- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (178 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (122 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (53 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Wiele twarzy nowego Targu Siennego i Rakowego
Miejscy urzędnicy uparcie podkreślają, że projekt zabudowy Targu Siennego i Rakowego ewoluuje w nieznacznym stopniu, ale przeczą temu kolejne ujawniane projekty inwestycji.
Czwartkowe posiedzenie Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta Gdańska, a wcześniej także czat internetowy to efekt pisma stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, które zarzuciło miastu i inwestorowi (firmie Multi Development, która jest partnerem miasta w tej inwestycji) odejście od pierwotnych założeń.
Z tym zarzutami polemizował Andrzej Duch, dyrektor Wydziału Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków. Bronił on całego projektu w imieniu miasta oraz dewelopera, gdyż na spotkaniu nie stawił się żaden przedstawiciel Multi Development.
- List FRAG-u zawiera tezy, które są całkowicie niezgodne z rzeczywistością oraz oskarżenia urzędników o rzekomo złe intencje i podejmowanie decyzji wbrew mieszkańcom. Potrzebę zagospodarowania Targu Siennego i Rakowego dostrzegliśmy już w 2001-2002 roku. Od koncepcji do realizacji droga jest długa. W niektórych elementach projekty się poprawiają, w innych się pogarszają
Podczas spotkania Andrzej Duch zarzucił dziennikarzom, że błędnie odczytywali mapy w momencie, gdyż już było wiadomo, że sporny parking nie powstanie pod zielonym wzgórzem od strony Wałów Jagiellońskich, a od strony 3 Maja. Dotyczyło to m.in. grafiki zamieszczonej w Portalu Trojmiasto.pl w marcu 2011 r.
Tyle tylko, że dwa dni po naszym artykule na oficjalnej stronie Urzędu Miasta Gdańska pojawił się materiał, w którym padła deklaracja o lokalizacji parkingów właśnie pod zieloną skarpą: unikatową w skali Europy przestrzenią publiczną zaproponowaną przez twórców koncepcji jest "wzgórze parkowe" (zlokalizowane naprzeciw siedziby NBP) przykrywające podziemne parkingi mającego powstać tam centrum handlowego.
- To, co miało być śródmiejską zabudową, nagle stało się wielkim budynkiem z przerośniętym parkingiem - ocenia Karol Spieglanin, prezes FRAG-u.
Krytycznie do projektu odnosi się również przewodnicząca Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska, Małgorzata Chmiel: - Budowa jednego dużego budynku oznacza stworzenie tam zwielokrotnionej Galerii Bałtyckiej.
Andrzej Duch nie widzi jednak w tym nic złego: - Wielopoziomowy parking to zupełnie inna funkcja, więc nie wiem, gdzie tutaj jest widoczna ta Galeria Bałtycka?
Radni dopytywali się nie tylko o ogromny parking. Interesował ich także przystanek tramwajowy przy Bramie Wyżynnej. - Proszę o udzielenie informacji, czy w ramach przebudowy układu komunikacyjnego ten przystanek zostanie wreszcie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych? - pytał Dariusz Słodkowski.
Andrzej Duch zapewniał, że z pewnością tak się stanie, ale o formie wykonania - windy, pochylni lub innego rozwiązania - nie był w stanie nic powiedzieć. Dyrektor Wydziału Architektury stwierdził, że dokumentacja projektu jest zbyt obszerna, by spamiętać wszystkie rozwiązania.
Czytaj też: Andrzej Duch: Nie będzie miasta podziemnego
Inwestycje
Miejsca
Opinie (108) 2 zablokowane
-
2013-12-10 10:50
Gigantyczny parking w samym centrum Gdańska (1)
- gigantyczny smród spalin. Współczuję spacerowiczom i ewentualnym turystom, których zapewne będzie coraz mniej, bo co tu oglądać oprócz powstających betonowo szklanych koszmarów, spoza których coraz trudniej dostrzec jakikolwiek zabytek.
Zaś zarzucona przez współczesny świat koncepcja tuneli dla pieszych sugeruje, że albo mamy do czynienia z idiotami, albo ktoś z nas chce zrobić idiotów.- 2 1
-
2013-12-10 11:28
idiota = wyznawca innych poglądów niż twoje...
typowy rowerzysta.
A może wariat to członek jednoosobowej mniejszości? Może to całemu światu odbiło, prócz nas?- 1 0
-
2013-12-10 03:41
49 %miasto..czyli dokladanie sie do budowy prywatnej inwestycjii z pieniedzy Gdanszczan (1)
Czy podzial z zyskow..za wynajem powierzchni, rowniez w takim przypadku bedzie w takich samych proporcjach ..czyli 49 procent do budzetu miasta a 51 do developera? Bo jesli nie to protestuje przeciwko nabijaniu kabzy paru kolesiom z urzedu i prywaciarzowi z pieniedzy wszystkich mieszkancow Gdanska
- 5 0
-
2013-12-10 09:40
czy ktoś wie w jakiej spółce jest grunt który wniosło miasto?
Forum Radunia Sp. z o.o. - zgodnie z informacją z KRS i na oficjalnej stronie miasta - nasz udział Gdańska w tej spółce wynosi mniej niż 1 %!!
- 0 0
-
2013-12-09 18:29
jak zwykle slaby i stronniczy artykul (2)
Nawet faktow nie chce sie sprawdzic. Inwestorem nie jest juz Multi Development tylko amerykanski fundusz Blackstone. Co zreszta bylo opisane jakis czas temu na tymze portalu..
- 4 9
-
2013-12-09 23:14
Inwestorem jest spółka Forum Radunia (1)
zawiązana przez miasto (49%) i MultiDevelopment Polska (51%)
Naładuj się następnym razem wiedzą, zanim zechcesz błysnąć, bo zgaśniesz równie szybko- 0 4
-
2013-12-10 00:23
przecież Multi należy do Blackstone'a...
- 3 0
-
2013-12-09 10:59
Budowa obiektu z taką ilością miejsc parkingowych w środku miasta to idiotyzm (9)
dróg już szerszych w tym rejonie nie będzie, chyba, że polikwidujemy wszystkie przejścia dla pieszych i zepchniemy ludzi do zasikanych tuneli i wyburzymy pół śródmieścia pod węzły bezkolizyjne. W innym przypadku po budowie tego "cuda" korek w tym rejonie będzie od rana do wieczora. Nie jesteśmy USA i nigdy nim nie będziemy. Czy naprawdę warto zniszczyć sobie miasto, by ludzie zza obwodnicy mogli dojechać samochodem na zakupy w środek miasta?
- 132 16
-
2013-12-09 13:01
Ale co mają ludzie zza obwodnicy do FR? (8)
Nie mieszaj pojęć. Ani AK, ani Traktu, ani Okopowej, ani 3 Maja nikt nie będzie poszerzał. Parking niewątpliwie jest tam potrzebny, ale ten koszmarek, który zaproponowali to jest po prostu ..... Nawet słów brakuje.
- 10 4
-
2013-12-09 13:21
ludzie zza obwodnicy, jak nie będą mieli dojazdu transportem publicznym (7)
przyjadą swoimi furami i będą chcieli parkować na parkingu zbudowanym za publiczne pieniądze za darmo. Jeśli ten parking będzie płatny, będą chcieli parkować za darmo gdzie indziej. Miasto powinno w centrum dbać bardziej o ludzi niż o pojazdy.
- 14 5
-
2013-12-09 13:58
(2)
Pamiętnego dnia 6 grudnia kiedy to Trójmiasto stanęło z powodu opadu śniegu na poziomie 5 mm:
ja wsiadłem do nieekologicznego SUV-a i opłotkami, bocznymi uliczkami dotarłem z pracy do domu w godzinę,
kolega ekologicznie zbiorkomem a konkretnie autobusem wracał do domu godzin 3- 5 6
-
2013-12-09 23:25
lol
A ja jechałem z Gdańska 4 miasta dalej - do Redy w 45 minut - SKMką... A koleżanka z Gdańska do Gdańska (Południe) jechała 3 godziny samochodem. No i?
- 3 0
-
2013-12-09 18:44
a ja w tym samym czasie rowerem jechałem do pracy 10 minut... krócej
podczas, gdy część ludzi nie dotarła wcale, mimo posiadania samochodu (a może właśnie dlatego).
- 4 4
-
2013-12-09 13:49
Proponuję Ci mały test sprawności naszego zbiorkomu (2)
Jesteś przedsiębiorcą i masz do wykonania jednego dnia następujące zadania :
1) 8.30 sprawa do załatwienia w UM Nowe Ogrody,
2) 9.30 VAT w II US Kołobrzeska
3) 11.00 rozprawa (zawsze opóźniona) w Sądzie Gdańsk-Północ- Piekarnicza,
4) 13.00 spotkanie z klientem na Trakcie (Św. Wojciech),
5) 14.00 PIT do wyjaśnienia na Żaglowej
Dla ułatwienia - firma mieści się w Oliwie- 6 3
-
2013-12-09 19:09
vat na kołobrzeskiej a pit na żaglowej ... a I w us na żytniej co rozliczasz cit? i tak codziennie ...
- 5 1
-
2013-12-09 14:33
czy naprawde sadzisz, ze kazdy kto jedzie samochodem jest przedsiebiorca?
Dla ulatwienia - nie.
Sa zawody i sa sytuacje, ktore wymuszaja uzywanie samochodu w miescie.
Nie, nie zawsze trzeba jednak uzywac samochodu. A wlodarze miasta nie powinni zachecac do poruszania sie po miescie samochodem. To droga do nikad. Nie da sie zbudowac polmilionowego miasta, ktore nie utonie w korkach, gdy wszyscy wsiada do samochodow.- 10 3
-
2013-12-09 13:26
złodziej nicków
nie karmić trolla
- 2 4
-
2013-12-09 10:59
(3)
Zrobienie w tym miejscu parkingu, budynku lub innego obiektu, który jest naprawdę potrzebny mieszkańcom zakrawa na bezczelność. Teraz zgodnie z obowiązującą poprawnością polityczną należałoby postawić jakąś: "instalację, formę alternatywną, obiekt podkreślający wielokulturowość czy poszukujący nowych form rozwoju". Dałoby to niektórym cwaniakom niezłe źródło dochodu na długi czas.
- 23 50
-
2013-12-09 23:15
centrum wielkości 1,5 Galerii Bałtyckiej
jest tu naprawdę potrzebnym mieszkańcom obiektem?
Smutne musisz mieć życie.......- 8 1
-
2013-12-09 13:19
złodziej nicków a nie przytomny podatnik (1)
nie karmić trolla
- 6 2
-
2013-12-09 18:42
ma racje
- 2 1
-
2013-12-09 22:54
Zrubta
Trase dla kunia
- 3 3
-
2013-12-09 22:31
Dżungla
Smutne, nic dobrego nie widać w tym projekcie... w ogóle ciężko dojrzeć spójność... niech miasto skoncentruje sie na znalezieniu dobrego człowieka który to dobrze zaprojektuje... Okropne... Chciałoby się pochwalic ale to wygląda jakby ktoś na kolanie to projektował albo w ogóle drodze losowania postawił te obiekciki... A taki piękny jest Gdańsk
- 6 1
-
2013-12-09 11:00
Zaraz się okaze że Targi Sienny i Rakowy należą do Tygrysa ze Stogów (1)
Znanego Gdańskiego dewelopera. Myślę że firmy wykonawcze nie powinny się przejmować akceptacją projektów tylko robić swoje. Tak jak Głódź ze swoją wiezą Babel.
- 53 3
-
2013-12-09 22:26
Tygrys nie jest przecież developerem tylko kupcem...
- 0 2
-
2013-12-09 19:59
Masakra (1)
Znika piękność miasta Gdańska a powstaje bezduszny szklany moloch dla bezmózgich małolatów. Ludzie opanujcie się! Nie niszczcie naszego miasta!!!
- 14 3
-
2013-12-09 21:19
artur nie przejmuj sie ;)
To idzie mlodosc
- 1 3
-
2013-12-09 20:33
o wiele lepiej
..wygląda to o WIELE LEPIEJ niż na poprzedniej wersji koncepcji. W końcu widać w tej propozycji Gdańsk!, a nie kwadratowo-plastikową architekturę lat osiemdziesiątych byle jakiego prowincjonalnego miasta w Holandii czy Niemczech.
- 5 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.