• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Większe promy do Karlskrony

Michał Sielski
11 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Te dwa bliźniacze promy będą pływać pomiędzy Gdynią a Karlskroną. Te dwa bliźniacze promy będą pływać pomiędzy Gdynią a Karlskroną.

100 nowych miejsc pracy, inwestycje w gdyńskim porcie i, przede wszystkim, 3,4 tys. miejsc dla pasażerów pomiędzy Gdynią i szwedzką Karlskroną - to efekt wprowadzenia dwóch nowych promów na tej trasie.



Czy rejs promem do Szwecji to dobry pomysł na spędzenie weekendu?

Stena Germanica trafi do nas w listopadzie 2010 roku, a bliźniacza Stena Scandinavia w marcu 2011 roku. Zastąpią zdecydowanie mniejsze jednostki.

- Teraz pływa Stena Baltica, która może zabrać 1,2 tys. pasażerów oraz Finnarow, który jest głównie statkiem towarowym i mieści jedynie 200 pasażerów. Z tego powodu rejsy wakacyjne wyprzedawaliśmy już w czerwcu i dla wielu osób brakowało miejsc - mówi rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

Dzięki nowym, pływającym codziennie jednostkom, sytuacja zmieni się diametralnie. Nowe promy mogą zabrać po 1,7 tys. pasażerów, 120 ciężarówek i 700 samochodów osobowych. Są też zdecydowanie lepiej wyposażone. Co ciekawe - obie jednostki zostały zbudowane w trójmiejskich stoczniach.

- Oprócz restauracji, sal konferencyjnych czy barów, mamy też najnowocześniejszy kompleks SPA. Pomieszczenia do masażu, sauny, a nawet prysznice z wyborem programów: np. deszczu tropikalnego czy przygody na Alasce. Śmiem twierdzić, że to najnowocześniejsze SPA na północy Polski i południu Szwecji. A do tego z widokiem na morze - mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Niclas Martensson.

W jaki sposób Stena Line znalazła nowe statki dla połączenia Gdynia-Karlskrona?



Wprowadzenie nowych promów wiąże się z inwestycjami w porcie, ale nie będą one wielkie, bo terminal jest przystosowany do obsługi większych statków. Duża przebudowa czeka za to szwedzkie nabrzeże. Także u naszych sąsiadów z północy będzie zdecydowanie większa akcja promocyjna.

- Wszyscy Szwedzi, którzy raz tu przypłynęli, potem wracają. Ale jest też sporo takich, którzy Polski nigdy nie odwiedzili, a wydaje im się, że wiedzą, jaka ona jest. Nie mają racji, ciągle pamiętają "starą" Polskę. Właśnie ich chcemy przekonać, że warto do waszego pięknego kraju przypłynąć - podkreśla Niclas Martensson.

Inwestycja w nowe jednostki, które trafią do nas z trasy Geteborg-Kilonia, oznacza, że Stena Line, która jeszcze niedawno rozważała przenosiny do Gdańska, na dobre zadomowiła się w Gdyni.

- Chcemy tu zostać nawet na 30 najbliższych lat, ale przyszłość niesie ze sobą wiele niespodzianek. Dziś w Barcelonie pada śnieg, a wczoraj nikt się tego nie spodziewał - uśmiecha się Niclas Martensson. Nam udało się dowiedzieć, że umowę o współpracy na razie podpisano do 2014 roku.

Taka deklaracja cieszy prezesa gdyńskiego portu, Janusza Jarosińskiego. - Przyszłość jest jasna i jestem z tego bardzo zadowolony. W przyszłym roku usiądziemy do rozmów, czy budować nowy terminal dla jeszcze większych jednostek i, jeśli będzie taka potrzeba, w ciągu dwóch lat powstanie - podkreśla prezes.

Sporo pracy czeka też jednak władze Gdyni. Bo sama akcja marketingowa promowego przewoźnika, który chce promować wśród Szwedów rejsy z jednodniowym pobytem na lądzie, na pewno nie wystarczy.

- Będziemy rozwijać produkty turystyczne, które mogą w tym pomóc. Naszym celem jest to, by turyści odwiedzali Gdynię, a nie Egipt i nie za 10 lat, a za 10 miesięcy - mówi wiceprezydent Gdyni, Bogusław Stasiak.

Ceny rejsów bardziej komfortowymi promami mają pozostać bez zmian. Na przełomie kwietnia i maja Stena Line zorganizuje dla mieszkańców Trójmiasta konkurs na zmianę nazwy promów. Germanicę i Scandinavicę zastąpią lokalne odpowiedniki.

Miejsca

Opinie (76) 1 zablokowana

  • oba statki wybudowały polskie stocznie (2)

    zanim cud gospodarczy donalda i jego "paczki z boiska"
    wyzwolił nas z tego "dramatu" jakim było posiadanie przemysłu stoczniowego
    i obdarzył bezrobociem, załużeniem państwa, i katastrofą gospodarczą

    by żyło się lepiej

    (mirom i ich kolesiom)

    • 22 26

    • co za bzdura

      budowano je za POwców,
      nie to że ich popieram, wręcz przeciwnie,
      do innych frustratów netowych - kaczorów też nie popieram.

      Liczę na młodych :)

      • 5 5

    • Pamięć za krótka ? Już się nie pamięta problemów z czasów budowyw "Komunie". I tego , że Szwedzi mieli już dosyć problemów ze stocznią i gotowi byli na drastyczne rozwiązania. A jaki jest państwowy i związkowy nadzór to najlepiej widać po PKP.

      • 6 6

  • To może jeszcze ceny zmniejszycie...?

    • 6 0

  • :) (2)

    a jeszcze nie tak dawno gdańsk się cieszył że u nich wszystkie inwestycje, a tu proszę stena zostaje w moim pięknym mieście :) za szybka radość sąsiedzi

    • 24 12

    • jesteś kibolem, prawda?

      • 4 5

    • i już szpile, co za mentalność

      Mi to bez rożnicy czy to gdańsk czy gdynia, ważne że jest w trójmieście.Skoro terminal jest w Gdyni to niech tam zostanie, rozbudować go zamiast budować drugie lotnisko

      • 11 0

  • wracają...

    wracają na pewno ze względu na tętniące życiem "nocne miasto" Gdańsk

    • 12 8

  • super

    super pomysł! Większa kasa i większe zadowolenie

    • 8 0

  • Dobrze...

    ...że będą większe promocje na tej trasie :) Często pływam na niej i zapijam co nieco więc tańsze alkohole się przydadzą z pewnością :)

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane