- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (116 opinii)
- 2 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (101 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (64 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (109 opinii)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (111 opinii)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami (37 opinii)
Większe promy do Karlskrony
100 nowych miejsc pracy, inwestycje w gdyńskim porcie i, przede wszystkim, 3,4 tys. miejsc dla pasażerów pomiędzy Gdynią i szwedzką Karlskroną - to efekt wprowadzenia dwóch nowych promów na tej trasie.
- Teraz pływa Stena Baltica, która może zabrać 1,2 tys. pasażerów oraz Finnarow, który jest głównie statkiem towarowym i mieści jedynie 200 pasażerów. Z tego powodu rejsy wakacyjne wyprzedawaliśmy już w czerwcu i dla wielu osób brakowało miejsc - mówi rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.
Dzięki nowym, pływającym codziennie jednostkom, sytuacja zmieni się diametralnie. Nowe promy mogą zabrać po 1,7 tys. pasażerów, 120 ciężarówek i 700 samochodów osobowych. Są też zdecydowanie lepiej wyposażone. Co ciekawe - obie jednostki zostały zbudowane w trójmiejskich stoczniach.
- Oprócz restauracji, sal konferencyjnych czy barów, mamy też najnowocześniejszy kompleks SPA. Pomieszczenia do masażu, sauny, a nawet prysznice z wyborem programów: np. deszczu tropikalnego czy przygody na Alasce. Śmiem twierdzić, że to najnowocześniejsze SPA na północy Polski i południu Szwecji. A do tego z widokiem na morze - mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Niclas Martensson.
W jaki sposób Stena Line znalazła nowe statki dla połączenia Gdynia-Karlskrona?
Wprowadzenie nowych promów wiąże się z inwestycjami w porcie, ale nie będą one wielkie, bo terminal jest przystosowany do obsługi większych statków. Duża przebudowa czeka za to szwedzkie nabrzeże. Także u naszych sąsiadów z północy będzie zdecydowanie większa akcja promocyjna.
- Wszyscy Szwedzi, którzy raz tu przypłynęli, potem wracają. Ale jest też sporo takich, którzy Polski nigdy nie odwiedzili, a wydaje im się, że wiedzą, jaka ona jest. Nie mają racji, ciągle pamiętają "starą" Polskę. Właśnie ich chcemy przekonać, że warto do waszego pięknego kraju przypłynąć - podkreśla Niclas Martensson.
Inwestycja w nowe jednostki, które trafią do nas z trasy Geteborg-Kilonia, oznacza, że Stena Line, która jeszcze niedawno rozważała przenosiny do Gdańska, na dobre zadomowiła się w Gdyni.
- Chcemy tu zostać nawet na 30 najbliższych lat, ale przyszłość niesie ze sobą wiele niespodzianek. Dziś w Barcelonie pada śnieg, a wczoraj nikt się tego nie spodziewał - uśmiecha się Niclas Martensson. Nam udało się dowiedzieć, że umowę o współpracy na razie podpisano do 2014 roku.
Taka deklaracja cieszy prezesa gdyńskiego portu, Janusza Jarosińskiego. - Przyszłość jest jasna i jestem z tego bardzo zadowolony. W przyszłym roku usiądziemy do rozmów, czy budować nowy terminal dla jeszcze większych jednostek i, jeśli będzie taka potrzeba, w ciągu dwóch lat powstanie - podkreśla prezes.
Sporo pracy czeka też jednak władze Gdyni. Bo sama akcja marketingowa promowego przewoźnika, który chce promować wśród Szwedów rejsy z jednodniowym pobytem na lądzie, na pewno nie wystarczy.
- Będziemy rozwijać produkty turystyczne, które mogą w tym pomóc. Naszym celem jest to, by turyści odwiedzali Gdynię, a nie Egipt i nie za 10 lat, a za 10 miesięcy - mówi wiceprezydent Gdyni, Bogusław Stasiak.
Ceny rejsów bardziej komfortowymi promami mają pozostać bez zmian. Na przełomie kwietnia i maja Stena Line zorganizuje dla mieszkańców Trójmiasta konkurs na zmianę nazwy promów. Germanicę i Scandinavicę zastąpią lokalne odpowiedniki.
Miejsca
Opinie (76) 1 zablokowana
-
2010-03-11 07:37
oba statki wybudowały polskie stocznie (2)
zanim cud gospodarczy donalda i jego "paczki z boiska"
wyzwolił nas z tego "dramatu" jakim było posiadanie przemysłu stoczniowego
i obdarzył bezrobociem, załużeniem państwa, i katastrofą gospodarczą
by żyło się lepiej
(mirom i ich kolesiom)- 22 26
-
2010-03-11 08:18
co za bzdura
budowano je za POwców,
nie to że ich popieram, wręcz przeciwnie,
do innych frustratów netowych - kaczorów też nie popieram.
Liczę na młodych :)- 5 5
-
2010-03-11 08:18
Pamięć za krótka ? Już się nie pamięta problemów z czasów budowyw "Komunie". I tego , że Szwedzi mieli już dosyć problemów ze stocznią i gotowi byli na drastyczne rozwiązania. A jaki jest państwowy i związkowy nadzór to najlepiej widać po PKP.
- 6 6
-
2010-03-11 07:42
To może jeszcze ceny zmniejszycie...?
- 6 0
-
2010-03-11 07:18
:) (2)
a jeszcze nie tak dawno gdańsk się cieszył że u nich wszystkie inwestycje, a tu proszę stena zostaje w moim pięknym mieście :) za szybka radość sąsiedzi
- 24 12
-
2010-03-11 07:40
jesteś kibolem, prawda?
- 4 5
-
2010-03-11 07:34
i już szpile, co za mentalność
Mi to bez rożnicy czy to gdańsk czy gdynia, ważne że jest w trójmieście.Skoro terminal jest w Gdyni to niech tam zostanie, rozbudować go zamiast budować drugie lotnisko
- 11 0
-
2010-03-11 07:30
wracają...
wracają na pewno ze względu na tętniące życiem "nocne miasto" Gdańsk
- 12 8
-
2010-03-11 07:26
super
super pomysł! Większa kasa i większe zadowolenie
- 8 0
-
2010-03-11 07:14
Dobrze...
...że będą większe promocje na tej trasie :) Często pływam na niej i zapijam co nieco więc tańsze alkohole się przydadzą z pewnością :)
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.