Fakty i opinie

Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku

Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.


Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.



Jak oceniasz znaczenie portu dla ciebie i twojego miasta?

to jedno z najważniejszych przedsiębiorstw, choć ja osobiście nie mam z nim nic wspólnego 74%
jestem pracownikiem portu / jednej z portowych spółek 6%
pracuję w branży ściśle powiązanej z portem (transport, spedcyja, logistyka) 7%
nie mam nic wspólnego z portem i nie wiem, czy ma on znaczenie dla miasta 13%
zakończona Łącznie głosów: 1149
W czwartek wmurowano kamień węgielny pod budowę infrastruktury drogowej i kolejowej, prowadzącej do portu w Gdańsku.

Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska. Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.

- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.

15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych



Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.

Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim.
Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim. graf. Trojmiasto.pl
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).

Nowy układ komunikacyjny w porcie



- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.

- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.

Lepsza przepustowość do portu



Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.

Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.

Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł



Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.

Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji. graf. Trojmiasto.pl
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.

Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów.
Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów. mat. Port Gdańsk
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku

Opinie (133) 2 zablokowane

  • (16)

    Elegancko, będziemy mieli port jak w hamburgu albo roterdamie, brawo pis :)

    • 114 170

    • Nie ma się czym podniecać (4)

      To tylko droga dojazdowa do australijskiego terminalu

      • 30 25

      • No i? (2)

        • 11 9

        • To że port w Gdyni nie może liczyć na takie wsparcie (1)

          • 2 5

          • No niestety

            Jak sobie pościelesz na 5 lat, tak się wyśpisz.

            • 0 0

      • już nie australijskiego :)

        zacznij jeść pałeczkami

        • 6 0

    • To ironia

      była?

      • 16 5

    • Brawo PIS? Hahaha...

      • 44 9

    • Z tym Rotterdamem to pojechałeś...

      • 10 4

    • i przekop jak w Elblągu

      czyli w planach

      • 10 9

    • (1)

      PiS ma tyle z tym projektem wspólnego, co Morawiecki z prawdomównością.

      • 52 9

      • czyli więcej niż byłoby za Tuska

        • 3 8

    • (2)

      A co PiS ma do tego? To wszystko to inwestycje zaplanowane i wszczęte za czasów sprzed "dobrej zmiany".

      • 34 7

      • ahhahahahahhahahhahhahah (1)

        wierz w to dalej ! słodkich snów

        • 1 10

        • Nikt Cię tu nie popiera pisowski pajacu :)

          • 0 0

    • Ta.. szczególnie VIA carpatia, baltica...

      Tak zawzięcie budowane przez PiS do portów na Litwie Łotwie Estonii ..budują Rotterdam ale nie w Polsce ..

      • 11 0

    • A do portu w Gdańsku płynie właśnie słynny tankowiec Sola TS

      Fregat to my nie mamy, ale chować przed nim wszystko, co pływa. Obecnie tankowiec jest na wodach duńskich.

      • 0 0

  • Kiedy rozbudowa dróg dojazdowych do Trojmiasta i portów? (12)

    Czy PiS dalej będzie blokował budowę S6 do Koszalina?

    • 151 45

    • Ta droga nie ma żadnego znaczenia dla rozwoju portów w Trójmieście. Co chcesz wozić z / do portu z / do Koszalina i Słupska, skoro w tych miastach nic nie ma?

      • 19 30

    • Droga S6 to chyba na szkodę polskich portów. (6)

      Czytaj sznur aut z portów w Hamburgu, Rotterdamie, itp.

      • 13 15

      • S6 nic tu nie zmienia (1)

        Sznur z tych portów wykorzystuje S2.
        S6 akurat kompletnie nie pomaga tamtym portom.

        • 9 4

        • Z tym akurat absolutnie się nie zgodzę.

          Przyszła S6 to zdecydowanie najdogodniejsze połączenie Pomorza Środkowego z portami niemieckimi. Wystarczy spojrzeć na mapę i sieć autostrad niemieckich.

          • 9 2

      • Hehe, minusujący musieli być permanentnie zagrożeni z geografii.

        Wstyd! To poziom szkoły podstawowej.

        • 0 1

      • jajko czy kura? (2)

        Tereny Pomorza Zachodniego to gospodarcza i komunikacyjna czarna dziura.
        Bez komunikacji nie powstanie tam nic znaczącego a to "coś" znaczącego, nawet jak powstanie, nie wywiezie/przywiezie tego co wytworzy. To co obecnie tam powstaje, to farmy żywnościowe, zalewające gnojowicą ogromne obszary...
        Więc to nie tylko problem gdzie łatwiej wozić, tylko znacznie bardziej podstawowy.
        Porty niech konkuruja stawkami, sprawnością obsługi i jej elastycznością a nie barierami fizycznymi.

        • 6 3

        • Ale o czym ty piszesz?

          • 2 0

        • Przecież mają tam kompleks portów Szczecin/Świnoujście.

          • 1 0

    • Droga dla słoików..

      A na co to komu ?

      • 9 15

    • Dla rozwoju portów w Trójmieście istotne jest rozwijanie transportu na kierunku północ - południe... (1)

      Rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej na kierunku wschód - zachód jest korzystna dla portów w Hamburgu, Bremie i Rostocku. Portom w Trójmieście ona w żaden sposób nie pomoże, a wręcz może zaszkodzić. Albo tego nie rozumiesz, albo celowo lobbujesz na rzecz portów niemieckich.

      • 19 9

      • A na wschod?

        • 0 0

    • PiS buduje drogę do portu w Kłajpedzie ...itp

      Via carpatia i baltica ...

      • 6 1

  • Nawet Rumia lepiej się rozwija niz Gdynia. Dlaczego w Gdyni nie ma nadal lamp LEDowych na ulicach ? (10)

    Ciemno jak w d.... co chwila potrącenia pieszych - Chylońska x 2 , Zielona itp ile trupów ma jeszcze być.... Co może nowy pomnik trzeba zbudować????

    Pół ZDIZu w Gdyni ucieka do ZDIZ Gdańsk - Szczur nie udawaj że tego nie widzisz !!!!!

    • 114 12

    • Nie troluj w Gdyni jest super

      • 5 25

    • bo szczur z Gdyni robi wioske (1)

      deptaki, piesze autobusy,dyskusje, analizy, kontrapasy.....

      • 20 5

      • Że niby miasto = samochody?

        Pogięło Cię?

        • 5 5

    • Ale lotnisko jest nowe. (3)

      • 11 2

      • Z ruchem lotniczym jak lotnisko w Gdańsku

        Przed otwarciem

        • 7 3

      • Babie Doły

        Pewnie sam jesteś tu dosyć nowy skoro takie bzdury piszesz.

        • 2 0

      • Lotnisko

        To jeszcze długo będzie nowe bo nieużywane ;D

        • 2 0

    • Halogen

      Nie ma gorszego syfu i niebezpieczeństwa niż ledy.

      • 2 9

    • Bida bida szczurkowa , wszystko jest pompowane w dojazd do wiczlino gdzie mieszka prezydent i jego świta

      • 2 3

    • Nie ma lamp ledowych, bo dopiero co wycofują te gazowe i lada dzień latarnik straci pracę ;)

      • 0 0

  • I bardzo dobrze (2)

    Niech budują na maksa będzie mniej korków moi drodzy i kochani

    • 44 16

    • Więcej ciężarówek wyjeżdżających z portu = mniej korków

      Taa jasne.

      • 3 0

    • DCT powinno przedewszystkim postawić na kolej

      ciężarówkami powinny wyjeżdżać tylko lokalne transporty
      W głąb Polski tylko intermodal - kilka pociągów dziennie żeby odbiorca końcowy w bieszczadach nie czekał na kontener dłużej niż 48h od wyładowania chińszczyzny ze statku - konkurencyjny czasowo i cenowo intermodal = mniej korków = mniej: korków, stresu, dewastacji dróg przez przeładowane "tiry", spalin.

      • 3 0

  • :) (1)

    Budujo i budujo a jak dziury so tak byly o koreczkach nie wspomne.. Teraz bedo jeszcze wieksze :) ...ale wy lubicie w nich stac :)wiec tego...

    • 10 43

    • Koreczek to ci się przyda, osinowy

      To cię uspokoi...

      • 6 3

  • (2)

    Eee... to wszystko chybione inwestycje. Zaraz #dobrazminan przekopie Mierzeje Wiślaną i pojawi się nowy hegemon na Bałtyku, wspieramy przez radomskie stocznie.

    • 42 36

    • (1)

      Przypominam o wieczornej porcji leków psychotropowych!

      • 12 6

      • Przypominam o włączeniu o 19:30 tvpis. tam Kurski wyjaśni tobie, co masz o tym myślec.

        • 5 5

  • (1)

    Dobrze niech robia więcej tirow więcej smokow :D
    Ludzie nie macie co robic
    Tylko rypiecie te opinie :D

    • 8 33

    • Oj, widzę że dotarł płyn do czyszczenia felg

      Skoro kolega smoki widzi xD

      • 6 1

  • A co nowego w przystani za Sopotem? (3)

    Jakieś nowe pasy ruchu do portu wymalowali?

    • 33 6

    • (1)

      buspasy i ścieżki rowerowe oraz linia specjalna dla crgorowerów za bańkę

      • 10 2

      • I innowacyjny napis w oknie

        • 11 0

    • to nie jest temat o bolkowie

      • 0 1

  • Przekopanie Mierzei

    Ma na celu doprowadzenie do połączenia, miast i wsi drogą wodną do Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów. Będzie bezpośrednia przesiadka ze statku do samolotu.

    • 44 17

  • (2)

    Dobrze że w ostatnich latach buduje się tyle nowych dróg.

    • 36 7

    • Acha

      Kierfczyki mają dużo miejsca i prują przez miasto na jedynce az sprzeglo smierdzi

      • 3 2

    • Ale nie #wGdyni

      Hola hola ale nie wszędzie! W Gdyni raczej nie powstanie już żadna nowa droga, bo budowa takowej, zachęci do jazdy autem a jest to niezgodne ze strategią miasta która stawia na ruch rowerowy i pieszy.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.