Mieszkańcy zameldowani czy tacy którzy udokumentują, że mieszkają w danej strefie powinni otrzymać kartę parkowania w wysokości do 20-30 zł/mc

    • 0 0

  • Biedny Gość

    Jestem gościem w Gdańsku i klientem Szpitala na Dębinki. Człowiek dotknięty nieszczęściem przyjeżdża z zadupia do Gdańska z nadzieją dla swojego dziecka i jeszcze jest słono kasowany za postój przy szpitalu. Rozumiem opłaty ale 3zł za godzinę to rozbój w biały dzień zwłaszcza dla przyjezdnych bo miejscowy podjedzie tramwajem.

    • 0 0

  • Platny parking na parkingach wielopoziomowych ...

    ktore trzeba zbudowac i utrzymac.
    Miejsca na ulicach platne po pierwszej godzienie parkowania a w scislym centrum po 30 minutach.
    Tak byloby sprawiedliwiej.

    Mieszkancy powinni miec mniejsze znizki.
    Masz samochod i chesz mieszkac w centrum , kup sobie garaz, przeprowadz sie albo plac za luksus parkowania w centrum.

    • 0 0

  • (3)

    Strefy płatnego parkowania powinne obejmować całe miasto, jak również parkingi osiedlowe.

    • 21 41

    • Rowerzyści powinni wykupić winietę za ścieżki rowerowe, a piesi na chodniki...

      i to by było sprawiedliwe! :)
      Więc po jaką cholerę płacimy podatki?
      Miasta to organizacje zbierające podatki w konkretnym celu: aby ludziom żyło się w tym mieście lepiej i pieszym i cyklistom i kierowcom.
      Wkurza mnie jak z chorym dzieckiem, zimą musiałem zasuwać prawie 500m, bo nie było gdzie auta zaparkować.
      Miasto natomiast zamiast budować parkingi, kasuje za nieprzepisowe parkowanie i nie ma żadnej motywacji aby ten prosty problem rozwiązać.

      • 0 0

    • (1)

      Tak. Pójdźmy dalej. Sąsiednie województwa też powinny nam płacić za parkowanie u siebie. Zawsze to parę złotych więcej ;)

      • 7 3

      • Strefa powinna też objąć czoło Budynia

        i jego tyłek

        • 2 1

  • To następne złodziejstwo i wstyd POpaprańców i Adamowicza

    Najlepiej by było jak by zrobili pieszą ZONĘ na ul.Wieniawskiego jest tam pokaźny bruk i inwestycje z przed II wojny bo do tej pory się tymi okolicami nikt nie interesował a szkoda bo Niemcy by się na pewno dziwili,że tak oszczędzamy na ich inwestycjach.Może tam postawić automaty i zbierać na PO-żądną drogę?

    • 0 0

  • psy2

    I znowu psy 2 czyli nieroby ze straży miejskiej beda jak te psy gończe latać i zakladac blokady na kola,bo nic innego to bydło nie potrafi robić.

    • 1 0

  • proponuje wprowadzic oplate za wjazd do Gdanska (11)

    a dla wszystkich mieszkancow abonament za posiadanie auta i prawo do parkowania w miescie, przeciez do tego wlasnie daza nasi wlodarze. Nic tylko skubac, skubac, skubac, wladza zawsze bedzie miala malo...

    • 101 5

    • za parkowanie nielegalne w mieście warto wprowadzić obowiązek wykupu (5)

      sieciówki na transport publiczny. Im więcej będzie z niego korzystać, tym będzie potrzeba mniej miejsc do parkowania.

      • 5 2

      • (4)

        Jakim trzeba być kretynem żeby z własnej, nieprzymuszonej woli wprowadzać jakikolwiek obowiązek? Nieważne kogokolwiek dotyczyłby, kierowcy rowerzysty, babci z sąsiedniej ulicy. Może jeszcze zaproponuj powołanie inspekcji robotniczo - chłopskiej, na czele której chętnie stanąłbyś, która: a) wręczałaby uroczyście obowiązkowe bilety, b) rozpatrywałaby odwołania typu "panie władzo ja tylko stanąłem na chwilę", c) skazywałaby recydywistów na ścięcie głowy. Az tak ci tęskno za komuną?

        • 2 4

        • a płacenie Zusu też pracodawca ma obowiązek

          • 0 0

        • to jest propozycja, której możesz przeciwstawić argumenty

          na razie to tylko obrażasz innych i czerpiesz jak widzę, z tego emocjonalne korzyści

          • 0 0

        • (1)

          Czy należy rozumieć że komunie przeciwstawiasz wolność do zastawiania samochodami każdego wolnego kawałka przestrzeni?

          • 2 2

          • Nic nie musisz rozumieć. I tak niczego nie rozumiesz.

            • 1 1

    • nie skubać tylko skłaniać do refleksji (4)

      • 3 8

      • słuchaj (3)

        chętnie bym się przesiadł na komunikację miejską, ale ta ma niestety 2 główne wady:
        1) nie wszędzie dojeżdża
        2) punktualność (ta woła o pomstę do nieba)

        • 14 2

        • punktualność szwankuje bo są korki (2)

          SKM i większość tramwajów w Gdańsku nie jest zależna od korków. Samochodem też nie dojedziesz pod sam cel podróży, często musisz się kawałek przejść. Jak będzie za darmo, ten kawałek będziesz miał coraz dłuższy.

          • 3 8

          • (1)

            Daruj, ale piszesz bzdury. Komunikacja miejska w Gdańsku jest niepunktualna, brudna i awaryjna.

            • 2 1

            • przecież nie piszę, że jest punktualna

              ale wskazuję na to, że jej niepunktualność wynika między innymi z nadmiaru samochodów i innych elementów polityki. Sam najchętniej bym korzystał z układu dojazd rowerem (10 minut) i dalej SKM która jest najbardziej punktualna ze wszystkich elementów komunikacji miejskiej.

              • 0 0

  • (7)

    JESCZE TROCHE I ODDYCHANIE TEŻ BĘDZIE PŁATNE...

    • 151 13

    • niech uprzątną samochody za pomocą lawety, jak przyjdzie do zapłaty faktury za nią to odłuczą się gdzie parkować

      • 0 0

    • jeżeli nie będzie odpowiedniej polityki transportowej (3)

      powietrze będzie coraz bardziej zasyfione, nawet jeśli nadal będzie za darmo.
      Bez poprawy komfortu ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych oraz pasażerów transportu zbiorowego miasto się zadusi (już i tak w centrum ledwo zipie od nadmiaru samochodów).

      • 5 3

      • jak się dusisz do się lasu przejedź (2)

        albo pod respirator, opłata za parking nic tu nie zmieni.

        • 3 3

        • poczytaj o tym jak rosną miasta (1)

          okazuje się, na przykładach z całego świata, że miasto osiąga pewien rozmiar a następnie zaczyna gnić od środka i się rozpadać. Chodzi o to, że transport nie daje rady dowieźć i wywieźć tego co trzeba z centrum miasta poza miasto i spoza miasta do centrum miasta. Bo jest za duży tłok. Ludzie zaczynają tracić coraz więcej pieniędzy na dojazd. Ogromne ilości czasu idą w gwizdek. A w centrum są miejsca pracy, usługi, muzea, restauracje. Muszą być one w skupieniu, bo tak naturalnie się miasta rozrastały. Jeśli przeniesiesz muzeum morskie do Szadółek to kto tam pojedzie zwiedzać? Idąc dalej, jeśli ludzie ponoszą koszty to miasto biednieje. Ci którzy mogą rezygnują z tej pracy. Centrum się wyludnia, biznesy upadają. Coraz więcej ludzi wyjeżdża. Gdańsk od kilku lat się wyludnia. I jest coraz gorzej.

          • 2 0

          • tak nie musi być

            miasto odpowiednio zarządzane wprowadza opłaty parkingowe i ograniczenia czasu postoju na wybranych ulicach centrum, promując tam warunki ruchu pieszego i rowerowego, dbając także o transportu publiczny. W trójmieście też tak może być - najwyższy czas realizować taką politykę.

            • 0 1

    • (1)

      w sopocie jest
      tam jest "opłata klimatyczna"
      komuna zawsze coś znajdzie...

      • 13 3

      • Sopot, Ustka też

        ogólnie uzdrowiska mają taki podatek

        • 2 0

  • Gdańsk konsekwetnie działa przeciwko zmotoryzowanym (27)

    ktoś tam ma misję. Utrudnianie parkowania w miejscu, gdzie załatwia się duużo spraw jest kompromitujące(sąd, szpitale, policja, urząd miasta).
    Liczy się tylko kasa, a mieszkańcom rzuca się kłody pod nogi.
    I to całe nasze "obywatelskie" miasto i jego polityka w pełnej krasie.

    • 172 22

    • to jest ułatwienie (2)

      jesli nie ma mozliwosci zaparkowania w tych miejscach, to tylko dlatego ze godzinami stoja samochody. oplata wprowadzi duza rotacje. zaplacisz 3pln i bedziesz zalatwiac sprawy przez godzinke bez problemu. na swiecie strefy platnego parkowania nie sa kara, ale sposobem na to bys jadac zalatwic sprawy znalazl swoje miejsce ;-)

      • 20 24

      • będę załatwiać tyle czasu ile potrzebuję (1)

        jak trzeba to godzinę jak trzeba to dwie - nic na to nie poradzę. jak skończę to odjadę tyle tylko że uboższy o parę zeta.

        • 24 4

        • jakl nie będą tego kontrolować-jak we wrzeszczu to płacić nie będą

          • 0 0

    • zmotoryzowani konsekwentnie działają przeciw sobie samym (2)

      zabierając sobie miejsce na jezdni, na parkingu i na chodnikach. Niestety szkodzą sobie wzajemnie. Miasto próbuje to jakoś ograniczać, ale żałuje środków na wyjaśnianie, o co kaman. Stąd tyle żółci na tym portalu dla potrafiących myśleć alternatywnie.

      • 5 3

      • o, widzę metoda na księdza, szczuć przeciwko sobie ludzi (1)

        dobry ksiądz, dobry a teraz do budy czarnuchu!

        • 0 1

        • egocentryk?

          • 0 0

    • "Gdańsk konsekwetnie działa przeciwko zmotoryzowanym ktoś tam ma misję." (1)

      No misję ma lisek chytrusek Lisicki. Ja lisek chytrusek podjąłem misję mojego życia. Postaram się jak najbardziej uprzykrzyć życie mieszkańcom Gdańska dopóki będę wiceprezydentem!

      • 4 3

      • tabletki odstawiłeś czy jeszcze nie zacząłeś ich zażywać?

        nienawiść zaślepia

        • 1 0

    • rozsądne miasta w krajach rozwiniętych stosują od dawna ocet dla zmotoryzowanych (8)

      miód dla korzystających z transportu zbiorowego, chodzenia pieszo i jeżdżenia rowerem. Dzięki temu wszyscy odnoszą korzyści. Szkoda że Gdańsk wprowadzając takie rozwiązania nie wyjaśnia wyraźnie o co kaman. Ta sonda też ma swoje ograniczenia: główną wadą jest brak wzięcia pod uwagę choćby opcji rower.

      • 15 8

      • "rozsądne miasta w krajach rozwiniętych" (1)

        Śmieszą mnie takie porównania, bo po pierwsze na zachodzie Europy jest wiele miast, gdzie samochodem jeździ się całkiem przyzwoicie - nawet w centrum; a po drugie porównywanie Gdańska (0,46 mln ludności) do Londynu (7,8 mln) jest niedorzeczne.

        Tutaj chodzi tylko i wyłącznie o pieniądze. Jeśli ktoś myśli inaczej jest wyjątkowo naiwną osobą.

        • 13 2

        • Gdańsk też może stać się rozsądnym miastem w rozwiniętym kraju

          jeśli ktoś myśli inaczej, oznacza że ma albo złą wolę, albo ma kłopoty z wyobraźnią

          • 0 0

      • Tylko, że w rozsądnych miastach w krajach rozwiniętych (5)

        komunikacja jest czysta i punktualna. Miasta wiedzą, że jest to alternatywa dla samochodu.

        • 12 8

        • nie wiedzą o tym mieszkańcy, którzy z niej nie korzystają (4)

          u nas też jest coraz lepiej, tylko uzależnieni od samochodów nie chcą tego przyznać, co widać na tym portalu jak na dłoni

          • 11 6

          • człowieku, transport publiczny w Polsce woła o pomstę do nieba! (1)

            Nie masz pojęcia ile razy się zastanawiałem czy nie pojechać pociągiem albo jakimś PKSem. kurka! To się nie opłaca! Po pierwsze syf w PKP, do dworca muszę dojechać. Pod pitolonym kurka dworcem nie ma parkingu dla podróżnych. Dobra, mogę tachać toboły do autobusu miejskiego. !0 minut do przystanku, 15 minut jazdy za pitolone 3pln i jestem na dworcu. Na końcu podróży znów jakiś autobus (znów 3pln bo w małych miastach potrafią być droższe bilety, tak kurka, dziwne? ale tak jest) w nieznanym mieście i szukamy celu albo taksówka (5pln, tu na szczęście taksówki są tańsze i ludzie zamiast ZKM wybierają taksówki, dziwne?). To nie koniec, podróż pociągiem jest 2x dłuższa. 150km w 3h 53min, samochodem 2h. Cena pociągu, nawet nie wspomnę, autem jestem do przodu 2h mojego życia. Autobus międzymiastowy to samo, jak dojechać do PKS i nie tracić kasy i czasu. Ja dziękuję. W Polsce tylko auto. Chyba, że kogoś nie stać to ma pod górę i ma przechlapane.

            • 6 1

            • co innego dalsza podróż, co innego warunki codziennych dojazdów

              im lepsze warunki codziennych dojazdów rowerem do stacji kolei, tym więcej miejsca i lepsze warunki korzystania z samochodów.

              • 0 0

          • tu nie chodzi o uzależnienie od auta

            Dlaczego 80% mieszkańców stolicy Szwecji korzysta z komunikacji miejskiej? Byłem i wiem dlaczego. Naszą komunikacją przejeździłem wiele lat i od czasu do czasu (jak samochód ma awarię) jestem zmuszony odświeżyć pamięc. Nic przyjemnego i punktualnego. Rower byłby dobrą alternatywą, gdybym miał mniej lat (niestety 18 km do pracy + odebranie dziecka z przedszkola mija się z celem na rowerze)

            • 8 1

          • chyba jednak wolę podjechać autem pod urząd

            i zapłacić 3 zł za parking, niż jechać w smrodzie i tłoku stojąc na jednej nodze i płacąc 2x2,8 za "transport zbiorowy" (a od czerwca jeszcze drożej, bo wicekról Lisicki "stawia" na posiadaczy biletów okresowych). Nie ma co fajna polityka i zachęta, aby się przesiąść na zbiorkom :)

            • 7 5

    • Gdynia (1)

      Niestety w gdyni jest jeszcze gorzej..

      • 5 5

      • w którym miejscu bo chyba o innej Gdyni piszesz

        • 1 0

    • Przyjechałem tu z biednego Elbląga i ... (1)

      ... to co tu zauważyłem to raj dla kierowców. Oliwa - bezpłatnie parkujesz, Starówka i Wrzeszcz masz wybór czy chcesz płacić i stanąć pod budynkiem gdzie masz sprawę czy chcesz za darmo i kawałek przejść (na starówce darmowe to pod siedzibą poczty na Targu Rakowym i na Placu Dominikańskim we Wrzeszczu na Dmowskiego koło pętli autobusowej), a płatne tylko do 17 - a Gdańsk uchodzi za bogate miasto, Elbląg miasto biedne z szalejącym bezrobociem strefa płatnego parkowania dotyczy praktycznie całego miasta a już na pewno całej bez wyjątków starówki i tam w tym mieście gdzie bieda piszczy masz strefę od 9 do 18 a na starówce do 20 - nawet parking przy dworcu zrobili płatny. A i tak moim zdaniem najtańsze i najlepsze rozwiązania strefy płatnego parkowania to widziałem w Gdyni.

      • 7 15

      • widzisz, taką mają metodę na głosy rozsądku, zakrzyczeć, zawrzeszczeć

        i dalej będą głosowali na Budynia, jak te barany.

        • 0 1

    • Oni to nazywają "zachęcaniem do korzystania z komunikacji miejskiej". (1)

      Po

      • 16 5

      • nioch nioch nioch

        • 1 1

    • (2)

      wprowadzanie opłat za parkowanie w tym miejscu własnie ułatwia parkowanie. Do sądu, szpitala, UM jeżdzi się raz na jakiś czas. Można te kilka zł wrzucić do parkomatu i załatwić sprawę.

      • 6 3

      • (1)

        To wrzucaj sobie, innych do tego nie zmuszaj czerwona regulacyjna zarazo!

        • 4 3

        • To inni mnie zmuszają żebym chodził potem kawał drogi

          bo nie mogę zaparkować. Zazwyczaj okoliczni mieszkańcy parkują sobie na miejscach pod urzędem lub szpitalem i zapychają cały parking.

          • 4 0

    • miasta nie powinno się kształtować ani głównie ani wyłącznie z myślą o poruszaniu się po nim

      samochodami. Po mieście można się poruszać nie tylko samochodem. Samochodem i tak się nie da realizować przejazdów w relacji drzwi do drzwi - po wyjściu z samochodu kawałek się idzie piechotą. W Malmoe co roku organizuje się konkursy na najbardziej śmieszny przejazd samochodem. Wygrał go gość, który miał na parking dalej niż do sklepu, ale i tak jechał po małe zakupy swoją bryką.

      • 18 5

  • : ) (6)

    Jestem ciekaw czy płatność za parkowanie w obrębie parku w Oliwie będzie dotyczyła również limuzyn jego eminencji: )

    • 151 15

    • "wygodnie bezpłatnie parkować" - mówi Katarzyna Kaczmarek (2)

      a co w tym dziwnego, że człowiek chciałby "wygodnie bezpłatnie parkować" bo nie nadążam za logiką rzeczniczki?

      • 2 0

      • czyli miasto poszerza strefę, żeby człowiek *nie mógł* "wygodnie bezpłatnie parkować" (1)

        interesujące w rzeczy samej

        • 2 1

        • niedługo wprowadzą opłaty za przejazd przez centrum Gdańska

          • 0 0

    • święte krowy

      nie płacą :)

      • 1 0

    • ta limuzyna

      dostanie abonament na parkowanie wypełniony złotymi literami, a zostanie dostarczony na poduszkach przez samego lokaja pana biskupa, to znaczy pana prezydenta pana biskupa

      • 12 0

    • TAK NAPEWNO...E SCZEGÓLNOŚCI ŻE CZĘŚĆ OLIVY JEST WŁASNOŚCIĄ KOŚCIOŁA :)

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane